Tesla si nechala patentovat kapalinou chlazený nabíjecí konektor. Nejspíš je využije pro nabíjení elektrických trucků Tesla Semi.
foto: US Patent Office
Tesla dnes provozuje celosvětovou síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger. I díky nim se mohou elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model 3 a brzy i Tesla Model Y pochlubit nejlepšími nabíjecími časy.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla vyrobila první kusy elektromobilu Model 3 ve své čínské gigatovárně, staví v Číně nový tým
Jenže elektrický tahač Tesla Semi je trochu jiné kafe. Kapacita baterií u něj bude ve vyšších stovkách kWh, ne-li jednotkách MWh. Proto budou třeba i silnější nabíjecí stanice.
Budou se jmenovat Megacharger“. Dobít na nich bude možné dojezd 640 km během 30 minut. Právě ty nejspíš využijí kapalinou chlazené nabíjecí konektory, kterými budou proudit stovky ampér.
Nový patent ukazuje, že se chladí nejen přívodní kabel konektoru, ale i konektory samotný a jeho piny. „Proudové zatížení současných konektorů je omezeno právě tím, že nejsou schopny dostatečně odvádět teplo. Proto je potřeba nového nabíjecího konektoru, který by tento problém řešil,“ píše Tesla v úvodu patentu.
Díky chlazení je možné poskládat jak kabel, tak konektor do menšího „balení“. Takže je možné, že budoucí nabíjecí kabely a konektory budou navzdory možnosti vyšší kapacity přenosu energie menší a ohebnější, resp. snáze manipulovatelné.
Kapalinou chlazený kabel (nikoliv konektor) už dnes Tesla využívá u nabíjecích stanic Supercharger V3 s výkonem až 250 kW Prozatím je ale v rámci sítě Tesla Supercharger v provozu jediný Supercharger V3, a to v Las Vegas.
V Kanadě a USA nyní Tesla připravuje stavbu 40 nových stanic Supercharger. Deset z nich bude V3 s výkonem až 250 kW.
Nechápu , co se na tom dá patentovat?
Stejnou technologii na
Nechápu , co se na tom dá patentovat?
Stejnou technologii na straně nabíjecího kabelu nám prezentovala německá firma už před dvouma rukama, takže nic převratného. To si pak můžu nechat patentovat i hovínko ve tvaru krychle…
muzete, ale pochybuji ze to udelate na rozdil od Tesly. Ten
muzete, ale pochybuji ze to udelate na rozdil od Tesly. Ten Teslacky konektor ma svoje komercni vyuziti a Tesla si ho tak chrani pro svoje ucely. Neni pak mozne patentovat to same a branit pak Tesle ve vyuzivani. To same delaji i ostatni firmy pro svou obranu.
To vypadá jak ruka vod androida
To vypadá jak ruka vod androida
ted me prislo ze Tesla otevrela showroom na Praze 9 a zvou me
ted me prislo ze Tesla otevrela showroom na Praze 9 a zvou me na predvadecku S, X a 3
Mě to teď přišlo taky:
S radostí si Vás dovolujeme
Mě to teď přišlo taky:
S radostí si Vás dovolujeme pozvat na testovací jízdy v naší nově otevřené prodejně Tesla v Praze.
Během Vaší schůzky se budete mít příležitost seznámit se standardními bezpečnostními a komfortními funkcemi Autopilota, dozvědět se, jak nabíjet Teslu doma nebo na cestách, a také zjistit, jak může elektrický vůz bezproblémově zapadnout do Vašeho životního stylu.
V případě zájmu si můžete zarezervovat testovací jízdu Modelem S, Modelem X nebo Modelem 3.
Než jsem to naklikal, tak na mě zbylo xko na sobotu 10:30.
Než jsem to naklikal, tak na mě zbylo xko na sobotu 10:30. Chtěl jsem trojku, na kterou jsem měl rezervaci. Rezervaci jsem v létě zrušil, když se neměnila doba dodání “ začátek“ 2019.
Budeš xko kupovat?
Budeš xko kupovat?
Ne
Ne
Takhle tu elektromobilitu nevybudujem když se všichni budem
Takhle tu elektromobilitu nevybudujem když se všichni budem vozit. Je třeba vizionáři taky poslat nějakej cash.
Koupím trojku, pokud dostanu dotaci. Pokud ne, tak ji koupím
Koupím trojku, pokud dostanu dotaci. Pokud ne, tak ji koupím taky, ale později.
Aspoň že tak. Mě by asi bylo hloupé žadat o dotaci na
Aspoň že tak. Mě by asi bylo hloupé žadat o dotaci na auto za milion. Přijde mi zvrácený že se vyberou daně od lidí co na auto ani nemaj a přerozdělí se. Ale chápu že když si ji nevezmeš ty, vezme si jí někdo jiný.
Dotace jsou peníze střední a nižší třídy pro bohaté.
Dotace jsou peníze střední a nižší třídy pro bohaté.
