Navzdory epidemii koronaviru dokázala Tesla za 1. čtvrtletí 2020 dodat 88 400 elektromobilů a vyrobit 102 672 aut.
První čtvrtletí roku 2020 je i navzdory pandemii koronaviru COVID-19 dosud nejúspěšnějším prvním čtvrtletím v historii společnosti Tesla. Vyrobila 15 390 elektromobilů Tesla Model S/Tesla Model X a 87 282 elektromobilů Tesla Model 3/Tesla Model Y.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla Cybertruck nabídne za příplatek solární střechu
Dodala zároveň přibližně 12 200 prvních jmenovaných a 76 200 elektromobilů Model 3/Y. Detailní finanční výsledky budou oznámeny později. Podobně jako ostatní automobilky, i Tesla byla kvůli koronaviru nucena na čas zastavit výrobu.
Dá se proto očekávat, že se omezení výroby i prodejů výrazně projeví až v následujících měsících a čtvrtletích.
K elektromobilite, nebo klimatologii?
K elektromobilite, nebo klimatologii?
Vydava se to za uspech ale ocekavalo se pres 100 000 aut.
Vydava se to za uspech ale ocekavalo se pres 100 000 aut. Takze asi tak.
Přes 100 tisíc jich vyrobili, jen je nezvládli kvůli
Přes 100 tisíc jich vyrobili, jen je nezvládli kvůli aktuální situaci úplně všechny předat. Takže úspěch.
První kvartál roku je vždycky nejslabší a tohle byl
První kvartál roku je vždycky nejslabší a tohle byl zdaleka nejlepší první kvartál vůbec a to i přes koronavirus. Očekávalo se 78k.
Pokud by někoho zajímaly technické detaily o 2170
Pokud by někoho zajímaly technické detaily o 2170 bateriích od Tesly, tak zde je super video. Opravdu hodně do hloubky od odborníka. Je to starý chlap, tak doporučuju pustit 1,5x rychlostí, bo mluví dost pomalu.
Taky vysvětluje do podrobna proč Tesla koupila Maxwell a proč je to tak důležité.
A zcela odůvodněně se to jmenuje „Battery Nerd Porn with Full Frontal Nudity“
https://www.youtube.com/watch?v=zvavP2RJSLc
Ve 12:10 začíná o Maxwellu.
Málo času, přetáčel jsem, nejsem technik, ale že Tesla
Málo času, přetáčel jsem, nejsem technik, ale že Tesla nebude provádět shitshow potěšilo,:-)) Na jakou cenu se dostali jsem opravdu zvědavý.
Vypadá to, že eGolf se bude vyrábět ještě v září,
Vypadá to, že eGolf se bude vyrábět ještě v září, tedy ID3 bude pravděpodobně k dispozici až na podzim nebo možná až později.
https://insideevs.com/news/407981/vw-egolf-production-longer-than-anticipated/
To meli radeji vzit hardware z Id3 a software z eGolfa s
To meli radeji vzit hardware z Id3 a software z eGolfa s trochou upravy. Takhle si uriznou hezkou ostudu. VW tvrdil Id3 to same jako Tesla, za polovicni cenu. A ted to vypada polovicni auto jako Tesla s cenou jako Tesla.
Tak teď už jim jen zbývá dodat každý měsíc do konce
Tak teď už jim jen zbývá dodat každý měsíc do konce roku to co co stihli za 1Q a jsou na plánu 1mil za ročně v r. 2020.
Škoda, že takový plán neexistuje.
Škoda, že takový plán neexistuje.
To že něco neznáš ještě neznamená že to neexistuje.
To že něco neznáš ještě neznamená že to neexistuje.
To že sis něco vycucal z prstu ještě neznamená, že to
To že sis něco vycucal z prstu ještě neznamená, že to existuje. Tesla už od roku 2013 prezentuje 500.000 aut pro rok 2020. A stejné to bylo v poslední výroční zprávě.
Ajajaj, popírat slova Tesla vůdce, to se ti nevyplatí :-).
Ajajaj, popírat slova Tesla vůdce, to se ti nevyplatí :-).
Možná by ses měl podívat do finanční zprávy na plány
Možná by ses měl podívat do finanční zprávy na plány společnosti než budeš pindat.
Tady se musím ohradit. Snad každý ví, že Elon Musk v roce
Tady se musím ohradit. Snad každý ví, že Elon Musk v roce 2016 avízoval splnění výroby 500tis vozů v roce 2018. To je prostě fakt, o kterém lze těžko nějak polemizovat. Paradoxní, že zrovna vy mě nazýváte trollem. Omluva z vaší strany je zcela na místě.
Mimochodem článek z 05. května 2016 jsem dohledal i zde.
http://www.hybrid.cz/tesla-chce-vyrobit-500-000-aut-uz-v-roce-2018-urychli-dodavky-modelu-3
Hele, trole, říkal jsem ti ať to nezkoušíš.
Hele, trole, říkal jsem ti ať to nezkoušíš.
Myslel jsem si že omluva nebude. Chybí vám slušnost a
Myslel jsem si že omluva nebude. Chybí vám slušnost a evidentně i sebereflexe. Holt elektromobilita přitahuje i lidi pokleslých vlastností.
Tobě chybí logické uvažování a schopnost porozumnět
Tobě chybí logické uvažování a schopnost porozumnět psanému textu, trole. Podle mě jsi ten exot, co tu vystupoval jako Hybrid. Byl to podobný podivín.
A nezapoměň tu svoji zprávu ještě 10x zeditovat během půl hodiny. Alespoň jde vidět, jak tě to trápí
Když vidím zjevnou lež, tak se ozvu. Navíc jste ještě
Když vidím zjevnou lež, tak se ozvu. Navíc jste ještě paranoidní. Tlačítko blokace zoufale chybí. Rád bych vaše lži nečetl, ale bohužel…
Lžete tady vy a Mikesh, protože tvrdíte, že plán Tesly je
Lžete tady vy a Mikesh, protože tvrdíte, že plán Tesly je 1000.000 aut v roce 2020 a takový plán není. Plán je 520.000 aut. Takže očekávám omluvu. Ale na tu se nezmůžete.
Já se omluvím rád. Stačí když mi napíšete kde jsem
Já se omluvím rád. Stačí když mi napíšete kde jsem psal o 1.000.000 vozů a moje omluva přijde okamžitě. Na vašem místě bych byl velmi opatrný s kritizováním druhých za nechápání psaného textu.
Pořád si nejsem jistý zda-li je to jen troll nebo něčí
Pořád si nejsem jistý zda-li je to jen troll nebo něčí minion?
Ale vychování má docela slušné…
Uvidíme časem co se z něj vyklube..
Je to zcela jasně troll. A klidně bych se vsadil, že to je
Je to zcela jasně troll. A klidně bych se vsadil, že to je Hybrid, protože když jsem se opřel do Runnera, tak ho mohlo klepnout. Hybrid byl takový Runnerův poskok, co se ho stále zastával a bojoval za něho. Takže je to vlastně jak troll, tak minion. Krom toho má i podobný styl psaní a terminologii.
