Štítek: závodní motorky
Jak postavit elektromotorku za rok + VIDEO
Začátkem roku si motocykový závodník Chip Yates usmyslel, že postaví elektromotorku. Ale ne jen tak ledajakou. Závodní, co nejrychlejší, aby se mohla postavit na start se svými benzinovými předchůdci a porazit je. Během jediného roku se mu to podařilo.
Nahá krása – elektromotorka Mission R
Mission Motors, mladá americká společnost vyvíjející elektrické motorky, se nebojí ukázat co je „uvnitř“. Svou elektromotorku Mission R představila už před časem. Teď odhalila některé unikátní inovace a designové postupy, které při jejím návrhu využila.
Závodní elektromotorka Mavizen TTX02 – laptop na kolech
Každý rok se v konvenčním centru Las Vegas sejdou nejbystřejší hlavičky z auto-moto průmyslu celého světa na veletrhu SEMA, aby si navzájem ukázaly co je nového. Akce není otevřena pro veřejnost, přesto se tam objeví kolem 100 000 lidí. Letošní ročník proběhl od 3. do 6. listopadu. a mimo jiné se tam představil i Azhar Hussain se svou elektrickou závodní motorkou TTX02.
Brammo Enertia TTR se představuje ještě před elektrickými závody TTxGP
Zbývají necelé dva dny do startu závodu TTxGP, prvního motocykového závodu určeného pro elektromotorky. Ještě před mávnutím startovním praporem se postupně objevují nové informace o strojích, které budou stát na startovním roštu. Například společnost Brammo připravila u svou druhou elektrickou motorku, Brammo Enertia TTR, závodní verzi své původní Brammo Enertia, kterou hodlá prodávat skrze síť obchodů Best Buy. Novinka váží pouhých 163 kg, zejména díky stejnému hliníkovému rámu jako má originální Enertia. Závodu se zúčastní dokonce dva kusy. O pohon elektromotoru se stará lithium-polymerová baterie s kapacitou 8 kWh, maximální rychlost motorky je 145 km/h. „Naším cílem je mít nejovladatelnější motorku, která projede zatáčkami nejrychleji, abychom měli co nejlepší průměrnou rychlost,“ komentoval představení novinky Craig Bramscher, ředitel Brammo.
Ekologického závodu TTXGP se účastní 24 elektromotorek
Organizátoři připravovaného ekologického závodu TTXGP na britském ostrově Isle of Man vydali kompletní seznam závodníků a jejich strojů Celkem se závodu zúčastní 24 motocyklů a 16 týmů. Závod se pojede 12. června 2009 pod záštitou Mezinárodní federace motocyklistů (FIM). Kromě týmů z Británie se účastní také Itálie USA, Indie, Německo a Rakousko. Jedním z účastníků je například společnost Mission Motors se svým elektrickým monstrem Mission One. Společnost EVO Design Solutions, se představí hned se dvěma stroji, a to EV-0 RR a EV-0 R. Brammo, známý výrobce brzd, pouští do soutěže svůj elektromotocykl Enertia. Elektromotorky osedlají nejzkušenější závodní jezdci, například sedminásobný vítěz slavného Isle of Man TT, Mick Grant. Do sedla jedné z elektromotorek usedne také Maria Costello, držitelka guinessova rekordu za nejrychlější zajeté kolo. Azhar Hussain, ředitel závodu, si vysokou účast pochvaluje. „Jsme nadšeni ze zájmu, který se TTXGP podařilo globálně vyvolat, a také skvělou kvalitou soutěžících týmů,“ řekl. TTXGP je světově první motocyklový závod bez emisí, účastnit se jej mohou pouze motorky na elektřinu.
Závodní elektrické supermoto EV-0 RR
Zhruba za tři měsíce, přesně 12. června 2009, se na britském ostrově Isle of Man pojede závod TTXGP. Světově první Grand Prix bez jakýchkoliv emisí. Přihlášena je plejáda elektromobilů i elektromotocyklů. Dalším ze zájemců je také supermoto EV-0 RR od společností Xenophya Design a Evo Design Solutions. Prozatím nejsou známy žádné další detaily, snad jen, že elektrický motocykl pohání dvojice elektromotorů. Kromě EV-0 RR se „čistého“ Grand Prix zúčastní například také nedávno představený elektromotocykl Mission One.