Elon Musk umí každou srandu dotáhnout do konce. Tesla aktuálně začala prodávat předražené saténové rudé šortky.
Cena akcií Tesla je stále nad $1200 a Elon Musk se může shorterům jen posmívat. Což také na svém Twitteru s gustem dělá.
Nedávno při té příležitosti řekl, že Tesla začne prodávat exkluzivní šortky jako upomínku na všechny „shortery“. Kupodivu se tak opravdu stalo.
Jakmile se sytě červené šortky s logem Tesla vpředu a nápisem „S3XY“ vzadu objevily v obchodě, zájemců bylo tolik, že obchod spadl. Teď už ale opět vše běží jak má, a tak můžete vesele objednávat. Ale pozor, levné zrovna nejsou!
Tesla
Short shorts 😀
https://youtu.be/1N_MoXc_99E
Short shorts 😀
https://youtu.be/1N_MoXc_99E
hmm,hezké,ale obávám se ,že v nich nebudu vypadat tak
hmm,hezké,ale obávám se ,že v nich nebudu vypadat tak dobře,jako
ta slečna 🙂
Kdyby začali prodávat teslí tanga tak věřím tomu, že by
Kdyby začali prodávat teslí tanga tak věřím tomu, že by se v tomto mučícím nástroji dobrovolně týrali všichni zdejší tesla buzíci. Ta písmenka by mohla být vyšita na té niti, co se zařezává do řiti a pak by se tesla dostala tam, kam skutečně patří 🙂 🙂
Tobě už se do řiti nezařezává nic protože si tu židli
Tobě už se do řiti nezařezává nic protože si tu židli pod sebou rozleptal svejma srágorama.
Lehni, Blesku !
Lehni, Blesku !
To není blesk co plesklo vo zem, to jsou tvoje srachky.
To není blesk co plesklo vo zem, to jsou tvoje srachky.
Tesla pokračuje dírou ve stropě až a už protrhla 1400 $
Tesla pokračuje dírou ve stropě až a už protrhla 1400 $ za akci. Teď je 19. nejhodnotnější firmou na světě. To je vopruz. 😀
https://www.tradingview.com/markets/stocks-usa/market-movers-large-cap/
NOUŠORT soudluzi, noušort ikdyby to bylo za 5k dolaru
NOUŠORT soudluzi, noušort ikdyby to bylo za 5k dolaru nikdy
https://youtu.be/fOxFwO4SIAY?t=527
To sem na to zvedavej. Asi se ocekavaji dobre hospodarske
To sem na to zvedavej. Asi se ocekavaji dobre hospodarske vysledky.
Spíše zařazení do SP500.
Spíše zařazení do SP500.
Aha.
Aha.
Je vidět, že stačí vyrábět méně aut než Auto Škoda a
Je vidět, že stačí vyrábět méně aut než Auto Škoda a být hodnotnější než některé státy 🙂
Apple taky vyrabi min aut nez Skoda a je hodnotnejsi nez
Apple taky vyrabi min aut nez Skoda a je hodnotnejsi nez nektere staty:)
No uvidime jak jim to pujde. Ve vetsine zemi se nejvic
No uvidime jak jim to pujde. Ve vetsine zemi se nejvic prodavaji auta mistnich znacek. Maji rozsahlou servisni sit, lidi jsou na ne zvykli atd tad. Je to asi blby ale je to bohuzel tak. Cili Tesle zacina konkurence. Zatim se celkem drzi.
Samozřejmě prodeje budou o něco lepší než u
Samozřejmě prodeje budou o něco lepší než u standardních US aut, nicméně pokud bude dlouhodobě prodej Svět versus Tesla v poměru jako Android versus iPhone, tak by to byl ohromný úspěch (86:14), ale to lze těžko předpokládat, jakmile začnou velcí výrobci chrlit BEV po stovkách tisíc. Nyní proti tomu budoucímu stavu žádné konkurence není.
A taky ma Tesla porad jeste vyhodu v nabijeci infrastrukture.
A taky ma Tesla porad jeste vyhodu v nabijeci infrastrukture.
To je fakt, 4 Supercharger nabíjecí stanice u nás, jednu
To je fakt, 4 Supercharger nabíjecí stanice u nás, jednu prodejnu, jeden servis s cenou 2400 za hodinu práce….