Vy jste na toho Runnera nějaký fixovaný. Ale nemyslím si
Vy jste na toho Runnera nějaký fixovaný. Ale nemyslím si že by to byl můj problém. To si budete muset vyřešit spolu.
Uvidíme jak to bude v 2Q, SARS-2 může s prodeji dost
Uvidíme jak to bude v 2Q, SARS-2 může s prodeji dost zamávat.
A zde to mažu.
A zde to mažu.
a máš rodinu ? Já mám… Mám i TČ, nabíjím jedno auto,
a máš rodinu ? Já mám… Mám i TČ, nabíjím jedno auto, FVE pokreje 82 procent spotreby energie i s tim autem , můj vstup do baráku je 1x16A – pouzivam ho jen prosinec,leden…, mám bazén, ohřívám ho, vodu ohrivam na myti, topíme tím a platím 2500 za eleltriku rocne… užíváme si to se třema dětma, chodíme do lesa :), tridime odpad, pestujeme hodne zeleniny, mame se radi a mozna mi to nebudes verit, ale cejtim se lepe, nez kdybych jezdil v nafotvym kramu, spaloval nedokonale cokoliv a tak podobne… vše to do sebe zapadá a funguje… představuju si takhle moderní domácnost a decentralizovanou energetiku, ktera je podle me jedinou spravnou volbou… ale nepredstavuji si ten ideal tak, jako ty :)… ale to je vec nazoru a ja ti ho neberu – zij si zivot jak chces… nechci tu psat vsechny ty veci okolo vyroby vseho a bodu zvratu apod :)… ma vira je proste jina… a pocitat umim to mi ver…
Mám 3 děti jako Ty, ale už s námi nebydlí. Věřím, že
Mám 3 děti jako Ty, ale už s námi nebydlí. Věřím, že umíš počítat, má odpověd byla určena PavloviK a proto jsem ji stěhoval na patřičné místo ve vlákně.
+1
+1
Dneska mi psali z Tesly, jestli nechci nějakou skladovku.
Dneska mi psali z Tesly, jestli nechci nějakou skladovku. Bohužel vzhledem v situaci sice chci, ale nemůžu. Ten virus bude pěknej průser…
Myslel jsem že Tesla skladovky nenabízí.
Myslel jsem že Tesla skladovky nenabízí.
Samozřejmě že nabízí.
Samozřejmě že nabízí.
Vycházel jsem z vašich příspěvků kde píšete, že je
Vycházel jsem z vašich příspěvků kde píšete, že je produkce Tesly zcela vyprodaná.
FACEPALM
FACEPALM
Ahoj, nezminili se, jak to maji se skladovkama s cenou?
Ahoj, nezminili se, jak to maji se skladovkama s cenou? Nabizeli nejake zvyhodneni oproti konfiguratoru? Pripadne o jake modely se jednalo? Diky
Asi 20 aut, hlavně model 3 LR. Ceny nezměněny.
Asi 20 aut, hlavně model 3 LR. Ceny nezměněny.
Jé, tak to je smůla. Já bych asi skladovku M3 s pěknou
Jé, tak to je smůla. Já bych asi skladovku M3 s pěknou slevičkou skousnul, byť mám políčeno velikostně a užitkově na Y. No co se dá dělat.
Kancl jsem do konce dubna zavřel, dělám s přehledem home office a Ion se nudí v garáži. Jednou týdně zajedu zalít kytky a vyvětrat, něco nakoupit, tak si dá +-20 km a zase odpočívá. Takže vlastně auto vůbec nepotřebuji. Do toho kanclu bych dojel i na elektrokole, jen nákup se na něm blbě vozí.
Jsem zvědav na období, až covid ustoupí a budeme sčítat
Jsem zvědav na období, až covid ustoupí a budeme sčítat ekonomické ztráty, jak si povedou…
v poho, bude to jediná automobilka, co bude růst
v poho, bude to jediná automobilka, co bude růst
Letos měli velkou pravděpodobnost celoročního zisku, ale
Letos měli velkou pravděpodobnost celoročního zisku, ale ten virus to může dost úspěšně zazdít. Ale nebojím se že by zkrachovali. Jenom si na tom zisk budou muset počkat další rok. Naštěstí Tesla prodala akcie za 2 miliardy dolarů když byly za 900 za kus. A dalších skoro 7 miliard měli koncem loňského roku na účtě.
Tesla má nekonečný příjem peněz, tedy nemůže
Tesla má nekonečný příjem peněz, tedy nemůže zkrachovat. Stačí když požádá a dostane klidně 20 mld. USD od mecenášů.
Žádní mecenáši. Investoři, kteří jsou díky Tesle
Žádní mecenáši. Investoři, kteří jsou díky Tesle těžce v balíku.
Investory nepočítám, ale pozor, to jsou kur.. proradný,
Investory nepočítám, ale pozor, to jsou kur.. proradný, kam peníze tam plášť.
Pak jaké mecenáše myslíš?
Pak jaké mecenáše myslíš?
Od těch chudáků, co si vše kupují za zdaněné peníze?
Od těch chudáků, co si vše kupují za zdaněné peníze? 😀 no ty to vytrhnou… 😀
Tesla nemůže jako jediná automobilka v současné době
Tesla nemůže jako jediná automobilka v současné době zkrachovat. Téměř každý majitel a fanda je okamžitě připraven ji pomoc vlastními financemi a to včetně mě. Tesla není jen automobilka. Je to životní styl, filozofie, vize a v tom se liší.
Podle toho popisu to zní spíš jako sekta 🙂 Bez urážky…
Podle toho popisu to zní spíš jako sekta 🙂 Bez urážky…
V pořádku Marku, já váš názor respektuji.
V pořádku Marku, já váš názor respektuji.
To sis ještě furt nevšiml, že Plíseň je trol?
To sis ještě furt nevšiml, že Plíseň je trol?
Ale v tom případě byste byl vy troll taky.
Už mě
Ale v tom případě byste byl vy troll taky.
Už mě unavujete. Až si pan Horčík jednou koupí pořádný web, měl by přikoupit i tlačítko blokace.
Hele, ani to nezkoušej.
Hele, ani to nezkoušej.
jojo měl jsem jako student spolužáka, byl to dokonalý
jojo měl jsem jako student spolužáka, byl to dokonalý image maker, když měl BMW, tak BMW nebylo auto, to byl životní styl, pak měl Mercedesa a taky to nebylo auto, taky to byl životní styl….pak začal být trendy Apple, měl Apple a taky to nebyl mobil, nebo počítač, to byl životní styl, kdyby měl dneska na Teslu, určitě bude mít Teslu a taky to nebude jen auto, ale životní styl…
Co na to já? Je smutné mít jako smysl a styl života, jakoukoli automobilku, nebo technologickou společnost… popravdě je asi tak milion důvodů, kam radši narvat peníze, než do chřtánu nějaké firmy, co si hraje na sebelepší vizi….určitě je smysluplnější dát dneska peníze do vývoje plicních ventilací, či jiné podpory zdravotníků a projektů pro ně, než do Tesly, protože jestli tu potvoru nezastavíme, tak si s celou Teslou budeme moci vytřít víte co.
