Tesla Model 3 umí nabíjet až 200 kW, jak si vede proti Audi e-tron?

Jan Horčík - 12 Červen 2019

Nejvýkonnějším stejnosměrným nabíjením se až dosud mohl pochlubit elektromobil Audi e-tron. Díky nejnovějšímu updatu ho ale předběhl Tesla Model 3.auto elektromobil Tesla Model 3 na nabíjecí stanici Ionity v Norsku

Elektromobil Tesla Model 3 na nabíjecí stanici Ionity v Norsku
foto: William Hennum / Bjorn Nyland

Od začátku června Tesla postupně distribuuje do elektromobilů Tesla Model 3 (AWD a Performance verze) softwarový update, který jim umožní nabíjet až 200 kW.

Pro Teslu jde o přípravu na příchod nové generace nabíjecích stanic Supercharger V3 s max. výkonem až 250 kW. Proč tedy softwarový update umožní nabíjet pouze max. 200 kW?

Zdá se, že Tesla omezí plných 250 kW pouze na své Superchargery, kde bude navíc takový výkon k dispozici jen po velmi krátkou dobu. Na nabíječkách třetích stran je výkon omezen na 200 kW.

Bjørn Nyland aktuálně uskutečnil testy nabíjení Tesla Model 3 u nabíjecích stanic Ionity a rovnou je porovnal s Audi e-tron. Z výsledků je patrné, že Tesla sice začne s vyšším výkonem, ale ten po 50 % klesne pod úroveň e-trona.

11% SOC: 181 kW Model3 vs 140 kW e-tron
15% SOC: 185 kW Model 3 vs 140 kW e-tron
20% SOC: 188 kW Model 3 vs 141 kW e-tron
25% SOC: 190 kW Model 3 vs 141 kW e-tron
30% SOC: 192 kW Model 3 vs 141 kW e-tron
35% SOC: 194 kW (peak) Model 3 vs 142 kW e-tron
40% SOC: 190 kW Model 3 vs 142 kW e-tron
45% SOC: 172 kW Model 3 vs 143 kW e-tron
50% SOC: 154 kW Model 3 (11 minut) vs 143 kW e-tron (15 minut)
55% SOC: 137 kW Model 3 vs 144 kW e-tron
60% SOC: 107 kW Model 3 vs 145 kW e-tron
65% SOC: 101 kW Model 3 vs 147 kW e-tron
70% SOC: 89 kW Model 3 vs 148 kW (peak) e-tron
75% SOC: 72 kW Model 3 vs 137 kW e-tron
80% SOC: 56 kW Model 3 (26 minut) vs 122 kW e-tron (26 minut)
85% SOC: 43 kW Model 3 vs 92 kW e-tron
90% SOC: 34 kW Model 3 vs 79 kW e-tron
95% SOC: - Tesla Model 3 vs 66 kW e-tron

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jakou mají dělníci GF3 na levý ruce pěknou kartičku Tesla ;)

Extra:Small world outside the Tesla gigafactory 3

https://www.youtube.com/watch?v=lT3zm6_EnYc

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Dovolím si vznést komentář k tvrzení v článku, že Tesla omezila nabíjení na CCS stanicích proti SuC v3. Dle mého názoru ve voze Tesla žádné omezení není. Omezení je aktuálně na straně HPC stanic a to konkrétně nabíjecích HPC kabelech standardu CCS, které jsou aktuálně dostupné pouze do 500A max. Ostatně to je vidět na monitoru stanice Ionity, že nabíjení je limitováno právě hodnotou 500A. Tesla pro nabíjení 250kW potřebuje proud až cca 700A.

Pokud budou v budoucnu dostupné HPC kabely pro vyšší proudy než 500A, osobně nevidím důvod proč by měla Tesla omezovat své zákazníky při nabíjení na CCS stanicích jiných provozovatelů.

Obrázek uživatele ozana

Ano, je to tak.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

off

Ílon slibuje, že díky pokroku v bateriích budou brzo mít auto s dojezdem 640 km a už to bude pro spoustu lidí zbytečné. Tak uvidíme.
https://electrek.co/2019/06/11/tesla-400-mile-electric-car/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V tomhle směru celkem souhlasím. Jako mít takovou variantu v nabídce bude určitě super, ale myslím, že většina by uvítala spíše dojezd 300km za nižší cenu. Bohužel nemám pocit, že je stále pravda, že nejdražší na BEV je baterie. Protože v době kdy se prodávali 20kwh auta za mego a dnes se za cca stejnou cenu prodává Kona s trojnásobnou baterkou by mělo být možné prodávat auta s 20kWh baterkou minimálně za poloviční cenu té kony a to zatím není. Uvidíme jak to dopadne s tím koncernovým zázrakem. Ale cena pod 500tis za nové BEV bude podle mě utopie ještě minimálně 3 roky.

Vypadá to, že Audi e-tron má ve skutečnosti větší kapacitu baterie, ale posledních 25% již nedobíjí. Pokud ano, má to svoji logiku. I při dobíjení na 100% vydrží baterie celou záruku.

Ano, přesně toto jsem si z toho testu vyvodil a proto byl ten test dobrý. Audi eTron má prostě v baterce (zbytečně?) velkou rezervu, která pak zkracuje dojezd, protože se nevyužije celá kapacita, ale na druhé straně umožňuje rychlejší dobíjení ke konci a pak taky nižší degradaci baterky, resp. degradace je cca. stejná jako u jiných baterek, ale uživatel to díky té rezervě nepocítí na sníženém dojezdu.