To máte pravdu. Hlavně s tím servisem. Ale třeba na velké
To máte pravdu. Hlavně s tím servisem. Ale třeba na velké vzdálenosti bych řekl je proprietární systém Tesly nejlepší. Předehřívání baterie, navigace, obsazenost stojanů atd.
Vše co jste jmenoval má třeba i Kia nebo Hyundai s
Vše co jste jmenoval má třeba i Kia nebo Hyundai s aplikací ČEZ nebo Eon pouze to není integrované do jediného systému.
Urcite se to lepsi. Nemuzu se hadat protoze vy to skutecne,
Urcite se to lepsi. Nemuzu se hadat protoze vy to skutecne, narozdil ode mne pouzivate. Ale treba predehrivani baterie ma snad jen Tesla ne? Zatim.
Predehřívání baterie má i 6 let starý Soul, který díky
Predehřívání baterie má i 6 let starý Soul, který díky Li-pol bakteriím to potřebuje až od – 15°C.
Soul to predehriva automaticky kdyz vi ze se blizite k
Soul to predehriva automaticky kdyz vi ze se blizite k nabijecce? To jsem prave myslel.
Ne, Soul předehřívá baterie, aby auto mělo plný výkon a
Ne, Soul předehřívá baterie, aby auto mělo plný výkon a baterie si držely větší kapacitu když je to potřeba, tedy za jízdy, na nabíječce nabíjí jak v +30°C tak v -10°C stále stejným příkonem, to se Li-Ion bateriím nedaří.
Off:
VW prodelava na ev autech
Off:
VW prodelava na ev autech kalhoty.
https://www.elektroauto-news.net/2020/vw-massive-verluste-e-up-e-golf-meb-plattform-schafft-abhilfe
Já jsem dnes mému otci daroval model 3.
Já jsem dnes mému otci daroval model 3.
3 biliony za 3 měsíce to je fofr kdopak to nakonec asi tak
3 biliony za 3 měsíce to je fofr kdopak to nakonec asi tak zaplatí, ílon? ne ten si naprcá další S3XY 😉
https://www.youtube.com/watch?v=b1POvp8sUTA&feature=youtu.be&t=122
V jakém měřítku?
V jakém měřítku?
Urcite mal na mysli tento model
Urcite mal na mysli tento model 3
https://www.tradingview.com/markets/stocks-usa/market-movers-large-cap/
https://smartnovinky.cz/2019/03/tesla-model-3-je-nyni-ve-verzi-
https://smartnovinky.cz/2019/03/tesla-model-3-je-nyni-ve-verzi-hot-wheels/
1:1
1:1
Nekupime runnerovi? Jemu by pekne sadli.
Nekupime runnerovi? Jemu by pekne sadli.
Pořád mu píšete jak tu o jeho názory nestojíte a přitom
Pořád mu píšete jak tu o jeho názory nestojíte a přitom neustále vyvoláváte jeho jméno. Divím se vám všem.
Klidne se pridam a slozime se, ale musel by slibit ze se v
Klidne se pridam a slozime se, ale musel by slibit ze se v nich vyfoti a bude to sdilet :)))
Tak koukam a „vyprodano“ takze ma nase běhna smolíka 🙁
Tak koukam a „vyprodano“ takze ma nase běhna smolíka 🙁
Off. Cesko je opet plne uzavirek a objizdek. Nabijejte pri
Off. Cesko je opet plne uzavirek a objizdek. Nabijejte pri kazde prilezitosti. Vcera jsem mel problem se dostat domu. Vsude uzavirky a tak se rezerva v baterce hodila. Cesko ma nejhorsi dopravni infrastrukturu ve stredni Evrope. Kdyz se zavre jeden most, odrizne se cely region. Bolsevici meli vsechny pole a mohli stavet silnice jako podle pravitka. Ovsem pitomci na to nemeli v hlave a tak mame porad klikate cesty ktere si vyjezdily konske a volske povozy pred nekolika stoletimi. A hodne lidi zije jeste v te komunisticke dobe.