To jste špatně vyvodil že bych měl Teslz jako smysl
To jste špatně vyvodil že bych měl Teslz jako smysl života.
Váš kamarád je pozér. S Tesloz to je ale úplně jiná filozofie.
Můj odhad skladby zákanzíků Tesly:
30% pozéři
30%
Můj odhad skladby zákanzíků Tesly:
30% pozéři
30% technologičtí nadšenci co neví co s prachama
30% pragmatici, kterým to ekonomicky vychází s dotacema, nájezdem a náklady v účetnictví – jestli to nějak omezí emise na planetě tím líp, ale nekupují to kvůli tomu, chtějí mít při tom nájezdu levnější provoz a výhody s vjezdy do nějakých zón, finanční úlevy atd..
10% ty čisté duše o kterých píšete, že je to jiná filosofie – většinou jsou to stále čekatelé – pro ně je tak ta trojky a ypsilon
z pozérů a technologických nadšenců se rekrutuje průniková množina – tvůrců obsahu, co pro to hoří a jsou ve flow… protože chtějí pozornost a vydělávají si tvořením obsahu, tak klidně žvlatlají cokoli, hlavně, aby to přineslo love a vycházel jim způsob života
Co neví co s prachama? Nemůžeš soudit podle českého
Co neví co s prachama? Nemůžeš soudit podle českého trhu. Na západě je to auto pro běžnou střední třídu a ne pro bohaté. Normální rodiny s dětma.
Netrhejte z kontextu díky… ty rodiny se vejdou do
Netrhejte z kontextu díky… ty rodiny se vejdou do pragmatiků
PS: a rozlišujte modely – S a X ani na západě nejsou pro běžnou střední třídu, tam je tak ta 3 a v budoucnu Y….nebo snad má v Německu průměrná střední třída nová soukromá audi A6? – Moje zkušenost i z Německa je taková, že ano, mají mnohem mladší vozový park, ale taky je mnohem běžnější mít služební auto jako součást pracovního ohodnocení….a pak se podívejte na jejich soukromá auta už to taková hitparáda není
Tak nam prosim udelejte rozbor zakazniku BMW, Audi, Porsche a
Tak nam prosim udelejte rozbor zakazniku BMW, Audi, Porsche a Mercedesu. Verim ze budete muset pridat jeste nejake skupiny. Chtel bych vam pomoct s vyberem, ale vetsina by byla nepublikovatelna.
Proč ne, když mi to zadáte jako výborně placenou zakázku
Proč ne, když mi to zadáte jako výborně placenou zakázku – tak 1000 a víc Kč na hodinu
Mockrat dekuji, ale ten prvni rozbor byl uz za vsechny prachy.
Mockrat dekuji, ale ten prvni rozbor byl uz za vsechny prachy. Zadarmo drahy.
Není zač…vidíte, jak vám šetřím peníze? Většina
Není zač…vidíte, jak vám šetřím peníze? Většina firem, by Vám i to naúčtovala :oD a ještě konzultaci a prezentaci …
PS: tak doufám, že uštětřené peníze vhodně využijete, třeba na balíčky pro doktory, roušky, štítky, nebo podporu plicní ventilace 🙂 a věřte i z toho budu mít větší radost, než kdyby jste si u mě takovou ptákovinu objednal a byl ochoten zaplatit
No a tvrdil jsem snad že Modely S a X jsou pro střední
No a tvrdil jsem snad že Modely S a X jsou pro střední třídu? Samozřejmě mluvím o 3 a Y. Rozhodně to nejsou auta pro „technologické nadšence co neví co s prachama“. Běžná střední třída.
No pořád jsou dvakrát až třikrát dražší…a pro
No pořád jsou dvakrát až třikrát dražší…a pro technologické nadšence jsou – když jsem onehdá viděl video od Máry, kde jen tak mimochodem řekl, řekl, že mu v tunelu shasl display a nějak to jelo dál…nevím jak pro jiného grey usera, ale kromě mě by všichni kolem s tím autem okamžitě jeli do servisu na reklamaci a chtěli perfektně fungující auto. Technologický nadšenec je ochoten takovou věc tolerovat s tím „že se to později vychytá“, nebo jsem četl recenzi že auto dodali s prasklým zadním sklem, i Electro Dad měl problémy…tohle by prostě nikdo jiný než technologický nadšenec akceptovat schopen nebyl – apropo při garančce jsem reklamoval i blbě slícovaný volant (manželky služebák a byl špatně na spáry slícovanej – tlačil do rukou – auto za polovinu ceny Tesly a za ty prachy je to neakceptovatelné – mně v práci taky nikdo nedokonalost neodpustí).
2x až 3x dražší než co? Stojí úplně stejně jako jiná
2x až 3x dražší než co? Stojí úplně stejně jako jiná auta, kteří tihle lidé kupují.
A opravdu nehodlám komentovat nějaké závady na jednotlivých vozech, protože to je úplně irelevantní a nemá to nic společného s tím o čem se tu bavíme.
A jestli tě tak moc iritují škvíry, tak raději nezadávej do vyhledávače Mercedes panel gaps.
Než normální auto, pokud střední třída, tak bych
Než normální auto, pokud střední třída, tak bych uvažoval tak jedině o Mazdě 6 (protože nemá turbokurvítka), jinak jsem to prošel a do 900 tis bych si dokázal pořídit cokoli co bych chtěl od jakékoli značky – tesla je pořád 1,2 mil…otázka je za jak dlouho by se mi protla křivka TCO – v současné situaci nikdy.
Protože došlo na to, co jsem psal už před několika měsící, že nejvíc emisí neušetříme elektromobilem, ale tím, že jednou týdně autem nepojedeme….a ejhle (sice šíleným způsobem), ale situace změnila a k tomu se mění status Quo, že po těch měsících HO,to dost firem pochopilo, že klidně 1x týdně budou HO povolovat v budoucnu…ono se to i jim vyplatí..
To je úplně jedno co ty nebo já považujeme za střední
To je úplně jedno co ty nebo já považujeme za střední třídu. Já mluvím o tom co nakupuje střední třída na západě. A Modely 3 a Y spadají do této kategorie. Takže se nejedná o auto pro bohaté.
Tesla Model 3 má TCO nižší než o $10k levnější Honda Civic. Loni se o tom všude psalo. Určitě to snadno najdeš, když pohledáš.
Jasně, že má levnější TCO, pokud jsou správné
Jasně, že má levnější TCO, pokud jsou správné okrajové podmínky….to vůbec nerozporuji a jsou to lidi, co jsem zařadil jako pragmatiky.