Toť otázka, co je lepší...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele ePavel

Degradace chemie v článcích určitě není stejná. Některé baterie, ze kterých se využívá cyklus x0,6 (20-80%) mají potom třeba životnost 5x vyšší oproti těm co se cyklují na 100%. Typicky Opel ampera 16kWh baterie, využitelných 10kWh. Ta naše má po 7mi letech a 230.000 km pořád v létě dojezd 60-70km. U takto malé baterie velice solidní životnost. Přepočteno na kapacitu, jako by tesla ujela přes 1.400.000 km.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele UDA

Jen pro zajímavost máte představu kolik Km ujela ta Ampera za ty léta na elektřinu a kolik na benzín? Případně průměrnou spotřebu na benzín?

Obrázek uživatele ePavel

Kolik predchozi majitel netusime, je z holandska. My mame prumer 0.3/100. V zime to pod -5 startuje kvuli teplote samo a v lete si to dela udrzbu motoru cca jednou za mesic na 10 minut.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele UDA

Tak to klobouk dolu, to tedy používáte prakticky jak elektromobil, protože co jsem slyšel tak to po vybití baterky dost žere.

Obrázek uživatele ePavel

Jezdime s tim jen po okrese. Myslim ze to bude zrat jako podobny benzinak. Je to 1,4l atmosfera. Spis ridici meho typu vadi ten hluk a vibrace. Ale s provozem na benzin moc zkusenosti nemam. Kazdopadne pokud by nekdo chtel na benzin jezdit predevsim, tak to ztraci vyznam.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

To se ví už docela dlouho. Faktická kapacita E-Tronu je 95 kWh, využitelná je podstatně, menší, okolo 84–85 kWh. E-Tron nabíjí až do 100 % výkonem 50 kW.

Obrázek uživatele Kuk

off

Je Tesla M3 ve výsledku levnější než Škoda Oktavia? Na to se asi snaží odpovědět německý youtuber.
https://youtu.be/Dq3-fJy4rlw

Německy neumím a anglický titulky tam nevidím takže z toho mám prd. Doufám zdejším odborníkům co donekonečna rozebírají ekonomickou návratnost aut to možná udělá větší radost :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Na tomhle case mas tabulku s cisly: https://youtu.be/Dq3-fJy4rlw?t=626

EDIT: vzasade to rika, ze TM3 sice vyjde draz, ale ma po peti letech vetsi zustatkovou hodnotu, tak to vyjde v jeji prospech.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

je to hovadina .. a co utopeny kapital.. ten rozdiel ceny moze pracovat ked je zainvestovany .. nakonec vyjde ta oktavia daleko lepsie ..

Obrázek uživatele Kuk

Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Masoxik

to je nic nerikajici test. podstatne je ze za tu dobu tesla pridala 400km dojezdu a etron za stejnou dobu jen 250km. to je ten podstatny udaj. fuckwagnovska popelnice.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

soudluzi mě by spíš než tabletaládovačka zajímalo co to tam na valný hromádce akciprcařů tedzly uyprávěli hej ????????????????? ;)

Tesla Annual Shareholders Meeting
https://www.youtube.com/watch?v=Va5i42D13cI

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Tak si to poslechni, Františku. Nebo neumíš po americku? :-) V tom případě počkej, jistě to někdo zanalyzuje a potřebné info dodá i v CZ.

Pokud se ti nechce čekat, tady máš nějaký rozbor:
https://www.theverge.com/2019/6/11/18661975/elon-musk-tesla-shareholder-meeting-questions

Můžeš zkusit google překlad.

Hned na úvod jasné sdělení/ujištění od Muska, že není problém v poptávce:
“I want to be clear: there is not a demand problem,” Musk said at the top of his presentation Tuesday. “Absolutely not.”

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

joo už to lovím a překládam :) Elon řekl:
1) že nemá žádný problém (zajmavý)
2) že s poptávkou taky nemá problém (taky zajmavý ;)

bylo vůbec objasněno proč poslední 1Q2019 byly tržby o 2,7B$ nižší??

3) že TMY produkce začne až 11/2020
4) GF3 šanghaj už se osazuje linkama
5) furt se hledá místo pro evropskou GF4
6) Oracle Larry Ellison nervózně seděl v přední řadě ;)
7) v souvislosti s pádem akcijí Musk řekl, že si není jistý, co má dělat s "nejbláznivější dezinformační kampaní o Tesle jakou jsem kdy viděl," a říká, že se zdráhá používat placenou reklamu

8) Z 8 návrhů nabízených na zasedání 6 prošlo.

Návrh 4 - který by odstranil požadavky na nadpoloviční většinové hlasování
a návrh 5 - jehož cílem bylo snížit podmínky ředitele ze tří let na dva roky, byl podporován představenstvem, ale nedosáhl požadovaného dvou třetinového prahu.

Výsledky hlasování budou formálně vyhlášeny v 8-K, které budou podány do 4 pracovních dnů ;)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Pane Horčíku, trochu jste to zkreslil. Můžete přidat informaci o dojezdu? Pokud jsem správně pochopil originální článek, tak Tesla v tomto vítězí.