S Teslou jste si přestal plánovat trasy, tak vás to
S Teslou jste si přestal plánovat trasy, tak vás to zaskočilo, takto uzavřené silnice bývají každé prázdniny, takže plánovat trasu a pak není problém např. s Googlem a https://abetterrouteplanner.com/
Jel jsem s Ionem, potreboval jsem neco objemneho prevezt a na
Jel jsem s Ionem, potreboval jsem neco objemneho prevezt a na to je Ion idealni. Do Tesly takove veci nedavam a vozik jsem nechtel brat. Tesla ma tazne, ale jeste jsem nikdy nepouzival. Ion navigaci nema, tak jsem pouzival tablet pripojeny pres mobil. Zadna slava.
Zkuste projet od 1.7.2020 do konce prázdnin 3.největší
Zkuste projet od 1.7.2020 do konce prázdnin 3.největší město ČR Ostravu 🙂 https://www.ostrava.cz/cs/urad/magistrat/odbory-magistratu/odbor-dopravy/oddeleni-silnic-mostu-rozvoje-a-organizace-dopravy/uzavirky-komunikaci
Máme i něco pro milovníky jednoduchých obrázků, aby věděli, do čeho jdou http://www.dopravniinfodnes.cz/typ-dopravni-uzavirky-a-omezeni/dopravni-nehody-ostrava/
Jinak příjemné překvapení, na čtyřproudovce Svinovské mosty úsek Vodárna Hulváky – Tesco Třebovice se maká i o víkendu od vidím do nevidím. To se fakt v ČR ani 30 let po komunistech jen tak nevidí. Spíše vítězí cedule Musíme to opraviT a smajlík 🙁 následovaná obligátní Technologická přestávka.
Neví někdo , proč se silnice nenarovnávají v této době,
Neví někdo , proč se silnice nenarovnávají v této době, když se třeba dělá generální oprava ? Mají přece dost času na to, aby některé pozemky vykoupili….
To byste ovšem chtěl, aby politruk a byrokrad přemýšleli.
To byste ovšem chtěl, aby politruk a byrokrad přemýšleli. V zájmu veřejného blaha navíc. To jim nemůžete udělat, to je proti jejich přirozenosti. Nebát se si nakrást.
Vykoupení pozemků může trvat i 10 let
Vykoupení pozemků může trvat i 10 let
Deset? Se schopností našich politiků přes dvacet…a to
Deset? Se schopností našich politiků přes dvacet…a to některé vlastníky nedokázali, zatím ani oslovit…ale prý v další dvacetiletce už ten chodník bude…
Oni se taky ti výkupčí chovají jako kokoti, diplomaticky
Oni se taky ti výkupčí chovají jako kokoti, diplomaticky řečeno. Normálně byste zavolal nebo zašel a domluvil si schůzku, přímo u člověka nebo v hospodě. Vy chcete koupit, Vy byste měl být samý med.
Tady to bývá systém doval hned na úřad uhlíři a okamžitě podepiš, co ti milostivě nabízíme. Jinak…. A to udělají tak měsíc předtím, když jim už termínově hoří koudel u zadku.
Ani po 30 letech se nepoučili.
Slabina elektromobilu v praxi – těžko se vypořádává s
Slabina elektromobilu v praxi – těžko se vypořádává s nečekanou situací. V sobotu jsem v Rakousku potkal elektromobilistu, co se přihnal k nabíjecí stanici, která byla mimo provoz. No ještě, že děti neumí Německy..já si velmi rozšířil obzory v klení a v nadávání v němčině
Slabina elektromobilu? 😀 Vidim to rozhodne na slabomyslneho
Slabina elektromobilu? 😀 Vidim to rozhodne na slabomyslneho ridice 😉 Vite ze benzinovemu autu muze dojit benzin, kdyz nenatankujete vcas? Vite kolika lidem se to za den stane? Co je na tom divneho? Kdyz je nekdo trouba, tak mu dojde benzin, CNG, elektrina. Kdyz jedu s rodinou, nikdy nevybijim pod 20% takze VZDYCKY dojedu minimalne ke dvema zaloznim nabijeckam. Je to stejne jako rezerva benzinu v nadrzi. Vyjimka jsou Tesly, tam muzete prijet k superchargeru klidne s 5%, protoze mate jistotu, ze nabijete.
