Nový Peugeot 308 už jsme otestovali ve verzi 1.6 HDi. A líbil se nám. Rozhodli jsme se proto vyzkoušet i další motorizaci, tentokrát 1.2 e-THP. Jak si s novou generací 308ky poradil malý tříválcový motor doplněný o mocné turbo?
foto: Hybrid.cz
Hned zkraje můžeme prozradit, že Peugeot 308 1.2 e-THP sice není tak šetrné auto, jak se na první pohled tváří. Ale zato je s ním slušná zábava! Hlavní zásluhu na tom má právě malý přeplňovaný tříválec o výkonu 96 kW (130 koní) a max. točivým momentem 230 Nm. Turbo dodává plnící tlak 2,4 baru.
I přes malý objem je motor 1.2 e-THP docela silák a dá vám to pocítit – hlavně když se nebudete bát na plynový pedál trochu přitlačit. A auto si o to vlastně samo říká. Je hbité a mrštné i s dvanáctistovkou, snadno se ovládá a malý oválný volant v propracovaném interiéru dodává řízení lehkost a dynamiku.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Test: Toyota Yaris Hybrid – první dojmy
Kupodivu auto netrápí neduhy známé z jiných modelů s přeplňovaným motorem – rozjíždí se bez problémů, díky slušnému krouťáku a slušné výkonové charakteristice táhne prakticky v celém spektru a ani nástup turba není nějak výrazný. V každém případě vás čeká dynamická, zábavná jízda, ať už jste na dálnici, okreskách nebo ve městě.
Ve srovnání s 1.6 HDi verzí jsme z 1.2 e-THP měli výrazně akčnější pocit, což nás také nutilo častěji přidávat plyn. Výsledkem byla průměrná spotřeba paliva blížící se sedmi litrům na 100 km. Na druhou stranu, když jsme trochu polevili a nechali auto klidně projíždět městem, spotřeba zase rychle klesla až k 5,5-6 l/100 km.
I nová downsizovaná verze Peugeotu 308 potvrzuje, že titul Auto roku 2014 nezískalo tohle auto jen tak pro nic za nic. Dostatek zavazadlového prostoru (420 litrů), pohodlná sedadla, propracovaný interiér i ergonomické ovládání – to vše pomáhá ke skvělému jízdnímu zážitku.
S cenou od 362 500 Kč (pětistupňová manuální převodovka) nebo 416 500 Kč (šestistupňová manuální převodovka, testovaná verze) se nový Peugeot 308 může úspěšně poměřovat s ostatní konkurencí v segmentu nižší střední třídy.
Proč má každý pocit, že
Proč má každý pocit, že je-li článek pozitivní, musí být uplacený? Musí autor hledal mouchy za každou cenu? A jestli sem článek o nehybridu patří? Proč ne, když jde o auto, které se může rovnat kdejakému hybridu. Mně třeba alternativy k hybridu zajímají.
No mě v tom článku
No mě v tom článku zaujalo, že rozdíl v ceně mezi pěti a šestistupňovou manuální převodovkou je 54 000 Kč. To je ta šestistupňová převodovka pozlacená?
Ne, ale jde zároveň o
Ne, ale jde zároveň o stupeň vyšší výbavu.
Děkuji za vysvětlení,
Děkuji za vysvětlení, myslel jsem si, že za tím něco takového bude…
pre mna zaujimavy udaj ze
pre mna zaujimavy udaj ze max tlak turba je 2,4 bar, to je dost, to som sa nedozvedel v ziadnom inom teste.
Pěkná reklama?????????
Pěkná reklama????????? Stejně se před časem propagovalo CNG v Octávii. Ale tady to nemá snad se zaměřením „Hybridu“ nic společného. Ani cena nechybí. Kolik z toho káplo pane Horčík.
Styďte se!!!!!!!!!!!!
Naprosto souhlasím.
Naprosto souhlasím. Poslední dobou se zde čím dál častěji objevují články typu: tisková zpráva, placená inzerce… Podle ostatních jste pak ten/ta nejhorší když na to poukážete a hned Vám chtějí mazat vaše komentáře. Nejspíš redakci takové komentáře velmi zasahují, a proto májí nutkání je cenzurovat.