Člověk reálně spíše počká méně (11 minut) a bude chtít za tu dobu více (50%) než čekat dalších 15 minut na dobití dalších 30%. Každopádně po těch 26 minutách má Tesla o 50% větší dojezd k dispozici než Audina.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

nj jenže s audinou se ten tablet přeci rovnat nedá, to je diametrálně odlišný auto přeci, TM3 je meziměstská tinti kára do práce az5t dežto etron je luxus bytelná kára na dovolenou ;)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Obrázek uživatele Masoxik

prominte ale to je absolutni nesmysl. uz jen diky SC je na dovolku mnohem vhodnejsi tm3. navic etron sezere majitele za ziva svoji spotrebou. pripomina mi to upira z feratu.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Tesla má samozřejmě výhodu SC to jo, ale je to menší autí, celou rodinu do toho budeš nepohodlně mačkat. A Etron není žádnej ferat, maličko víc žere protože má blbou rekuperaci, to se vylepší časem neboj ;)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Je to velké jako Audi A4. Ještě jsem si nevšiml, že by si někdo stěžoval na rozměry A4.

Obrázek uživatele Kuk

Seděl jsi v tom etronu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V A4 jsem neseděl, ale reálně, co jsem si vyzkoušel na svoje nohy (měřím 202cm), tak e-tron je uvnitř něco mezi Q5 a Q7.

Tady jsem se to pokusil zrovnat. Vybral jsem jednu z destinací, kde jsem byl nedávno autem na dovolené - italské město Dongo u jezera Como.

Tesla 3:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=7b27ba3a-8c7f-466e-b0e2-2c31e27d057d

Délka trasy 779 km, 3 zastávky na SC, celkové zdržení 0:50 a celkový čas 9:50.

Audi eTron:
Délka trasy 803 km, 4 zastávky na dobíjení, z toho 3 Ionity, celkové zdržení 1:14 a celkový čas 10:36.

nastavil jsem tam max. rychlost 130 km/h pro obě auta. Až takový rozdíl to zase není, nemyslíte? Zkušený elektromobilista by to ještě možná zoptimalizoval, možná u obou by šlo vynechat to první dobíjení, pak by se dona zkrátila, těžko říct... ale každopádně rozdíl není nijak tragický.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

S eTronom na dovolenku? No boli tu taky co sli na dovolenku s iMiev. Nehovorim ze sa to neda ale potom je dovolenka ta cesta samotna.

Třeba Praha - Livigno 767 km to dá se 4 zastávkami, jedna u ČEZ a tři Ionity, jízda 8:30 + nabíjení 1:15. Rychlost na dálnici max. 130 km/h, jinak dle předpisů.

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=73e7a09c-8e42-4ac2-ab34-510bf3ef6487

Stejná simulace s Teslou 3, nabíjení jenom 3 (vše SC) a celkově o cca. hodinku kratší:
https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=1655eb8c-b947-43c1-9398-d9bd70310a37

Díky lepší síti SC je tato konkrétní trasa pro teslu lepší, může jet jinudy a ušetřit 100 km :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele runner42

Praha - Livigno 700km, 7 hodin přesně. Bez nabíjení.
Cena benzínu na Eni u jezera 27 Kč/litr (1.07 €).

Určitě lepší než deset hodin cesty a 3x blbě čumět u nabíječky.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele Kuk

Čumět na blbě čumícího běhače bych fakt nechtěl :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

tak už máš konečně nakoupený akcije Tesly?? nebo furt lovíš žraloky na malorce :)

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Samozřejmě, spalovacím autem je to bez debaty rychlejší. A můžu se zastavit kde chci a kde je něco zajímavé a ne kde me to auto donutí.

Jen jde chtěl srovnat dvě EV.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele ePavel

Ja si vetsinou jedu na dovelenou odpocinout. Jo jsou i takovy co to berou jako zavod a pak se divi az se probudi v prikopu. Teda pokud se probudi.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Za 7 hodin do Livigna bez tankovani, to fakt nebyl zavod ale jizda ala TDi na spotrebu :-D :-D :-D

Obrázek uživatele runner42

Jakej závod?? Dva řidiči se střídáním po třech hodinách, dvě pauzy na záchod a protáhnutí na odpočívadle s pěkným výhledem. Úplně na pohodu, po příjezdu jsme úplně fresh vyrazili pěšky na zahřívací túru od mlíkárny podél jezera, a stihli i doplnit zásoby Diplomatica na večer, znalí vědí.
Ale jo, vyměň to za čumendu u nabíječky, tvoje volba.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele ePavel

Jakou cumendu? Kdyz povezu rodinu auto je vzdy ready driv nez oni. Stejne zastavuju i bez nabijeni, pro dite je vic jak dve hodiny v aute utrpeni.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele runner42

Já zastavuji tam, kde stojí za to zastavit, nejsem otrokem auta, to se musí přizpůsobit mě, ne já autu.

Takže při cestách jím v dobrých restauracích místo sendviče na pumpě, zastavuji tam kde je to hezké jako třeba při přejezdu do Livigna u Lago di Resia a neřeším, jestli tam je pumpa nebo nabíječka (jako že není).

