Tesla Model 3 se v Evropě prodává s CCS konektorem pro rychlonabíjení, kterými Tesla zpětně dovybavuje i své nabíjecí stanice Supercharger. Pro elektromobily Model X a S bude k dispozici adaptér.
foto: insideevs.com
Tesla má s adaptéry zkušenosti, už delší dobu nabízí CHAdeMO adaptér. CHAdeMO jakožto standard rychlonabíjení je ale v aktuálně Evropě v těžké defenzivě proti CCS, který podporují evropské i americké automobilky.
Elektromobil Tesla Model 3 v evropské verzi vsadil právě na CCS, což může do značné míry rozhodnout o osudu CHAdeMO v Evropě. Aby také majitelé elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X mohli využívat CCS nabíječky, připravuje Tesla adaptér.
Tesla CCS adaptér bude nabízen v Evropě a dalších trzích, které pracují s CCS standardem. Maximální využitelný výkon bude 120 kW. Zatím panují nejasnosti, zda půjde či nepůjde o standardní výbavu evropských verzí elektromobilů Model S/X.
off
Všechny cesty letadlem Elona Muska v roce 2018.
Brrr
off
Všechny cesty letadlem Elona Muska v roce 2018.
Brrr nechtěl bych tolik lítat.
https://youtu.be/I-HCMbTDWVo
Kde wošington poust k těm leteckým datům jako přišel?? a
Kde wošington poust k těm leteckým datům jako přišel?? a Jak to že Ílon startoval z Brazilskýho Ria ?? 🙂
a Bugaba District Panama?? co tam ;))
a Bugaba District Panama?? co tam ;))
Akaba Jordánsko, severní Thajsko, na Floridu… hošíí
Akaba Jordánsko, severní Thajsko, na Floridu… hošíí mazec 😉
off
Vývoj elektrického Porše Taycan se potýká s
off
Vývoj elektrického Porše Taycan se potýká s technickými problémy a na trh dorazí bez autopilota. Porše si stěžuje na nekompetentnost lidí z Audi, kteří mají autopilota dodat. Výstavní skříně koncernu Volkswagen začínají ztrácet na lesku a Audi slogan „Náskok díky technice“ začíná mít příchuť špatného vtipu.
Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche
https://www.e15.cz/zahranicni/audi-uz-neni-inovacnim-tygrem-manazeri-celi-soudum-na-inzenyry-si-stezuje-i-partnerske-porsche-1355840
Automobilka Audi má problémy. Už není inovačním tygrem
https://www.peak.cz/automobilka-audi-ma-problemy-uz-neni-inovacnim-tygrem/14155/
Dejte si vy vyKuku mokrej hadr na hlavu.
Dejte si vy vyKuku mokrej hadr na hlavu.
Za chvíli dám banánovej šejk a pak se naložím do
Za chvíli dám banánovej šejk a pak se naložím do bazénu. Ty si běž líznout zásufky. 😀
práve včera bolo iksté opakovanie topgýr a na záver
práve včera bolo iksté opakovanie topgýr a na záver povedali, že všetka auto-elektronika je britská (okrem iného)
Pro sportovní auto jako Porsche se to stejně nehodí, a i
Pro sportovní auto jako Porsche se to stejně nehodí, a i inženýři z Porsche by se nad sebou měli zamyslet, naposled když natlačili do nového modelu to nejhorší teslácké kurvítko „elektrické kliky“.
OT: Tesla v USA plošně snižuje ceny Modelu 3 o $1100. Tím
OT: Tesla v USA plošně snižuje ceny Modelu 3 o $1100. Tím se SR verze stává naprosto zbytečnou a začínám se přiklánět k názoru, že pro americký trh (a ani evropský) vůbec nebude. Nyní je totiž hypotetická TM3 SR + PUP za $40000 vs. aktuální TM3 MR + PUP za $42900 a nedokážu si představit nikoho, kdo by těch $2900 nedal za cca 12 kWh navíc (~$240/kWh).
