Tesla nabízí nový CCS adaptér pro Model S a Model X, stojí €170

Nejnovější verze elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X jsou kompatibilní s novým CCS adaptérem. Jeho cena je €170.

Nový CCS Combo 2 adaptér pro elektromobily Tesla Model S a X.
foto: Tesla/Electrek.co

Všechny elektromobily Tesla Model S a Tesla Model X vyrobené po 1. květnu 2019 jsou kompatibilní s novým CCS Combo 2 adaptérem automobilky. Pro starší verze elektromobilů Model S/X nabídne Tesla dovybavení za cenu €500, včetně samotného adaptéru.

Zatímco elektromobily Tesla Model S a X využívají proprietární konektor Tesla, elektromobilšel na evropský trh s CCS konektorem. Spolu s tím začala Tesla doplňovat své stanice Tesla Supercharger právě o CCS konektor.

Majitelé Tesla Model 3 tak byli oproti uživatelům Modelů S a X ve výhodě v tom, že mohli v Evropě využívat nejen síť Supercharger, ale i kterékoliv jiné nabíjecí stanice vybavené standardem CCS. Nově se tato možnost díky adaptéru otevírá také pro Modely S a X.

Otázkou je, kterým směrem se Tesla vydá dál. Konektor CCS Combo 2 se jednoznačně stal evropským rychlonabíjecím standardem a nahradil zde původně velmi rozšířené japonské CHAdeMO.

Pro Teslu by nyní bylo nejvhodnější začít vybavovat jednoduše všechny své modely směřující do Evropy právě konektorem CCS. Znamenalo by to výrazné zjednodušení nabíjení a potažmo i zlevnění výroby a zpřehlednění nabídky. Adaptér by k tomu mohl být jakýmsi mezikrokem.

17 Comments on “Tesla nabízí nový CCS adaptér pro Model S a Model X, stojí €170”

    1. Je třeba rozlišit Tesla US a EU konektor. Ten Tesla US
      Je třeba rozlišit Tesla US a EU konektor. Ten Tesla US konektor je určitě unikátní dílo jak designově tak technicky. Což potvrzuje že dokázali při zachování zpětné mechanické kompatibility navýšit dvojnásobně přenášený proud na 700A, potřebných pro 250kW nabíjení na SuC v3. Jedinou nevýhodou bych u něj viděl v tom, že pro veřejné AC nabíjení je potřeba použít adaptér z Typ1. Na druhou stranu tomu rozumím, protože Typ1 (Yazaki) je dnes totálně zastaralý, nikdy neměl kdovíjak pěkný design a problémy činí i ta jeho mechanická západka. Z tohoto hlediska se Tesla v US podle mne svého konektoru jen tak nevzdá, maximálně přijde s CCS adaptérem jako teď v EU. US CCS postavené na Typ1 není opovrhované kvůli DC pinům, ale právě kvůli spojení s Typ1 konektorem, kde myslím že od Tesly přišlo přiléhavé označení „frankenplug“

      Tesla EU konektor je něco úplně jiného. Počítám, že i designéři/inženýří Tesla uznali, že Typ2 AC konektor alias Mennekes se povedl jak designově tak technicky a proto si ho zvolili jako základ svého SuC konektoru, tím navíc odpadla nutnost redukce na AC dobíjení. Tím pádem ani CCS postavené na Typ2 nevypadá špatně (pravda takovou eleganci jako samotný mennekes nebo Tesla US konektor nemá) a hlavně díky mennekesu je EU verze CCS mechanicky mnohem spolehlivější. Tedy v EU nebyl vážný důvod proč nepřejít na CCS. CCS typ 2 bylo původně projektováno na 500A, což již dnes umí. Otázka je jaká tam byla rezerva, jestli také těch 700A zvládne s prstem v nose. Osobně si myslím že ano.

      1. frankenplug je i CCS.. co se spolehlivosti tyce, tak veskere
        frankenplug je i CCS.. co se spolehlivosti tyce, tak veskere problemy s konektory jsem mel pouze s Type2, stary Type1 nikdy problemy nedelal, navic T1 ma mechanickou odpojovaci klapku pro odcvaknuti (preruseni dobijeni), zatimco Type2 musite z konektoru silou vytrhnout a buhvi, jak se to tam pak prerusi, ani nemluve o ruznych velikostech Type2 a tedy nekompatibilitach.. CHAdeMO taky zadna vyhra, ale alespon nema problemy s ruznyma dobijeckama.. Tesla mela ten US plug udelat „open hardware“ a vsem to umoznit sdilet.. tedka sama musi ohnout hrbet a pouzivat CCS

      1. CCS v USA má stejný komunikační protokol, jen je postaveno
        CCS v USA má stejný komunikační protokol, jen je postaveno na Yazaki Typ1 AC konektoru. Vím že to je utopie, ale podle mne by stálo za to se minimálně zamyslet, jestli v USA ještě teď nepřejít také na Typ2 CCS. On design(vzhled i funkce) AC Typ1 konektoru Yazaki nikdy nebyl něco převratného, což mu lze odpustit, když se jeho vznik datuje někde do roku 2005. Spíš je otázka jestli se s Yazaki a zejména na něm postaveném CCS chtějí trápit dalších 10-20let?

          1. To není úplně přesné, spousta průmyslových podniků má
            To není úplně přesné, spousta průmyslových podniků má v USA 3 fázový rozvod a už zde byly snahy zavést výkonný třífázový konektor pro nabíjení průmyslových emobilů. Shodou okolností se při tom mluvilo o Mennekesu.

            Jinak jde o to, že CCS1 postavené na Yazaki trpí problémy, které CCS2 s mennekesem nemá. Konkrétně se řešilo, že ta Yazaki západka, spolu s kulatým tvarem Yazaki někdy nedrží zcela spolehlivě konektor v CCS1 zásuvce. Problém je pak tím větší čím je konektor/kabel těžší a kratší(různě ohnutý/znásilněný u zásuvky)

Napsat komentář