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele ePavel

To je nepřesné. Přesnější by bylo napsat já zastavuji tam kde za to stojí zastavit + na benzínkách, protože v restauraci si nenatankuju.
Inu, každý to má nastaveno jinak. Já bych bral jako otročinu muset auto 4x ročně odvéz do servisu aby mi tam vyměnili olej a vydělávat mu na drahý provoz. Nebo v zimě vstávat každý den dřív abych auto předehřál. To raději podobné peníze investuju do dražšího vozu, který sakra dobře jede. Navíc, pokud bych měl koupit parametrově stejný ropamobil rozhodně by nebyl levnější. Jinak i u nás je vidět, že některé restaurace začínají chápat, že když budou mít na parkovišti nabíječku, přitáhnou tím movitější klientelu co jezdí těmi předraženými elektromobily. Myslím, že dnes již není problém najít restauraci s nabíjením, především v zahraničí.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele runner42

Vy najedete ročně 120 tisíc km, že 4x měníte olej? :-D

S tím předehříváním to nechápu. V garáži mi to je k ničemu, když tam mám minimálně 13 stupňů a benzíňák topí do 5 minut po odjezdu.
Pokud stojí někde venku promrzlé, zapnu před odjezdem topení přes mobil.
Úplně nechápu, v čem je výhoda tam mít připojený kabel.

Nehledě na to, že zapnu topení i u zasněženého auta u silnice 200 metrů od chalupy.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele ePavel

Jedním autem 70 a druhým 15 takže ano, s intervalem 20.000 by to bylo 4x. Vím, že teď už se dělají auta, která celkově nejsou dělaná na dlouhou životnost a tak mají i výměnu oleje prodlouženou na 30tis. Já jsem ale naposledy fosila kupoval v roce 2009. Já mám garáž samostatně stojící, bohužel když je venku -15, tak je tam taky pod nulou. Ale stejně, proč bych vyjížděl se studeným autem a sedal do 13°, 5 minut (zhruba moje cesta do práce) mrznul, pak několik km lechce na plyn abych to netrápil atd... máme rok 2019, že... Mimochodem kabel být připojen nemusí, člověk tím přijde o bonus nulového odběru z baterky ale i já dokážu auto vytopit a v létě vychladit z druhé strany zeměkoule.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Krueger

A pak si natankujes levnou naftu v Livignu do tveho TDI ;-)

Přesně :-D :-D :-D

Pohodlie je základ všetkého a na ničom inom viac nezáleží, len na mne a mojom pohodlí.

Obrázek uživatele runner42

Pohodlí a snaha si věci usnadnit je motorem lidského pokroku.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

A možno zároveň začiatkom konca tejto krásnej planéty, alebo, v tom lepšom prípade, len nás samých.

Obrázek uživatele runner42

No a? To jako existuje nějaká vesmírná euronorma, že na Zemi musí život existovat navěky věků ve stávající formě?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Vy nemate deti, ze tak reagujete?
Na veky veku ne, max 4,5 miliardy let. Ale mohli bychom planetu nechat nasim potomkum, aby meli sanci se vydat ke hvezdam.

Obrázek uživatele runner42

Můžete být zcela bez obav, planeta si bude ještě dlouho. A co se týká životního prostředí, to se v průběhu evoluce člověka měnilo tak radikálně, že snaha zafixovat stávající stav jako jediný správný je doslova komická.
Hlavní výhodou lidského druhu je adaptace.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Doplnte si vzdelani, lidsky druh byl nekolikrat na vymreni (zbyvaly jednotky tisic jedincu na cele planete), takze jen zazrakem tu vsichni jsme. DObry priklad jsou Neandrtalci, byli houzevnatejsi jak my, silnejsi, stejne inteligentni a presto vymreli. Zili totiz jen v Evrope.
Adaptovat se zivot umi, ale ta zmena musi prijit pozvolne. Zmena, ktera prichazi se zacina blizit zmene po padu velkeho asteroidu nebo vybuchu supervulkanu. My se prizpusobime, ale co ostatni v nasem potravinovem retezci? No a Vy byste chtel, aby nase deti zili jen v plynovych maskach, kdyz obhajujete vypousteni CO, NOx a u JE i SOx? Zmena mi nevadi, ale musi byt pozvolna, aby se na ni adaptovalo co nejvice druhu.
No a dejte mi, prosim, priklad radikalni zmeny zivotniho prostredi a casovou osu, za kterou tak nastalo, kdyz o tom mluvite.

Obrázek uživatele runner42

Toto téma je příliš obsáhlé a nemám na dovolené čas ho probírat, nicméně je velmi zajímavé a rád na něj v srpnu navážu.
Pouze si dovolím upozornit, že přestože je člověk neandrtálský označován za vyhynulého, je to značně relativní. Díky mezidruhovému křížení máme na rozdíl od subsaharských afričanů v sobě "neandrtálskou" DNA. My jsme děti i neandrtálců.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Ty si ale dobrej debil.

---

ecotaxiolomouc.cz

Takže robme si čo chceme nehľadiac na budúcnosť? Po nás potopa? Ak to berieš takto, OK. Ja uvažujem inak.

A 4 tácy za beňo na cestu tam a zpět.
Podle Tesla trip planneru stačí čumět na nabíječky 2x v celkové délce 55 minut na 1 cestu.