Loni jsem žádal zemědělskou dotaci na nový traktor, po
Loni jsem žádal zemědělskou dotaci na nový traktor, po 3/4 roce přišlo zamítnutí, že mám špatné výnosy. Když jsem se odvolal, že proto potřebuji nové stroje, tak mi to stejně zamítli. Čili máš pravdu, dotace dostanou bohatí, my ne, tak si moc naději s dotací na el. auto nedělám.
Ale no tak dotace dostanou všichni kdo jsou ochotni se jim
Ale no tak dotace dostanou všichni kdo jsou ochotni se jim zaprodat. Jen množství ukradenejch peněz je omezený. Zkus to zas příště a ono to vyjde.
Musíte mít výnosy jako Andrej. Tedy aspoň na papíře. Je
Musíte mít výnosy jako Andrej. Tedy aspoň na papíře. Je třeba dobře ostrouhat tužku.
Vsiml si nekdo jak rikaji prodejna a ne servisni stredisko?
Vsiml si nekdo jak rikaji prodejna a ne servisni stredisko?
a nemůže to být něco v souvislosti s
a nemůže to být něco v souvislosti s tímhle?
https://www.czechcrunch.cz/2019/10/tesla-v-praze-otevira-svou-prvni-ceskou-prodejnu-zakazniky-privita-uz-za-par-dni/
To je super zpráva. Už nevim kdo to byl, ale pořád tu
To je super zpráva. Už nevim kdo to byl, ale pořád tu otravoval že nutně potřebuje teslu ale bojí se dph a dovozu. Tak si ji bude moct konečně koupit.
OFF: Na stranke Tesly som hladal ako sa lisia ceny M3 v EU.
OFF: Na stranke Tesly som hladal ako sa lisia ceny M3 v EU. Najlacnejsi je v Nemecku a potom som si vsimol, ze su tam ceny pre PL, SL, HU a RO (Other EU) a to nizsie ako DE co ma potesilo (LR od 48.200€ s DPH) https://www.tesla.com/en_PL/model3/design?redirect=no#battery
A tiez som sa dozvedel ze pred par dnami oznamili dotacie pre EV na Slovensku a to 25 az 35% z ceny vozidla do 50k€ co ma celkom sokovalo. Teda bude to schvalovat 5 clenny „vybor“ Ministerstva Hospodarstva tak ktovie (https://www.podnikajte.sk/financie-na-podnikanie/dotacie-na-elektromobily-2019)
Vcera sa Muska na Twitteri pytal niekto co Slovensko, a on ze vychodna EU pride na radu… stavim sa, ze bez zastupenia dotacia nebude…
Tak to tě zklamu, ale ty ceny pro Other EU jsou bez DPH.
Tak to tě zklamu, ale ty ceny pro Other EU jsou bez DPH. Takže k těm 48200€ si musíš připočíst svoje DPH. Mají to i napsané v souhrnu ceny – Excluding taxes and fees.
a my budeme Other EU, když máme showroom? Možná ne, ne?
a my budeme Other EU, když máme showroom? Možná ne, ne?
To je irelevantní. Bavíme se o té ceně, že je bez
To je irelevantní. Bavíme se o té ceně, že je bez DPH.
Mimochodem, showroom tu žádný není. Pouze servis.
Tak teď jo, ale po neděli by to mělo být už se showroomem
Tak teď jo, ale po neděli by to mělo být už se showroomem a prodejnou 🙂
https://www.czechcrunch.cz/2019/10/tesla-v-praze-otevira-svou-prvni-ceskou-prodejnu-zakazniky-privita-uz-za-par-dni/
Díky za informaci, potěšilo.
Tak jsem zvědav na
Díky za informaci, potěšilo.
Tak jsem zvědav na oficiální české ceny.
Njn, urcite to nie je dorobeny web. Zmienuju „excluding taxes
Njn, urcite to nie je dorobeny web. Zmienuju „excluding taxes a fees“, to je US model, VAT/DPH tam vyslovenie nie je hoci v inych statoch EU je. Ale nebude to asi ako by ma potesilo, nahodil som AT a tam vysla ta ista konfiguracia bez DPH skoro presne ako v PL.
Ak mas pravdu a na to pojde DPH, tak keby som to objednaval si to vezmem z Nemecka, je to o cca 5tisic mensia celkova cena.
Fakt kym bude v SR showroom aby sa dali pouzit dotacie, asi sa dostanem najskor k Model Y (ktory aj tak preferujem). Holt dalsie roky cakania (a setrenia)…
VAT tam sice zmíněné přímo není, ale VAT je schované
VAT tam sice zmíněné přímo není, ale VAT je schované obecně pod „taxes“. V jejich případě určitě. Bylo to stejné jako předtím, kdy měli konfigurák pro Others Europe (bez dodatečného rozdělení jako teď) a bylo to to samé.
Tyhle nákupy v Other Europe realizuješ přímo v Holandsku, proto ti to prodávají bez DPH a DPH ti naúčtují místní úřady.
To bude chlazený héliem?
To bude chlazený héliem?
Spíše nějakým minerálním olejem.
Spíše nějakým minerálním olejem.
Kdyz olejem, tak jedine repkovym. Konecne zlute plany budou
Kdyz olejem, tak jedine repkovym. Konecne zlute plany budou davat ekologicky smysl :-)))