Tesla chce vyrobit 500 000 aut už v roce 2018, urychlí dodávky Modelu 3

Úspěch Tesla Model 3 celou automobilku i samotného Elona Muska zaskočil. Výrobu auta chce proto významně uspíšit.

Prototyp elektromobilu Tesla Model 3 na silnici nad mostem Golden Gate v San Francisku
foto: electrek.co

Při příležitosti oznámení výsledků za poslední čtvrtletí zároveň Tesla odhalila své plány týkající se urychlení výroby Tesla Model 3.

ZAJÍMAVOST: Tesla postaví další továrnu, pravděpodobně v Číně

Původně se Tesla Motors s výrobou chtěla dostat na 500 000 aut za rok v roce 2020. Nyní ale tento plán posunula už na rok 2018, a to zejména díky více než 400 000 rezervacím na Tesla Model 3 během prvního měsíce.

Půlmilionový objem výroby platí samozřejmě pro Tesla Model S, Tesla Model X i Tesla Model 3. Většinu, kolem 400 000, má ale tvořit právě Tesla Model 3.

Tesla by tak mohla pokrýt velkou část rezervací tohoto levného elektromobilu už během roku 2018. Jinak totiž hrozilo, že zájemci o Tesla Model 3 dostanou své auto s mnohaletým zpožděním.

A takovou situaci by pochopitelně využila konkurence, jako třeba Chevrolet Bolt, který jde na trh už koncem letošního roku. V Evropě se má prodávat jako Opel e-Ampera už od začátku příštího roku.

Konkurence nečeká

Ani ostatní automobilky bezesporu nebudou na Teslu čekat, naopak. Z aktuálního konferenčního hovoru ke čtvrtletním výsledkům bylo ale možné získat i další zajímavé informace.

Třeba to, že 93 % rezervací na Tesla Model 3 jsou zcela noví zákazníci Tesly. Zároveň se kupodivu díky Modelu 3 zvýšil zájem o Model S. Není divu, vždyť návštěvnost webu Tesla stoupla o stovky procent a Tesla Model S je možné mít během týdnů, narozdíl od Modelu 3.

Tesla zároveň věří, že mnohem větší prostor pro inovaci spočívá ve výrobě, spíš než v designu auta. Je právě tohle to čím se Tesla liší od ostatních automobilek?

Model 3 musí být hotov do poloviny roku

Elon Musk v konferenčním hovoru řekl, že deadline pro vývoj vlastních součástek i těch od dodavatelů pro Tesla Model 3 je 1. července 2017. Zároveň ale řekl, že jde o „nemožné datum“ a neznamená to, že Tesla začne auto dodávat hned v následujících týdnech. Odhaduje ale, že během druhé poloviny 2017 zvládne Tesla vyrobit 100 000 až 200 000 kusů elektromobilu Tesla Model 3.

„Model 3 je první auto značky Tesla, které je navrženo pro snadnou výrobu,“ řekl doslova Elon Musk. Dodal, že ten kdo si Model 3 objedná dnes má šanci, že auto obdrží do konce roku 2018.

Klíčová ale budou i součinnost s výrobou baterií v gigatovárně Tesla v Nevadě. Tam by výroba prvních článků (nikoliv jen skládání článků od dodavatelů, které už tam probíhá) měla začít na konci letošního roku.

Electrec.co, InsideEVs, Tesla

51 Comments on “Tesla chce vyrobit 500 000 aut už v roce 2018, urychlí dodávky Modelu 3”

  1. 400 000 kusů ročně to
    400 000 kusů ročně to už je vcelku běžný produkt a to se nechá prodávat poměrně levně , na druhou stranu pokud už dnes mají 400 000 objednávek znamená to ,že až rozjedou výrobu budou mít objednávek miliony a množství objednávek bude růst nepřímo s dodací lhůtou.

    1. I milion ročně je stále
      I milion ročně je stále jak plivnutí do moře v miliardovém vozovém parku. Já hlavně doufám, že spustí lavinu i u ostatních výrobců podobně jako Apple, kdy teď, po necelých deseti letech, je nesmartphone pomalu rarita a proto si dotykáč může dovolit opravdu každý. A já bych nepohrdl ani ojetým Hiuawejem :-D.

