Když se Tesla stala součástí skupiny propagující standard CCS, už bylo jasné, že se něco chystá. Teď je to oficiální: Tesla Model 3 má CCS Combo 2 zásuvku, Tesla Model S a Tesla Model X dostanou adaptéry.
foto: Tesla
Dodávky elektromobilu Tesla Model 3 do Evropy jsou takříkajíc „za rohem“ (mají začít únor/březen 2019), a tak Tesla vypouští podrobnější informace o autě. Potvrzení CCS je dobrou zprávou pro standardizaci nabíjení.
Majitelé elektromobilů Tesla Model 3 tak budou mít přístup nejen k nativní síti nabíječek Tesla Supercharger, ale také ke stále se rozšiřující sítí CCS nabíječek. Právě na tomto standardu jsou postaveny i nové ultra-rychlé sítě jako Ionity.
Tesla také potvrdila, že bude zpětně osazovat své evropské Superchargery „duálními nabíjecími kabely“, které budou podporovat jak stávající konektor, tak ten nový ve standardu CCS. Elektromobily Tesla Model S a Model X budou moct síť Superchargerů využívat samozřejmě i nadále beze změn.
Kromě toho pro ně chystá Tesla speciální redukci CCS Combo 2, podobnou té pro CHAdeMO.
Osobné stretnutie 3 druhu
https://youtu.be/7YtzMv2hHJE
Osobné stretnutie 3 druhu
https://youtu.be/7YtzMv2hHJE
mám dotaz, bohužel mi google nedal jednoznačnou odpověď a
mám dotaz, bohužel mi google nedal jednoznačnou odpověď a tak se ptám zde
Jaká je vazba mezi konektory CCS a Menekens?
podle obrázků jsem si dokázal něco vyvodit, ale stále mám jisté pochybnosti
A jake jsou ty pochybnosti?
Je to mennekes a k nemu pridane
A jake jsou ty pochybnosti?
Je to mennekes a k nemu pridane dva piny pro rychle DC dobijeni. AC cast zustava stejna a funguje, jak kdyby tam ty DC piny nebyly. Pri DC nabijeni se pouzivaji stejne signalizacni piny z AC konektoru.
EDIT: Puvodni (S, X) Tesla EU konektor mennekes „zneuziva“ trosku jinak, misto aby byly DC piny vedle (pod), tak jsou „obojetne“ primo v tom AC konektoru.
díky za potvrzení mé doměnky
vždycky jsem totiž našel
díky za potvrzení mé doměnky
vždycky jsem totiž našel buď jeden pojem, nebo druhej, ale nikdy společně a pak to evokuje, že se jedná o dva nekompatibilní konektory, takže pak když se člověk u nabíječky ve článku dočte, že má konektor Menekens a v jiném článku u auta konektor CCS, tak je pak zmaten
možná podnět místním redaktorům k CCS do závorky připsat „Menekens + DC“, těm kteří se v tom orientují to sice bude připadat jako zbytečné, ale náhodnému čtenáři, či čtenáři který se o elektromobilitu začíná zajímat, to velice usnadní a urychlí orientaci
Troška opozdene, ale na doplnenie, ak to niekto niekedy
Troška opozdene, ale na doplnenie, ak to niekto niekedy objaví.
Ten typ 2 konektor má aj DC režim. Tesla ho „zneužíva“ len tým, že tento konektor používa tak na 2x vyšší výkon.
Viď https://en.wikipedia.org/wiki/Type_2_connector
Na tom Tvém odkazu narozdíl od Tebe rozlišují Type2 (AC) a
Na tom Tvém odkazu narozdíl od Tebe rozlišují Type2 (AC) a jeho odvozeninu Combo2 (DC). To jen pro upřesnění.
eee… treba si pozrieť pinout
AC piny L1, L2, L3, N môžu
eee… treba si pozrieť pinout
AC piny L1, L2, L3, N môžu byť aj DC
aha, pardon, dík za doplnění.
aha, pardon, dík za doplnění.
Diky za doplneni. Nicmene ta wiki rika low / mid current DC.
Diky za doplneni. Nicmene ta wiki rika low / mid current DC. Bez toho, ze by bylo specifikovano kolik to je (u CCS DC casti je 300A a „extra high“). Takze predpokladam, ze to bude min nez soucasnych 50kW, jinak by se to pouzivalo. Ale to je vcelku jedno.
