nanotechnologie - silikon

Baterie budoucnosti z Rakouska

Vědci z Univerzity technologií ve Štýrském hradci vyvinuli nový akumulační materiál, který umožňuje uložení mnohem většího množství elektrické energie v jednotce objemu než současné li-ion technologie. Vyvinuli metodu, která používá křemíku pro zvětšení kapacity lithium-iontových baterií. Kapacita takto vzniklých baterií je až desetinásobná v porovnání se současnými li-ion bateriemi.  

Výzkum je prováděn s podporou firmy Varta Microbattery. Celý projekt nese název „NanoPoliBat“ a v nedávné době již byl předložen patentovému úřadu. Tato technologie obsahuje množství nových poznatků, které mají vést k vytvoření nového typu baterie.

REVA NXR

Autosalon IAA Frankfurt 2009: REVA představuje nové elektromobily

Výrobce , původně z , dělá na 63. radost všem příznivcům . Představila dva elektromobily, totiž modely NXR (NeXt Reva) a NXG (NeXt Generation). První jmenovaný půjde do výroby počátkem roku 2010. Max. rychlost 105 km/h, dojezd 160 km na jedno nabití.

Standardně trvá dobíjení osm hodin, rychlodobíjení pak 90 minut. Údajně se do autíčka nacpou až čtyři lidé. Elektromobil je k dispozici s klasickými olověnými bateriemi (NXR City, dojezd 80 km) nebo (NXR Intercity). Olověná verze stojí 9 995 euro plus „malý“ měsíční poplatek za pronájem . sou dražší, takže za Intercity dáte 14 995. ČÍST DÁL…

galerie: REVA NXR
REVA NXR REVA NXR REVA NXR
KTM - elektrické enduro

KTM pracuje na elektrickém enduru

Zero Motorcycles a Quantya by brzy mohli dostat novou konkureci, ve svém oboru na slovo vzatou. Rakouské KTM se kromě vysněných konceptů jako je KTM X-BOW Roadster zabývá také vývojem elektrického endura. Jejich první elektromotorka by se měla objevit někdy kolem roku 2011. KTM dále pracuje na vývoji dvoutaktního motoru a společně s indickou firmou Bajaj také vyvíjí 125ccm motorku, kterou by mohla firma představit už letos v Miláně.

Martin Bursík: šrotovné jako podpora pro hybridy, elektromobily

Téma čili „šrotovací prémie“ se už nějakou dobu táhne českou politickou scénou. Šrotovné bylo nakonec v návrhu ČSSD schváleno, stejně jako před několika dny v . Není však stále jasné odkud by vlastně na něj měly jít finance. Odstupující ministr financí si výdaje v hodnotě tří miliard korun podle svých slov „nedokáže představit“. Zástupci ČSSD se sice ohánějí , ale jejich návrh (viz. náš článek) zase tak ekologický není. Proto odstupující ministr životního prostředí připravil svůj vlastní návrh, který počítá se dvěma různými sazbami. Základní sazba by platila pro vozidla s emisemi CO2 do 160 gramů, snížená sazba by upřednostňovala vozidla s nižšími emisemi, nižší spotřebou a případně alternativním typem pohonu jako jsou . „Tohle má svoji logiku, protože to alespoň motivuje k úsporám a pak taková investice, která motivuje k tomu, aby při výběru toho konkrétního vozidla ten potenciální klient šrotovného také vzal v úvahu jeho spotřebu a emise, to je samozřejmě faktor, který je pozitivní,“ řekl Bursík ve svém projevu ve sněmovně 31. března 2009. Mimochodem, pro pobavení a odlehčení tématu si můžete přečíst zajímavý návrh šrotovného na webu ŽelPage.

Think v Rakousku

V Rakousku jezdí 100 elektromobilů Think

OPRAVA: Martinu Jahnovi děkujeme za upozornění, že ze zmíněných 100 elektromobilů nejde pouze o modely Think City, ale také další předělávky, např. Fiat Panda či Renault Twingo

spustilo projekt Vlotte EV, tamní vláda tak dává jasně najevo, že podporuje i jinak než jen pouhými prohlášeními. Projekt odstartoval v oblasti Bregenz (Břežnice) a má sloužit jako ukázka toho, že elektromobily a elektrický pohon jsou dnes plně dostupné a použitelné. Celkem se jako demonstrační vozidla používá 100 elektromobilů . „Tohle je první část toho, co by se v průběhu roku 2009 mohlo rozrůst do celého Rakouska. Těší nás, že rakouská vláda a Vlotte se aktivně účastní přechodu k elektrické mobilitě,“ komentoval zahájení projektu Richard Canny, ředitel Think. Celý projekt má za úkol otestovat nejen výkon vozidel, ale také zátěž na rozvodnou síť a další aspekty provozu elektromobilů.

užitkový elektromobil Brixxon Bontino

Brixxon Bontino – elektromobil z Maďarska

Maďaři mají svůj první elektromobil. Je jím užitkové vozidlo Brixxon Bontino od automobilky Brixxon Elektromos Autó Kft. Miniaturní pickup se však namísto domoviny bude vyrábět v Rakousku, prý kvůli „nejistým ekonomickým výhledům“. Jen během letošního roku se má vyrobit na 3000 kusů elektromobilu. Velká poptávka je především mezi rakouskými firmami. Během následujících čtyř let se prý má vyrobit až 150 000 dalších kusů, což je jistě velmi odvážný výhled.

Elektromobil Reva se začne prodávat v Německu, Rakousku

Indický do města se brzy začne prodávat v , a . Už nějakou dobu je dostupný v Anglii, před časem byl pro nesplnění certifikace zakázán v . Základní verze má dojezd 70 km, high-end model až 150 km. je vybaven klasickými olověnými akumulátory, které mohou být plně dobity během osmi hodin, na 80% je dobijete za 2,5 hodiny. Maximální rychlost je 64 km/h, a tak se elektromobil Revo skutečně hodí pouze maximálně do města.