        1. i s ohledem na fakt ze auta
          i s ohledem na fakt ze auta vpodstate seriove vyrabej jen nejaky 4 roky a po rekneme 8 letech budou na 5% automobilek co jsou tu desitky let, v dnesni uspechane a drahe dobe kdy „jine“ automobilky krachuji celkem uspech z „nuly“ vybudovat neco jako je Tesla Motors 🙂

              1. s rozrustajici se poptavkou
                s rozrustajici se poptavkou se rozroste i Tesla sit prodejen a servisu, kolik bylo v tehle zemi servisu jinych znacek kdys vstupovali na trh? a take kolik lidi do znackoveho servisu jezdi? tak jako se naucili servisovat machanici jina auta, nauci se to s Teslou, je to vpodstate servis auta a pocitace, zadna „zazracna“ technologie to neni

                a asi nebude problem pro servisni mista zavest jen skoleni na servisovani dane techniky

                sak Tesla nemusi a ani nebude expandovat donekonecna

                1. Tak tlumice nebo kola mi asi
                  Tak tlumice nebo kola mi asi vymeni kdekoliv. Hlavni problem u prace na EV bych videl v tom, ze to nejspis bude chtit paragraf 50 (prace na zarizeni pod napetim – prece jen je tam baterie a nejake kabely na 400V), rikal soused servisak (kdyz jsem ho vezl v Leafu), ze podle skoleni od firmy od klimatizaci maji zakazano vypoustet smes z klimatizace na EV (duvod nevedel, pry asi kvuli chlazeni baterii – vzhledem k tomu, kolik EV potka ve vesnickem servisu, se o to nestaral).

                  ctirad: tak 3 na auto byt nemusi, ale nejaka sit byt musi, aby to „bezny zakaznik“ byl ochoten akceptovat (alespon nejblizsi krajske mesto?)…

                2. koukni se kolik jezdi v CR
                  koukni se kolik jezdi v CR amerik, a pritom je v CR servisu pro ne ze se daj spocitat na prstech, tohle bych fakt neresil bo to nema smysl resit 🙂

                  uplne stejne to bylo s prestavbama na plyn, nejdriv LPG a ted CNG, vpodstate ti to dnes odservisujou temer vsude pritom jeste pred 10 lety se toho bali i v autorizakach ikdys to byla tovarni zastavba, pred 15 lety nebyli garaznici schopny servisovat ani moje posledni auto, protoze bez diagnostiky si clovek skoro nevymenil ani prasklou zarovku, a dneska ti garaznik s diagnostikou v laptopu zjisti vse i u LaFerrari

                3. Ameriky mi prijdou zrovna
                  Ameriky mi prijdou zrovna tak nadsenecka zalezitost jako Tesla 🙂
                  Ale jo, ono se to casem podda. Ale (napriklad) v eGolfu se (v nevysokonapetovych castech) bude umet uz dneska povrtat kazdy. Uz jen takova blbost, ze americke auto nebude mit metricke srouby…

                4. No to je samozrejme mozne –
                  No to je samozrejme mozne – bude se jim dobre darit navzdory konkurenci, a postupne se rozroste servisni a distribucni sit apod.
                  Taky je ale mozne, ze kdyz zacnou EV chrlit klasicke automobilky, tak jim to pak v konecnem dusledku pujde komercne lepe Tesla bude paberkovat. Rekl bych ze udelat spolehlivy odhad dneska uplne nejde.

    1. a proc by model 3 nemel bejt
      a proc by model 3 nemel bejt vydelecnej? v dobe jeho uvedeni na trh se predpoklada ze cena za 1kWh baterii se bude pohybovat okolo $120-150, a to jsou ceny dodavatelske, ne to za kolik si to vyrobej sami v GF, tazke ikdyby jsem brali tu nejvyssi spekulovanou cenu stezejni komonenty, tak jsem na $9000 za 60kWh baterku, na zbytek auta tedy zustava celich $26000, jejich celkem rozumny pristup k vyrobe a k eliminaci blbosti typu desitky hejblatek (cudliku) a podobnych volovin co vyvoj prodrazuji a absenci vyvoje motoru, prevodovek, vejfuku, testy vseho toho aby to proslo nejakyma jinyma testama co jsou potreba pro emise a dalsi to auto celkem zlevnuje

      na fosilnich autech je dnes nejdrazsi prave vyvoj pohonnych jednotek, to Teslu ale netrapi, pohon ma vyvynutej a staci ji ho jen ladit vyrobne

        1. marze se lisi model od
          marze se lisi model od modelu a akce od akce, to zalezi na tom kde a jak zrovna investuji a kolik stal vyvoj daneho modelu, a pokud nemas presna cisla ktera 100% nemas tak nemuzes ani vedet jak na tom jsou soucasne 2 modely s presnyma cislama natos abys vedel jak na tom bude model 3

                1. na model 3 budou
                  na model 3 budou pravdepodobne nove separatni „linky“ robotu v oblasti tovarny dnes nazivane „temnou stranou“ aby se dalo jen tohoto modelu chrlit okolo 1500 kusu denne, to ze na konci 2017 udelaj mozna par tisic kousku bude spise proto aby si to otestovali, proste 1-2 mesice testovaci provoz a pokud vse pojede jak ma, pusti se to naplno

                2. 1500 kusu denne ??? A jinak
                  1500 kusu denne ??? A jinak doma vsichni OK ?