Jenže smutný fakt je ten, že ta rezerva spalováku, je
Jenže smutný fakt je ten, že ta rezerva spalováku, je pořád polovina reálného dojezdu většiny elektromobilů a benzínky jsou taky trochu dostupnější, než veřejná dobíjecí stanice..a když nějaká nejde a k tomu je další vzdálená několik desítek km přímou cestou a je tam pro jistotu nějaká objížďka (v létě jak časté po celé EU), tak je na problém zaděláno
Opravdu si myslite, ze penetrace cerpacich stanic na benzin je
Opravdu si myslite, ze penetrace cerpacich stanic na benzin je vetsi nez zasuvek 230V? 🙂 Kdyz uz jsem tedy takovy trouba a dojde mi elektrina, tak nouzove nabiju u kazde cerpaci stanice jako vy a navic u kazdeho baraku, firmy atp.. Takovou moznost s benzinem nemate. Rekl bych tedy, ze trouba s elektromobilem ma vetsi sanci na elegantni vyreseni problemu nez trouba s benzinakem. Evidentne vam chybi zkusenosti s elektromobilem a pisete smesne, nerealne scenare.
krásný příklad demogogie…
Je přece jasné, že když
krásný příklad demogogie…
Je přece jasné, že když chcete na benzínce nouzově dobíjet, tak tam můžete normálně tankovat, když budete klepat na okno, jestli vám půjčí zásuvku, tak můžete prosit o ropný produkt z kanystru…. a vždycky máte šanci, že budete rychlejší…
Prostě je to fakt, že v takových situacích je zatím nevýhoda elektromobilu. To pochopí každý, kdo má jen trochu kritické myšlení.
Zkušenosti s elektromobilem mi věru nechybí, ale rozhodně nehodlám demagogicky tvrdit, že to nemá omezení a není problém se dostat do situací, které mohou přinést problémy, které výrazně prodlouží cestu a naruší předchozí plány a tato možnost je u elmobilu větší, než u spalováku – protože prostě není energie nazbyt. Když jde vše podle plánu, tak se dá s elektromobilem spousta věcí…když to podle plánu nejde (častá realita), tak se elektromobilista může dostat do velkých potíží…
PS: prosím ukažte mi směšný nereálný scénář? A napiště nesměšný reálný scénář (třeba jak rychle nabijete, 1f zásuvkou, když se dostanete cestou na trajekt do dálniční zácpy kvůli nehodě v omezení a rychlodobíjecí stanice byla mimo provoz) – ať mámě nějakou zábavu v té letní okurkové sezoně
Já jednou nedojel o pár kilometrů. V místě byla
Já jednou nedojel o pár kilometrů. V místě byla vesnička, tak jsem poprosil u nejbližšího baráku, pán vytáhl prodlužku a i přes slabý jistič (nastavil jsem nabíjení na 6A) jsem za 40 minut odjel. Stalo se mi to jen jednou, protože jsem hodně riskoval ale jak vidět, řešit se to dá v pohodě.
řešit se dá všechno, jestli je to v pohodě nebo ne,
řešit se dá všechno, jestli je to v pohodě nebo ne, záleží na situaci, kdyby vám o to zavřeli úřad, kde potřebujete něco nutně podat, či vám ujel trajekt (když jsme v době dovolených i když letos, by vám tak leda spíš zavřeli recepci v kempu) nebo úplně jednoduše poslouchal jste přitom špačkování manželky a dětí…tak to tak v pohodě nebylo.
Pro mě je to situace řešitelná, ale klid a pohodu a jak psal kolega eleganci si představuji diametrálně jinak – prostě je to vyřešení průšvihu a dostat se do něj zatím dá s elektromobilem mnohem snáze než se spalovákem…protože hustota veřejných dobíjecích stanic velká není, spolehlivost taky není kdovíjaká a energetická rezerva v autě taky není zázrak…
Proto jsem si objednal auto s 64 kWh baterií, přestože
Proto jsem si objednal auto s 64 kWh baterií, přestože tolik nepotřebuji, ale při pozdějším prodeji to bude pořád pohodová kapacita a bude se to dobře prodávat.
Já bych si ho objednal, protože auto s baterkou pod 50kWh
Já bych si ho objednal, protože auto s baterkou pod 50kWh považuji za hupcuk po městě a je třeba mít jiné auto na jízdy dál, optimum považuju tak 75-80 kWh komfort 80-100 kWh, nad 100kWh – moc drahé, moc těžké na to, co to přinese navíc.
