Tesla jedná s automobilkami o sdílení sítě Superchargerů

Na tiskové konferenci v Německu potvrdil šéf Tesla Motors , že jedná „s některými automobilkami“ o možnosti sdílení sítě rychlonabíječek Supercharger.

Síť nabíjecích stanic Supercharger umožňuje majitelům elektromobilů Tesla cestovat po kontinentech prakticky zdarma
foto: Tesla Motors

Den plný Tesla novinek pokračuje. O tom, že Tesla by mohla nabídnout svou síť rychlonabíjecích stanic Supercharger i dalším automobilkám se mluví dlouho. I samotný Elon Musk připustil, že je to jedna z možností dalšího vývoje.

Až donedávna to vypadalo, že žádná z klasických automobilek neměla zájem. Teď podle Muska Tesla s několika z nich jedná. Schválně, jestli je jednou z nich také Volkswagen?!

Dnes má Tesla více než 2900 nabíjecích stojanů na více než 500 místech po celém světě – v , Evropě, Austrálii i Asii. Jde navíc o nejrychlejší rychlonabíječky s výkonem 135 kW. Elektromobil Tesla Model S tak dokážou nabít na dojezd asi 400 km během necelé hodiny.

Pokud se Tesla s ostatními automobilkami na sdílení své sítě dohodne, bude prá chtít jen nevelký poplatek na pokrytí nákladů na údržbu nabíjecích míst a ceny elektřiny, vše v závislosti na míře využití nabíječky vozy té které značky.

Tesla

22 komentářů u “Tesla jedná s automobilkami o sdílení sítě Superchargerů”

  1. Na úspešný predaj EV
    Na úspešný predaj EV potrebujete model, ktorý klient kúpi.
    Nissan robí veľa CHAdeMO a pre autá s dojazdom 150-200km stačia aj lokálne/celoštátne siete nabíjania. Pri cene do 30tis. Eur sa kupujúci nájdu, hlavne ak sú v štáte dotácie.

    Tesla je komplexnejšia a má celokontinentálne nabíjanie. Vyrobila auta čo ludia kupia aj za 70 a viac tis. Eur, hlavne ked to ma dostatocny dojazd a primerane rychle nabijanie.

    Preto nevidim žiadnu prekážku aby sa nepridali aj ine automobilky, ktoré ak vybuduju siet vlastnu (napr. COMBO), alebo sa pridaju k existujucim by nemohli byť úspešné tiež.

    Ak VW, FIAT alebo ktokolvek iny vyrobi EV s dojazdom 350km a cenou pod 35tis. eur a bude sa to dat nabijat na postačujucej sieti, tak sa to bude predavat vo velkom.

    Hlavne nemozu spravit Mercedes B za 45tis. Eur a bez možnosti rychlonabijania :D. …..toto proste nebude fungovať vo velkom.

    1. Je jasne ze ide o Renault /
      Je jasne ze ide o Renault / Nissan. Momentalne totiz podporuju / ticho dotuju / bezplatne nabijanie na Chademo a podporuju ticheho spolocnika pri budovaní a modernizacii stanic.

      A ( Fiat / Ferrari / Ford ), (Kia / Hyundai / Toyota) to nie je tiez.

      TATA / Jaguar / Aston, Citron / Pegueueuot ani Volvo made in China nic take na trhu nemaju.

      VW / SKODA / AUDI / SEAT a spol, BMW, Mercedes su de jure Nemecke.
      Jaj boze, chudak OPEL, na toho americkeho migranta som skoro uplne zabudol.. s kym on je Ch ch chevrolet ? cize s GM co predal cine Hummer.

  2. Tak to vypadá na první
    Tak to vypadá na první krok k unifikaci, myslím že, ale nejsem zase takový odborník na tuto oblast, je supercharger asi nejlepším standardem pro rychlonabíjení vozidel, navíc je i designově podařený.

    Teoretiky by snad šel použít i pro dobíjení i jiných typů vozidel než pouze osobních automobilů. Napadají mne menší autobusy, možná motorky, lodě.

    1. No jenomže přijmout
      No jenomže přijmout Supercharger jako standard se od německých automobilek jen tak nedočkáme. Audi se už nechalo slyšet že postaví do roku 2017 svou síť založenou na Combo2 o výkonu 150kW na stojan. Nezbývá než doufat že nakonec zvítězí zdravý rozum a nebudeme tu mít další zbytečný boj o standard rychlonabíjení.

      1. v koncernu a tedy i Audi asi
        v koncernu a tedy i Audi asi ted budou celkem setrit, takze miliardy na vystavbu vlastni site rychlonabijecek asi jen tak neschvalej, kor pokud se ma jednat o rok 2017, aby se alespon dostali na uroven toho co ma dnes Tesla v podobe site Superchargeru by tech miliard muselo bejt sakra hodne, a to Tesla stavi Superchargery jen tam kde jim daji zdarma pozemek

        1. Také nemyslím že by to
          Také nemyslím že by to bylo reálné aby si Audi udělalo v dohledné době svou síť.
          Ani bych se nedivil, kdyby té aféry využila tesla k tomu aby minimálně zvládla automobilky od VW přinutit k přijetí SC.

          Jinak by mne zajímalo jestli opravdu výjde to že by se koncern mohl rozpadnout.

              1. ÁÁÁ JE TU ČESKÝ
                ÁÁÁ JE TU ČESKÝ PEPÍČEK A ZAPOMĚL SI NEJSPÍŠ NOČNÍČEK. HELE JOSEF MAZEJ DO HAJAN, ZEJTRA BRZO RÁNO 05:00 SE VSTÁVÁ NA ŠICHTU ABYS NEBYL ÚPLNĚ LOPATA :))))))

                teslamotors.com/modelx
                teslarati.com/tesla-sends-invitations-to-model-x-launch-event-sept-29/
                timeanddate.com/worldclock/usa/fremont
                kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-x

            1. rozpad koncernu mozne
              rozpad koncernu mozne pripustit jde, ale spise na casti typu Porsche a dalsi znacky, ale krach je nesmysl, koncernem rocne protece vice nez desetinasobek te sumy co mu hrozi v USA a jen za vyvoj nekterych prodelecnych modelu zaplatili extremen vysoke penize, kuprikladu vyvoj Veyronu stal udajne prez 6 miliard euro, pritom vsechny kusy vydelali jen lehce nad pul miliardy euro 😉

              vysoce postaveni ekonomove prozatim spekuluji ze VW je schopno v delsim rozpeti ustat celkem obstojne ztratu okolo 80 miliard euro

              vpodstate jsi jen extremista ktery spise skodi s tim jak hatujes na vsechno co neni Tesla

          1. Spíš mi přijde, že to
            Spíš mi přijde, že to byl jen impuls na „prasknutí bubliny“ příliš vysoké ceny akcií VW… Podívejte se do vzdálenější minulosti, jaké byli ceny tam. Takže utrum mají hlavně spekulanti a nákupní „roboti“, kteří teď nemají povolení k nákupu, takže netlačí cenu nahoru.

Napsat komentář