Volkswagen a Suzuki - Up! koncept

Volkswagen chce část Suzuki – malá auta letí!

Koncept Volkswagen Up! má pro německý koncern daleko větší význam, než se původně zdálo. V segmentu malých aut vidí Volkswagen obrovský potenciál, zejména v Asii – Japonsko, ale také rozvíjející se trhy jako Indie, jsou pro tento typ aut jako dělané. V Japonsku jezdí třídy aut, které v USA nebo Evropě běžně nepotkáte, je možné je vidět leda tak na autosalonu v Tokiu. A Volkswagen má na tenhle segment zálusk – proto se chce spojit se Suzuki, lépe řečeno získat alespoň 10% podíl v této automobilce. Suzuki se momentálně v Japonsku daří zejména s miniaturními autíčky s 660ccm motorem, přitom tomuto trhu dosud dominovala značka Daihatsu spadající pod Toyotu. Suzuki má tedy v Asii velmi dobrou pozici, kterou by Volkswagen chtěl využít. Konkurence, např. v podobě Tata Motors a nejlevnějšího auta na světě Tata Nano, to ale samozřejmě nenechá jen tak. A Opel Trixx taky nevypadá špatně!

elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

Elektromobil Samurai 4×4 Electric v ostrém off-road testu

Česká firma EVC Group se zabývá elektrickými vozidly. První vozidlo, u kterého se rozhodla provést přestavbu na plně elektrický pohon bylo Suzuki Samurai. Jedná se pouze o demonstrační vozidlo, na kterém pracoval tým lidí asi měsíc. Firma chce na vozidle předvést, co dokáže a také, že elektromobil může být i s pohonem všech kol a přitom zvládne vše, co klasické off-roady.

Byla zachována celá koncepce vozu, přední dvě sedadla se dala nová anatomicky tvarovaná, za kterými je bezpečnostní rám. Druhá řada sedadel a úložný prostor byly obětovány akumulátorům, které jsou zakryty průhledným plexisklem, aby bylo patrné o jaký pohon ve vozidle jde. Místo předního skla je jen nízké plexi jako u motorového člunu. Všechny přebytečné doplňky byly odstraněny, takže na vozidle nenajdete blinkry ani světla i celá přístrojová deska je holá. Vozidlo dostalo čistě bílou barvu, jako symbol ekologicky čistého provozu. Celek jen dotvářejí zelená kola a bezpečnostní rámy za sedadly.
elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4
Elektromobily většinou nepotřebují převodovku, ale v tomto případě byla zachována a byl pouze nahrazen původní motor za elektromotor. Konkrétně asynchronní třífázový dvoupólový motor, zn. Siemens o jmenovitém výkonu 21 kW (29 koní). Přičemž motor může dosahovat maximální výkon 40 kW (55 koní). Energii motoru dodává 26 kusů 12V/28Ah olověných gelových baterií zn. Panasonic. Takže celkové napětí je 312 V a celková energie je 8,74 kWh. Maximální otáčky jsou 6000 ot/min. Otáčky a výkon elektromotoru jsou regulovány frekvenčním měničem.
elektromobil EVC Group Suzuki Samurai 4x4

Suzuki Swift

Suzuki Swift má na kontě milion prodaných kusů

Během pouhých čtyř let se automobilce Suzuki podařilo prodat jeden milion miniautomobilů Suzuki Swift. Malý automobil vyniká nízkou spotřebou u benzinových i dieselových verzí. Například Suzuki Swift s 1.3 DDiS dieselovým motorem má spotřebu 4,6 l/100 km a emise pouze 119 g/km. Malý vůz zatím není v prodeji v USA a automobilka podle všeho o jeho uvedení na největším automobilovém trhu prozatím ani neuvažuje. Stoupající ceny pohonných hmot by ovšem mohly situaci brzy zásadním způsobem změnit.

Suzuki A-Star

Suzuki z Indie s nízkými emisemi

Na autosalonu v Novém Dillí v Indii bude v roce 2008 představen koncept Suzuki A-Star. Model byl vyvinut indickou společností Maruti pro Suzuki. Je určen pro lokální trh a také pro export do Evropy. Jedná se o malý městský vůz podobné třídy jako Peugeot 107, Citroën C1 či Toyota Aygo. Pohánět jej bude zbrusu nový benzinový motor objemu 1,0 litru s emisemi pod 109 CO2 g/km. Dieselové verze nejsou v plánu.

Suzuki Crosscage

Motocykl Suzuki Crosscage

Autosalon Tokio 2007 kromě mnoha dvoustopých novinek představí také nové motocykly. Jedním z nich budou i koncepty motocyklů Suzuki Crosscage a Biplane. Model Crosscage je pro naše čtenáře nejspíě zajímavější. Je vybaven palivovými články a lithium-iontovými bateriemi. Suzuki využívá palivový systém společnost Intelligent Energy, která stojí za motocyklem ENV poháněném vodíkem. Další podrobnosti se dozvíme teprve časem, už teď vypadá Suzuki Crosscage jako velmi odvážný koncept sportovního motocyklu budoucnosti.

Suzuki Ionis na palivové články v Melbourne

Už koncem roku 2005 představila automobilka svůj koncept automobilu na palivové články s názvem Suzuki Ionis. To bylo na . Na autosalonu v australském Melbourne hodlá Suzuki koncept Ionis znovu představit. „Ionis sice není určen pro výrobu, nicméně naznačuje jakým směrem by se Suzuki v oblasti ekologických automobilů mohlo vydat.“ říká tisková zpráva Suzuki. konceptu Suzuki Ionis jsou umístěny v podvozku, celý automobil je kompletně řízen elektronicky. Vnitřní zábavní systém umožňuje uživatelům stahovat hudbu přes bezdrátový internet a sledovat satelitní .

Suzuki představí hybridní automobily

Automobilka hodlá v nejbližší době představit nové modely v a , tedy na svých největších trzích. Hybridní technologii nejspíš získá od americké automobilky , která část Suzuki vlastní. General Motors poskytuje své hybridní technologie světovým značkám jako či . Suzuki je největším výrobcem malých automobilů a v , dokáže tedy vyrábět velmi malé, ale relativně výkonné motory.

Suzuki představilo kolečkové křeslo

Ale ne jen tak ledajaké kolečkové křeslo! Je určeno pro všechny handicapované, ale nevyužívá už starých neekologických olověných baterií. Naopak je poháněno čistou energií palivových článků. Název nového ekologického elektrického křesla zní Suzuki MIO a ačkoliv se nejedná přímo o „vůz“ v pravém smyslu slova, jistě je zajímavé jej na našich stránkách zmínit. Už jen proto, že automobilka Suzuki se odhodlala na něčem takovém pracovat. Dojezd vozítka by měl být 40 km na jedno „nabití“. Zatím se jedná o prototyp a zjišťuje jaký by byl mezi zákazníky zájem.

Kompletní galerie Suzuki Mio