A ten druhý planner ukazuje 3 zastávky celkově za 35 minut.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Do Chorvatska se ZÁSADNĚ jezdí na LPG !! :))

https://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/lpg/

---

TESLA Model 3 má už konečně od 05/2019 tažný

Ještě by bylo zajímavé, že by plánovač ukazoval cenu, jestli to nabíjení je za 10 nebo 15 Kč/kWh. Já osobně hádám, že ta elektřina pro eTron bude stát stejně, jako palivo v Audi Q5 Diesel. P.S. Tak jsem na to mrknul a v pohodě, na cestě 3x 8 Eur Ionity + paušál ČEZ a nějaké nabíjení doma a něco v místě, tak to bude tak o 60% levnější než spalovákem. Tedy ta obří spotřeba 35 kWh/100km u eTronu nehraje roli.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele runner42

My nejezdíme elektromobily, co v dálničních 130 žerou jako tank, takže za 2500 Kč a ani hodinu netankujeme.

Holt pokrok, elektro je tak strašně oldchool :-D

Sorry ale 7 vs 10 znamená, že elektro je o polovinu pomalejší a k tomu ještě oser s nabíjením, pořád něco hlídat a dokonce i vybírat cestu podle nabíječek.

Jako užijte si to :-P

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Obrázek uživatele ePavel

Jo jednou mi jedno vemeno delalo prednasku presne na tema oser pri nabijeni. A to pako si ve sve omezenosti vubec neuvedomilo, ze ja kdyz jsem prijizdel tak on tam uz byl a ja kdyz jsem odjizdel on tam jeste byl. Jo rodinka chtela taky jist a curat jako my. On ale navic musel po natankovani a odevzdani 1500 u kasy jeste preparkovat ...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Pokud chcete pauzu s jídlem, tak je jedno jaké auto máte, strávíte tam dobu potřebnou na jídlo a zatím se nabije. Když ale chcete jenom doplnit energii, je EV v tomto směru opravdu oser, musíte prostě čekat. To snad nepopirate?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele ePavel

Jo je to hrozny oser, proto ten kdo si koupi ev by uz nechtel menit za ropamobil. Tak pro me je daleko vetsi oser cely den v praci vydelavat, abych si mohl koupit nadrz benzinu. Ne je to tak, ze beznemu uzivatel co jezdi prumerne zase odpada oser jet jednou za tyden na benzinku. Proste tankuje doma. Ja najedu rocne 70.000 jen mam jinak zorganizovany cas a pri nabijeni delam veci co bych stejne musel delat jinde a jindy.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 276.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele UDA

Já myslím že to nabíjení je oser, to nikdo nepopírá ,ale zase když jezdíte autem celý rok kolem komína a dobíjíte jen pohodlně doma v garáži tak saze nemáte ten oser s tankováním každý týden "nedojedeš ni pro benzín miláčku už to zase svítí"

A jako bonus jezdíte 5-7x levněji.

Na to je ideál PHEV celý rok do práce na elektřinu a na dovču v pohodě na benzín , letos se asi ohodlám sebou vůbec nebrat dobíjecí kabely , jednak není místo a nechce se mi dostupovat oser s hledáním dobíjecích míst.

"A jako bonus jezdíte 5-7x levněji."

Tady bych spíše napsal, jezdíte 1,5-3x levněji, přece jen většina z náš jezdí reálně tak 0,50 Kč/km s menšími auty a Tesly s nabíjením zdarma, Ostatní jezdí klidně i za podobné peníze co úsporný spalovák (nebo CNG, LPG), pokud jezdí delší trasy a nabíjí na cestách a má spotřebu v řádu 30 kWh/100km. Samozřejmě se najde někdo, kdo jezdí 3 tis. km měsíčně a nabíjí pouze u ČEZ za paušál 450,- Kč bez DPH :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele UDA

Když neberu Teslu, nebo Audi tak máme spotřebu tak kolem 15 Kwh a to i ty "větší" vozy Ioniq, Kona Egolf.

Málo se ví jak jsou elektrovozy úsporné při ceně běžného tarifu na dobíjení 2-2,5 Kč za kWh podle toho jak si to na elektrárně vyhádáte jste do 40 hal.

A třeba po městě není u benzínu problém i osmilitrová spotřeba pokud je to automatu tak vůbec.

8*33,5= 2,68 Kč/Km toje 6,675x dražší, na dálnici to tak neplatí to máte pravdu, ale ve městě kam EV mají patřit je úspora enormní.

Přítelkyně má 1.6 l benzínový 90kW motor, jezdí město 70% a průměrná spotřeba 6,2l/100km, na dálnici dá v teplejším počasí při 130km/h kolem 5l/100km. Když spočítám, že mám na dálnici spotřebu nějakých 22 kWh/100 km při stejné rychlosti a ještě do nedávna jsem tam nabíjel za 6 Kč/kWh, tak to bylo skoro stejně jako to benzínové auto.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

To ježdění s BEV je prostě něco jiného a jak to tak v životě funguje, je vždy něco za něco. Pokud budu člověk, kterému nevadí to denní zasírání okolí splodinami, nemá vztah k BEV technologiím a nemá potřebu šetřit, tak si prostě koupí standardní spalovák a nemusí věci kolem nabíjení řešit. Přece je jasné, že ani majitel BEV ani majitel spalováku si přece nezávidí (pokud ano, tak je někde chyba). Takže to co je pro majitele spalováku oser, je pro majitele BEV běžná věc, kterou bere jako samozřejmost. Tohle věčné porovnávání (obecně) je hloupost a nevede k žádnému výsledku. Stejně tak můžete napsat, že číst knihu je oser, protože film zkouknete za 2 hodiny...