Být taxikář, nebo obchodník – tak vůbec neuvažuju jinak – jen budu chtít dobrou záruční smlouvu…případně pojištění – Tesla klekne, někdo obratem přistavuje jiné auto.
Když budu manažer s mocí si vybrat auto – tzn nebudu vázán car Policy firmy, taky o ní budu uvažovat, místo něčeho jiného – ale to je pořád pragmatismus odvíjecící se od nájezdu.
Pokud jsem soukromá osoba s nájezdem do 15 000 km ročně /mimochodem průměr je kolem deseti/ tak už to smysl nedává. Pokud jezdím jako průměrný čech – co jsem četl máme cca 8000 rok je to nesmysl. Bohužel systém hromadné dopravy je v takových troskách, že jsme na individuální přepravu naprosto odkázáni. A to ještě na motorovou po sinici, protože síť cyklostezek je tragická, notabene, že kola se tu kradou ve velkém 🙁
Proč by to nedávalo smysl? Vždycky záleží na tom s čím
Proč by to nedávalo smysl? Vždycky záleží na tom s čím porovnáváš. Srovnej TCO Modelu 3 a BMW 3 ve stejné výbavě a co ti vyjde lépe i u 15.000 km ročně?
Navíc nevím co do toho stále pletete svůj případ, protože od začátku říkám, že ČR není zrovna cílový trh, ale na západ od nás je to auto v cenové kategorii kde nakupuje běžný Joe.
No dobrý asi se neshodněme, co nakupuje běžný Joe za
No dobrý asi se neshodněme, co nakupuje běžný Joe za zdaněné peníze pro svoji potřebu.
Jezdil jsem často do Německa a myslím, že jsem tam něco pobyl a nějak mi i mezi těmi lidmi se kterými jsem se stýkal chybí chybí ta cílovka v soukromém sektoru..co by si tohle kupovala – i to BMW3. Rozhodně to nebyli špatně placení lidé, ale nikdo z nich neměl soukromé auto za víc jak 30 – 40 tis EUR. Služebáky byly tak do 60 tis EUR – což už by ta Tesla byla… Ale uznávám, že pokud jsou na BEV dotace, aby z kapsy člověka šlo těch 30 – 40 tis EUR, tak o té Tesle uvažovat budou…jenže to už je prostě pragmatismus…
Průměrná cena nového koupeného osobního vozu v USA je
Průměrná cena nového koupeného osobního vozu v USA je $35k dolarů. A v tom není započítaná kategorie light trucks (SUV, pickupy), kde je průměrná cena vozu $45k dolarů.
No a aby byla ta informace úplná, kolik je průměrné
No a aby byla ta informace úplná, kolik je průměrné stáří automobilu v USA? Ono pak vyjde, že vlastně ta střední třída pravidelně nová auta nemá a taky si je dlouho nechává. Průměr věku auta v USA je 11,8 let a průměr je cca 13 500 mil za rok, takže když to shrnu,
průměrné auto v USA stojí 35 000 kupuje se na 11,8 roku předpokládá se že najede v průměru 159 300 mil. Ať uvažuju, jak uvažuju, prostě ano, kupují se tam ta auta za tu cenu, ale střední třída se rozhodně nepřetrhne…přetrhnou se ty, co kupují auta pravidelně na firmu, střední třída do soukromého vlastnictví to nebude. A to ještě budou propastné rozdíly mez státy – i když třeba Californie mě překvapila, že má 11,2 roku.
Pro srovnání Německo má 9,5 roku a Francie 9,0, přičemž v Německu průměrná cena nového auta překročila 30 000€ v roce 2017 a loni byla 33 600€. a ve Francii – 15 500€ ve Francii (prostě kupují prcky)
ať dělám co dělám..pořád mi tam ta Trojka jako top mainstream auto nezapadá
Bohužel jsem na základě toho vašeho popisu nepochopil jak
Bohužel jsem na základě toho vašeho popisu nepochopil jak jste z délky životnosti automobilů v USA vyvodil, že střední třída auta nekupuje. To byste si měl najíst statistiku kolik aut se kupuje na firmu a kolik do osobního vlastnictví.
Není to čistá životnost. Ale to je jedno. Jak jsem
Není to čistá životnost. Ale to je jedno. Jak jsem odvodil? Střední třída by měl mít ve společnosti velké zastoupení – tedy svým majoritním zastoupením by měla dělat gro konzumu a pokud je i v nejbohatším státě USA 11,2 roku. věk auta, znamená to, že se auta příliš nemění např ve srovnání s Francií nebo Německem. Tedy střední třída je nekupuje, tak jak by bylo očekáváno. Samozřejmě mluvíme hypoteticky ze statistických dat (lokálně budou určitě výrazné peaky – tedy Silicon Valey atd bude mít auta měněna často, horní dolní v Alabamě má 30 letá auta). Nicméně to už ze zkušenosti bývá docela trefné…česká střední třída jezdí taky často analogicky v OII facelift a OIII předfacelift… tedy auta lehce mladší, než je průměr, který je 15 let, ale vysoce nad pět lety, aby do toho Tesla mohla více mluvit. A píši stále o autech pro „chudáky“ (c) Josef, tedy o autech zaplacených ze zdaněných peněz. Sicuace auta jdou do firemních nákladů je úplně jiná soutěž
To jaké auta kupuje střední třída nemá žádnou
To jaké auta kupuje střední třída nemá žádnou relevanci s tím jak často je kupuje. Pak je klidně můžou držet 5 nebo 10 let. Navíc na stáří aut má hlavně vliv bazarový prodej. To že je auto staré 10 let ještě neznamená, že musí být ve špatném stavu. Krom toho Američané mají docela rádi svoje klasiky a svých Mustangů z 69 se nevzdají. Statisticky je to auto staré 50 let, ale klidně může být v lepším stavu něž kdejaká ojetá Toyota.
Tak pod to, že starší auto může být v lepším stavu
Tak pod to, že starší auto může být v lepším stavu než nové a podepisuju a Mustangy zcela chápu – žít v Americe určitě bych byl jedním z těch co byl měl 67 Mustanga V8 v dokonalém stavu. Ostatně tak se chovám i v čechách – mám zážitkové auto, které je prostě starší. A rozhodně si ho nenechám vzít…elektromobil bych bral jenom na to, abych to pořádné auto nemusel brát na pojížďky se studeným motorem. A popravdě, po tom pracovním týdnu plném technologií a všeho fofru není nic lepšího než zastavit se a vrátit se ke kořenům… navíc si v tom starším autě člověk udělá si spoustu věcí sám…takže má takové manuálně technické cvičení, aby nezakrněl a nebyl z něj jen papírový a pc systémový čert
Běžná střední třída je na západě příjem 100-200
Běžná střední třída je na západě příjem 100-200 tis. EUR ročně 🙂
Před nebo po zdanění? Já jen jestli to jsou vašimi slovy
Před nebo po zdanění? Já jen jestli to jsou vašimi slovy chudáci, co nakupují za zdaněné nebo ne 😉
Ty a tvoje mindráky co tě nikdy neopustí. 😀
Ty a tvoje mindráky co tě nikdy neopustí. 😀
Toto je nepopoiratelny dukaz toho, ze Tesla v listopadu
Toto je nepopoiratelny dukaz toho, ze Tesla v listopadu vyhlasila bankrot. Jestli to nikdo nechape, pak by se mel lecit 🙂
Áááááá, bude kolektivní masivní honička a
Áááááá, bude kolektivní masivní honička a stříkáčka 🙂 :-).