Na jednom obrázku je DC-low 80A – 500V čo je max 40kW a
Na jednom obrázku je DC-low 80A – 500V čo je max 40kW a DC-mid 140A – 500V je zas max 70kW.
Ale napr. tu som našiel DC-low len 70A, čo by bolo max 35kW
https://circabc.europa.eu/webdav/CircaBC/GROW/wltp-dtp/Library/wltp-dtp_evhev_specific/Standardisation/EV-HEV%20Standardisation.pdf
Minimálne ten DC-mid by mal väčšine doterajších áut stačiť, ale kdesi som čítal (či to je pravda netuším) že teraz musí mať tesla nejaké spínacie prvky, čo nie je lacná záležitosť.
Takže možno oddelené DC piny vyjdu lacnejšie a hlavne je takto koncovka kompatibilná do budúcna s vozmi s väčším napätím a prúdom.
off
cena baterek Tesly je na $95-$116 USD za kWh
Prices of
off
cena baterek Tesly je na $95-$116 USD za kWh
Prices of Tesla Batteries now est. at $95-$116 USD per KWh. This means #Tesla has a huge price advantage over other #EV competitors.
https://twitter.com/ElonMuskScience/status/1062373552052228097
Hmm, tak to jsem zvědavej, jak moc srovnatelné bude auto od
Hmm, tak to jsem zvědavej, jak moc srovnatelné bude auto od VW, které má být o 15 tisíc $ levnější s o 5 tisíc $ dražšími baterkami a ještě pár tisíc $ provizí dealerům.
Můj tip je, že v roce 2020 nepůjde koupit 50+ kWh auto na českém trhu pod 900 tisíc (a možná ani pod milion).
Problémy M3 v
Problémy M3 v mrazech.
https://electrek.co/2018/11/14/tesla-model-3-cold-weather-flaws/?fbclid=IwAR1AeBXtbZkDKpuhmqisDVsKyg6xq3cUaC1lHy9uVAt-FVpa52h1rXOmcsQ
Ideální do Norska 🙂
Ideální do Norska 🙂
Soudruzi v Tesle zapomněli nasimulovat mráz 🙂
Soudruzi v Tesle zapomněli nasimulovat mráz 🙂
A proto maj mrazící komoru a bez testů by to nemohli
A proto maj mrazící komoru a bez testů by to nemohli prodávat. 🙂
No evidentne se s tim testovanim moc nesnazili, kdyz kliky
No evidentne se s tim testovanim moc nesnazili, kdyz kliky zamrzaji pri prvnich mrazech (a na videu je jen trochu ledu ve spare kliky, zbytek auta je cisty). Pritom se tvrdi, ze prvni S mely podobne problemy. Ale poucit se z predchozich chyb asi neni dost vizionarske…
Takze (stejne jak s prakticky kazdym firmware), vyzerou si to Americani a do Evropy uz prijde (snad) opravena verze.
EDIT: perlicka na zaver, na electreku nekdo psal, ze prvni S nemely ani ofuk predniho skla. Kdo by v Kalifornii ocekaval, ze by to mohlo byt treba…
Úplně stejně zamrzají okna všem vozům, co mají
Úplně stejně zamrzají okna všem vozům, co mají bezrámová okna. A praskají u toho stahovačky. A na Soulu zamrzá krytka nabíjecího konektoru. To samé se bude stávat Koně a Niru. Vyřeší to rozmrazovací sprej a minuta času.
Proto jsem psal o klikach a ne o oknech.
I kdyz u noveho auta
Proto jsem psal o klikach a ne o oknech.
I kdyz u noveho auta by snad i to tesneni osetrene byt mohlo.
Jak se to jen mohlo stat, kdyz testovali na Novem
Jak se to jen mohlo stat, kdyz testovali na Novem Zelandu?