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Ale jo, já to nikomu neberu, každého volba. Jen jsem reagoval na ePavla a jeho nesmyslný příměr...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Šák to vóbec némely dávat k sóbě. Nó jó, cizáci!

To všichni ví, že Tesla 3 má nižší spotřebu a větší dojezd, o tom tady byl článek a myslím, že ne jeden. Tady jde o rychlost nabíjení. A právě zajímavé je, že Tesla začne rychleji, ale pak zpomaluje a eTron ji u těch cca. 80% dostihne. Takže 10-80 mají oba stejný čas. To bvy odpovídalo tomu, že ten eTron má větší rezervu v baterce a tedy menší využitelnou kapacitu z celkové kapacity baterky. Jestli někdo chce nabíjet jenom 10 min., nebo až do 80%, to už je každého věc, údaje k tomu jsou a to je podstatné.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

jenže tahle tabulka je opravdu na 2 věci... je třeba místo procent dávat nabitý dojezd, jinak je to celé neporovnatelný nesmysl

Obrázek uživatele Josef

A jakou tabulku s dojezdem si představujete? Tu od řidiče se spotřebou 20 kWh na 100 nebo tu s 12 kWh na sto? Chápete, že dojezd je zcela individuální veličina? Všichni víme, že Tesla pravděpodobně dojede za stejnou dobu nabíjení o dost dál. O to tu myslím vůbec nejde a hádají se o to jen fanatici.

Myslím, že Honzal má trochu pravdu. Ta tabulka může na první pohled skutečně působit zavádějícím způsobem, protože né každý si hned uvědomí, že stejné množství nabité elektřiny se nerovná stejnému počtu kilometrů.
Takže na Váš dotaz jakou bych představoval tabulku, no třeba jen rozšířenou o jeden sloupec k uvedeným údajům, kde by bylo uvedeno, kolik to znamená potencionálních km.
Dokonce se začíná šířit nový slovní obrat, kdy uživatelé EV už neříkají kolik za jakou dobu dobijí killowatt, ale kolik dobíjí kilometrů.

"Takže na Váš dotaz jakou bych představoval tabulku, no třeba jen rozšířenou o jeden sloupec k uvedeným údajům, kde by bylo uvedeno, kolik to znamená potencionálních km."

Podle WLTP? Asi ano, bylo by to nějaké info navíc. Ale pokud o chápu správně, tady šlo primárně o to, srovnat rychlost nabíjené těch 2 aut. A možná sa zamyslet nad tím, proč Tesla začíná rychleji a ke konci tak zpomaluje a eTron naopak, ke konci nijak výrazně nezpomaluje, takže na rozdíl od Tesly má smysl jej nabíjet i nad 80, třeba až do 90-95 proc. To jsou pro mě zajímavé věci, jak to různě ty automobilky řeší.

Co se týká efektivity a spotřeby, těch článků tady bylo a je jasné, že taková "almara" jako je eTron nebude mít efektivitu aerodynamické kastle Tesly 3, to snad ví každý. Ale o to tady nešlo vúbec...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nepopírám, že šlo o srovnání nabíjecích charakteristik - ale říkám, bez přidané informace kolik to v praxi znamená km, je to zavádějící údaj.
Jde o to, že v podstatě je jedno kolik za časový úsek dobijete kWh, ale při vzrůstajícím rozdílu spotřeby aut začíná být zajímavý údaj kolik za daný čas nabijete kilometrů.
A myslím, že tabulka ve které by bylo místo kilowatt vyjádřen počet km dojezdu za daný čas, by pro E-tron dopadla výrazně méně lichotivě.

Ale ano, to se ví, že eTron je větší žrout, to není nic nového, tyo už se srovnávalo mnohokrát, s Teslou 3 i X, s Konou, atd... to jsou známé věci. Tady opravdu šlo o srovnání rychlosto nabíjení, což je taky zajímavý údaj, zvlášť pak srovnání při skoro nabité baterce.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Mě by zajímalo co na tom shledáváte tak zajímavým?

Napr. jaka je nabijeci strategie - neboli jestli jsem (pri optimalizaci na cas) tlaceny planovat tak, abych dojizdel k nabijecce "nadoraz" skoro s prazdnou nebo je to jedno a muzu si nechavat rezervu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ja jsem zjistil s 20kW baterkou, ze je lepsi jet o neco pomaleji a nabijet mene casto - protoze se zhruba 8 minut ztrati pri jednom nabijeni na: sjeti ze silnice/dalnice a zajeti ke stojanu, zapojeni kabelu a pak naka minutka nez se zacne nabijet plnym vykonem po autorizaci a pomalem nastupu na 43kW (starsi egolf). A pak odpojeni kabelu a vyjezd od stojanu na hlavni silnici/dalnici. Takze u mne 20-80% je na 16 minut + cca 8minut na prijezd a odjezd. Pak kdyz se ale nabiji 4x tak uz je to pomalu 40minut navrch stravenych jenom sjizdenim a zapojovanim kabelu nemluve o nabijeni :-D
Takze super je naplanovat to tak, abych dojel aspon s 5-20% a idealne jednou nabil. V lete se s tim mimo dalnici da stale ujet 170km.
Samozrejme nastava peklo kdyz tam sosa n Chademu 2h Tesla s majitelem se kterym neni domluva...ale to uz se tu resilo Xkrat..

