Volkswagen Up! bude stát 10 000 euro
Produkční verze malého auta do města Volkswagen Up! se má objevit už příští září na autosalonu ve Frankfurtu. V prodeji bude od konce roku 2011 za cenu kolem 10 000 euro, v přepočtu asi 250 000 Kč.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Produkční verze malého auta do města Volkswagen Up! se má objevit už příští září na autosalonu ve Frankfurtu. V prodeji bude od konce roku 2011 za cenu kolem 10 000 euro, v přepočtu asi 250 000 Kč.
Největší evropská automobilka Volkswagen překvapila analytiky a nejspíš i sama sebe, když ohlásila razantní zvýšení zisků. Za posledních devět měsíců má německý průmyslový koncern čistý zisk 4,03 mld. eur (98 mld. Kč). To je šestkrát více než ve stejném období minulého roku.
Volkswagen Passat ujel na jednu nádrž 2456,872 km. Vytvořil tak nový rekord v dojezdu na jednu nádrž u sériově vyráběného osobního automobilu, který je zapsán v Guinessově knize rekordů.
– oficiální stránky www.skoda-auto.com
– české stránky www.skoda-auto.cz
Původ největší české automobilky a jednoho z nejznámějšího průmyslových podniků v České republice sahá až na konec 19. století. Tehdy si jistý Václav Klement koupil jízdní kolo. Brzy se však objevila závada, a tak napsal Klement dopis, ve kterém firmu žádal o opravu. Firma Seidel & Nauman se však ohradila proti němčině, kterou Klement používal. A tak si Václav Klement a Václav Laurin založili vlastní opravnu bicyklů s názvem Laurin & Klement.
Autosalon v Paříži dnes otevřel své brány novinářům. A česká Škoda Auto okamžitě nasadila nejtěžší kalibr. Už pár dnů se spekulovalo, že hlavním překvapením by letos mohl být elektromobil. Skutečně, česká automobilka představila elektrickou Škoda Octavia Green E Line. Kromě toho také předvedla nová šetrná auta řady Greenline.
Do mladoboleslavské automobilky Škoda Auto přichází nový šéf. Penzistu Reinharda Junga (59) nahrazuje Winfried Vahland (53). Zdánlivě nepodstatná novinka. Jenže Vahland přichází z Číny, nejprogresivnějšího automobilového trhu na světě. Co to bude pro Škodovku znamenat?
Když na začátku 90. let přicházela první renesance elektrických aut do Kalifornie, byly to pionýrské časy. GM EV1 nepoužíval stejný dobíjecí konektor jako elektrická Toyota RAV4 EV, a tak dobíjecí stanice musely mít několik různých zástrček. Automobilky se za tu dobu (ne)poučily, a tak se v USA aktuálně uchytil standard dobíjecího konektoru SAE J1772. V Evropě se mezitím dali dohromady Volkswagen, BMW a Daimler a společně chtějí prosadit vlastní věc.
Volkswagen vyslal na test své první auto na vodík, upravený Volkswagen Jetta. Společně s ním náročnou trasu absolvoval i model vybavený TDI motorem využívajícím superčisté syntetické dieselové palivo SunFuel.
Příští rok chce německý Volkswagen představit na autosalonu v Detroitu nový Beetle. Malé stylové auto má podle informací magazínu Autocar.co.uk doznat značných návrhových změn. Chce se vydat cestou ne nepodobnou značce Mini od BWM.
Přestože PSA Peugeot Citroen se svými diesel hybridními modely chvátá na trh, německá konkurence podobné plány nemá. Mluvčí koncernu Volkswagen řekl magazínu Autocar.co.uk, že „dieselové hybridy prostě nemají z obchodního hlediska smysl“.
Ekologický sporťák Volkswagen Bluesport dostal od koncernu zelenou. Dvoumístný roadster si odbyl premiéru na autosalonu v Detroitu v roce 2009. Pohání ho dieselový motor.
Podle informací webu AutomobileMag.com se nové elektrické mini-auto Volkswagenu s označením VW E-Up! má na trhu v USA objevit už v roce 2013. Nejprve pouze ve vybraných velkoměstech.
Nový model sedanu střední třídy pro rok 2011 v podobě Volkwagenu Jetta se letos představí na autosalonu v New Yorku. Volkswagen kromě toho znovu potvrzuje, že na nabídne i jeho hybridní verzi, ale až za dva roky.
Na autosalonu v Ženevě představil Volkswagen nový model svého oblíbeného SUV také v hybridní verzi. Touareg Hybrid je prvním hybridem v nabídce německé lidové automobilky. Kombinuje hybridní pohon, technologii BlueMotion a osmistupňovou převodovku. Díky tomu všemu si ve své třídě drží velmi dobrou spotřebu paliva kolem 7,4 l/100 km. Nový Touareg, ať již jako offroadový nebo sportovní vůz či limuzína vyšší třídy, zvládne podle Volkswagenu každý terén.
Redaktor magazínu Autocar vyzkoušel Golf poháněný elektromotorem aby zjistil, zda by se jednou mohlo jednat o vůz na každý den. Shrnutí dojmů přinášíme v článku.