Bezdrátové nabíjení se zatím v elektromobilech příliš neujalo. Tesla ale nedávno koupila a rychle zase prodala německou firmu Wiferion. Co to znamená?
Wiferion nabízel bezdrátové indukční nabíjení především pro skladové průmyslové roboty, elektrické vysokozdvižné vozíky a podobná zařízení. Tesla ho koupila letos v červnu za blíže neupřesněnou sumu.
Už v říjnu 2023 ale Tesla údajně firmu prodala, a to německé společnost Puls Power vyrábějící napájecí zdroje. Podle zdroje obeznámeného se situací ale původní inženýři Wiferionu v Tesle zůstali.
Takže to vypadá, že Tesla se vize bezdrátového nabíjení svých elektromobilů nevzdává. Ostatně, existenci takové možnosti naznačila v rámci Dne investorů letos v březnu. Zda se někdy dočkáme bezdrátové nabíječky značky Tesla nabíjející elektromobily téže značky zůstává ale zatím ve hvězdách.
Bez zajímavosti ale není, že Wiferion měl v USA pilotní program ve spolupráci s WiTricity, a upravoval různé elektromobily pro bezdrátové nabíjení – včetně například Tesla Model 3. Bezdrátová nabíječka Halo pak byla schopná nabíjet auto výkonem až 11 kW.
zdroj: InsideEVs
off
Další šortovač Tesly padnul ukázkově na hubu. 😀
„JIM CHANOS, famed short-seller who shorted Enron and Tesla $TSLA, announces he is officially shutting down his hedge fund and returning investor cash. His fund fell from $6 billion in 2008 to just $200 million under management as of last quarter. – Wall Street Journal“
https://x.com/stocktalkweekly/status/1725661435701719105?s=20
Požár elektromobilu: analýza prvního reálného zásahu hasičů v hromadných garážích v ČR
https://estav.tv/v/pozar-elektromobilu-analyza-prvniho-realneho-zasahu-hasicu-v-hromadnych-garazich-v-cr/
Skvělé velmi informativní video, moc děkuji. Odnáším si z toho, že hasiči odvedli vynikající práci, okolnosti byly hned několikrát mimořádně šťastné (v budově instalovaný EPS a poplach hned při začátku zakouření, hasiči na místě za 4 minuty, dostatek prostoru okolo vozidla apod.), požáry elektromobilů jsou opravdu obrovské riziko pro všechny včetně zasahujících hasičů a vlastizrádce Niedermayer účelově zlehčující tento problém je společensky nebezpečný blb.
Pricina je znama, delaji to pouch baterky, ktere se uz nemontuji. Takze toto je dedictvi ze zacatku a neni to relevantni pro budoucnost. Exploze vypada trochu jinak nez jak Jaguar vypadal po zasahu. Kazda regulerni nabijecka ma nouzove vypinaci tlacitko. Zrejme to byla obycejna 5 kolikova zasuvka na stene. Ta se da vytahnout jako u cirkularky a je to. Pozar v podzemi je vzdy komplikovana zalezitost a pokud by tam bylo plno a blafnul spalovak, tak shori take vse kolem. Kdyz maji v Praze tolik zkusenosti s horicimi baterkami, tak proc uz davno nemaji rozbory zplodin. Ve svete uz jiste takove rozbory existuji vcetne kontaminovane vody. Je ale zajimave, ze kabina Jaguaru vyhorela ale spodek auta s baterii nevypadal jako by ta baterka prodelala vyznamny pozar. Ani z boku ani zezpodu. Horela vubec baterka?