Tesla potvrdila, že jedná o možnosti sdílení své sítě nabíječek Supercharger

auto elektromobil Tesla Model S
Elektromobil Tesla Model S se nabíjí u nabíjecí stanice Tesla Supercharger. Tesla

Globální síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger patří mezi to nejcennější, co Tesla má. Už léta se objevují zkazky o tom, že ji nabídne ke sdílení ostatním automobilkám.

Elektromobil Tesla Model S se nabíjí u nabíjecí stanice Tesla Supercharger.
foto: Tesla

O tom, že Tesla jedná s automobilkami o sdílení sítě Superchargerů jsme informovali už v září 2015. Pak se stejné zprávy postupně objevovaly pravidelně. Tesla vždy říkala, že je ochotna o tomto jedna. Může to pro ni být zajímavý druhotný zdroj příjmů.

Aktuálně toto potvrdila minimálně norským úřadům. Údajně hodlá svou síť nabíječek Supercharger otevřít dalším výrobcům do září 2022. Tesla dnes provozuje přes 25 000 nabíjecích stojanů na více než 2700 nabíjecích stanicích po celém světě.

Zatím je síť Tesla Supercharger dostupná pouze majitelům elektromobilů Tesla. Otevření sítě elektromobilům ostatních značek bude znamenat zásadní krok kupředu jak pro Teslu, tak i pro zúčastněné značky.

Tesle to nejspíš umožní využít četné granty, které jednotlivé evropské země i samotná na budování sítí nabíjecích stanic pro elektromobily nabízí.

V Evropě bude navíc pro Teslu sdílení velmi jednoduché, protože její Supechargery zde využívají evropský standardní nabíjecí konektor CCS, zatímco v používá Tesla vlastní proprietární konektor.

11 komentářů u “Tesla potvrdila, že jedná o možnosti sdílení své sítě nabíječek Supercharger”

  1. Jak bude nabíječka (Tesla) komunikovat s ostatními EV a jak
    Jak bude nabíječka (Tesla) komunikovat s ostatními EV a jak bude probíhat platba? Nebo se bude souštět nějakou aplikace)? Myslím, že z důvodu vysokých cen bude malé využití. Počítám, že ceny budou navýšené oproti Teslám.

  2. Z pohledu každodenního českého uživatele TSCHG na to
    Z pohledu každodenního českého uživatele TSCHG na to mohou být názory dva: místní a zahraniční. Z místního pohledu je to dobrý krok, naše TSCHG nejsou zbla využívány, obrázek prázdných stanovišť běžně slouží jako další argumentační kladivo proti EV. Pravidleně navštěvuji olomoucký nabíječ a tam je to opravdu tragédie. Brněnské stanoviště je absurdně malé, ale nestalo se, že by se člověk nepřipojil. Vestec je na svou přítomnost u Prahy také většinu času prázdný. Nyní k zahraničnímu pohledu, myšleno na západ od našich hranic. Mám zatím jedinou, ale za to výživnou zkušenost – po tři dny v Německu jsme narazili jen na ucpané TSCHG (3 stanoviště, jih Německa). Při plánování cesty přes Reich rovnou vydělte nabíjecí výkon dvěma, resp. vynásobte čas na čůrání dvěma. Nedovedu si představit, že v tomto přetlaku vpustí ještě běžná EV, navíc často schopná jen <75 kW nabíjení? A co to udělá s cenami? Když kWh Tesly je okolo 8 Kč a Ionity za dvojnásobek? Zdraží tesla? Kolem a kolem si myslím, že smysl to může mít, pouze pokud to povede k dalšímu výraznému růstu rychlonabíjecích (> 150 kW) nabíjecích uzlů a nezdražování (to druhé je spíše přání :-)).

    1. Neverim, ze umoznia na Tesla superchargeroch nabijat autam, co
      Neverim, ze umoznia na Tesla superchargeroch nabijat autam, co nemaju tepelny management baterie. Auta co pri dialnicnej jazde v lete nabijaju priemerne mozno 25kW by na velmi dlhy cas obsadzovali 145kW resp. 250kW superchagery. Podobne auta co v zime trpia coldgate. Ak by to umoznili, tak pocas nabijania jedneho auta bez tepelneho managementu by sa mohlo nabit cca 5 tesiel. To by sa im majitelia tesiel urcite vzburili. Hlavne majitelia starsich tesiel S a X co maju nabijanie zadarmo, resp. zaplatene vo vysokych cenach starsich tesiel, kde cast ceny auta financovala aj vystavbu superchargerov.

    2. Velmi záleží na konkrétním čase, ale dle aktuálních
      Velmi záleží na konkrétním čase, ale dle aktuálních dat je velká většina Superchargerů na jihu Německa v posledních týdnech sice hojně využívána a nikoliv přetížena.

      https://teslalogger.de/suc-map.php

      Jih je poměrně široký pojem a v poslední době se jen na jihu Německa otevřelo poměrně dost lokalit s V3 Superchargery.

    3. Ahoj,
      nechte to koňovi, ten má větší hlavu.
      Třeba na

      Ahoj,
      nechte to koňovi, ten má větší hlavu.
      Třeba na výjezdu z dálnice u Verony jsou vedle sebe SCH Tesla a zdarma CCS 50kW.
      U toho pomalého CCS stoji TM3 a sosá sosá, sice pomalu, ale zadarmo.
      A já se svým „rychlým“ Chademem čekám, čekám a čekám 🙂
      Podobné je to na Breneru. Dokonce v Mnichově u Nissanu sosá Tesla přes redukci.
      U SCH se obsazenost určitě dramaticky nezvýší.

Napsat komentář