Elon Musk, šéf Tesla Motors, oznámil, že jeho automobilka splatí vládní půjčku z programu ATVM do roku 2017, tedy o pět let dříve než zněla původní dohoda. Program ATVM vzešel z amerického ministerstva energetiky ještě za vlády prezidenta George Bushe.
foto: Tesla Motors
V rámci programu ATVM získala automobilka Tesla Motors v roce 2010 půjčku $465 mil. se splatností deset let od začátku výroby elektromobilu Tesla Model S. Ta se nakonec rozjela v roce 2012, takže splatnost by byla v roce 2022.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elon Musk: aféra s New York Times nás stála $100 mil.
Tesla si nechávala vozit pneumatiky letecky z ČR
OFICIÁLNĚ: Tesla v roce 2012 dodala 2650 elektromobilů Model S
Elon Musk ale nedávno potvrdil, že už v roce 2013 se Tesla dostane do mírného zisku, a tak bude moct své závazky splatit už do roku 2017. Pro srovnání, v rámci stejného programu dostaly další půjčky také automobilky Fisker Automotive ($529 mil.), Nissan ($1,4 mld.) a Ford ($5,9 mld.).
Program ATVM byl součástí důležitého zákona EISA z roku 2007. Vznikl tak o rok dříve, než pověstná záchrana krachujících automobilek Chrysler a General Motors, a zcela mimo záchranný balíček prezidenta Baracka Obamy z roku 2009.
Automobilka Tesla Motors pak dokázala během pouhých dvou let (2010-2012) nejen navrhnout zbrusu nový elektromobil Model S, ale také jej začít sériově vyrábět v nově zrekonstruované továrně ve Fremontu, kterou koupila od General Motors.
Čím menej peňazí?
Koľko
Čím menej peňazí?
Koľko % z majetku Ford predstavuje pôžička $5.9 mld?
Pôkiaľ viem, Ford nežiadal o pôžičku počas krízy na rozdiel od GM. Ak dostal dotáciu na elektromobil, len využili to, čo všetci na trhu. Ford je na trhu spústu rokov, asi tiež nie sú na hlavu, ža sa im tak dlho darí.
Tým nechcem tvrdiť, že Tesla je nekvalitná, ale je to začínajúca firma a verím, že úspešná, len neporovnávajme neporovnateľné.
nummi fabriku kúpila tesla
nummi fabriku kúpila tesla od toyoty.
NUMMI byl společný podnik
NUMMI byl společný podnik GM + Toyota.
niežeby na tom nejak veľmi
niežeby na tom nejak veľmi záležalo, ale podľa toho, čo ja viem, tak GM už vtedy v nummi podiel nemal a toyota to predala tesle za akcie tesly, lebo sa nummi v tom čase – najväčšej krízy, nevedela zbaviť a kto už by len v dnešnej dobe lacnej pracovnej sily vyrábal autá v Kalifornii:)
$5.9 mld -> Ford Focus
$5.9 mld -> Ford Focus Electric
$1.4 mld -> Nissan Leaf
$529 mil -> Fisker Karma (pujcka nebyla vycerpana uplne)
$465 mil -> Model S
skoro mam dojem ze cim mene penez tim lepsi auto 😀
To vychází z toho, jak
To vychází z toho, jak vážně to s e-mobilitou myslíš.
Čím víc chceš úspěšný elektromobil, tím více používáš mozek a méně hrubou sílu.
Tam kde chceš jenom omluvenku za dotaci, předstíráš vývoj a peníze rozdělíš managerům 🙂