https://electrek.co/2017/07/28/tesla-model-3-spotted-testing-snow-new-zealand/
od 07/2019 končí všechny dízlpopelnice do rv 2001 EURO 3
od 07/2019 končí všechny dízlpopelnice do rv 2001 EURO 3 bez DPF v oblasti zvané Velká Paříž – FRANCIE …
tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/stara-dieselova-auta-nebudou-smet-do-okoli-parize-uz-od-leta_502952.html
700.000 dízlpopelnic na export do čech 😉
700.000 dízlpopelnic na export do čech 😉
v roce 2024 Paříž a okolí plánují zakázat veškeré
v roce 2024 Paříž a okolí plánují zakázat veškeré dízlpopelnice
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/
do roku 2030 Paříž a okolí plánují zakázat všechna auta se spalovacími motory, tedy i benzinová 😉
kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/benzin-jed/
staré dízlpopelnice jsou z velké části zodpovědné za
staré dízlpopelnice jsou z velké části zodpovědné za škodlivé emise a jejich zákaz je nejrychlejší cestou ke zlepšení ovzduší 😉
tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/stara-dieselova-auta-nebudou-smet-do-okoli-parize-uz-od-leta_502952.html
Podobná a mnohem přísnější omezení už léta fungují v
Podobná a mnohem přísnější omezení už léta fungují v některých německých městech (Mnichov, Stuttgart…) a nedělalo se z toho takové haló. Ty „popelnice“ se postupně přesunuly na východ a nemalá část z nich skončila i v ČR, to je výhra 🙂
poslalfkině ne, dovoz dízlpopelnic do čr nebyla žádná
poslalfkině ne, dovoz dízlpopelnic do čr nebyla žádná výhra ale šrot
auto.cz/poplatky-na-stara-auta-chudym-brat-bohatym-davat-120273
umwelt-plakette.de/cz/informace-o-nemecka-ekologicka-plaketa/ekologicke-zony-v-nemecku/nemecke-ekologicke-zony.html
kcc-hho.webnode.cz/business/germany/
a když už něco plácáš tak to neflákej a odkazama dokládej at seš taky užitečný 😉
Pointa mého sdělení byla v tom, že ten zákaz v Paříži,
Pointa mého sdělení byla v tom, že ten zákaz v Paříži, který se tak vítězoslávně prezentuje, není žádný zázrak, ale že to je něco, co už v Německu (některých městech) dááávno funguje 🙂
A nevím, k čemu odkazy, když si to každý i jen průměrně gramotný člověk dokáže velmi lehce najít sám, když má zájem. A neplácám, co jsem uvedel, je fakt.
no je fakt nevetsi pointou že pařížani vyměkli páč
no je fakt nevetsi pointou že pařížani vyměkli páč původní návrh byl zákaz dízl do rv 2006 ale čekali se barikády tak schvalili jen do 2001. Hele gramot negramot odkazy ulehčí ízyvole chápej 😉
Od 06/2017 hrozí dízlprasatům za jízdu s vykuchaným DPF
Od 06/2017 hrozí dízlprasatům za jízdu s vykuchaným DPF sankce až 50.000 CZK a okamžitě eskorta a volat cajty ;))
auto.idnes.cz/emise-limity-stk-emisni-kontrola-dq0-/autoservis.aspx?c=A181022_154744_autoservis_fdv
žádný srrr s dízlksindlem 😉
Tesla oficiálně vzdává pokus o vytváření alespoň
Tesla oficiálně vzdává pokus o vytváření alespoň částečného nabíjecího monopolu v Evropě, a bude v tom pokračovat už jen v USA a Kanadě.
To asi budes muset rozvest, moc smysl to nedava…
To asi budes muset rozvest, moc smysl to nedava…
Je to troll
Je to troll
Huraa, dalsi dovod preco kupovat Model 3 😉 Uz sa neviem
Huraa, dalsi dovod preco kupovat Model 3 😉 Uz sa neviem dockat konca zimy, aj ked 31.3.2019 to budu 3 roky co som v Tesla store zaplatil 1000 eur za miesto vo fronte na Model 3…
Tak tomu římám fanda… čekat na auto víc než tři roky
Tak tomu římám fanda… čekat na auto víc než tři roky (než ho budeš mít), to je síla 🙂 Tak ať se dočkáš.
Take mam zalohu. Ja z 1.4., ale nebral jsem to jako zalohu na
Take mam zalohu. Ja z 1.4., ale nebral jsem to jako zalohu na auto, ale spis jako podporu blazniveho napadu. ;o) Ted si asi necham auto udelat a hned ho prodam.
V Evropě se na tom nedá nic zásadního vydělat.
V Evropě se na tom nedá nic zásadního vydělat.
No, fanda do EV, ktory pred 3 rokmi nekupil Leaf… Tiez som
No, fanda do EV, ktory pred 3 rokmi nekupil Leaf… Tiez som to bral ako podprou Tesle nech Model 3 dokaze vyrobit a bol som ochotny zaplatit aj 50% zalhou ak by mi garantovali, ze mi auto aj dodaju 😉 Spalovak som musel dat do srotu a narychlo kupil aspon 10 rocny Prius kym pride Tesla…