---

13G

Jde tu primárně o spotřeby při dálkových jízdách, takže měřítko je spotřeba při dálniční rychlosti. A tam už, při dodržování maximální povolené rychlosti, tak velké rozdíly nebudou. Nedávno tu byl článek s pěkným testem.

jen blbec nebere v úvahu dojezd... jen blbec porovnává stejně dvě rozdílné věci ;)

já vyrobím auto s rycholstí nabíjení 50000KWh, ale efektivitu budu mít takovou, že to ujede jen 5 km... jsem tedy lepší? :)

To co jste napsal je extrémní nereálný případ :-)
Tady jde opravdu o srovnání rychlosti nabíjení Tesla 3 vs eTron. Co na tom nechápete? To, že Tesla 3 (LR) ujede na těch 80% baterky o něco víc než eTron je známá věc a probíralo se to tady mnohokrát. A jak majitel tesly 3, tak majitel eTronu zhruba ví, kolik km dojede na 80% nabití při dálniční jízdě. Toto je jenom zajímavé srovnání rychlosti nabíjení, nic víc.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Není to nesmysl. Toto je prostě srovnání rychlosti nabíjení. Dává to představu, jak dlouho budu čekat na nabití 10-80 někde u dálnice, když pojedu delší trasu. Kolik na to pak dojedu, to už každý přeci ví, ne?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Právě, že neví, protože asi málokdo ta auta bude mít obě.

To jste tu skupinu zbytečně zmenšil - nejen skupina co nebude mít příležitost testovat obě auta, ale většina populace nemá povědomí o tom, že EV májí rozdílné spotřeby na kilometr, a některá enormní rozdíl.

prdek, stačí vzít efektivitu a dojezd a dá se to jen spočítat

A "efektivita" je něco, co je napsané v techničáku? ;)

Obrázek uživatele Jan Horčík

V tomto případě šlo skutečně o srovnání rychlosti a možností nabíjení, nikoliv dojezdu. Tesla Model 3 a Audi e-tron jsou jinak úplně jiná kategorie aut a ti, kdo přemýšléí o M3 nejspíš nebudou kupovat e-tron a naopak.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Ano, E-tron je pro blbečky (je jich hrozně málo naštěstí), Tesla pro ty, co chtějí mít skutečné auto bez omezeností, co nedají mega za autíčko, se kterým můžu jen kolem svého komína :)

Jinak byste mohli ty intervaly přepočítat na množství KWh (přibližně) a k tomu dát dojezd. O efektivě jsou na netu určitě data, tedy u Tesly se to ví.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Hyundai Kona Electric stojí zhruba ten "mega" a zdaleka se s ní nemusíte omezovat na okolí komína :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Musím, také auto pro blbečky :) ... a kde to podle vás nabiju nějakým superchargerem při delší cestě? Toto je doslova lhaní :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. mapa nabíjecích stanic.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

a žádný z nich nejsou superchargery (možná jeden?), tedy hodiny na nabíjení, tedy prakticky nepoužitelné
není vám to lhaní už trapné?

Obrázek uživatele Jan Horčík

V ČR jsou v současné době tři nabíjecí stanice Tesla Supercharger (Olomouc, Praha, Vystrkov), chystají se další minimálně tři (Ústí, České Budějovice, Ostrava). Elektromobily Hyundai/Kia ani žádné jiné kromě značky Tesla ale (zatím) u Superchargerů nabíjet nelze.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

no, a to je právě ten problém, jiné auto než Tesla je jen pro ježdění kolem komína, pro blbečky, tak snad jste už konečně pochopil, co jsem napsal :)

ale díky za info, že se chystají další 3 Tesla Superchargery, to je super! Jenže tu budou až v roce 2021....

S Konou jsem byl před 14 dny v Amsterdamu. Nabíjení doma SČ, Ionity Schwabhausen, Ionity Lippetal. 860km, Na Ionity jsem nabíjel od cca 6% do 82% 52-53kWh, 76kW byl max proud. Celkem to nabíjení trvalo 2x50-55min. Do Amsterdamu jsem přijel s 90km dojezdu. A ted se pochlub ty, než budeš nadávat do blbečkú.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 26 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 16,5 tis. km.

Jiny nick, stejna sada vulgarizmu? Neni ti to jeste trapne?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Co je vulgarismus? To jsi tak nevzdělaný, že ani neznáš obyčejná slova ve slovníku použitá zdrobněle? Není ti taková očividná nevzdělanost trapná? :)

Dobre, je to nadavka. Doporucuji si precist tento clanek (treti veta druheho odstavce), treba omezite pouzivani nadavek a treba taky ne :-)

OT: vsiml si nekdo ze sekce” Other Europe” uplne zmizela z Telsa webu? To uz Tesla na vychodni evropu uplne sere a neprodava sem uz zadne Tesly nebo jak to mam chapat?

