Spotřeba zemního plynu sice loni klesla, LPG se naopak v kotlích spálilo víc
Energetická krize donutila spotřebitele šetřit plynem. Zatímco spotřeba toho zemního loni rekordně klesla, v případě kapalného propanu (LPG) je tomu naopak.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Energetická krize donutila spotřebitele šetřit plynem. Zatímco spotřeba toho zemního loni rekordně klesla, v případě kapalného propanu (LPG) je tomu naopak.
Se vzrůstajícími cenami benzínu a nafty se naše rubrika Auta na plyn těší stále větší přízni čtenářů. Udělali jsme proto po delší době opět výjimku a místo stlačeného zemního plynu dali prostor vozu na propan-butan, tedy LPG. A aby si přišli na své i živnostníci a podnikatelé, zvolili jsme netradičně opravdu objemnou dodávku.
Škoda Auto je jednou z mála automobilek, které na českém trhu nabízejí tovární vozy na LPG. Auta na plyn sledujeme už dlouhou dobu. Test vozu Škoda Octavia LPG 1.6 MPI je však prvním výletem do říše kapalného ropného plynu (klasický propan-butan) namísto pomalu, ale jistě se rozvíjejícího CNG.
Škoda Auto patří vedle Suzuki a Fiatu k těm několika málo automobilkám, které na trhu v České republice nabízejí auta na plyn přímo z továrny. Škoda Octavia LPG 1.6 MPI nabízí kvalitní svezení a především vynikající ekonomiku provozu s cenou za km kolem 1,30 Kč.
Zkapalněný ropný plyn (Liquefied Petroleum Gas, někde také „Autogas“), který se využívá jako alternativní palivo v automobilech se zážehovými motory a v některých spotřebičích. Běžně je známý jako propan-butan. Výhodou jeho využití jako alternativního paliva je výrazně nižší cena proti benzinu nebo naftě.