Uz jste spocital rozdil mezi emisemi TC (v CR) a Vaseho kotle
Uz jste spocital rozdil mezi emisemi TC (v CR) a Vaseho kotle na drevo? 🙂 Nebo uz netvrdite, z eten Vas kotel ma emise lepsi?
Sem patří má odpověď:
Pavlíku, ať Tě mám z krku
Sem patří má odpověď:
Pavlíku, ať Tě mám z krku jednou pro vždycky, tak se trochu rozepíšu. Fakt si myslíš, že když budu 14 dní v kuse googlit, integrovat, derivovat, honit excel, tak i kdybych se nakrásně dopočítal „oficiálně“ toho, že můj kotel na dřevo je od výroby, přes provoz do jeho sešrotování ekologičtější než Tvé TČ, tak že Ty bys jej vyhodil a šel mně uprosit, ať Ti dám tip na stejný kotel? Ne, neuděláš to, protože VĚŘÍŠ ! Věříš tomu, co sis vysnil, vymyslel, načetl, o čem jsi přesvěčen… Já tomu říkám víra.
V roce 90 mému otci vrátili v restituci něco mezi kouskem a kusem lesa. Od roku 99 se o něj starám sám. Takže když je jen trochu hezky, jsem v něm, tančím kolem těch smrčků, boučků, buků i jedliček, sadím to, ošetřuji proti okusu, obaluji proti vytloukání jeleny, v poslední době bojuji s kůrovcem. Neživí mně to, je to jen moje fitko a pádný důvod být v přírodě, být s ní spojený. A lidé v minulosti byli s přírodou spjati prostřednictvím ohně, bez něj to nešlo. A já to cítím stejně. Ano, to už víš, jezdím ve dvojko moderním dieslem, nelétám na dovo, nemám bazén, žiju skromně a úsporně. Doma v nezatepleném domě 10×14 m z 37 ytongu topím jen dřívím na trenýrkovou teplotu a má veškerá spotřeba energií činí cca 12 klacků ročně. Takže suma sumárum – dle mého soudu já tu ekologii dnes a denně žiji a nemusím si na ni hrát apkceptací EV a jiných v mých očích neekologických vymožeností. Tečka. Už po mně fakt nechtěj ten nesmyslný výpočet, díky, Dlaždič.
Klid, jak známo Pavel si tu doplňuje znalosti, které ve
Klid, jak známo Pavel si tu doplňuje znalosti, které ve škole nepochytil a sám je neumí vyugooglit.. taky jsem s ním ztratil něco času
Ano, doplnuji si zde znalosti, dozvidam se tu veci, ktere jsem
Ano, doplnuji si zde znalosti, dozvidam se tu veci, ktere jsem drive neznal,nebo jsem si je myslel spatne. Diky tomuto serveru se mi rozsiril obzoro BEV a OZE, ale i bateriich. I Vam jsem vdecny za vysvetleni, proc je elektronika (a tim padem i BEV) poruchova, do te doby jsem mel opacny nazor a ten Vas jsem prijal za svuj, jelikoz byl skvele vysvetlen.
Kazdopadnemi prosim napiste, ve ktere skole se krom beznych znalosti clovek dozvi i to, co se probira zde, abych tam mohl poslat sve deti a ony pak vylezly s naprosto dokonalym rozhledem.
A co se tyce googleni? Tak googlit umim (castecne me to zivi), dokazuji to docela casto doplnovanim odkazu. Nejak si nepamatuji, ze bych od Vas nejaky dokaz videl, takze bych mohl to same tvrdit o Vas, ale soudit nekoho mi prijde hodne ale hodne malicherne, radeji se soustredim na informace ne na emoce.
první: google.com – stačí zadat klíčová slova.
To co se
první: google.com – stačí zadat klíčová slova.
To co se probírá tady se nikde neučí, protože jsou to v 85 procentech sny, ideologie a populistické představy.
Tvrdá data k tématům se učí na fakultách elektrotechnických, strojních a dalších z obdobným zaměřením – rozhodně to není na politologii, investigativní novinařině atd…
Klimaticke procesy by meli vyhodnocovat klimatologove a ne
Klimaticke procesy by meli vyhodnocovat klimatologove a ne ropny zavislaci a demagogove. Vy jste asi klimatologii nestudoval.
To máte pravdu, nestudoval, studoval jsem to, z čeho je
To máte pravdu, nestudoval, studoval jsem to, z čeho je klimatologie aplikovaná disciplína 😀
Pokud jste studoval termodynamiku, tak znate jen dilci procesy
Pokud jste studoval termodynamiku, tak znate jen dilci procesy v atmosfere a to urcite nestaci. Tak prozradte na jakou kvalifikaci se muzete odvolavat?
A na jakou Vy? Fakt tu nebudu vypisovat, co vše jsem
A na jakou Vy? Fakt tu nebudu vypisovat, co vše jsem vystudoval, protože by jste tomu stejně nevěřili a zpochybňovali to… Nicméně mám určitě nejkomplexnější vzdělání k místní problematice jakého lze dosáhnout, včetně praxe.
Jsi poseroutka.
Jsi poseroutka.
Neni na zacatku pokroku prave ten sen a predstava? Napr.
Neni na zacatku pokroku prave ten sen a predstava? Napr. Wernher von Braun a letani do vesmitu. Pred sto lety to byl jen blahovy sen a pred 59ti lety vyletel Jurij a pred 51 lety se uz Neil prochazel po Mesici. My tady piseme, co bude (nebo bychom si prali, aby bylo) za 30 let. Mam dojem, ze lidsky potencial hodne podcenujete.
Napřed se toho za třicet let musíte dožít..snílkům
Napřed se toho za třicet let musíte dožít..snílkům občas něco vyjde, ale většinu věcí v dobré víře prostě zrakví…vlastní zkušenost z oboru..takže jsou kontraproduktivní…
Zrovna Von Braun žádný extra snílek nebyl, to byl pořádný dříč a rozuměl problému…
za to elektromobilita snílky a kecálisty magneticky přitahuje..