Já bych řekl že Other Europe nemá význam, protože budou prodávat jmenovitě. Česko, Polsko...

Chapes to spravne, ale ma to zrejme ine suvislosti.
Silnie tlak na Teslu, aby umoznila nakup hociktorej tesly v hociktorej krajine EU pre vsetkych obcanov EU. Rakusky danovy urad na to vydal jednoznacne usmernenie, ze Tesla v Rakusku musi predat auto kazdej zahranicnej firme bez DPH. Odpopved Tesly rakuskemu danovemu je, ze s tym nema problem. Takze ked sa to zovseobecni aj na fyzicke osoby a na vsetky krajiny EU, tak "other europe" uz nebude mat ziaden vyznam, a kazdy si objedna teslu v hociktorej krajine EU a vyzdvihne v hociktorom showroome tesly.

Obrázek uživatele UDA

To má logiku , když máme jednotný evropský trh, vyberete si auto ,kdy Vám to vyhovuje, koupíte bez DPH a DPH doplatíte ve své zemi.

Obrázek uživatele Josef

Proč? Jako fyzická osoba si můžete koupit auto kde chcete, stejně jako cokoliv jiného v eshopu kdekoliv v Evropě a nemusíte nic dodaňovat, DPH zaplatíte v místě prodeje.

Obrázek uživatele UDA

Nové auto má vyjímku, nové je považované i takové co má nejeto do 6000 Km tak pozor na to, když si koupíte ojeté auto do 6000 Km v bazaru a neodečtou Vám třeba v německu DPH, tak u nás doplatíte DPH znovu, protože Vám ho nez papíru z finančáku nepřihlásí a stav Km je z evidenčky.

Kupoval jsem Niro PHEV skoro roční v Německu ,ale mělo najeto 4500 Km tak sem musel doplatit DPH zde a bazaru mi to prodali bez Německé DPH, i když jsem musel složit kauci ve výši DPH a po přihlášení u nás mi to vrátili naštěstí.

Obrázek uživatele Josef

Jsou tam dvě podmínky. 6000 km NEBO 6 měsíců stáří. Takže pokud je auto registrované půl roku... a má najeto aspoň těch 6000 Km. Přijde mi to jako kravina v tom, že auto je stejný spotřebák jako jiné zboží... Když si ve Španělsku či v Itálii koupím 3 měniče Studer 6 kW, kus po asi 120 tisících Kč, tak se mě tohle netýká a přesto jsem vycashoval 360 tisíc Kč. Když koupím za stejné prachy auto, tak to je najednou problém...

Obrázek uživatele UDA

Auto je prostě auto. Četl jsem i o problémech co měl někdo s motorkou, koupil 3 letou měla najeto jen 2000 Km protože moc nejezdil DPH na ní nebylo koupil v DE za koncovou cenu na inzerát a stejně musel platit u nás DPH, takže pozor na to.

Platí to pro i pro nepodnikatele, jen podnikatel plátce DPH si ho odečte ,takže mu to je jedno.

Já právě kupoval to Niro bourané bylo starší jak 6 měs. ,ale byla to předváděčka registrovaná na autosalón a jak byla bouraná tak měla málo najeto. A protože nebylo auto pojizdné nešlo s tím najet před dovozem do čr těch 1500 Km takže smůla
stálo mě to tuším 80 tis. na DPH.

To bych snad pres noc natocil na vrtacce tech 1500km bourane/nebourane :-D
je to e-niro? co dojezd a spotreba versus Kona? e-niro je totiz muj favorit..i kdyz je podobne osklivej jako kona ... hehe

---

13G

Obrázek uživatele UDA

ne je to PHEV.

Ono se to blbě stáčí, když máte všude na cebii záznamy s přesným stavem KM. To zato nestojí, navíc když Vám DPH stejně vrátí sem to kupoval na podnikání.

Este doplnim, ze vek vozidla sa urcuje podla datumu prveho predaja, resp. prveho prihlasenia, takze ak napriklad bolo vozidlo v sklade alebo v showroome rok aj viac, tak stale je uplne nove t.j. stale ma vek nula.
Ak potom bolo prihlasene a najazdilo za 5 mesiacov od prihlasenia povedzme 10tiskm, tak pre ucely DPH je este stale "NOVE",
lebo sice podmienka 6000km uz bola prekrocena, ale druha podmienka 6 mesiacov este prekrocena nebola.

Auto je iny pripad, pri kupe noveho auta v cudzine (do 6 tis km a max pol roka) je prihlasenie v domovskej krajine podmienene zaplatenim DPH primarne v krajine, kde sa auto prihlasuje a len vynimocne sa akceptuje platba DPH v cudzej krajine.
Kazda krajina s principu trva na tom, aby bola DPH zaplatena tam kde sa auto prihlasuje a teda primarne pouziva. V pripade platby DPH v inej krajine sa de facto jedna pre domacu krajinu o danovy unik. Vybavit sa to da aj s platbou DPH v cudzine, no je to skor vynimocny pripad a trva to extremne dlho, lebo danove urady si to musia vykomunikovat. Chlapik (fyzicka osoba) co kupil TM3 v Nemecku a zaplatil nemecku DPH vybavoval prihlasenie va Slovensku cca 2 mesiace.

Pri autách (nových) to je iné. DPH sa platí v štáte, kde je auto registrované.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?