Takže čekání na SR je u konce a nyní čekáme, až nebude PUP povinný 🙂
Nevím jak se s tím výpořádál trh v Evropě. Myslíte si,
Nevím jak se s tím výpořádál trh v Evropě. Myslíte si, vzhledem k dotacím, že se ta cena sníží i v Evropě? Nevím kolik je zde potvrzených objednávek LR verze ale spousta lidí čeká na levnější verzi (alespoň MR) a balíček premium k tomu.
No a na ceste do Evropy je 12000 kusů v nejvyšších konfiguracích.
Hm hm je otázka, jestli tím Elon chce jen zavřít pusu těm
Hm hm je otázka, jestli tím Elon chce jen zavřít pusu těm co říkali že model za 35K nebude. Na druhou stranu oni do té finální „slevy“ počítají i úspory a palivo a to trochu není fér. To je podobně jako by Vám Toyota nabízela Hybrid za cenu o x nižší s tím, že to je částka kterou ušetříte za palivo díky hybridnímu systému.
Každopádně to vypadá, že se Tesle vyplatí dělat jen jednu kapacitu baterie a raději ji zlevnit než dělat dvě verze… viz cenová politika u modelu S / X. Uvidíme, rád bych věřil, že mají ještě nějaké eso v rukávu aby udrželi prodejnost a prodali letos aspoň 350k kusů modelu 3.
PS: Chvíli jsem o něm uvažoval, ale ten kufr je pro českého kutila fakt tragickej :(. Budu muset počkat na Y. Mezitím se přiznejte, kdo mi vyfouknul ten Outlander PHEV v Novém Jičíně !
Udrželi prodejnost? Díky, pobavilo.
Udrželi prodejnost? Díky, pobavilo.
V dnešním tweetu Musk psal, že stále dělají vše pro to,
V dnešním tweetu Musk psal, že stále dělají vše pro to, aby se dostali na cenu $35000 před dotacemi.
Včera jsem někde četl, že je přes 20 tisíc závazných
Včera jsem někde četl, že je přes 20 tisíc závazných objednávek na tyto nejvyšší modely.
Jinak si myslím, že vývoj v Evropě bude kopírovat USA se zpožděním cca 6 měsíců, ale vzhledem k tomu, že Tesla dělá několikrát do roka naprosto neočekávaný totální masakr v nabídce a cenách, je asi úplně jedno co si kdo myslí 🙂
Pokud udělá Tesla s M3 to samé, co nedávno s modely S a X,
Pokud udělá Tesla s M3 to samé, co nedávno s modely S a X, vůbec se nebudu zlobit. Při nákupu ušetřím a baterii nechám případně v budoucnu odemknout.
off
Britský těžaři chtějí odstranit údajně absurdně
off
Britský těžaři chtějí odstranit údajně absurdně nízké limity na stupeň zemětřesení, které způsobují svým frackováním…
Ineos calls to end ‚absurd‘ fracking quake limit http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-merseyside-47118529
CCS má našlápnuto stát se nabíjecím standardem západní
CCS má našlápnuto stát se nabíjecím standardem západní polokoule, pokud ne světovým standardem jako takovým. A je to dobře, však to známe z elektroniky a počítačů, že je pro dobro věci, když z řady různých standardů postupně vyhraje jeden dominantní. Všem to pak zjednoduší život. Podle mě Tesla i Hyundai dělá dobře, že jde směrem k CCS standardu a naopak Nissan si škodí, pokud se tvrdošíjně drží CHAdeMO.
Len pripominam, ze americke CCS a europske CCS su dva rozne
Len pripominam, ze americke CCS a europske CCS su dva rozne konektory: Americke CCS (Combo1)obsahuje pre AC Typ1 (jednofazovy), Europske CCS (Combo2) obsahuje pre AC Typ2 (trojfazovy).
https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System
Celosvetovy standard uz existuje, jmenuje se CHAdeMO.
Celosvetovy standard uz existuje, jmenuje se CHAdeMO.