Kolik místních snílků zná konstrukci elektromotoru, konstrukci měniče, ví něco o vysokofrekvěnčním rušení, nebo jen o výpočtech vnějších vlastností vozidla, o ložiskách na otáčky nad 10 000 atd atd atd? Tohle všechno ten Braun měl ve svém oboru v malíčku…on věděl kam jde a kudy půjde…a musel tomu spoustu věcí obětovat – mimo jiné stát se nacistou, aby na tu cestu mohl jít…
Ale nechoďme daleko – přečtěte si příběh Škody Favorit, jak dlouho se Hrdlička na tu misi připravoval. Nebo Pauer u formulí MTX – oboje je to z knižnice TEN, myslím, že od Grady..
To nebyli snílci, to byli dříči… stejně jako Mitchell, co stvořil Spitfira.. Stejně jako Beatles, stejně jako Jágr…
vždycky je to pět procent talentu se sněním a devadesát pět procent dřiny, soustředění, politického manévrování a trpělivosti,
Vychozi diskuze nebyla o osobnostech ktere dali svetu novy
Vychozi diskuze nebyla o osobnostech ktere dali svetu novy produkt, ale o diskuterech kteri si chteji pokecat s podobne smyslejicimi o elektromobilite a v urcitem okruhu veci s tematem jakkoli spojenych. Sen kazdeho nadsence elektromobility bude asi vlastni elektromobil a doufam i vlastnictvi Tesla EV. Pri pokecu se vymenuji nazory a informace a kazdy ma tu moznost se od ostatnich priucit. Aspon ja si z diskuzi odnasim casto cenne info.
„Sen kazdeho nadsence elektromobility bude asi vlastni
„Sen kazdeho nadsence elektromobility bude asi vlastni elektromobil a doufam i vlastnictvi Tesla EV.“
Zase tam cítím takové to, že EV = Tesla 🙂
Ale připojuji se k tomu názoru, že z diskusí tady jsem si taky hodně odnesl a i můj postoj k EV se změnil, klidně přiznám. I když nejsem nadšenec a není mým snem mít EV, mým snem je mít auto, které vyhoví mým požadavkům s co možná nejméně kompromisy. Zatím je to spalovák, v budoucnu klidně EV, uvidí se. Když jsem před 2 lety přemýšlel o výměně auta, byl jsem si jistý, že to bude zase spalovák. Až budu přemýšlet přístě (rok, dva?), tak už neříkám, že to bude spalovák… prostě nevím.
Vidíte, já zase i díky těmto stránkách z elektromobility
Vidíte, já zase i díky těmto stránkách z elektromobility docela vystřízlivěl…, zatímco v roce 2009/2010, kdy jsem sem začal jako neregistrovaný chodit, jsem elektromobil hodně chtěl a maximálně se v oboru vzdělával a profesně se na elektromobilitu a věci kolem ní zaměřil, dneska si říkám, ještě, že jsem to neudělal a že jsem si svůj starý spalovák nechal…
Naopak jsem se dostal do stádia, možná až řekněme vyhoření, už mě nebaví přesvědčovat investory a manažery, aby na něco dali peníze (mimochodem, právě tady dělá řada popularizátorů a snílků danajskou službu realitě a reálně elektromobilitu zpomalila a dál vesele zpomaluje), neustále vyvracet a usměrňovat načtený fikce, že takhle fyzika nejde ani na papíře, že replikují sny snílků a tvůrců obsahu.
Dneska už jsem nejradši, když v pátek vylezu ze služebáku s proklínaným automatem, sednu do svýho starýho auta s manuálem a prakticky bez elektroniky, přes víkend všechny nové technologie hodim za hlavu a vyčistím si hlavu.
Někdo rád holky, někdo vdolky. Asi patříte mezi ty
Někdo rád holky, někdo vdolky. Asi patříte mezi ty jedince, co nazývají vyčistit si hlavu pobytem ve smradlavém vibrujícím prostředí plném hluku a jedů.
Nedávno jsem je nechtíc viděl při pálení pneumatik jejich třením o asfalt za řevu spalovacích motorů, dýmu, neskutečného smradu a mixů tolika jedovatých látek v ovzduší, že už snad nebylo co dodat. K tomu jim hrála na plné pecky muzika, aby přebila kravál z motorů driftujících aut a pištících pneumatik. No a kolem asfaltového placu křepčila hromada tím vším zfetovaných lidiček, řvala nadšením a tleskala. Opravdu zážitek vidět sektu v akci. Rád jsem odtamtud rychle vypadl.
Vůbec jste, co jsem napsal, nepochopil, ale to mě
Vůbec jste, co jsem napsal, nepochopil, ale to mě nepřekvapuje….byl bych naopak šokován, kdyby jste pochopil
PS: s prostředím s jedy – pokud jsou v interiérech elektromobilů měkčené plasty (jako že jsou), tak hezky píšete, ale máte to prostředí plné jedů taky ;o) – jen abychom nerozšířili další mýtus…
Je třeba chápat, že pro někoho EV zatím není. To, že
Je třeba chápat, že pro někoho EV zatím není. To, že vám vyhovuje a pokryje vaše přepravní požadavky, je fajn. Ale nesmíte dle sebe soudit všechny 🙂 Píšu to pořád, EV je fajn technologie, ale zdaleka dnes není pro každého, to je víc než jasné.
Vyčistit si hlavu… dokážu si představit, že v neděli ráno, když není provoz, sednu do MX-5 (jenom příklad) a vyrazím na cestu. Jen tak, někam kde je pěkná klikatá silnice, ideálně do kopců. Řezat zatáčky, pilovat techniku bezpečné jízdy, poslouchat motor, zdokonalovat se v řazení, abych využil potenciál motoru naplno, cítit vítr na obličeji… prostě si to užívat. Ale chápu, že někomu jako jste vy, to nic neříká. Máte možná jiné zájmy ajiné věci vám přináší radost, věci, nad kterými by možná někdo jiný zase kroutil hlavou.
Jo a v týdnu pak zase sednu do pohodlného auta s automatem, aby mě odvezlo kam potřebuji. K tomu ten vítr v obličeji nepotřebuji 🙂
Já to říkám jinak, spousta lidí má smůlu že nemůže
Já to říkám jinak, spousta lidí má smůlu že nemůže mít BEV….
1*
Přesně tak
1*
Přesně tak
Nevim jak ten mx-5, ale jeste ted vzpominam s rozpacitosti na
Nevim jak ten mx-5, ale jeste ted vzpominam s rozpacitosti na muj posledni vylet s Porsche Boxster Cabrio do Berlina. Vitr do vlasu mi nefoukal, strecha byla zavrena, ale ten neskutecny kraval mam porad jeste v usich. Kousek pred Berlinem uplna stopka na 30 minut. Snad nikdo az na mne nevypnul motor a celou dobu jsem smel uzivat ciste emise Euro 5 a Euro 6 a vrceni. Gol strelili nejaky Polaci s diplomatickou znackou plus doprovodni auto. Zrejme nejaky velky zvire s gorilama. Projizdeli zachranarskou ulickou az ji zablokovali. Nejak nechapali pravidla. No behem jizdy jsem neslysel ani jedno zvoneni telefonu. V Berline slapani spojky kazdych 10m byl vopruz na koleno. Asi mesic nato jsem uz dostal TM3. Od te doby stoji Boxster v garazi. Asi jsem zustal snit a jezdim ve snu s autem, ktere pry nema budoucnost ani pritomnost. Doufam ze se neprobudim ve spalovaku.
