Elon Musk: 70 % objednávek na Model S je dual-motor

Uvedení „D“ verze elektromobilů Tesla Model S je jednoznačný úspěch. Svědčí o tom i aktuální interview s Elonem Muskem v magazínu GQ. Ten se výjimečně zaobíral čistě automobilkou Tesla Motors a nikoliv tím kdy chodí Musk spát.

Elektromobil Tesla Model S P85D
foto: Tesla Motors

Elon Musk v rozhovoru potvrdil, že Tesla Model S P85D je „předchůdce“ pro Model X. Toto elektrické SUV využije stejnou architekturu šasi i pohonného systému. Dále ale dodal, že poptávka po verzi Tesla Model S P85D je extrémně vysoká.

Údajně přes 70 % objednávek elektromobilu Model S je na verzi s duálními motory. Musk potvrdil, že dodávky Modelu X začnou během příštího léta. „Největší problém, který teď v Tesle máme, je pokrýt poptávku,“ řekl Musk doslova.

Pochopitelně přišla řeč také na levný elektromobil Model 3. O něm Musk řekl, že bude o 20 % menší než Model S. To znamená, že i baterie bude moct být pouze 80%.

„Zároveň ale chceme snížit cenu Modelu 3 na 50 % proti Modelu S, takže potřebujeme novou továrnu, která to umožní,“ dodal Musk s odkazem na právě budovanou giga-továrnu na baterie v Nevadě.

Zajímavé je, že už se neohání dříve avizovanou cenou $35 000 pro Model 3, ale „50% snížením proti Modelu S“. Což je dost široké rozpětí od $37 285 do $52 835.

Každopádně, z nového rozhovoru jasně plyne, že v budoucnu se nejspíš Model S bude nabízet pouze s pohonem na všechn čtyři kola a téměř jistý je podle našeho názoru také konec 60kWh verze. Naopak si myslíme, že mohla spolu s příchodem Modelu X přibýt nějaká vyšší kapacita, řekněme kolem 100 kWh.

InsideEVs

30 Comments on “Elon Musk: 70 % objednávek na Model S je dual-motor”

  1. já tomu také nerozumím
    já tomu také nerozumím MECEDES e300 hybrid se spotřebou 4l/100km stojí od 1, 1 do 1,3 mil. Kč
    Tesla Dual stojí 105.670 dolarů, pro Evropu ještě něco víc.

    Když budu počítat rozdíl 1.000.000,– Kč a koupí si benzin všechen teď za 36,–Kč což už prý někdo dokáže hedgeovat ceny, tak za to mám 27.777 litů PHM a při spotřebě hybridu 4l/100 km je to 694.425 km.

    Ok tak u hybridu jsou dražší náklady na opravu u TESLA SE ZAS DÍKY HMOTNOSTI rychleji opotřebují gumy.

    tedy nějaký rovnovážný bod je 700.000 km t.j tak 10 – 20 let.
    Nerozumím?

      1. ahá, takže ten 1 milion
        ahá, takže ten 1 milion rozdílu navíc co TEĎ zaplatím, (ono to bude spíš 1,2 milionu, jak jsem dohledal ceny pro Evropu) tak to je dle Vás budoucnost. Tak předpokládám, že mi teď ten 1,2 milionu dáte a já vám ho pak v dle vaší nejisté budoucnosti buď vrátím nebo ne.

    1. nevim jak jste dosel k te
      nevim jak jste dosel k te svoji uvaze ale mi v konfiguratoru zakladni cena e300 hybridu vysla 1,3 mil. A to jsem jeste ani nezatrhnul zadnou priplatkovou vybavu. (A pro jistotu tam nikde nepisou jestli uz je to s dani nebo ne)

      Nemluve o tom ze mi to prijde jako dve velmi odlisne auta pro porovnani… A ani nikdo netvrdi, ze si clovek kupuje Teslu aby na tom usetril 😀

      1. ok, já jsem zvědav na tu
        ok, já jsem zvědav na tu teslu cenu pro evropu, doposavaď to bylo tak, že co bylo v usa za dolary tak podobná číslice byla v evropě za euro….takže spíš tak 2,7 mil.
        Ano ten Mercedes je v základní výbavě 1,3 mil., tak můžeme říct, že 1,5 mil. s tím souhlasím a není to 4 kolka a na rozjezdu je o 5 vteřin pomalejší.

        Srovnávat to nelze, tak těším se na tu dobu kdy budu kupovat auto a nebudu počítat kolik stojí.