Těch 50 – 75 kWh vidím jako rozumný kompromis pro soukromého uživatele 75 – 100 na služebák
Proč probíráte dávno probrané nesmysly? Opět jezdíte na
Proč probíráte dávno probrané nesmysly? Opět jezdíte na otočku Chorvatsko bez zastavení a aní netankujete?
Samozřejmě Tesla se 70-100 kWh baterií znamená neřešit dojezd vůbec, protože prostě znamená Ostrava-Praha a tam nejedu proto, abych po 4 hodinách prudy na D1 za 1 hodinu jel zpět. A když tak to řeší chvilka na 3 SC po cestě. Ale jezdíte to denně? Pokud ano, má Tesla a velká baterka smysl. Jinak nemá. Což ukázala Kona s 64 kWh a dojezd do Prahy z Nošovic se 17% zbývající kapacity. Stoupá počet nabíjecích míst a i ta 100 kWh Tesla z obyčejného Mennekesu (400V 32A 22 kW výkon) nebo červeného pětikolíku nabije za 4,5 hodiny z nuly do plna jako já s Ionem 16 kWh z 3,6 kW zásuvky 230V 16A. Akorát má dojezd 500, já něco přes stovku.
https://www.hudeczek.cz/element/simple/documents-to-download/5/
https://www.hudeczek.cz/element/simple/documents-to-download/5/4/42059e240f892d61.pdf?download=true&download_filename=Diagnostika+elektromotor%C5%AF.pdf
Místo řečnění doplnit znalosti
Jsem Ev fanda ale to co píšete prostě je realita.
Jsem Ev fanda ale to co píšete prostě je realita.
ale já taky nechci shodit elektromobily…chci prostě, aby o
ale já taky nechci shodit elektromobily…chci prostě, aby o nich byla reální pravda, jako vše to má SWOT…a pokud se něco bude zamlčovat, tak si nakonec jako jedinci i lidstvo nabijeme hubu
Přesně tak. Lakování na růžovo jsem si za komoušů
Přesně tak. Lakování na růžovo jsem si za komoušů užil vrchovatě.
Tak jste prostě dlouhou oklikou došel k informaci, že
Tak jste prostě dlouhou oklikou došel k informaci, že nabíječek ještě není tolik kolik benzínových pump. To je fakt, který všichni známe a se kterým se dá pouze souhlasit.
Ale taky je fakt, že psotavit rychlonabíjecí stanici s 20 stojany je levnější než postavit benzínovou pumpu a můžete je postavit na každém parkovišti a taky se tak děje. Každý rok vznikají ve světě tisíce nových stanic.
Až bude penetrace trhu elektromobily nějak významná, tak bude nabíječka taky na každém rohu. Ba dokonce těch rohů bude 10x tolik než pump. Budou v každém obchoďáku a každém větším parkovišti
Ano, nabíječka má jediný problém – dostatečně
Ano, nabíječka má jediný problém – dostatečně výkonnově dimenzovaný elektrický přívod, což bohužel bude v řadě míst, kde by bylo fajn rozsáhlejší nabíječky mít, tak trochu problém.
Rychlonabíječky (100kW+) potřebujete pouze na hlavních
Rychlonabíječky (100kW+) potřebujete pouze na hlavních tazích. A ty stanice jsou obvykle zálohované bateriemi, aby se vykrývaly nabíjecí špičky. Na běžných parkovištích a v obchoďácích bude bohatě stačit 22kW a na místech kde se předpokládá delší stáni (sídliště, firemní parkoviště) stačí obyčejná 3,5 kW zásuvka.
To není o tom, kde bude jakej výkon nabíječky, to tu
To není o tom, kde bude jakej výkon nabíječky, to tu papouškuje hafo lidí dokola (aniž by o problematice něco tušilo) – ještě vám tam chybí nabíjení z pouličního osvětlení-
Primárně musíte alokovat příkon na dané oblasti a to je ta achillova pata.