No ale do Berlína (Stuttgartu) bych taky jel Lexusem nebo
No ale do Berlína (Stuttgartu) bych taky jel Lexusem nebo vaší TM3 spíš než MX-5 nebo Boxerem, to je snad jasné. Psal jsem o jízdě za zížitkem, kdy mě nic nehoní, kdy si jedu jen tak pro zábavu projet zatáčky v čase a v místě, kde předpokládám, že nebude provoz.
Chápu, že pro někoho se „jen tak“ projížďka autem bez jasného cíle rovná ekologickému terorismu… to se pak nemá cenu bavit. Ale věřím, že jste dost inteligentní, abyste pochopil, jak jsem to myslel 🙂
Na spojku si vzpomenu vždy v koloně, hlavně Mazda 3 2.0 Sport, co jsem měl tak 10 let zpátky, ji měla opravdu šíleně tuhou. Manželka jednou zkoušela a pak to odmítala řídit 🙂 Ano, to byl vopruz.
Znate tu reklamu Teta drogerie? Kdyz mam prilezitost nekam jet
Znate tu reklamu Teta drogerie? Kdyz mam prilezitost nekam jet s TM3, mam takovy usmev jako ta blondyna v reklame. Se spalovakem tomu nikdy tak nebylo. Kdyz drive prijel nekdo na navstevu, chtel se projet Boxsterem. Ted ale vsichni mluvi o Tesle. V Boxsteru jsem vyndal 12V baterku, pokazde se vybila az se rozbila. Stoji v garazi a prekazi. Chci prodat, korona to znemoznila.
Ale já se nestal nadšencem 🙂 Jen mám více informací a
Ale já se nestal nadšencem 🙂 Jen mám více informací a vím věci, které jsem předtím nevěděl. A i na základě těch informací vím, že zatím je pro mě klasické spalovací auto lepší. Ale když budu vybírat další auto, tak vím, že do výběru už klidně zahrnu i EV a bude záležet na parametrech, jestli vyhoví nebo ne. Zatím teda ne, ale kdo ví, co bude za rok, za dva?
Naštěstí neplatí že čezká kotlinka=svět
A jestli to
Naštěstí neplatí že čezká kotlinka=svět
A jestli to platí pro rozvoj OZE tak dvojnásob pro rozšíření EV..
Pockejme si 10..20let pak budeme možná v čezku tam kde je svět…
Největší zamindrákovanej moralista na hybridu mluví o
Největší zamindrákovanej moralista na hybridu mluví o tvrdejch datech. Se počůrám smíchy. Tobě jsou tvrdý data dost na pendrek protože nevíš co s nima. :)))
No tak se to vyjasnilo pro stromy nevidíš les.
No tak se to vyjasnilo pro stromy nevidíš les.
To je hezky napsané, Vám fandím. Užívejte les!
To je hezky napsané, Vám fandím. Užívejte les!
Dost mě překvapilo, že zrovna s tebou mám totožný
Dost mě překvapilo, že zrovna s tebou mám totožný životní styl – až na jednu maličkost – dřevo do nádrže auta nenarvu, tak jezdím EV, nehraju si na „akceptaci vymožeností“ jen si nechci smrdět dieslem pod nos v tom lese, ani jinde (a ani ktomu nepotřebuju věřit, stačí se nadechnout)
Zato mně vůbec nepřekvapí, když někdo kdo má EV začne
Zato mně vůbec nepřekvapí, když někdo kdo má EV začne blekotat něco o smradu. To je vaše společná diagnóza – jeden jediný funkční smysl a jednoduchá žebříčková nervová soustava na úrovni žížaly :-). Čus, Dlaždič.
Dík, čekal jsem něco ostřejšího ve stylu tvých
Dík, čekal jsem něco ostřejšího ve stylu tvých běžných komentářů…
To je sranda, když má někdo potřebu se obhajovat. :)))
To je sranda, když má někdo potřebu se obhajovat. :)))
Tak ted jste me dostal 🙂 Vubec netusim, nac by bylo vhodne u
Tak ted jste me dostal 🙂 Vubec netusim, nac by bylo vhodne u porovnani emisi derivovat a integrovat, podle me staci jen umet procenta anasobilku a taky nevim,proc googlit 14 dni. Ale kazdopadne jsem pochopil, ze kdyz jste se rozepsal, negooglil ani nederivoval, tak jste mi tim dokazal, ze topit drevem je ekologictejsi jak topit pomoci TC. 🙂
Pokud mi date tip na kotel a taky moznost si u Vas vytezit 25 metru dreva rocne, tak rad prejdu na topeni drevem (ja nezrestitoval les, pouze jej na pozemku vytvarim, takze tuto moznost budou mit mi potomci). 🙂 Pardon, kecam, rad bych tak udelal, nez kdyz jsem 20 minut googlil a zjistil, ze topeni drevemneni zase tak neskodne. Z logiky veci bude ve Vasem pripade CO2 neutralni, to, cast uhliiku se totiz premeni na CO. Co jsem ale vycetl, drevo ma obrovsky problem s PM2,5 popsano zde a toto skodi predevsim detem.
Zde je prace z VSChT, kde se porovnava topeni drevem a uhlim. V zaveru se dozvite, ze na emise (az na CO2) nema tak vliv druh paliva jako typ kotle. No a zde jste se tam nejak nezminil, jaky z emate kotel, ale tusim, ze u uhelnych elektraren je horeni vzdy v optimalnich podminkach sespoustou filtrovabni, narozdil od domacich kotlu, kde neni casto dosazena idealni teplota ci privod vzduchu a filtr zadny. Ucinnost uhelne elektrarny beru nejakych 50 % (a to nepocitam,z e dost tepelnych elektraren vyuziva i teplo k vytapeni), ucinnost normalniho kotle 65 %. V CR je < 50 % elektriny z uhli, TC ma ucinnost 350 %, takze uhli v elektrarne by muselo mit 5,4 x vyssi emise, nez Vas kotel, aby se to srovnalo. No a dle toho dokumentu z VSChT to tak velky rozdil nebude. Vase aktivity v lese jsou chvalyhodne, je videt,z e prirodu mate rad. O to vice nechapu, proc tolik pbrojite proti OZE a BEV, ktere maji (zatim nevyuzity) potencial byt k prirode velice setrne. Je zvlastni, ze jste nepochopil, ze spalovani ropy a uhli je naprosta hloupost, kdyz uz mame alternativy. Ten vypocet (proc by vlastne mel byt nesmyslny?) jsem chtel jen a pouze proto, ze jste tvrdil, ze Vas kotel je ekologictejsi jak TC. Ani jste se nezminil, ze si to myslite, prezentoval jste to jako fakt. Ze skoly ale vim, ze kazda veta mamit svuj dukaz 🙂 Nebo by bohate stacilo napsat, ze si to myslite. Jeste dodam fotku sousedova komina, ktery topi drevem uz cca 10 let, kdyz zatapi a kour jde k zemi, je to na vsi jak pri vylodeni v Normandii.
