Tesla Model S Plaid: rázem o $10 000 dražší, se spoustou novinek a extrémním zrychlením

Tesla představila nový elektromobil Tesla Model S Plaid. Má divný volant a úplně nový elektromotor.

Těsně před finálním odhalením Tesla Model S Plaid automobilk oznámila, že ruší plánovanou verzi Plaid+ s delším dojezdem, a zároveň zvyšuje cenu Plaid o $10 000.
foto: Tesla

Elon Musk během prezentace elektromobilu Tesla Model S Plaid řekl, že nový elektromotor „Palladium“ je první svého druhu. Využívá rotor obalený karbonem a Tesla kvůli němu musela postavit úplně nový výrobní stroj.

Výsledkem je extrémně vysoká efektivita při menších rozměrech a výrazně lepší výkonové křivce proti Tesla Model S 2019 Performance. Plaid verze elektromobilu Tesla Model S využívá také nový battery pack, ale o něm Musk během prezentace nic bližšího neřekl.

Nový elektromotor elektromobilu Tesla Model S Plaid

Nový elektromotor elektromobilu Tesla Model S Plaid
foto: Tesla

Aerodynamický koeficient Plaid verze je 0,208. Nové je také tepelné čerpadlo, které má být podle Muska výrazně efektivnější. Zrychlení 0-60 MPH (0-96 km/h) zvládne auto během 1,99 sekundy. Čtrvrt míle umí Plaid za 9,23 sekundy.

První dojmy novinářů a uživatelů z prezentace auta jsou nadšené. Zrychlení je prý opravdu extrémní. Musk řekl, že auto znovu vezme na okruh Nürburgring a řádně ho tam prověří.

Nové tepelné čerpadlo je výrazně efektivnější

Nové tepelné čerpadlo je výrazně efektivnější
foto: Tesla

Kromě toho umí nová verze Tesly také rychleji nabíjet – 301 km dojezdu za 15 minut. Musk naznačil, že současné výkonové maximum 250 kW u Tesla Supercharger v3 by se mohlo postupně zvyšovat na 280 kW, 300 kW a snad až 350 kW. Navíc je Plaid verze vybavena 12V li-ion baterií místo klasické olověné.

Úplně nový je také interiér, který vychází z faceliftu Modelu S představeného už v lednu 2021. Včetně nového volantu typu „yoke“. Ten bude ale pouze volitelné vybavení.

Výkonová křivka elektromobilu Tesla Model S Plaid v porovnání se staršími Modely S

Výkonová křivka elektromobilu Tesla Model S Plaid v porovnání se staršími Modely S
foto: Tesla

Jako gragický čip infotainmentu se v novém Modelu S využívá AMD RDNA 2, stejný jako v herní konzoli Playstation 5. Tesla demonstrovala vysoký výkon tak, že v autě spustila hru Cyberpunk od polského CD Projektu.

Cena elektromobilu Tesla Model S Plaid začíná na $130 000, k dispozici bude i levnější verze za $80 000 bez tří elektromotorů, ale zato s delším dojezdem 663 km (vs. 627 km).

Tesla

60 Comments on “Tesla Model S Plaid: rázem o $10 000 dražší, se spoustou novinek a extrémním zrychlením”

  1. nj ideální na cesty na pracák a z5t :)))) za $130.000
    nj ideální na cesty na pracák a z5t :)))) za $130.000 *22/dan+clo 4 MEGA 😀 jj všichni stárnou… ale že měl vzadu na bundě načmáraný ten terč coo 😉 pěkná volovina ani sem toho šaška nedokoukal … :))))DD

    https://youtu.be/iQFy7JTJgCY?t=1421

    ále Martin vám ten „masaker lidovku za 5ta3cet“ dovysvětlí .. :)))

    https://www.youtube.com/watch?v=qyTrwFuwez8
    https://www.youtube.com/watch?v=FzpuJ6pplIQ

                1. Teploušský způsob? To je přece degen, pro kterého je
                  Teploušský způsob? To je přece degen, pro kterého je určeno měření 0-100 km/h od 6km/h.

                  Takový degen ráno vstane, oblékne nebinární šatičky od Zalando, vyrazí po chodníku do práce na cool elektrokoloběžce, pracuje na sociálních programech z dotací EU, k obědu spapká bio šlichtu s názvem veganský burger, večer doma zkoukne historický UHD velkofilm na Netlixu s černochem v roli Ludvíka IVX a před spaním naplánuje, jak o víkendu vyrazí sdíleným eko PHEV do Špindlu udělat krásná selfíčka s clarendon filrem na instáč.