Problemu s CCS je plno. CCS neumi napeti pod 200V (nenabije motorky), funguje omezene pouze v EU, je ruzne nekompatibilni… Navic za nim stoji diesel podvodnici VW+Daimler. Do budoucna bych to videl na nejaky induktivni standard typu J1773.
Bohužel, není to tak. Chademo teoreticky ve specifikaci 1
Bohužel, není to tak. Chademo teoreticky ve specifikaci 1 mělo nabíjet už od 50V, ale prakticky to žádný výrobce neměl funkční (a to ani od 100V). U novějších variant s vyšším výkonem už ani Chademo ani CCS nepočítají s ničím, co by mělo napětí pod 200V.
Indukční nabíjení budou koexistovat souběžně a pravděpodobně ve výsledku používat výrazně sofistikovanější CCS protokol. Dávalo by to smysl.
CHAdeMO není standard, natož celosvětový. Je to
CHAdeMO není standard, natož celosvětový. Je to proprietární uzavřený systém Nissanu a když se zítra ho rozhodne ukončit, tak nikdo s tím nic neudělá. To se s CCS nemůže stát, je to standardní norma.
CCS má plno problémů, stejně jako CHAdeMO. (BTW, kdepak jsou CHAdeMO nabíječky > 50 kW?)
CCS 1.0 zvládne napětí pod 200V, nad 200 V je CCS 2.0, takže motorku si nabijete bez problémů s CCS 1.0. Nevidím důvod, proč by standard CCS 2.0 určený pro superrychlé nabíjení až 350 kW by měl brát ohled na nějaké motorky s pár kWh.
Nevím, co myslíte tím „funguje omezene pouze v EU“, v USA třeba funguje také (jako CCS1).
Že u zrodu CCS stálo také VW a MB je naprosto fuk, na technické řešení to má jaký vliv?
Prodej nových aut dává v Evropě jasně najevo, který DC standard vítězí.
A mennekes není dobrý?
A mennekes není dobrý?
To není DC rychlodobíjení, ale „pouze“ dostatečně
To není DC rychlodobíjení, ale „pouze“ dostatečně proudově dimenzovaná 3f zásuvka s jednoduchou analogovou signalizací, navržená pro bezpečné a časté vypojování a zapojování ve venkovním prostředí.
Nejaka (omezena) podpora DC tam je, pred casem sem nekdo daval
Nejaka (omezena) podpora DC tam je, pred casem sem nekdo daval odkaz
Ano, je, ale používá to jen Tesla u S a X.
Ano, je, ale používá to jen Tesla u S a X.
Zatim nejsou zadne aktivity ktere by ukazaly vylodeni TM3. Lod
Zatim nejsou zadne aktivity ktere by ukazaly vylodeni TM3. Lod je uz vic nez 12 hodin v pristavu a nic se nedeje. Ale ponor se zmensil o 0,7m. Tak vykladani se deje asi bez pristupu svedku. Ani zadne fotky z dronu. Vsechny dosud zverejnene fotky se ukazaly puvodem ze San Franciska.
Je skoda, ze jde o takovy bastl zpravu 🙁 Pane Horcik, fakt si
Je skoda, ze jde o takovy bastl zpravu 🙁 Pane Horcik, fakt si myslite, ze Vas spatny preklad zpravy (a take zavadejici/mylne ilustrativni foto konektoru CCS, ktery NENI a NEBUDE soucasti adapteru pro Teslu S/X) je v poradku? Opravdu si myslite, ze odvadite kvalitni praci? Neberte tuto kritiku zle, ale opravdu takto pozmenena zprava je proste vice nez zavadejici.
ja nevím , ale že bude adaptér na CCS tak jako je již
ja nevím , ale že bude adaptér na CCS tak jako je již dlouho adpter pro chademo jsem četl na zahraničních webech už asi přes 2měsíci, je pravdou , že anglicky moc neumím , ale chápal jsem to tak a pro svoji Teslu S bych si je pořídil spíše než současný pro chademo, už jen s ohledem na možnosti vyššího nabíjecího výkonu (ionity,..). ale uvidím co bude v další diskusi…