Tesla zveřejnila výrobní výsledky za 1. čtvrtletí 2019

Jan Horčík - 04 Duben 2019

Za první tři měsíce roku 2019 vyrobila Tesla celkem 77 100 elektromobilů, dodala jich 63 000. Proti minulému čtvrtletí jde o pokles, meziročně ale o výrazný nárůst.auto Tesla Model 3 elektromobil

Elektromobil Tesla Model 3 se jasně stal tahounem prodejů automobilky. Doma v USA je objednávek tolik, že výroba prostě nestíhá.
foto: Tesla

Meziroční nárůst dodávek elektromobilů Tesla činí 110 %. V posledním čtvrtletí minulého roku sice automobilka dodala 90 700 aut a vyrobila 86 555, ale letošní čtvrtletí bylo poznamenáno velmi složitou logistikou s ohledem na zahájení prodejů Tesla Model 3 v Evropě a Číně.

I proto v přepravě zůstává dalších 10 600 aut, která budou započítána až do dodávek ve 2. čtvrtletí letošního roku. Z oněch 63 000 dodaných aut v 1. čtvrtletí si s přehledem ukousl největší podíl Tesla Model 3 (50 900), zbylých 12 100 jsou Tesla Model S a Tesla Model X.

Co se týká výroby, za první tři letošní měsíce připadá 62 950 na Tesla Model 3, což znamená stabilní výrobu něco málo pod 5000 týdně. Tesla znovu ujistila, že za celý letošní rok chce dodat mezi 360 000 až 400 000 auty.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je dobře vidět že zdejší návštěvníci ani nejsou příznivci EV jako celku. Jsou to především tesla fanatici, ikdyž skoro nikdo z nich teslu nemá. Mimo teslu je tu všechno hejtováno.

Obrázek uživatele Kuk

Hele další fňukálek, ale spíš je to pořád jeden a ten samej ochránce česti Vlkohradu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ty se nsad divíš?? Tesla zachránila elektromobily a donutila autodebilky dělat elektromobily. Tesla je first dokud autodebilky nepohnou pldelí :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

o více než 8 procent poté, co došlo k většímu než očekávanému poklesu dodávek v prvním čtvrtletí, což vedlo k ubývající poptávce po luxusních vozidlech Model S a X...

finance.yahoo.com/news/tesla-shares-skid-first-quarter-121847236.html

hénvole ;(

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Teslu nemám důvěru. Když se někdo honosí zrychlením a pak na to nemá dimenzovaný poloosy, tak jde vidět, že je tam něco špatně.

Tak se pochlubte, se kterým autem se zrychlením 0-100 pod 3 sekundy máte tak skvělé zkušenosti. Tím myslím třeba přes 50 tisíc km bez jakékoli opravy či problému.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a v aku automobilku mate doveru? VW group? Mercedes? BMW? Pripadne ide auta kvalitne do cca tych 4 rokov az tam zacnu odchadzat celkom drahe suciastky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě to příjde jako docela v pohodě čísla. Začátek roku je vždy horší. Na druhou stranu i kdyby Tesla už moc nerostla (jakože má pořád ambice růst minimálně o polovinu každý rok). Tak pokud to srovnáte třeba se zavedeným Porsche...jejich výroba je cca 250.000ks aut ročně (konkrétně 256.255ks / rok 2018). Cenově jsou ty auta celkem srovnatelná, takže Pokud tesla dokáže standardně porážet takto zavedenou značku, tak na tom je dobře. Každopádně očekávám, že letos se opět posunou a Muskovi se snad podaří ještě trochu vylepšit rychlost výroby a dají aspoň těch 450.000ks aut... půl mega by bylo pěknější, ale to bude záviset jak rychle budou schopni uspokojovat poptávku po nejlevnějším Model 3.

Letos to bude max. 400 tisíc (viz článek). Příští rok to s čínskou továrnou vypadá celkem přibližně na 700 tisíc, 2021 by mohli dát milion.