Protože jakmile se počítá v časové doméně, tak se
Protože jakmile se počítá v časové doméně, tak se integruje přes čas. Bez integrace bez čas není přesný výsledek.
Tak zase takhle presne jsem to po nikom nechtel (a tady snad
Tak zase takhle presne jsem to po nikom nechtel (a tady snad ani nikdo soudny nechce), staci prece jen ramcove. Nechci krivku splodin za topnou sezonu, kde je mi jasne, ze u kotle (bez velke akumulace) bude horsi v teplejsim obdobi kvuli skrceni, ale to je jedno.
Jenže to je ta chyba, rámcově si tam zanesete chyby asi
Jenže to je ta chyba, rámcově si tam zanesete chyby asi tak, jako meju si nohy ve dvou lavorech v jednom je voda horká v druhém studená, průměr příjemně teplá…to pak vyjde to, co chcete…ze stejného důvodu je třeba TČ a podobné technologie přesně šít na daný barák a i BEV přesně šít na použití uživatelem, jinak to má velkou šanci být minimálně bez přínosu
Tepelné čerpadla jsou fajn,ale není to jediná dobrá
Tepelné čerpadla jsou fajn,ale není to jediná dobrá volba!
Také topíme dřevem,máme chalupu,kterou bych teda nechtěl vytápět TČ.
Je to stará selská chalupa stará víc než 300 let.Zdi 0,8 až 1,2 m.
TČ na takovou budovu by stálo hafo a v 650 m/nm by to chtělo zemní kolektor.I pak by cena za topení nebyla křesťanská!
Takhle máme zplynovací kotel na dřevo Verner a v chalupě je teplo jako v lázních.
Přitom je to to nejekologičtější možné řešení,proč?
Proto,že máme asi 6 ha lesů,které se musí udržovat a tak vzniká dostatek topiva,co s tím,nechat to shnít a tak dát zelenou škůdcům?
Lidi neblbněte,ekologie je dobrá věc,ale s rozumem,jedna Grétka nám stačí,je potřeba se řídit selským rozumem a neřešit vše od stolu a plošně!
Kolik je chaluparu s vlastnim lesem a kolik je domku bez lesa.
Kolik je chaluparu s vlastnim lesem a kolik je domku bez lesa. Tam TČ maji velky smysl. Vase argumentace je podobna jako kdyz duchodce rika, ze skoly jsou zbytecne, protoze jemu staci duchod.
Pan neumí číst?
Psal jsem,že ne vždy je TČ jedinou
Pan neumí číst?
Psal jsem,že ne vždy je TČ jedinou dobrou volbou a nejspíš jste z města,mám dost sousedů v okolí a tak věřím,že nejsme jediná podhorská vesnice,která by si zasloužila jiný přístup k problematice vytápění,než plošné rozhodnutí.
S tím tvrzením důchodce o škole to bylo opravdu adekvátní přirovnání,jak nejsou argumenty i takové tvrzení se dá použít.
Umim jen psat. Vas priklad je sice moc hezky, ale jaksi nejde
Umim jen psat. Vas priklad je sice moc hezky, ale jaksi nejde ho pouzit pro drtivou vetsinu domu. Pritom vase vyzva aby lidi neblbli ma navodit dojem, ze vas zpusob je vhodny pro plosne reseni. Vy vidite jen vas uzky okruh, asi jako ten mnou zminovany duchodce.
Není li vůle pochopit někoho,nebo něco v tomhle malutkém
Není li vůle pochopit někoho,nebo něco v tomhle malutkém diskusním kruhu,jak by asi mohli najít ideální a pro všechny přijatelné řešení na úrovni vlády,nebo dokonce EU?
Ani náhodou nepopírám výhody TČ a i já se snažím o mini domek u města s veškerou dostupnou technologií tak,abych na stáří měl možnost pohodlného života.
Tak,jak psal další pisatel,naťukat na termostatu požadovanou teplotu a basta!
Mne jen mrzí,že není snaha o pochopení i jiné alternativy,která je sice docela výjimečná,přesto,je pro daný případ ideální a nahrazovat jí jiným způsobem vytápění,by bylo nerozumné,toť vše!
Chapu vase jedinecne reseni, ktere je v danem pripade asi
Chapu vase jedinecne reseni, ktere je v danem pripade asi optimalni. Ale vase prezentace to stavela jako navod pro vseobecne pouziti.
Kdyz se mi podari v aukci na ebay nahodne vydrazit za 1 EUR treba nejaky pristroj, tak mam take napsat:Lidi neblbnete, nekupujte drahy pristroj v obchode za hrisne prachy. Na ebay to prodavaji za 1 EUR.
Vas pripad muzete samozrejme prezentovat jako vas jedinecny a vsichni vam budeme tleskat. Ale vase zpochybneni ostatnich kteri nemaji vlastni les a nemaji chalupu s metrovou zdi a nemaji to nekde v Horni Dolni a maji snahu o ekologicke reseni je trochu mimo. A odkaz na Gretu je uplne zbytecny a demagogicky.
Tak snad se všichni shodneme, že v 21 století by si
Tak snad se všichni shodneme, že v 21 století by si všichni lidé konečně už zasloužili mít levné pohodlné topení, kde stačí otočit knoflikem…
Dřevo je fajn, ale přeci jen je to výhradně pro fyzicky zdatné jedince…
Lihghte: a co tu úvahu otočit? Nemůže to být tak, že
Lihghte: a co tu úvahu otočit? Nemůže to být tak, že člověk nahoní fyzičku při práci se dřívím? Na Tebe asi moc sofistikované, že? Čus, Dlaždič.
1*
Taky občas honim fyzičku při práci se dřevem… A
1*
Taky občas honim fyzičku při práci se dřevem… A pokud je to jen možné posiluji bez motorové pily…
Ale opravdu si nedokážu představit, že tu fyzičku budu honit do 100let..záda jsou prostě prevít a čas hraje proti každému z nás…
A to nemluvím o něžném pohlaví…
Dřevo mám rád ve všech podobách,a stromy osobně beru za skutečné „vládce Země“ avšak kdo chce posilovat ať v klidu posiluje ale občas je k pláči, že ve spoustě oblastí života je minimální pokrok… A některé věci děláme stejně jako před 100lety..
Navíc když je člověk např nemocný tak by každý jistě rád uvítal možnost jen otočit termostatem, a určitě by mu v tu chvíli ani nechybělo praskání hořícího dřeva, nehledě na možnost zatopit si třeba 2dny předem ve vymrzle chatě…
Emise u dřeva neřeš, to je uzavřený cyklus..
Emise u dřeva neřeš, to je uzavřený cyklus..