        1. bojej víš, lidi jsou zlí.
          bojej víš, lidi jsou zlí. Každopádně do ČR už na jaře jak vidím přijdou kusy tedy minimálně 2x MODEL S P85D 😉 Ale nakonec asi jich bude stejnak víc, ti bohatí sem vánoční dárky předem nepíšou. Jednak o nich třeba ještě nevědí a tu objednávku najdou teprv pod stromečkem 🙂

  2. Ani se nedivím, že je po
    Ani se nedivím, že je po 4×4 taková poptávka a ten výkon je taky jasný. Klasická 60 nebo 85 nabízí Vmax jen 190/225. Nehledě na to, že prostě sešlápnete a jste fuč a je to bezpečnější v zimním období, vyjedete kde co atd. atd. Pokud bych si někdy měl kupovat Teslu, pokud si nebudu kupovat model 3, tak určitě 4×4.

    1. No je fakt, že co se týče
      No je fakt, že co se týče designu, tak ostatní elektromobily se nedají s Teslou skoro vůbec srovnat. Snad jen Renault Zoe se pyšní podobně ladnými a estetickými křivkami, jinak Leaf je v podstatě dost šeredný, Kia Soul taky žádná nádhera, BMW i3 je dost kontroverzní, nicméně lev salonů to určitě není a všechny ty ostatní předělávky obyč. aut jako Mercedes B class, VW Golf a pod. doplácí právě na to, že se jedná o pouhé předělávky. Nakonec Musk je velice chytrý a ví, že design je jeden z nejdůležitějších faktorů pro výběr auta a že proto, aby se elektromobil prodával, tak musí mít naprosto unikátní design, aby hned každému bylo jasné, že je to ten elektromobil, o kterém se tolik mluví. Když si někdo koupí překopaný Golf na elektriku, tak na první a pravděpodobně ani na druhý pohled nikdo nepozná, že to pohání elektřina. A když už si někdo EV kupuje, tak se chce většinou odlišovat ve všem a ne mít auto, které je nerozeznatelné od ostatních spalováků.

  3. K priplatku nabojacky Leafu
    K priplatku nabojacky Leafu poviem len tolko, ze je to jedina vec co miLeafovivadi vadi. nema trojtrojfazovnabijacku ako Zoe ci Tesla. Robi zo zakaznikov otrokov CHAdeMO nabijaciekAle c.chapem ze je to ich bisnis plan. No pytat priplatok za 6,6kwh nabijacku je pre mna urazka.

  4. Jsem zvědav na reakci
    Jsem zvědav na reakci možných konkurentů. Zda třeba Kia nezkusí se Soul EV zvýšit dojezd papírově na 300 km a tím odlákat Tesle zákazníky dlouho čekající na X. Nebo to neudělá třeba Nissan s Leafem či Renault se Zoe, čímž by asi předběhl nabídku III.
    Každopádně potřebujeme konkurenci jako sůl, jak je hezky vidět u pádu ceny trojčat Peugeot Ion / Citroen C zero / Mitsubishi iMiev z kdysi reálně nabízených 1 mil. Kč s DPH, na nynějších ceníkových 726.690,- Kč s DPH, ale reálnějších akčních u některých prodejců 550 tis. Kč s DPH a běžných prodejních 468.900,- u Wave promotion http://www.wave-promotion.cz/prodej-vozu/. Podobně spadl Nissan Leaf na základních 715 tis. kč s DPH, byť se asi najde málo lidí, kteří si ho pořídí bez příplatkové 6,6 kWh palubní nabíječky. Je to jiné kafe nabíjet vůz z 0 na 100% za 11 hodin nebo za 7 hodin. Viz obrázek na http://www.evselect.eu/information.php?info_id=12. Zrychlí se Vám tím samozřejmě i nabíjení při krátkých zastávkách a využijete naplno nabízenou kapacitu zásuvky. Za kratší dobu větší dojezd.

    1. Zvýšení dojezdu se v
      Zvýšení dojezdu se v nejbližší generace elektromobilů bezpochyby dočkáme, a nikoliv „papírového“. To by podle mého názoru ani nebylo možné. Nicméně Nissan už naznačil příchod Leafu s dojezdem 240 km, GM chystá Sonic EV s dojezdem 320 km. A pochopitelně je tu i vámi zmíněný Model 3 s dojezdem asi 400 km. Je pravděpodobné, že konkurence se bude snažit Teslu předstihnout, takže na nová auta se můžeme těšit už v leteh 2016-2017.

Napsat komentář