Tata začala s výrobou elektromobilu Tata Indica Vista EV

Indická automobilka začala v , konkrétně v Coventry, s výrobou . Jde o jedno z devíti , kterým britské ministerstvo dopravy přiznalo grant v hodnotě 5000 liber při jejich nákupu.   


Tata Indica Vista EV nabídne dojezd údajně až 180 km. Maximální rychlost je omezena 110 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během 10 vteřin.

Tata Motors chce postupně vyrobit až 1500 kusů elektrického auta ročně. Jak bylo naznačeno výše, díky dotaci v hodnotě 5000 liber bude pravděpodobně určeno primárně pro britský trh. Dalšími zákazníky mají být firemní flotily v celé Evropě, které k Vista EV dostanou přístup už během tohoto léta. Kompletní uvedení na trh se ale očekává teprve v průběhu příštího roku.

Očekávaná cena se pohybuje mezi 25 až 30 000 liber bez započítání dotace. „Této nové technologii věříme,“ komentoval rozjezd výroby Steve Ocock, hlavní vedoucí výroby, pro BBC News. Zároveň dodal, že pokud bude výroba růst, zároveň by měla klesat cena.

thechargingpoint

12 Comments on “Tata začala s výrobou elektromobilu Tata Indica Vista EV”

  1. Ako tak pozeram ani ten
    Ako tak pozeram ani ten dojazd sa za ten cas nezmenil. Technolgia el.motorov tak isto pokrivkava, konstrukcne preklopit spalovacie auto na el pohon sa mi osobne zda hrosia praca (tak zase nechcem iba krtizovat) ale stale je to iba ako bz PR akcia automobiliek.

    A to sa ludstvo snazi osedlat jadrovu fuziu…

  2. To holecek:
    Slozita? Mate

    To holecek:

    Slozita? Mate pravdu, nejsou. Kdyz VUT udelalo ze skodovky elektromobil behem roku, Superb dostali zadara, baterky jim taky zaplatili a elektroniku si vyvinuli sami. Takze treba skoda ma pouzitelnou techniku jiz ted a prakticky zdarma.

    Proc to nechce vyrabet za skutenu cenu, ale jenom za ceny 700 a vys? Bo by neprodala nahradni dily a lidi by nekupovali nova auta. Bo co se na tom kazi, baterie, ty skoda a ostatni neprodavaji a motor? Ten si taky koupis od nekoho jineho kdyz se pokazi nez je skodovka…

    Ja bych jim penize na vyzkum nedal, bo baterky vyviji jinde, motory taky a na ostatni nepotrebuji bo uz to maji (brzdy, sasi, podvozek atd.)¨

    Proste se jednom ceka, kdo dokaze elektromobil vyrobit tak aby sme byli opet zavisli na koncernech…

    1. Vystihli ste to uplne
      Vystihli ste to uplne presne!
      Vyrobna cena elektromobilu bez baterie je mozna tak 50-70000CZK. Elektromotor povedzme 15-20000CZK. Baterie nech stoja do 200000. Perspektiva, ze sa na aute nieco pokazi nie je ziadna. Vymenit sa na takom aute daju len brzdy, tlmice a stierace. Cize GO elektromobilu sa cenovo moze pohybovat v cene vymeny vymeny filtrov, oleja a brzd u benzinoveho auta.
      Najvacsou vyzvou pre automobilky je do elektromobilov zapracovat co najviac sofistikovanych systemov, najlepsie na baze Windowsu, aby sa tam mpohlo aspon nieco pravidelne a spolahlivo pokazit.

    2. Nenapsal jsem, že bych dal

      1. Nenapsal jsem, že bych dal peníze na vývoj akumulátorů výrobcům automobilů. Ty je pochopitelně vyvíjet nebudou a ani by se jim do toho nechtělo, to máte samozřejmě pravdu.
      2. Pokud mají být ceny na rozumné úrovni, musí se vyrábět ve velkém. Vyrobit auto v malém, které se alespoň podobá těm současným, se za pár desítek tisíc nedá. Navíc je cena současně používaných akumulátorů neskutečně vysoká, protože jich je potřeba hodně – několik tisíc.
      3. V okamžiku překlopení provozu aut ropa/elektřina bude nedostatek elektřiny. Stačí vynásobit průměrnou denní spotřebu vozu řekněme 20 kWh krát milión aut a už potřebujete deset současných Temelínů.
      1. Jeden blok Temelína má
        Jeden blok Temelína má 1000MW, za den tedy vyrobí 24000MWh
        1000000 aut při spotřebě 20kWh/den spotřebuje 20000MWh
        Tolik aut by tedy uživil jeden blok!
        Když si ale představím jaké celoplošné zamoření způsobí 1000000 spalovačů a srovnám to z obláčkem páry nad Temelínem, tak bych hned stavěl nový blok… Samozřejmě by teď by se našlo mnoho oponentů poukazujících na bezpečnost (viz havárie zastaralé Japonské elektrárny…), ale při současné technologii je možné postavit reaktor, který se při havárii automaticky utlumí takže problémy s přehříváním či výbuchem nemohou nastat.
        I kdyby byl provoz elektromobilů napájen moderní tepelnou elektrárnou spalující uhlí, která je odprášená, odsířená …, tak je to pořád ekologicky přijatelnější, než když je energie pro pohon vyráběna v každém autě zvlášť z ropy.
        Samozřejmě se těším až se někdy obejdeme bez atomu, uhlí i ropy, ale v současné je to nereálné.

      2. 3. Nikoliv. Průměrná
        3. Nikoliv. Průměrná spotřeba elektromobilu je 15 kWh/100 km. Trocha zjednodušeného teoretického počítání: v roce 2020 budeme mít 10 000 elektromobilů. Každý z nich najede denně 200 km. Tzn. spotřebuje 30 kWh. Pokud každý z nich bude v noci nabíjet z běžné zásuvky (tj. cca 12 hodin nabíjení), bude to znamenat nutnost vyrobit během těch dlouhých 12 hodin celkem 300 MWh energie. To by zvládlo i pár větrných elektráren. V případě 100 000 elektromobilů je to 3000 MWh a tak dále. Žádný „nedostatek elektřiny“ kvůli elektromobilům nikdy nehrozil a hrozit nebude.

  3. Popravdě řečeno, těmhle
    Popravdě řečeno, těmhle dotovaným nesmyslům nerozumím. Technologicky nejsou elektroauta nijak složitá – první byla vyrobena před více jak sto lety. Stále ale se čeká na převrat v akumulátorech. Zatím je to to samé: vysoká váha, vysoká cena, malá účinnost, nízký nabíjecí proud. Pokud se tohle nevyřeší, jsou dotace na auta jen vyhozené peníze. Dal bych peníze jen na výzkum, ostatní je asi jen sebereklama politiků.

    1. Smysl to má – když dáte
      Smysl to má – když dáte dotaci 5000 na nákup auta, znamená to, že za něj zákazník zaplatí 30000, čili automobilka dostane na svůj vývoj šestkrát víc peněz než kdybyste jí dal peníze přímo.
      Kromě toho tím efektivně odstřihnete potenciální zneuživatele, kteří by předstírali vývoj za státní peníze, ale nic užitečného nevyprodukovali.

Napsat komentář