No chce to rychle update S/X jinak je muzou rovnou zrusit. Jen blazen nebo nekdo kdo opravdu nutne potrebuje utratit 1.5M za vetsi kufr by sel do Ska misto 3ky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je treba si uvedomit, ze Tesle pomalu prichazi i konkurence, spousta zakazniku kteri uvazovali o S a X dnes mohou uvazovat i o iPace, eTronu a Taycanu, Tesla proste nemela dloiho konkurenci ve vyzsich segmentech, a sposuat zakazniku ac elektromobil chce, chce zaroven i jistou kvalitu zpracovani a nektere staromylske fukce a funkcionality

ja z Tesly S take presedlal do iPace, jezdi se me s nim proste prijemneji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pobavilo, ďakujem :-)))

Uvažovat můžou, ale s objemem produkce, který se u iPace+eTron+Taycan nevyrovná ani prodejům TMS, jim to je prd platné :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ane Tesle pomaly prichadza konkurencia. Uz asi 10 rokov.

Obrázek uživatele honza.t

Pro mnoho řidičů je na prvním místě dojezd
Audi i Jaguar mají co dohánět, Tesla Model X jejich elektromobily zašlapal ve spotřebě do země

http://www.hybrid.cz/audi-i-jaguar-jeste-maji-co-dohanet-tesla-model-x-jejich-elektromobily-zaslapal-ve-spotrebe-do-zeme

Kdy bude Tesla Model 3 v ČR
800 rezervaci na Tesla Model 3 v ČR ?
https://www.youtube.com/watch?v=rmxvMJ-aelQ

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

plno ridicu pred dojezdem uprednostnuje kvalitu zpracovani, dostupny servis, funkce v aute o kterych se Tesle muze zdat a interier na ktery se divat. Tesla je v kvalite zpracovani na hony vzdalene napr. e tronu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak, ked nikam nedojdu, tak sa aspon budú pozerať na kvalitne spracovaný interiér. Tvoj nick je úplne presný, ty Lojzo :D

Obrázek uživatele Kuk

Aspoň bude pro ně to dlouhý čekání na nabíječkách v těch fajn interiérech příjemnější. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

je potreba si uvedomit pro kolik lidi je dojezd prave dulezity? z diskuzi na ruznych autoforech clovek vyvodi ze je to asi hodne dulezite, v realite to ale asi tak dulezite nebude

pro me osobne je dostatecny dojezd okolo 200 kilometru, trasu delsi nez 200 kilometru jedu do roka asi 10x, zvlald jsem s Teslou ujet cestu prez 3 tisice kilometru a jiste to zvladnu i s Jaguarem, proste budu cestou na nabijeni stat casteji

Jo s Jaguarem to zvladnes taky, ale bez Superchargeru (145kW) , kde je hafo stojanu a vzdy volno VS obyc. rychlonabijecky (50kW) kde nikdy nevis jestli vubec najdes misto a budes mit spravny čip, ti tech 3000km potrva ujet tak 3x dyl. Ale aspon si pri cekani muzes premerovat slicovane plechy , a vo tom EV prece je!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pojedu tu cestu za 2 tydny, s Teslou to zabralo o 5-6 hodin dele nez s predchozim Lexusem na benzin, s Jaguarem pocitam to nebude o moc jine, je potreba si rici ze k Superchargerum bylo treba obcas zajizdet i 5-10km od trasy

pri pauzach na nabijeni poznavame s rodinou okoli, zrovna na azuroven pobrezi je toho celkem hodne k videni a je uplne jedno jestli tam hodinu stojime s Teslou nebo s jinym autem ;) primo na pobrezi tam Superchargery nikde nejsou

