Mila Alpin

Ženevský autosalon: koncept Mila Alpin

Koncept terénního automobilu MILA Alpin (Magna Innovation Lightweight Auto) představí na ženevském autosalonu australská firma Magna Steyr. Ta patíř pod kanadský konglomerát Magna International. MILA Alpin je kompaktní off-road s tělem speciálně navrženým tak, aby mohlo být poháněno různými typy alternativních pohonů.

Pohon na všechna čtyři kola zajišťuje stoupavost až 100%, tedy možnost stoupání až při neuvěřitelných 45°! Což z Mila Alpin činí multifunkční koncept vhodný například i proužitková vozidla (záchranné služby apod.). Zároveň dokáže ale Mila Alpin bez problémů fungovat i na běžných silnicích, s nízkými emisemi (pod 100 g/km).

Mila Alpin

Velká panoramatická střecha pak dává pasažérům široký rozhled. Originální off-road je vybaven 3+1 sedačkami. Jako jeho pohon může sloužit motor na zemní plyn (?), hybridní pohon nebo malý, přeplňovaný benzinový motor. Výroba vozidla má být údajně levná a relativně ekologická. Automobilka Magna Steyr nabízí koncept de-facto k licencování jakékoliv značce.

koncept Zenz

Ženevský autosalon: koncept Zenz se spotřebou 3 l/100 km

Ženevský autosalon se blíží a zároveň přitahuje řadu malých, méně známých značek. Jednou z nich je návrhář Ralf Zenz, který hodlá v Ženevě představit svůj koncept úsporného dieselového kupé s výkonem 140 koní, max. rychlostí 230 km/h a spotřebou 3 l/100 km. Úsporný automobil nápadně připomíná jiný koncept, totiž německý super-lehký automobil Loremo. Nízká hmotnost a vysoká aerodynamičnost jsou hlavními přednostmi obou těchto úsporných automobilů.

Morgan LifeCar

Morgan LifeCar – ekologické umělecké dílo

Morgan Motor Company je malá britská automobilka založená v roce 1909, která se zabývá ruční výrobou unikátních sportovních vozů. Ty až doposud nebyly spojován s ekologickým provozem. Řada výrobců si však dopady na životní prostředí uvědomuje a Morgan není výjimkou. Na Ženevském autosalonu už letos v březnu proto odhalí funkční prototyp svého sportovního ZEV (automobilu s nulovými emisemi) s názvem Morgan LifeCar.

Toyota iQ

Ženevský autosalon: Toyota iQ

Minulý rok Toyota na Frankfurtském autosalonu odhalila koncept svého mikroautíčka Toyota iQ. Ženevský autosalon zanedlouho přinese možnost prohlédnout si produkční verzi tohoto miniaturního městského vozítka. Teprve tam se nejspíš také dozvíme podrobnosti týkající se pohonu a dostupných verzí vozu Toyota iQ. Produkce by měla začít už během letošního roku a velmi pravděpodobná je verze s 1.0l benzinovým motorem – pro začátek.

Hyundai HED-5

Ženevský autosalon: Hyundai HED-5

Ženevský autosalon se blíží mílovými kroky a s ním i spousta zajímavých novinek. Jihokorejská automobilka Hyundai se chystá představit svůj koncept ekologického crossoveru Hyundai HED-5. Prozatím o něm nechce prozradit nic víc než to, že je vyroben z revolučních materiálů a pomocí konstrukčních technik vyvinutých v kooperaci s mnoha partnery, včetně např. LG. Hyundai HED-5 je šestimístný automobil z řady Eco-Dynamic. Nízké emise, malá spotřeba, dokonalé jízdní vlastnosti. Uvidíme v Ženevě.

Pininfarina Sintesi

Ženevský autosalon: Pininfarina Sintesi na vodík

Legendární italská návrhářská společnost Pininfarina představí zanedlouho na ženevském autosalonu svůj ojedinělý vůz Pininfarina Sintesi. Jde o vodíkovoelektrický hybrid s výkonem až 700 koní, jehož palivové články budou umístěny na různých místech automobilu. Pininfarina je samozřejmě zatím velmi tajnůstkářská a hodlá nové informace zveřejňovat každý týden s blížícím se autosalonem v Ženevě.

kabriolet BMW 320d

Úsporný kabriolet BMW 320d

Ženevský autosalon letos kromě mnoha dalších novinek předvede také nový kabriolet BMW 320d. Ten vzde vybaven 2.0 l čtyřválcovým turbodieslem s výkonem 177 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h tak BMW 320d zvládne za 8,6 sekund. Co je ale na téhle novince nejzajímavější: průměrná spotřeba je pouze 5, l/100 km při emisích CO2 140g/km. S prodejem modelu BMW 320d se zatím počítá pouze v Evropě.