TEST: Peugeot 308 SW 1.2 Puretech vs. 1.6 BlueHDI

Na konci léta jsme otestovali další francouzskou novinku. Peugeot 308 SW je nový kombík skupiny PSA postavený inovativní platormě EMP2. Ta je vysoce modulární, lehčí než předchozí PF2 a umožňuje stavět nejrůznější konfigurace aut.

Červená novému Peugeotu 308 SW sluší, stejně jako prosklená střecha
foto: Hybrid.cz

Krátce po sobě jsme si vyzkoušeli dvě motorizace nového Peugeot 308 SW. Šlo o nový benzinový tříválec 1.2 Puretech e-THP a pokročilý čtyřválcový diesel 1.6 BlueHDI. Peugeot 308 byl letos vyhlášen autem roku, a tak jsme byli zvědaví jak si povede jeho delší příbuzný s novými motory.

Šetrný nafťák

Nová dieselová technologie BlueHDi pomohla nejnovějším agregátům dosáhnout na emisní normu Euro 6. BlueHDi spojuje selektivní katalytickou redukci s filtrem pevných částic a s aditivem, které výrazně snižuje emise dusíku (o více než 90 %), oxidu uhličitého a především pevných částic.

Verze BlueHDi je dostupná v provedení s dvoulitrovým motorem o výkonu 150 koní, 1.6l motorem o výkonu 100 koní a ve verzi 1.6l s výkonem 120 koní, která je doplněna o šestistupňovou manuální převodovku. Max. točivého momentu 300 Nm dosahuje motor při 1750 ot./min. Podle Peugeotu je právě tato verze nejúspornější a jde o „nejdůležitější motor v nabídce značky“.

Nový motor pomáhá také snižovat spořebu. To se hodí zejména ve spojení s úsporou hmotnosti nového Peugeot 308, která platí i pro kombíkovou verzi SW. Ta zhubla o plných 140 kg. Celková hmotnost námi testované verze tedy 1475 kg.

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

Oficiální papírová kombinovaná spotřeba této verze je podle Peugeotu 3,3 l/100 km. Na tu jsme pochopitelně nedosáhli a skončili s výsledkem 5,0 l/100 km kombinované průměrné spotřeby. I to ale považujeme pro tento typ vozu za velmi dobrý výsledek. Navíc jsme se při testování nijak neomezovali a s trochou snahy se lze dostat pod tuto hodnotu.

Auto je velmi pohodlné pro dlouhé cesty, mimo jiné i díky kvalitním sedačkám a velmi dobře provedenému odhlučnění kabiny. I přes úzký záběr otáček nabízí dostatečný tah ve všech situacích a nemá velký problém ani s vibracemi (pokud se nesnažíte jezdit na 500 otáček).

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

Jediný významnější problém na který jsme při testování verze BlueHDi narazili byla „vykvedlaná“ řadička. Řazení bylo poněkud nepříjemné a příliš tomu nepomáhaly ani dlouhé převody. S největší pravděpodobností šlo ale o problém konkrétního testovacího kusu.

Ceníková cena Peugot 308 SW v námi testované verzi 1.6 BlueHDi 120 koní s manuální šestistupňovou převodovkou a ve výbavě Active činí 532 500 Kč.

Vůně benzínu

Peugeot 308 SW 1.2 PureTech s výkonem 130 koní je vybaven zbrusu novým přeplňovaným tříválcem. Podobně jako u BlueHDi, také u něj hrají důležitou roli kompaktní rozměry a nízká hmotnost. Narozdíl od dieselu ale pochopitelně malý tříválec nemůže být tak úsporný. Palivo pumpuje pod tlakem 200 barů a max. točivý moment zvládá 230 Nm při 1750 ot./min.

Papírově je kombinovaná průměrná spotřeba 4,7 l/100 km. My jsme nakonec jezdili s průměrem 6,3 l/100 km. Opět, vůz jsme nijak nešetřili. Ale narozdíl od nafťáku jsme tentokrát měli pocit, že jít níž by bylo výrazně obtížnější.

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

Motor se vyznačuje o něco vyšší hlučností a vibracemi v kabině než diesel, obzvlášť pokud zamíříte. směrem k 1000 ot./min. Narozdíl od dieselu také malý tříválec překvapivě dobře táhne prakticky kdekoliv nad 1500 ot./min. Tentokrát jsme také neměli absolutně žádné problémy s převodovkou, která fungovala na jedničku, přesně a měli jsme z ní skvělý pocit.

Ten kazily pouze dvě věci: tempomat, který nedokáže držet nízkou rychlost z kopce (na toto jsou však uživatelé upozorněni v manuálu auta) a ukazatel nádrže, který neumí rozpoznat rozdíl (nepohne ručičkou) při natankování méně než cca 10 litrů.

Ceníková cena Peugot 308 SW v námi testované verzi 1.2 PureTech 130 koní s manuální šestistupňovou převodovkou a ve výbavě Active činí 466 500 Kč.

Rozměry a objemy

Kufr o objemu 610 litrů lze sklopením sedaček zvětšit až na úctyhodnoých 1660 litrů. Objem palivové nádrže je 52,5 l, takže dojezd přes 1000 km na jednu nádrž není problém. Max. rychlost je omezena na 197 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto během 12,1 vteřiny (BlueHDi), případně 12,6 vteřiny (PureTech).

