Tesla baterie 4680 budou mít významný dopad na cenu, říká Panasonic

Když Tesla představila nové bateriové články 4680, slibovala vyšší životnost, nižší cenu a vyšší dojezd. Panasonic tvrdí, že to vše splní.

Bateriové články Tesla 4680 jsou dalším klíčovým krokem na cestě k masivnímu nástupu elektromobility. Umožní Tesle stavět elektromoly zcela jinak, s pomocí velkých odlitků a strukturální baterie. A mnohem levněji.

Panasonic aktuálně ústy Kazua Tadanobu, šéfa energetické divize Panasonicu, pro Bloomberg potvrdil, že skutečně jde o zcela zásadní krok kupředu. Panasonic má začít baterie typu 4680 začít pro Teslu vyrábět v dubnu 2023. Vybuduje proto dvě nové výrobní linky v továrně Wakayama. Kromě toho ale údajně uvažuje o zcela nové továrně v USA.

Kromě Panasonicu si ale Tesla vyrábí články 4680 také sama. Aktuálně oslavila první miliony vyrobených kusů. To je samozřejmě v celkovém pohledu zanedbatelné množství, ale první milion je samozřejmě klíčový pro veškerou další výrobu a její další odlaďování. Bateriové články 4680 by se časem měly vyrábět také v gigatovárně Tesla Berlin Grunheide.

zdroj: Tesmanian

16 komentářů u “Tesla baterie 4680 budou mít významný dopad na cenu, říká Panasonic”

  1. No problem tychto baterii je to, ze su stale v nedohladne. Osobne si nemyslim, ze urobia nieco vyrazne s cenou a ani nie su nejake prevratne. Celkovo Tesla poslednu dobu, uvadza iba PR informacie a prezentacie bez realnych produktov. Zacina to byt citelne. Zacina stracat naskok. Ine automobilky uz maju alebo pripravuju X modelov pre rozne segmenty a tesla za posledne dva roky urobila co? Predsatvila nejaku bateriu a informaciu o odlievanych castiach auta. To su ale informacie na urovni toho co pred par rokmi uvadzal VW ked sa chvalil tou ich MEB platformou. Vo vysledku je ale uplne jedno akymi technologiami je auto vyrobene. Zakaznikovi ide o vlastnosti vozidla (dojazd, bezpecnost, cena) a PR obkecy su pre nabozensky zmyslajucich ludi.

    Inak celkovo mi pride. Ze Musk opusta Teslu, resp. ju odsuva do uzadia na ukor spaceX. Hlavne ako robi tie spekulacie s bitcoinom a akciami. V podstate ziadne auto nema vo vyvoji okrem toho co predstavil pred dvoma rokmi a co sa ani nezacalo vyrabat. Jedine v com sa posuva su nove vyrobe miesta ale to stacit nebude.

    Osobne si myslim, ze co Tesla mala to dala a bude predbehnuta inymi. Vacsiu perspektivu vidi v Hyundai, Ford prip. VW. Frantici zatial 0 bodov a este sa moze vratit zaujimavy hrac a to Toyota. Uvidime, kto pride zo solidstate bateriami a ake budu mat vlastnosti. Taktez ocakavam, ze do cca 5 rokov, dojde k narastu kapacity EV a vacsina znaciek pojde cez 100kWh (bezpecny dojazd 400+km). Momentalne su problem suroviny a to mozno ani nie litium.

      1. Vaše úvaha má něco do sebe, ale bojím se, že klasické automobilky nemají příliš prostoru k cenotvorbě. Jejich efektivita v oblasti EV není zrovna dobrá a snížení ceny EV jim z té bídné marže ještě něco ukousne. A k tomu si ještě kanibalizují prodej fosilních vozů, kde je ta marže vyšší. No, nezávidím jim.

Napsat komentář