                  Prostě mluvící biologický odpad.

                2. Takže z nějakého objektivního důvodu se rozhodlo před
                  Takže z nějakého objektivního důvodu se rozhodlo před desítkami let, že se to bude měřit takto a pro zjednodušení se uvádí stále z 0-100 a podle vás je to způsob pro degeny, kteří v té době ani neexistovali a je otázka, jestli někdo takový existuje i dnes? 😀

                  Celsius byl taky degen, když jeho stupnice nezačíná v absolutní nule? Nádrže spalováků jsou také degenské, když se tam vejde více, než kolik je udávaný objem? A co vůbec baterie, které mají rozdílnou celkovou a využitelnou kapacitu nebo elektromotory s různými typy výkonů. 😀

                3. 1-ft rollout se nepoužíval pro měření 0-100 km nikdy, to
                  1-ft rollout se nepoužíval pro měření 0-100 km nikdy, to se používalo pro 0-60 mph, tak se Vašku nemontuj do věcí, o kterých nic nevíš, ať se zbytečně neřadíš mezi ty degeny, ju?

                  Mimochodem, těch prvních 30cm dělá naprosto zásadní rozdíl 0,1-0,5 sec.

                4. No a jelikož je Tesla co? No USA značka a tam měří co? No
                  No a jelikož je Tesla co? No USA značka a tam měří co? No 0-60 mph, tak je vaše rozohnění nad tím, že neuvádí zrychlení z 0-100 km/h naprosto neopodstatněné a trapné. 🙂

                  To, že S P100D natrhla ve zrychlení většinu „supersportů“ je fakt a to, že S Plaid v podstatě nebude mít konkurenci mezi produkčními vozy je velice pravděpodobné a nic na tom nezmění, jestli měříte z 0-100 z 6-96 nebo z 6-100.

                  Jde mi o vaše zdraví. Co budete dělat, až bude leden a všude plno článků jak Tesla prodala 800 a možná i 900 tisíc aut, když vás dokáže takhle vytočit taková blbost? Musíte se na to začít psychicky připravovat. 🙂

                5. Ovšem oni uvádějí zrychlení 0-100, ovšem má, jaké
                  Ovšem oni uvádějí zrychlení 0-100, ovšem má, jaké překvapení, hodnotu 2,1 a zároveň přiznávají, že to není měřeno podle standardu pro 0-100.

                  Takže srandisto jste se poučil, váš příběh o tom že se to tak uvádí kvůli „zjednodušení“ si nechte pro jiné neinformované.

                  PS: Na hodnotě 2.5s, kam se Tahle těžká tesla kráva dostane, mám teď caterham se superchargerem stage 1 a je to hodnota normálního mnohem méně výkonného Porsche, takže z mého úhlu pohledu celkem slabota, s tím oslníte maximálně chudé příjmem nebo duchem.

                  PSS: Hlavně ať už nic nenatrhávají, po té poslední příšerné ostudě na Ringu by měli raději tiše šoupat nohama.

                6. Na US verzi stránek je jasně 0-60 mph a na české 0-100
                  Na US verzi stránek je jasně 0-60 mph a na české 0-100 km/h s hvězdičkou, že je měřeno dle US standardů, tak o co se tu snažíte? 😀

                  Logicky když je auto těžší, tak potřebuje více výkonu na srovnatelné zrychlení.

                  Kde jsou ty Porsche co mají z 0-100 za 2,5 a natrhávají Tesly? YT je plný spíše opačných videí. Když se podíváme na stránky Porsche, tak nejrychlejší spalovák je 911 Turbo S z 0-100 za 2,7s.

                  Myslíte to testování prototypu v 2019? Od toho se testuje aby se to vychytalo stejně jako žádný učený z nebe nespadl (teda kromě vás).

                  Chápu, že vám Tesla leží v žaludku a že to musí být hrozné, když začne vyrábět velkosériově nejrychleji zrychlující produkční auto současnosti, ale to už tak na světě někdy bývá. 🙂

                7. Až na to, že ten údaj o zrychlení pro 0-60 a 0-100 není
                  Až na to, že ten údaj o zrychlení pro 0-60 a 0-100 není stejný, si zapomněl dodat, ty hvězdičko.