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

Délka vozu je 4584 mm, šířka 1863 mm, výška 1461 mm a rozvor 2730 mm. I díky tomu je Peugeot 308 SW velmi prostorné kombi ve kterém se budou cítit dobře jak řidič, tak spolucestující. Jen dlouhá vzadu budou možná trochu skučet s tím, že se jim kolena zarývají do sedaček.

Bezpečnost

Nový Peugeot 308 SW je vybaven šesti airbagy: dva čelní, dva boční a dva hlavové. Samozřejmostí je také systém ESP s protikluzovým systémem ASR, dynamická kontrola stability, ABS, elektronický rozdělovač brzdné síly (REF), podpora pro brzdění v kritických situacích a senzor tlaku v pneumatikách.

Interiér a výbava

Peugeot a s ním i většina dalších automobilek se poučila od Tesla Motors, resp. jejího Modelu S, a začala vybavovat svá auta dotykovým LCD displejem. V Peugeotu 308 SW tak najdeme 9,7″ dotykový LCD displej. Není úplně špatný, rychlost reakce je slušná, ale je škoda, že neumí multi-touch (více dotyků najednou) a není citlivější.

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

Co nám také dělalo problém bylo umístění volantu, který ve většině poloh prostě a jednoduše vadil výhledu na přístrojovou desku – i přesto, že jde o přo řadu řidičů kontroverzní nový zmenšený oválný volant. S ním se nám ale celkově jezdí dobře. Líbí se nám také využití technologie světlometů vpředu i vzadu.

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

Benzín nebo nafta?

Peugeot si tentokrát u naftové verze řekl o pořádný příplatek. Na druhou stranu, 308 SW BlueHDi umí být opravdu šetrný s cenou za kilometr kolem 1,7 Kč a klidně i níž. Pokud navíc rádi často cestujete na dlouhé vzdálenosti, vyplatí se o něm popřemýšlet.

FOTOGALERIE:

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz

auto peugeot 308 sw puretech bluehdi test auta

foto: Hybrid.cz
vlastní

4 Comments on “TEST: Peugeot 308 SW 1.2 Puretech vs. 1.6 BlueHDI”

  1. Pokud to se to bere reálně
    Pokud to se to bere reálně tak spotřeba je daná jednak výkonem a jednak ztrátama – a pokud je výkon stejný museli se tudíž sundat ztráty a to dnes není jen tak. Postavit baterkového Peugota co žere 0/100 není problém je problém s ním těch 100 km dojet… Pokud dojedete těch 100 km tak vás jen upozorňuji, že toto auto má dojezd cca 1000 km a umí takové kouzlo, že cca za 10 minut těch 1000 km zase zvládne ujet zpět a to v rámci cca 24 hodin. Až toto bude umět sériové baterkové auto za cca 500 – 600 tis. s životností 300-400 tisíc km tak bych ho zatracoval. Můžeme se tu hádat jak chceme, ale současné HDi motory jsou asi technicky nejvyspělejší motory co splňují ty eko-kokotiny a nevezmou si kvuli tomu o x litrů víc.

  2. citujem:
    Oficiální

    citujem:
    Oficiální papírová kombinovaná spotřeba této verze je podle Peugeotu 3,3 l/100 km. Na tu jsme pochopitelně nedosáhli a skončili s výsledkem 5,0 l/100 km.

    Analogia k tomu, vsetko co je oficialne je prehnane optimisticke a nepravdive. Alebo, oficialne udaje su vzdy klamlive a neodzrkadluju realitu. Rovnaka situacia je pripade vydre cohokolvek na bateriu.

    Koho musim pretiahnut, aby sa zacali uvadzat pravdive oficialne udaje, ktore nehovoria, pokial a ak a len pri.. ?

    1. Tyhle nářky nad reálnou
      Tyhle nářky nad reálnou spotřebou nechápu, o co jde? Stejně každý jezdí jinak. A každý snad ví, že reál je jiný. Obuješ ECOPIA 150 a jdeš o desetinku dolů hned. A tak dál. Ale odpověď zní – až se bude v Evropě měřit jako v USA.
      5 litrů na sto, hm, to je pokrok jako prase, takže o celých 0,4 na sto méně oproti 10 let starému JTD. To se fakt počítá:) Anebo to chválíte jako že emisním normám navzdory, je spotřeba taková? Pak jo. Škoda že dieselová osobní auta ještě vůbec někdo vyrábí, to není pro budoucnost dobré, není.

    2. Jde o představení 2
      Jde o představení 2 obrovských těžkých smraďochů, kteří nám budou hezkých pár let znečišťovat vzduch sajrajtem. Nic víc, nic míň. Hezky to popsal student z Brna: „Když Vám na chodník upadne do prachu rohlík, část lidí ho hned vyhodí, část ofouká a dojí. Nikdo ale do něj hned chutě nekousne. Že za dobu krátké procházky městem kolem kouřících kolon aut jste takových špinavých rohlíků snědli několik, to nikomu nedochází.“

Napsat komentář