No na 30ti hodinove ceste neni 5-6 hodin tolik. S Jaguarem nemas sanci, pokud je zajizdka k SCH 5-10 min tak s rychlonabijeckam to budes mit jeste dal. Zkratka si nedelej iluze ze sit SCH je vlastne zbytecna protoze to bez ni zvladnes stejne rychle, tak to opravdu nefunguje, budes se hodne divit.
Samozjrejme tedy pokud kazdych 200km stojis hodinu a kochas se na pobrezi tak muzes jet treba iOnem :)
Ja 3000km jel spalovakem presne 29h, s Teslou bych to mel tipuju tak kolem 33h, s iPace tak 120h :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

k 50kW nabijeckam to je vetsinou do 200 metru od hlavni, po celem pobrezi jich tam je az do Malady asi 500 ;)

no je videt ze s elektromobilem nejezdis a jen trolis, ta posledni veta tomu nasvedcuje, ani se spalovakem bys to za 29h nemel pokud bys nechtel ryskovat ridicak ve 2 zemich prez ktere se jede ;) is 90% casu na dalnici se na te trase sotva dostanes se spalovakem na prumer 85km/h, neb tu trasu jezdim nekolik let a nikdy se lehce nad rychlostni limity nedala pod 35 hodin

Ale ja nevim kam si TY jel 3000km, jsem snad telepat? :D Ja mluvim o SVE ceste do jizniho spanelska. pres CR,DE,FR,ESP - 29hodin , temer naprosto presne 3000km, zadne honeni, jizda podle rychlostnich limitu, prestavky cca co 4 hodky.
Jinak rad se podivam na tu tvou trasu ktera ma stovky nabijecek 200 metru od dalnice co kazdych par km :D Tak napis

PS: Maladu neznam, jestli myslis Malagu, tak si vprdeli protoze tuhle cestu znam moc dobre :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano Malagu, mame tam zakotvenou lod a letni byt, jezdime prez Monaco kde davame jednodenni pauzu

a kde jsi nebo nejsi a nebo kde si myslis ze sjem me nezajima

Pres Monaco? Aha, tak tipuju ze ty mas tu cestu tak na 5 dni. Jo tak to s iPacem das vpohode jak rikam, to das i s iOnem. Ja jezdim po dalnicich , ve FR a ESP placene useky, 95% cesty po dalnici. Malaga je turistickej hnus, ale lod zni zajimave, kapitanske zkousky zatim ale nemam. Za sebe doporucuju esli na zimu do spanelska, tak andalusie, kupit hezkou "fincu" se zahradou na venkove, klid, teploucko, pro me raj na zemi. Ale kazdy ma jiny vkus, kdyz si nekdo muze koupit iPace, tak uz je mozne cokoliv :D

Ale tech tvych par stovek rychlonabijecek po par metrech od dalnice asi oba vime ze je dobry vtip a nesmysl, to je snad jasne.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako že si připlatím za 40 km dojezdu navíc milion a dostanu nějakou hnusnou americkou křapku, místo evropského luxusu? :D to fakt ne hele :D ani omylem kámo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tady máš ten tvůj evropskéj hi-end. Spíše tedy end.
twitter.com/oyvindstensby/status/1112333410729627648

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano americkou křapku co je technicky na míle daleko od slavného evropského luxusu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

asi by sis měl dostudovat zkušenosti uživatelů soudluhu ;))

hybrid.cz/tesla-model-3-bere-evropu-zteci-je-nejprodavanejsi-v-norsku-i-nizozemsku#comment-188333

a vynásobit to 400.000 ksovou pravděpodobností ;))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jasný technicky hlavně :D napřed možná tak o rok před čínou, s evropskou úrovní se nedá vůbec srovnávat a nějaké chytré aplikace to nezachrání

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná softwarově, ale třeba rozpadající se poloosy vyspělejší techniku skutečně neprokazují.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

papagáj

Obrázek uživatele Kuk

Ve 3. 1/4letí přijde updejt inetriéru a baterky u S a Xka.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Neříkal náhodou Musk, že to bude letos hlavně interiér? Nová baterka by měla přijít až 2021.

Obrázek uživatele Kuk

Říkal, ale todle si pustil hubu na špacír nějakej Lojza z Tilburgu ;) Říkal že změny připravujou 4 měsíce dopředu. Hlavně dodavatelé. Tak uvidíme.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zeby krasojizda skoncila? Pevne doufam ze ne. Bloomberg tracker se tentokrat hodne seknul.