Sídliště se dostanete bez potíží někam mezi 30 – 50 MW + k současné večerní špičce
Dálniční parkoviště bude potřebovat bez potíží 2 – 3 MW
Hyper super vidím jako nejmenší problém, tam se rezervy hledají nejsnáze (stačí přehodit klimatizaci na uzavřený okruh napájený jen a pouze ostrovně FVE ze střechy)…
Zkuste si udělat nějakou případovou studii a sám pro sebe si promyslet, co by to znamenalo a kde z jaké měnírny si to vzít…
Pár desítek pomalých nabíječek na sídlišti opravdu
Pár desítek pomalých nabíječek na sídlišti opravdu není žádný problém. Tam musí transformátory zvládnout trochu jinou zátěž všech těch praček, myček, televizí, počítačů a mikrovlnek.
A ty dálniční parkoviště jsou právě ty rychlonabíječky zálohované bateriemi.
Ano pár desítek problém není, ale pár desítek bude
Ano pár desítek problém není, ale pár desítek bude potřeba, pro jeden vchod, takže jich s pár stovkami až tisícovkami vchodů budou potřeba tisíce až desetitisíce…
o těch dálnicích nemluvě..
uvědomte si, že stejný problém jako decentralizovat výrobu el. en. bude a je decentralizovat dodávky el.en pro auta…jasně rafinace ropy je energetický masakr, ale je to na jednom místě…a dá se spousta věcí predikovat.. když to budete brát, tak jak to berete, tak vytvoříte akorát lokální black out..ale holt je třeba, aby k tomu napřed došlo, než to většina amatérských nadšenců začne chápat…
Doba, kdy bude pár desítek nabíječek zapotřebí pro jeden
Doba, kdy bude pár desítek nabíječek zapotřebí pro jeden vchod je ještě desítky let vzdálená a vše půjde jako dodnes postupnou modernizací. Čím více vzroste spotřeba, tím více vzrostou investice do infrastruktury.
I těch pár desítek nabíječek na sídliště zní dneska jako scifi.
Je to stejně přehnané jako představovat si, kde budou všechny ty auta čepovat benzín na začátku 20. století, kdyby všechny koně naráz vyměnili.
s tempem jaký vše funguje v realizaci, jestli nechceme mít
s tempem jaký vše funguje v realizaci, jestli nechceme mít velké technické problémy, je třeba to řešit dneska, už jen dneska postavit dálniční odpočívadlo, bez přívodu elektřiny pro dobíjecí infrastrukturu je mimo…stejně tak nákupní centrum, halové garáže.
Postavit rodinný dům bez přípravy na wall box a FVE…a přesto se to vesele a mohutně děje..
Já si stejně myslím, že k tomu vůbec nedojde. Že
Já si stejně myslím, že k tomu vůbec nedojde. Že předvídáme budoucnost dnešníma očima. Spíše než sídliště zavalené nabíječkami vidím spíše autonomní taxíky. Ikdyby to trvalo klidně ještě 10 let, tak autonomní taxíky příjdou a pak vlastnictví auta ve městech úplně ztratí význam.
Tomu vůbec nevěřím…stačí se podívat na sociální
Tomu vůbec nevěřím…stačí se podívat na sociální situaci průměrného obyvatele sídliště – spíš bych očekával, že tam budou obyvatelé, které na vlastní mobilitu finančně nedosáhnou, což bude problém, protože už dneska ze sídlišť řada lidí dojíždí desítky km mimo spoje do průmyslových zón – což nepůjde realizovat, otázka je, jak bude budoucí motor ekonomiky vypadat.
Mobilita střední a vyšší střední třídy se tak nějak vyřeší, protože řada lidí má a ještě více bude mít rodinné domy a bude možno pracovat na HO, takže to nějak dobijí.
V centrech velkých měst, kde to má smysl řešit, budou bydlet jen velmi bohatí lidé, případně sídlit velmi bohaté firmy a tam se to vyřeší šmahem – prostě na to budou mít a bude to součástí jejich exkluzivní značky
No právě autonomní taxíky budou levnější než
No právě autonomní taxíky budou levnější než vlastnictví auta. Žádný leasing, žádný servis, žádné polivo, povinné ručení, havarijko, náklady na parkování. Neustále něco řešit a za něco platit a hledat místo na parkování. I to je důvod proč se rozmáhá carsharing nebo Uber ve velkoměstech. Vlastnictví auta má ve městech více problémů než užitku. A čím je město hustěji zalidněné, tím více problémů to přináší. Ostatně k čemu vlatnit auto, které 90% času stojí někde zaparkované a ztrácí hodnotu.
