Tesla Model Y: první elektromobily vyjedou z Gigatovárny Berlín už 22. března

Pozvánka na slavnostní otevření Tesla Gigafactory Berlin-Branderburg dne 22. března 2022. foto: Tesla
Pozvánka na slavnostní otevření Tesla Gigafactory Berlin-Branderburg dne 22. března 2022. foto: Tesla

Tesla rozesílá pozvánky na otevření Gigatovárny Berlín na 22. března 2022. Prvním zákazníkům také předá první v Evropě vyrobené elektromobily Tesla Model Y.

Po měsících odkladů se konečně dočkáme oficiálního otevření Tesla Gigafactory Berlin a spuštění výroby elektromobilů Tesla Model Y v evropské variaci. O tom, že Tesla aktuálně získala konečné schválení výroby od německých úřadů, se spekuluje už týdny.

SOUVISEJÍCÍ: Tesla už vyrobila 1 milion článků 4680, Gigatovárnu Texas otevře 7. dubna

Gigatovárna Tesla Berlín Grünheide je zcela klíčová pro další expanzi značky Tesla na evropském, ale i světovém trhu. V současné době musí elektromobily Tesla Model 3 dovážet do Evropy z USA, elektromobily Tesla Model Y zase z čínské gigafactory Šanghaj. Díky evropské továrně bude možné vyrábět nejprve elektromobily Model Y a později i Model 3 přímo v Evropě.

Menší problém je, že elektromobily Tesla Model Y budou zprvu vyráběny podle „starého receptu“ s články 2170, zatímco v Tesla gigafactory Austin Texas už začala výroba zcela nové verze Modelu Y postavené na nových bateriových článcích 4680. Ty budou mít zcela zásadní dopad na cenu, ale i výkon a dojezd. Jejich masová výroba se ale rozjede teprve v následujících dvou letech, a to i v japonské společnosti Panasonic, která je dlouhodobě hlavním výrobním partnerem Tesla.

Nový typ bateriových článků 4680 se má časem vyrábět také v evropské gigatovárně Tesla Berlín. Ta má nakonec zaměstnat přes 10 000 lidí.

zdroj: InsideEVs

20 komentářů u “Tesla Model Y: první elektromobily vyjedou z Gigatovárny Berlín už 22. března”

    1. Naopak, já myslím, že komentáře je třeba. Myslím, že důvody chátrání těch 200 aut na ostrově jsou byrokratické, viz chátrající nemovitosti uvízlé léta například v konkurzním řízení, majetkových sprech atd. Kdyby ty auta získal zavedený autobazar s dohodnutým podílem z prodejní ceny, tvrdím, že by auta z ostrova v krátké době zmizela. Za dané právní situace by tam i spalováky tvrdly úplně stejně.

            1. Nejlépe by to vystihla parafráze Sira Dowdinga a jeho „not one fighter will be sent across the Channel“.

              „I když doufám a stále věřím v možné obecné přijetí elektromobility, musím požádat, aby ani koruna nebyla utracena na její podporu, bez ohledu jak zoufalé budou znít žádosti o dotace. Věřím, že rozpočtová odpovědnost může v těžkých časech ochránit ekonomiku naší země. Pokud by ale byl náš rozpočet vyčerpáván marnými pokusy o její záchranu skrze dotační programy, pak by její kolaps znamenal zároveň konečný, úplný a nezvratný ekonomický rozvrat České republiky.“

              😉

                1. Já jsem stále plný energie, jen nemám na starosti jen Hybrid a fakenews musím pro blaho našeho cara psát i jinam 😉

    1. Většinou jezdí jako prasata BMW, Mercedes, Audi, atd. přes 150, Tesla mě ještě nepředjela, to bych si všiml. To víš, Novinky jedou propagandu proti lidem, vždyť je taky vlastní jeden ze 4 miliardářů pro západních typických úchylů (zde Lukačovič), co vlastní Česká média, nenech se tak snadno ovlivňovat 🙂

      To víš, celou naši ČR (hlavně průmysl) vlastní západ, je tedy logické, že za všechny problémy: zadlužení, vysoké ceny, horší školství z top 1 ve světě holt nemůže nikdo jiný 🙂

Napsat komentář