                  Takže si to shrneme:
                  „pro zjednodušení se uvádí stále z 0-100“ – první tvoje kravina, ale už jsi poučen, že to není zjednodušení, ale jiný údaj i jiný způsob měření.
                  „že neuvádí zrychlení z 0-100 km/h naprosto neopodstatněné a trapné.“ – druhá tvoje kravina, nic takového jsem nepsal, to jsi mi vkládal do úst nevěda, že Tesla uvádí i údaj pro 0-100km/h.
                  „Na US verzi stránek je jasně 0-60 mph a na české 0-100 km/h s hvězdičkou, že je měřeno dle US standardů“ – třetí tvoje kravina, tedy fakticky máš pravdu, nicméně když už sis to dohledal, proč neuvádíš to podstatné, co rozbíjí tvojí první kravinu, tedy že údaj je odlišný?

                  Ale jo, klidně pokračuj, alespoň se dovzděláš.

                8. Tak to je snad v pořádku. Kdyby ty hodnoty byly stejné, tak
                  Tak to je snad v pořádku. Kdyby ty hodnoty byly stejné, tak by Tesla lhala. Jak už jste tu několikrát naznačil, tak z 0-60 mph není stejné jako z 0-100 km/h.

                  Jen opravdu hloupý marketér by se snažil v USA protlačit do marketingových ukázek čas z 0-100 km/h dle Evropských standardů za víc jak 2,1 s, když je čas z 0-60 mph dle USA standardů marketingově hezkých 1,99 s.

                  No a pokud se vám nelibí měření v mílích a USA standardy, tak to respektuji, ale jak už tu psal(a) ozana, tak to pláčete na špatném hrobě.

                9. Ty máš tak max. ochcávku I v turbodieselu.
                  Ty máš tak max. ochcávku I v turbodieselu.

                10. Tak to nás určitě oblažíš svým rekordem a smázneš
                  Tak to nás určitě oblažíš svým rekordem a smázneš rekord Tesly na Laguna Seca nebo jako vždy plácáš své vlhké sny.

                11. O jakém rekordu Tesly je řeč? Zase jako ty minulé, takže
                  O jakém rekordu Tesly je řeč? Zase jako ty minulé, takže něco jako nejrychlejší růžový elektromobil pro teplajzníky?

                  Protože jestli mě zrak neklame, nejrychlejší spalovák má Secu za 1:07 a nejrychlejší sériový spalovák za 1:27. Tak mi prosím tě pověz, jaký rekord tedy Tesla s 1:30 vlastně má.

                  Jinak v Laguna Seca by můj Cat neměl šanci, protože okruh má jen 11 zatáček a já na topspeedu vytáhnu jen 235. Ovšem na většině českých okruhů, snad kromě Brna, bych si vsadil na Cata, protože se na top speed stejně nedostaneš a hlavně brzdný bod mám asi o kilometr blíž zatáčce.

                12. Mluvím o rekordu Tesly jako takové abys pochopil i ty.
                  Mluvím o rekordu Tesly jako takové abys pochopil i ty.

                13. Takže takový osobáček tlusťocha s kyčelní artrózou.
                  No

                  Takže takový osobáček tlusťocha s kyčelní artrózou.
                  No to je opravdu rekord k popukání.

                  Úplně mě dojalo, jak opět nedali celé kolo a táhnou do hajzlu, jako z Ringu. Fakt komedianti, místo brejlí by si měli nasazovat šášovské nosy.

                14. Takže „tvůj“ Cat je úplně na hovno, hlavně že o něm
                  Takže „tvůj“ Cat je úplně na hovno, hlavně že o něm meleš.

                15. Tesla nedá celé rychlé kolo, ale můj Cat je na hovno 😀
                  Tesla nedá celé rychlé kolo, ale můj Cat je na hovno 😀

                16. Uděláš s Catem rychlejší kolo v laguna Seca než Tesla?
                  Uděláš s Catem rychlejší kolo v laguna Seca než Tesla? „ani náhodou“ = tekže „tvůj“ Cat je nahovno.

                17. Tak to je trochu fail. 😀
                  Divím se ale, že to nemají

                  Tak to je trochu fail. 😀

                  Divím se ale, že to nemají vyřešené. Přece jen 320 km/h není nic zase až tak extrémního. 🙂

                18. Jo tak ten jak o trochu širší kola sníží dojezd o 20%,
                  Jo tak ten jak o trochu širší kola sníží dojezd o 20%, tak ten je fakt dobrej 😀

                  Na tom je hezky vidět, jak jsou elektromobily energetický hladomor. Stačí malilinko někde přidat něco co víc žere a hned tu máme doslova zástupy mrtvých 🙂

