MotoE – závody elektrických motorek odstartují příští rok

elektromotorky elektrické motorky Energica Ego MotoE MotoGP FIM

Šampionát elektrických formulí Formula E v posledním roce předvedl takový úspěch, že příští rok odstartuje také závod elektromotorek.

Závod elektromotorek FIM Enel MotoE World Cup zažije svůj debut už příští rok
foto: Energica Motor Company

V rámci MotoGP se na vybraných závodech pojede také světový pohár MotoE. Účastnit se ho bude celkem 11 týmů, které budou závodit na 18 identických elektrických motorkách Energica.

Sedm z jedenácti týmů se už závodů MotoGP účastní – Tech 3, LCR, Marc VDS, Pramac, Angel Nieto, Avintia a Gresini a pojedou se dvěma elektromotorkami. Zbylé čtyři týmy přicházejí z Moto2 a Moto3 – VR46, Pons Racing, Intact GP a SIC58 Squadra Corse a mají po jedné motorce.

Závodní elektromotorka Energica Ego.

Závodní elektromotorka Energica Ego.
foto: Energica Motor Company

Už příští rok se pojede pět závodů po osmi až deseti kolech v Evropě. O okruzích zatím není rozhodnuto, začínat se nejspíš bude v únoru ve španělském Jerezu. Oficiálním sponzorem závodů je Enel, největší elektrárenská společnost v Itálii.

Dodavatelem elektromotorek bude italská Energica. Závodit se bude na upravené verzi Energica Ego. Kapacita baterií je modulární, od 5 kWh do 50 kWh. Výkon je až 110 kW, max. rychlost 250 km/h.

tisková zpráva

15 komentářů u “MotoE – závody elektrických motorek odstartují příští rok”

    1. Pitomci zadavatelé i střihači si s elektrovehikly nevědí
      Pitomci zadavatelé i střihači si s elektrovehikly nevědí rady a furt tam cpou muziku nebo nějaký debilní smyšlený zvuky místo původního zvuku elektromotoru. Zoufalej přežitek z doby spalovací. Všude jim to dávám pěkně sežrat.

              1. A preto E1 neprerazi. Kym nezrusia restrikcie ohladom vykonu
                A preto E1 neprerazi. Kym nezrusia restrikcie ohladom vykonu atd. tak cista nuda. Zaujimalo by ma co by sa dialo keby tam mohli dat the best. Ci by to rychlostne konkurovalo F1. A nie sracky typu 200kw vykon. To je trapne….to iste budu aj tieto motorky. Oproti benzinu pomale….

                1. Formula-e je ovela zaujimavejsia ako F1, ovela viac sa
                  Formula-e je ovela zaujimavejsia ako F1, ovela viac sa predbieha a je ovela viac zaujimavych situacii. Formula-e sa meni z rocnika na rocnik. V prvom rocniku boli vsetky stroje rovnake, postupne bolo umoznene jednotlive komponenty modifikovat alebo pouzit svoje. Kazdym rokom prichadza vela inovacii.

                2. Tak nech je jednou z inovacii 900koni vykon a obmedzovaz az
                  Tak nech je jednou z inovacii 900koni vykon a obmedzovaz az dakde na 390tke. Potom nech si to rozda benzin F1 vs E1. Lebo nuda su oba terajsie podniky… jedine na co sa da pozerat je MotoGP. Tam je aj rychlost aj sa stale melu. Moj nazor..

            1. A opravdu by to urychlilo vyvoj nebo by to (stejne jak ostatni
              A opravdu by to urychlilo vyvoj nebo by to (stejne jak ostatni moto sporty) vedlo k ladeni komponent, aby vydrzely naprosto nutne minimum? Aneb kdo ma vic penez, muze odpalit vic menicu/motoru/baterii ve snaze je o par kilo odlehcit, aby to zbytecne nevydrzelo pet zavodu, ale jen jeden (plus nejaka mala rezerva)…

Napsat komentář