Za pravidelné dojíždění do práce ve stejný čas po stejné trase nějakým minibusem, který po cestě nasbírá pár lidí, za cenu jako MHD.
Tohle je řešitelné (a již řešené) bateriovým
Tohle je řešitelné (a již řešené) bateriovým úložištěm na místě…
Jak velký, kdo a jak ho zaplatí a kde se ty baterky vezmou,
Jak velký, kdo a jak ho zaplatí a kde se ty baterky vezmou, jak se to bude dobíjet (kde se na to vezme příkon)…to je jak z ABC, ostatně jako řada hlášek EV ultra fans
Jako lze ze sebe dělat českého blbečka, co nedohlédne za
Jako lze ze sebe dělat českého blbečka, co nedohlédne za nejbližší hraniční čáru. Ale to na co se ptáte je reality konsorcia Renault/Nissan už hezkých pár let. S Vaší logikou neexistují kosmické lety, páč u nás nejsou rakety ani kosmodrom. Tedy až na jednoho vysloužilého kosmonauta, ale to byla určitě fake news 🙂
jojo taky lze tvrdit, že elektromobil a elektromotor nemají
jojo taky lze tvrdit, že elektromobil a elektromotor nemají vibrace…
https://www.hudeczek.cz/element/simple/documents-to-download/5/4/42059e240f892d61.pdf?download=true&download_filename=Diagnostika+elektromotor%C5%AF.pdf
Je třeba opakovat..
Nemají. V porovnání se spalovákem založeným na řetězci
Nemají. V porovnání se spalovákem založeným na řetězci opakujících se výbuchů žádné. Když chcete chytat za slovíčka a řešit další kraviny.
Já vím, pro vaše vidění světa a přání je fyzika
Já vím, pro vaše vidění světa a přání je fyzika kravina… hezký den přeji
Jen nejsem hnidopich a detailista.
Jen nejsem hnidopich a detailista.
1. postulát techniky (a elektromobilita technika je) – The
1. postulát techniky (a elektromobilita technika je) – The devil is in the detail
To chce čas.
Dnes nie je problém natankovať, pumpa je na
To chce čas.
Dnes nie je problém natankovať, pumpa je na každom rohu. Ale pekných pár rokov dozadu ich nebolo veľa a bol napr. problém natankovať večer. V mojom okolí boli také, kde to bolo možné 25km od seba.
Jo, viac na západ to asi bolo lepšie, ale tiež určite neboli v takom množstve ako teraz.
Takže hej, aktuálne to nie je dobré (ako kde), ale časom sa to zlepší.
V tomto nemáte pravdu, dojezd větší než 200 km má
V tomto nemáte pravdu, dojezd větší než 200 km má většina dnes prodávaných BEV určených pro dopravu mimo města a řada nových aut má dojezd >300 km. S baterií 32 kWh, což je dnes minimální standard, lze jezdit po celé ČR, pouze je nutné častější nabíjení i když tyhle auta jsou určena především pro městský provoz. Mě by se moc líbila Mazda MX-30 kdyby měla baterii 50 kWh, což už umožňuje mimo jiné rychlejší nabíjení. Ty zadní dveře otevírané obráceně bych zkousnul, většinou jezdíme ve dvou. Bohužel já nechci auto do města.
Podle typu auta, tak se hladové oko rozsvěcí někde kolem
Podle typu auta, tak se hladové oko rozsvěcí někde kolem předpokládaného dojezdu 100 km- takže pokud je to 200km +, tak jsem se plus mínus trefil.., moje zkušenost s elektromobily je taková, že pokud nejedu jako elektromobilista a jedu normálně tak od slibovaného dojezdu musí odečíst cca 20 – 25 procent, abych se dostal na realitu..takže krom Tesly je to vše, jak tankování motorky na cestách – co 200 km. Což pokud nejsem ve fázi „cesta je cíl“ a chci být někde na čas, není úplně komfortní situace (kdyby aspoň nabíječky byly u zajímavých lokalit, ale i v tom bohužel…OC nepovažuju za zajímavou lokalitu)
Mně se z BEV nejvíc líbí eGolf – splyne s davem, ale má dva nedostatky – nemá to kouli na valník (zahrada, kola) a má to malou baterku, ještě bych bral kombík, ale to už je nereálné…
Celkem dobře píší reálný dojezd na ev-database.org . Ono
Celkem dobře píší reálný dojezd na ev-database.org . Ono u spalováků je to podobné, pokud budu jezdit jen po městě, mám spotřebu o 25% větší než na okreskách, u BEV je to obráceně. Člověk se musí s BEV i naučit jezdit a je to trochu jiný styl plánovaní cest. Se spalovákem jsme se to taky učili, jen nám to po těch mnoha letech ježdění nepřijde. V Německu mě neplánovaní cesty se spalovákem pěkně vytrestalo, ty pumpy jsou mnohem dále než u nás.