                19. na ty wikine pisou ze pro nula az sto v kilometrech se nesmi
                  na ty wikine pisou ze pro nula az sto v kilometrech se nesmi pouzivat ten posun a jsou tam ruzny tabulky pro mile s roloutem a kikometry bez rolaoutu.

                  takze jen potvrzujes co psal runner. to ti moc nevyslo tenhle hejt

                20. To ale nikdo nerozporuje, že je několik typů měření a
                  To ale nikdo nerozporuje, že je několik typů měření a že „správně“ z 0-100 km/h se měří bez rolloutu, ale nevím, proč by mělo být z 0-60 mph s rolloutem pro degenty a z 0-100 km/h pro ty „správné“ kluky. A už vůbec nechápu, proč by měla být Tesla ta špatná, když ten standard používají všichni. 🙂

                  Na skutečném času S Plaid to stejně nic nezmění a to jestli je tak rychlá jak ukazují čísla automobilky se ukáže na testech, kterých bude za pár dní na YT hromada.

                21. Ty potvrzuješ pouze to jak sebou necháš ovládat. Přesně
                  Ty potvrzuješ pouze to jak sebou necháš ovládat. Přesně takové Jolanda42 potřebuje.

                22. Díky za odkazy. Já právě moc nechápu v čem on vidí
                  Díky za odkazy. Já právě moc nechápu v čem on vidí vlastně problém, protože S Plaid je pravděpodobně stejně nejrychlejší a je jedno podle čeho se to měří. 😀

              1. Teď trochu nerozumím.
                Jestli je pravdou že to tak dělají

                Teď trochu nerozumím.

                Jestli je pravdou že to tak dělají všichni tak jsou vlastně úplně všichni malovači reality na růžovo ?

                Nebo jsou malovači na rúžovo jen ti kteří se přizpůsobí danému standardu měření ? (takže zase všichni)

                Nebo ti, jež žádný standard ještě nevymysleli ?

                1. Jsou to jen kecy a Muskovy prdy.
                  Standard je naprosto

                  Jsou to jen kecy a Muskovy prdy.

                  Standard je naprosto jednoduchý, 0-100 se měří z nuly do 100, u lacinějších většinou přes ECU a OBDII, např. Gtech Pro RR, u dražších + GPS, čtvrtmíle pak přes laserové závory.

                2. To víceméně odpovídá mým zkušenostem, viz můj
                  To víceméně odpovídá mým zkušenostem, viz můj příspěvek níže. Bohužel v případě Tesly platí, že 0-60 mph s rolloutem vs. 0-100 kmh bez rolloutu je pomalejší o 40%.

                  (procenta uvádím záměrně, protože místní komunita je z procent uvytržení – když se prodají místo dvou elektromobilů čtyři a hned tu tapetují něco o 100% růstu prodejů).

                3. Poraďte, jak se tady dělá ten samoklikací odkaz?
                  Poraďte, jak se tady dělá ten samoklikací odkaz?

                4. Musíte to napsat jako html kód. Příklad:
                  {a

                  Musíte to napsat jako html kód. Příklad:

                  {a href=“odkaz“}text odkazu{/a}

                  Jen namísto { a } dáte < a >

                  Stejně tak třeba bold písmo…
                  Toto je bold…

                  {strong}text…{/strong}

                  Atd…

                5. Děkuji, takže ostatní měří 0-100 z perfektní
                  Děkuji, takže ostatní měří 0-100 z perfektní nuly.
                  Nejsem znalý a nevěděl jsem co je pravda, tedy jsem poučen.

                6. Nemáte zač.
                  Podstaté je, zda jste si odnesl poučení

                  Nemáte zač.

                  Podstaté je, zda jste si odnesl poučení ohledně křiváckého marketingu Tesly.
                  Ono totiž nezávisle změřených 0-100km/h za 2,7s už nebude tak super, jako Teslou „změřených“ 6-97km/h za 1,9s a v tabulkách se to ztratí mezi spalováky s dokonce menším výkonem.

                7. Já bych mu nevěřil, všeználkovi ropnému …
                  Já bych mu nevěřil, všeználkovi ropnému …

                1. Urcite. Vsechny tyhle podvody nebo zavadejici udaje se nakonec
                  Urcite. Vsechny tyhle podvody nebo zavadejici udaje se nakonec obrati proti vyrobci. Jako nechapu proc nekdo povolil jine udaje spotreby nez EPA, ktera jedina je realisticka. Ani WLTP nic moc a to co predtim byla uplna katastrofa. Treba Japonci udavali Leaf 40kWh dojezd 400km. Chudaci zakaznici kteri tomu verili pak mirne receno nechapali.

Napsat komentář