Z nabídky automobilky Tesla Motors zmizela 85kWh verze elektromobilu Tesla Model S. Krok se očekával už od uvedení verze 90D.
Automobilka Tesla Motors nyní nabízí pouze elektromobily s baterií o kapacitě 70 kWh nebo 90 kWh
foto: Tesla Motors
foto: Tesla Motors
Stažení Tesla Model S s 85kWh baterií se nejprve odehrálo na kanadském webu automobilky. Aktuálně už není verze s baterií o kapacitě 85 kWh k dispozici nikde v nabídce.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk: 70 % objednávek na Model S je dual-motor
Tesla tak nabízí pouze tři verze elektromobilu Tesla Model S, a to nejprodávanější 70D, střední 90D a nejvýkonnější P90D. Stejná nabídka platí také pro Tesla Model X.
Tesla Motors
nemyslím že verziu 70kWh
nemyslím že verziu 70kWh dvojkolku zrušia. Má za určitých pomienok vačší dojazd – lahká noha do 100km/h než štvorkolka a pre niektorých to je dolezite. Napr. ja by som si kupil tu, resp. až bude model 3 tak nad AWD nebudem ani uvazovať.
Škoda že tam už nie je ta aktivna tabulka na prepočet dojazdu podla rychlosti a teplot, krasne to pocitalo 🙂
Bolo tam vidiet ako sa meni dojazd aj na polovičný (dialnica v minusovych teplotách).
To jen o pár kilometrů. To
To jen o pár kilometrů. To je detail, předci to lepší jižní vlastnosti
Já si neodpustím rýpnout
Já si neodpustím rýpnout v celkem nové kauze. To je ta 85kWh baterie, která s vysokou pravděpodobností nikdy neměla víc jak 81kWh?
Hlavně že 400 km se s ní
Hlavně že 400 km se s ní najede hej, 81/85kw je technický bezvýznamný detail
No pravda, ostatně to se
No pravda, ostatně to se dá o Dieselgate říct vlastně také 😀
ee to je jiná hochu, dojezd
ee to je jiná hochu, dojezd je věc majitele ale rakoexhalace jsou záležitostí všech okolo. pokud konzerva dokáže vyrábět spalováky s 0% mi emisemi at si je vyrabi dal ale 0% zn žádný výfuk a ohrožování okolí 🙂
Tak zase závisí na úhlu
Tak zase závisí na úhlu pohledu. Ty emise byly uvedeny v katalogu ale v reálném provozu je nebylo možné jakkoliv dosáhnout. Dosáhnout jich šlo pouze na brzdě s aktivovaným SW, mimo brzdu se tento SW neaktivoval.
nojooo papíry nepapíry
nojooo papíry nepapíry celej €jroemisní systém je špatný, jediný akceptovatelny jsou 0% emise a ušetří se i na měřící technice STK 🙂
Přesně!
Přesně!
To, že Vám nedovolí
To, že Vám nedovolí vybít celou kapacitu je z bezpečnostních důvodů, ale neznamená to, že máte pouze 81kWh.
Právě že teď se nedávno
Právě že teď se nedávno objevily informace, že ty články nikdy neměly více než ~81kWh, kde jde o data z testování samostatných článků z několika baterii. A dokonce i rozkódovaná BMS Tesly ukazuje jako maximální kapacitu baterie ~81kWh. Přitom 60kWh baterie má skutečnou kapacitu 61kWh.
Dále se zjistilo, že v BMS je pevně vyhrazeno 4kWh energie na ochranu proti nadměrnému vybití, tedy využít lze maximálně ~77kWh ani o chlup víc.
Takže dejme tomu 77/85kWh.
Takže dejme tomu 77/85kWh. To Vám připadá málo?
Zdá se mi, že tomu také
Zdá se mi, že tomu také nechcete uvěřit, ale podle testů ta baterie nikdy neměla nominálních 85kWh ale maximálně 81kWh. Prostě z článků se jim nepodařilo v nastavených mezích a nominálních podmínkách 4,2V-2,5V získat potřebných 11,95Wh, ale max 11,4Wh tedy ~81kWh a tuto hodnotu právě hlásí i BMS baterie. Já bych si ty články samozřejmě také rád přeměřil sám, ale jaksi se mi nepodařilo k nějakým vzorkům dopátrat.
Naproti tomu testy baterií a článků ukazují že Kia, VW, Nissan, BMW deklarované hodnoty energie opravdu dosahují (za nominálních podmínek).
Mimochodem cyklické testy životnosti článků potvrzují, že jsou velmi dobré.
Nemám po ruce výsledky
Nemám po ruce výsledky testů baterií a článků Kia a Nissanu, ale čistě matematicky:
Kia Soul: 27/30.5 = 88.52%
Nissan Leaf: 21.3/24 = 88.75%
Pořád se Vám zdá 77/85 = 90,59% u Tesly málo?
nebo jeste lepe 77/81 =
nebo jeste lepe 77/81 = 95.06% 🙂
Nemyslím si, že by to byla
Nemyslím si, že by to byla pravda. Kdyby ano, jsem si jist, že už by bylo x žalob. Vem 30 Tesel s 85kWh a změřte kolik vlastně má, až po tom budeme jistě věděť jak to vlastně je.
A to je právě to, nikdo o
A to je právě to, nikdo o kom vím, kdo dosud Tesla články měřil se k 85kWh nedoměřil. Ať už nadšenci(ono jich je víc) tak i „profesionálové“ viz zpráva Dr. Andermana na str.12 V tom výseku z testu při 4,2V/článek má baterie také pouze 80kWh. Přitom SC i palubní nabíječka je nabíjí právě na max. 4,2V a předpokládám, že bude výrobcem stejně zakázáno překračovat tuto hodnotu. Takže 4,35V/článek je v tomto případě naprosto irelevantní, nehledě na to, že ji prý ani není možné opakovaně dosáhnout, protože články už ventilují.