                3. pokud chtej vyrabet 500k aut
                  pokud chtej vyrabet 500k aut rocne, tak to musi bejt prez 1500 aut denne

                4. Dejztopanbu. Bohuzel
                  Dejztopanbu. Bohuzel skutečnost je takova, ze zatím všechny kapacitni plany Tesly( uz od jejího vzniku ), vcetne rocniho poctu otevrenych SuC apod., jsou nadsazene. Je to uz proste folklor.Tak se to musí brat.

                5. prozatim se taky jen ucili
                  prozatim se taky jen ucili jak se mezi automobilky dostat (coz se jim povedlo na vybornou) a navic je rozervat, a s modelem S se vse ucili, ta skladacka predtim se neda pocitat, a rekl bych ze Musk je si toho vedom ze model 3 bude uplne neco jineho, sklamani par tisi cfandu co si rok pockaly na Sko je prd proti stovkam tisic co by nekoli let cekali na 3ku

                6. Takze kdyz byl plan 500k aut
                  Takze kdyz byl plan 500k aut v 2020, a ted je 2018, tak s rocnim spozdenim to porad bude o rok driv nez puvodni plan 😀

                7. Ja si nepreji samozrejme
                  Ja si nepreji samozrejme spozdeni zadne. Ale jak S, tak X nekolkarocni spozdeni mely. V tom je slabina E.Muska, je prilis optimisticky.Do jake miry,se neda ted predvidat. Je tam prilis věci v planu, nasponovane terminy, staci malickost a vse stoji. Další vyvoj v Tesle souvisi s politickym a ekonomickym vývojem v USA, ve svete atd.atd.

                8. u S bylo spozdeni jasne,
                  u S bylo spozdeni jasne, prvni seriovej produkt Tesly, kdo tam necekal nejake problemy? i tak model S vyvynuli v celkem kratke dobe, u zavedenych automobilek se na danem modelu pracuje 4-5 let predtim nez se pousti do vyroby, u modelu X si „zivot“ strpcili falconama, jinak na tom aute nebylo vpodstate co vyvyjet, a model 3 je vpodstate vyvynutej, jen ladi design a vyrobni casti, predpokladam ze spousta postupu a tvarace dilu bude vychazet z Ska a Xka kde se to naucili, spozdeni bych spise cekal nez u samotneho modelu 3 u vyrobnich linek robotu, nez to cele odladi, budou muset ladit vpodstate nekolikrat, tech linek bude urcite vic

                9. hmmm víme jak se ztuha
                  hmmm víme jak se ztuha rozjížděla Tesla Factory s TMS…
                  ROK / TMS / TMX / TM3 / CELKOVĚ
                  2016 / 50.000 / 30.000 / 0 / 80.000
                  2017 / 50.000 / 50.000 / 015.000 / 115.000
                  že by nastartovaly Tesla Factory na max kapacitu 500.000 za 2 roky když v plánu to bylo 2020??
                  2018 / 50.000 / 50.000 / 400.000 / 500.000 ??

                  můj tip je

                  2017 / 50.000 / 50.000 / 015.000 / 115.000
                  2018 / 50.000 / 50.000 / 150.000 / 250.000
                  2019 / 50.000 / 50.000 / 300.000 / 400.000
                  2020 / 50.000 / 50.000 / 400.000 / 500.000 … známe Elona 😉

                10. pokud nechce aby Tesla
                  pokud nechce aby Tesla prodavala extremne nedostupnej model pro masy, tak bude muset vyrobu postelovat, ostatne na Sku se vpodstate ucili jak vlastne stavet auta od nuly, model X se dela na teze lince robotu, pro model 3 to bude muset bejt separatni a asi zrejme ne jen jedna linka robotu, ale spise vice, a nedivil bych se kdyby se plany menili jeste pristi rok az ukazou druhe odhaleni modelu 3, kde se daji cekat dalsi rezervace

                11. ok
                  2017 / 50.000 / 50.000 /

                  ok
                  2017 / 50.000 / 50.000 / 015.000 / 115.000
                  2018 / 50.000 / 50.000 / 200.000 / 300.000
                  2019 / 50.000 / 50.000 / 400.000 / 500.000
                  2020 / 50.000 / 50.000 / 600.000 / 700.000 … Čína FACTORY
                  2021 / 50.000 / 50.000 / 900.000 / 999.000 … EU FACTORY

                  pokud se do toho VOPŘOU a NIC se NEPODĚLÁ 😉

Napsat komentář