V letošním roce představila francouzská automobilka facelift oblíbeného modelu Peugeot 208. My jsme ji vyzkoušeli v úsporné verzi s benzinovým tříválcem 1.2 PureTech.
foto: Hybrid.cz
Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen byl na českém i evropském trhu mezi prvními kdo nabídl elektromobil, přeznačeného Japonce Peugeot iOn. Kromě toho se u svých nejprodávanějších modelů věnuje průběžné snaze o snižování spotřeby.
To jsme si už kdysi vyzkoušeli například u modelu Peugeot 207 HDi, následně Peugeot 308 1.2 e-THP a s technologií PureTech se poprvé setkali u Peugeot 308 SW.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Peugeot 208 BlueHDi ujel 2152 km na jednu nádrž, spotřeba 2,0 l/100 km
Nový Peugeot 208 uvedený v polovině minulého roku se nám hodně líbil. Nazvali jsme jej „autem pro videoherní generaci“. Malé, lehké a hbité auto nás prostě bavilo. A nový facelift pro rok 2015 není nijak výrazně odlišný – až na motorizaci.
Tlak na snižování emisí ústící ve všeobecný downsizing si v nabídce 208ky vynutil eliminaci benzinových čtyřválců. Námi testovaný objem 1.2 PureTech o výkonu 110 koní (81 kW) je nejsilnější v nabídce. Zároveň se ale prodává pouze v nejvyšší výbavě Allure.
Dvanáctistovku PureTech jsme si pochvalovali už u kombíku 308 SW. Do malé 208ky ale zapadá ještě mnohem lépe. Že to není žádný slaboch vám dokáže v jakýchkoliv otáčkách, ale teprve nad 2500 ot./min. vás přesvědčí, že opravdu umí zatlačit.
V nízkých otáčkách naopak projevuje relativní klid a nehlučnost, což je příjemná změna od dob ne tak vzdálených, kdy mladé tříválce (nejen od PSA) dokázaly auta slušně rozvibrovat i rozhlučet. PureTech není bez chyby, ale rozhodně jde o zásadní pokrok.
Kde jsme naopak chybu našli, to je řazení. Auto jsme zkoušeli s pětistupňovou manuální převodovkou, která byla na náš vkus až příliš nepřesná a zařadit ten správný stupeň někdy trvalo nepříjemně dlouho.
Určitě se na ni ale dá zvyknout a není to něco, co by vás od uvažování o tomhle autě mělo odradit. Navíc ji lze za příplatek necelých 40 000 Kč vyměnit za automatickou šestistupňovou.
Právě tam nás nejsilnější PureTech příjemně překvapil. I když jsme s ním hnali po dálnici, neřekl si průměrně o moc víc než 6 l/100 km. Ve městě a v okolí, když jsme trochu zvolnili, ale nepřestali si jízdu užívat, spadla průměrná spotřeba pod 5 l/100 km.
Za tu dobu co zkoušíme francouzská auta, zejména ta skupiny PSA, jsme došli k závěru, že Francouzi snad ani nechtějí dělat technicky dokonalá auta. Stačí jim, že budou prostě něčím „spécial“.
Náš dojem nám potvrzuje jak nejnovější Peugeot 208, který byl vybaven tmavým matným hrubým lakem a světle-zelenými motivy, tak i rozhovor se známým, který se na autosalonech v prostředí francouzských automobilek pohybuje:
„Mluvil jsem s pár lidmi od nich a jedna věc, kterou pořád opakovali dokola, bylo, že jejich auta jsou speciální…“. V dobrém smyslu slova to platí to i pro nový facelift Peugeot 208.
Cena nového Peugeotu 208 1.2 PureTech 110 k s manuální pětistupňovou převodovkou začíná na 338 200 Kč pro pětidveřové provedení, případně na 323 200 Kč u třídveřového.
Opět natočeno nokií 3310
Opět natočeno nokií 3310 ..chjo.
Probůh to studoval bambus fakultu?
Na věty typu- ten matenj lak mám už pomalu alergii
Dobrý test, ale kdy bude
Dobrý test, ale kdy bude recenze Volkswagenu E-Golf? Na tu se hodně těším.
Dokončujeme ji, vydání
Dokončujeme ji, vydání chystáme nejpozději na tuto středu.
Tak to je super!!! Moc se
Tak to je super!!! Moc se těším! Jaké jsou Vaše dojmy z e-golfu? Hybrid.cz je opravdu první v ČR, kdo udělal recenzi na elektrického Golfa, ne?
Předpokládám něco ve
Předpokládám něco ve stylu „všechno dobrý, výkon AC dobíječky slabý“…
Když to opravdu hodně
Když to opravdu hodně zkrátíme, tak tak nějak v kostce máte pravdu :).
Tak ať těm frantíkům
Tak ať těm frantíkům vyřídí, že se mají snažit dělat dokonalá a ne jen speciální auta.