Obrázek uživatele Michelin

To znamena, ze S a X vyrobili jen 14.150ks coz je pokles asi na polovinu ne?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no konkurence se ještě ani pořádně nerozjela už jde do prdele celá Tesla :D Mají tři modely, jeden je tak hnusnej, drahej a poruchovej, že to už pomalu nikdo nechce a zbylé dva modely si navzájem konkurují :D je vidět že jsou v té Tesle úplně mimo, postaví dva sedany když celosvětově sedan je nejhorší typ karoserie :D všichni už to vědí dokonce už i čína :D A Tesla ted rychle pobouchá trojku aby měla také nějaký crossover to zase bude kvalitka takové rychlokvašky :D

Obrázek uživatele Kuk

Víc chlastej ať máš lepší slinu! :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasne nikto to nechce a preto to nestihaju dodavat. Logika okolo vas asi iba presla, ze?

Obrázek uživatele Kuk

Pokles vůči čemu, minulému roku? Začátkem roku se auta prodávaj míň.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Loni jsem to tak nesledoval, ale už v roce 2017 prodali za první čtvrtletí 25tis.ks.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

11730 Modelu S + 10070 Modelu X za 1Q-2018

Obrázek uživatele Michelin

No tak na pulku se to sice nepropadlo, ale dost.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zejména u Modelu S bude nejspíš kanibalizace prodejů Modelem 3 značná.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Michelin

Tak snad jim to vysoke prodeje trojky vynahradi.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Kuk

Prpad je asi hlavně proto, že skončili daňový pobídky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale to do toho neprodávali Trojku. Celkové prodeje meziročně vzrostly o více jak 100 procent.

Obrázek uživatele Michelin

Já nepsal nic o trojce, ale o S a X.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jednou to přijít muselo. S a X měly stabilní odbyt od začátku výroby i po uvedení 3 na trh, zároveň to byly do nedávna jediné Tesly co se daly koupit mimo Severní Ameriku.

Dnes už bych eSko nekoupil, trojka je mnohem dál a rozdíly v rozměrech ne tak velke. Prodeje S budou padat minimálně do uvedení nové generace.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já bych zase nekoupil toho mini kripla 3, ale až přijde Y, tak MX i 3 skoro skončí. Opět Muskovo nechápání zákazníků, vše se potvrzuje, co jsem říkal, tohle se taky stane, i obav z poklesu S i X jsem se kvůli 3 bál společně s navyšováním ceny S i X...

ale to nevadí, hlavně ať zasytí trh skutečným EV, které existuje stále jediné, a to Tesla

Obrázek uživatele Michelin

No je to asi tak. Lidi co mají ještě nabíjení zdarma hned tak měnit nebudou a ti ostatní už mají většinou 100kWh baterky, takže nemají za co měnit. Jestli nepřijdou s kapacitnější baterkou tak asi nikoho k výměně hned tak nepřesvědčí. A ti nový zákazníci co o pořízení elektroauta uvažují sáhnou spíše po trojce neb to není tolik peněz za experiment s tak radikální změnou pohonu.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Lidi co mají nabíjení zdarma u auta za 80k tohle fakt řešit nebudou.

Obrázek uživatele Michelin

No pokud by nabídli něco výrazně lepšího tak to řešit nebudou a koupí si nové, jenže za poslední skoro tři roky se na těch autech nic zásadního nezměnilo.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm. Skoda, ze nie su poruchovejsie aby si ich ludia menili castejsie. Musk sa mal inspirovat od VW resp. ist na skolenie ako sa robi programovana smrt vyrobkov.

Obrázek uživatele Michelin

Poruchove jsou dost, ale me to teda presvedcilo si uz Teslu spise nekupovat.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Josef

To odpovídá, vzhledem k poklesu poptávky kvůli Modelu 3 a končícímu životnímu cyklu Modelu S. Lidi prostě čekají, s čím Tesla přijde.

Tak v březnu přišla s výraznými slevami, což jistě ovlivní prodeje za 2Q, kdy to bude opět při starém, tedy nějakých cca 25 tisíc ks dohromady.


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationSleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live