Já to mám se spalovákem jednoduché, pokud jedu naučenou
Já to mám se spalovákem jednoduché, pokud jedu naučenou trasu, tak vím, kde obvykle stavím (co vydrží děti – je tam nějaké hřiště, kde vaří to, co mám rád atd), když jedu, kde to neznám, tak prostě příležitostně ve chvíli, kdy je v nádrži pod půlkou tankuju.
Problém je, že když jedu s BEV, tak je to zatím, že nemůžu dobíjet, kde bych chtěl, ale kde to jde…což obvykle zbytek posádky nelibě nese a mně se nelíbí, že nemám vždy v zásobě dostatek energie, na krizovku – což popravdě, jelikož žijí ještě i mí prarodiče je, vzhledem k jejich věku, docela časté…
Pri rozjezdu spalovacich automobilu se benzin kupoval v
Pri rozjezdu spalovacich automobilu se benzin kupoval v lekarnach. Co byste delal kdyby se odpurci cmoudicich smradochu tenkrat prosadili.
jezdil na elektriku..stejně jako bylo víc aut na elektriku
jezdil na elektriku..stejně jako bylo víc aut na elektriku do příchodu modelu T. Jen ještě je třeba si uvědomit detail, že v té době bylo auto extra luxusní zboží a ne pro nezanedbatelnou část populace životní nutnost jako dnes…mimochodem, taky by se mi líbilo chodit do práce ne nás v obci jako dřív (měli jsme v obci strojírnu, smaltovu, kovárnu…), nakoupit tam jako dřív (to nějak jde), jít k doktoru jako dřív, děti by tam měly školu…
Takže vlastně bych v té době auto nepotřeboval…
Psal jsem tenkrat. Takze zustanme v soucasnosti.
Psal jsem tenkrat. Takze zustanme v soucasnosti.
S těma silnicema máte pravdu.
S těma silnicema máte pravdu.
Podle mě na těch šortkách vydělá víc než na prodaných
Podle mě na těch šortkách vydělá víc než na prodaných autech 🙂
100%, vyrobne a distribucne do $2-3 za kus pri vetsich
100%, vyrobne a distribucne do $2-3 za kus pri vetsich objemech nad jednotky tisic, a zbytek pujde na vrub marze
v absolutnich cislech ale vydelaji jen par milionu, mozna nizsi desitky
Komentář patří až za Tomáškův grc.
Komentář patří až za Tomáškův grc.
To musi bejt fejk njus. Tohle proste nemuzou myslet vazne ani
To musi bejt fejk njus. Tohle proste nemuzou myslet vazne ani omylem. Musk ma evidentne smysl pro humor a jeho fans nevi co s penezma.
Co tady vyblafa za sprostoty dlazdic?
Obdari nas moudrem honzal?
Vstali uz vubec? Ja uz obedval.
A co Jan Tleskac?
Tomášku, jebe?
Tomášku, jebe?
Ja vedel ze se dockame.
Jeste ten honzal.
Ja vedel ze se dockame.
Jeste ten honzal.
koukám, že máš tak smutný život, že žiju zdarma i v
koukám, že máš tak smutný život, že žiju zdarma i v tvé hlavě 🙂
díky za ubytko, ale nainstaluj si klimošku, dost se ti tam přehřívá 🙂
Ale nevydrzel jste neodepsat. Takze odskrtnuto. Diky. 🙂
Ale nevydrzel jste neodepsat. Takze odskrtnuto. Diky. 🙂