Mě zajímají pouze vlastnosti použitých článků a BMS baterie a k tomu sháním reálná data, která můžu porovnat s vlastním měřením průmyslových článků. Nějaká politika jestli je 81kWh málo, nebo jestli Tesla „nehraje fér“ mi je celkem ukradená.
Nicméně dle měření v Idaho laboratořích BMW i3, e-Golf, Kia Soul a Nissan Leaf mají opravdu tu kapacitu, kterou deklarují v materiálech jako maximální. Tesla se tam dosud neobjevila.
Jestli je pro Vas „vysoka
Jestli je pro Vas „vysoka pravdepodobnost“ jeden clanek na internetu nadsence – amatéra, tak to nemate v zivote zrovna jednoduche…
Bez toho abych rozebral
Bez toho abych rozebral novou 85kWh baterii to nemám jak dokázat, ale pokud ten amatér neuvede dobu nabíjení a vybíjení článků, kterou použil při svém testu tak jsem ochoten tvrdit, že měřil špatně. Při svém testu nejspíš nenabíjel článek 8 hodin = standardní doba pro nabití baterie elektromobilu z 0 na 100% a dobu vybíjení nejspíš taky asi neměl víc než 5 hodin = tolik trvá vybít baterii Modelu S normální jízdou. Při nabíjení a vybíjení proudem 1C, mohl naměřit klidně o 5% menší kapacitu, ale s ohledem k účelu ke kterému je baterie určena to není korektní měření.
Já jsem na tom podobně,
Já jsem na tom podobně, nicméně píše že provedl desítky testů s různými kombinacemi napětí, proudů i teplot a i tak nejvíc na kolik se dostal je 11,42Wh. Výsledky jsem viděl min. ze dvou zdrojů a oba se shodují, že ty články zvládnou v ideálním případě pouze 3200mAh / 11,4Wh. Žádná data o tom, že by ty články zvládaly 12Wh jsem dosud neviděl. A znova opakuji, že max. energii baterie 81kWh udává i přímo BMS v Tesle.
Čili já spíš čekám na důkaz, že ty články alespoň v laboratoři opravdu udělají 12Wh. Já osobně v tom nehledám nic jiného, než že mne opravdu zajímá jak si ty články stojí.
To se jako dělají jenom
To se jako dělají jenom Déččka?Když nechci čtyřkolku,tak musím čekat na Model 3 ?Myslel jsem,že D je příplatková verze.
D je Teslou zjevně
D je Teslou zjevně preferovaná verze, ale Model S 70 je možné vybrat také v provedení pouze se zadním motorem.
no zatím tam ještě jedno
no zatím tam ještě jedno RWD 70 pro tebe zbylo, ale vzhledem k tomu, že AWD má daleko lepší parametry, tak i jeho co nevidět TESLA zruší 😉 Holt obyčejný náhon na zadní až v socautech MODEL 3 😉
hele jeden 85kW kousek pro
hele jeden 85kW kousek pro tebe a už je pod 2 MEGA 😉
sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-s/16703034
a jedna za 600.000 len
a jedna za 600.000 len trošku přebouchat 😉
mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Tesla-Model-S-P85/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:135_3_/pg:vipcar/217954158.html
jj, bez baterie, to se
jj, bez baterie, to se vyplati kazdemu anonymu…
Podíval jsem se do
Podíval jsem se do peněženky, pak na bankovní konto, pak pro jistotu ještě jednou a mám jasno – nevadí mi to 🙂
Radovan dnes jedl vtipnou
Radovan dnes jedl vtipnou kasi
Omyl. Tlačenku. O víkendu
Omyl. Tlačenku. O víkendu byla zabíjačka. Dorazil jsem na ni samozřejmě na elektrokole. Protože ladovská zima se ne a ne dostavit. a když už dorazí, tak se dlouho nezdrží.
ano v rámci pokračující
ano v rámci pokračující produkce spalováků jsme mohli letos mít zimu alespoň 1týden – to je luxus. Příští rok už nebudeme přezouvat ani na zimní 😉 Až do 2hý doby ledový. No můžeme si za to sami, furt jen spalujeme zemák uhlí a ropu, nedí se svítit soudruzi 🙂
Vidím to bohužel úplně
Vidím to bohužel úplně stejně. A ani spotřebované 2MWh za letošní zimu (zatím) na topení (ekotel) mi náladu moc nezlepší.
Takže jste dnes jedl
Takže jste dnes jedl vtipnou tlačenku – pochopil jsem to správně? 😀 😀 😀
Přesně tak. Večer jsem
Přesně tak. Večer jsem provedl změnu za šlehané sádlo se škvarkami a cibulkou. K obému čerstvý chléb. Nirvána.
To je fór dne! 🙂 Máte u
To je fór dne! 🙂 Máte u mne bod a pivo!
Děkuji za pochvalu,
Děkuji za pochvalu, příležitostně si vyberu. Třeba na Electric marathonu, který by měl poctít svou návštěvou 24.5.2016 9-18 Ostravu, areál Libros. V pondělí bud vědět více.
Tam se určitě neukážu. 🙁
Tam se určitě neukážu. 🙁
Není pravda, predaváju
Není pravda, predaváju ešte aj Rear wheel drive 70kWh. Teda 4 verzie.
pravda, tipuju že do
pravda, tipuju že do června skončí i on 😉