Nissan dodal první elektromobily Leaf v Evropě a Japonsku
Japonská automobilka Nissan aktuálně začala prodávat elektromobil Nissan Leaf ve Spojených státech. Zároveň ale proběhly první dodávky auta v Evropě a Japonsku.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Japonská automobilka Nissan aktuálně začala prodávat elektromobil Nissan Leaf ve Spojených státech. Zároveň ale proběhly první dodávky auta v Evropě a Japonsku.
Španělsko, Portugalsko a Francie jsou tři hlavní země, které tlačí podporu elektromobilů v Evropské unii. Médii aktuálně proběhla zpráva o tom, že zástupci jednotlivých zemí se nakonec na společné strategii nedohodli.
Výrobce elektromobilů REVA, původně z Indie, dělá na 63. autosalonu IAA Frankfurt radost všem příznivcům elektrických aut. Představila dva elektromobily, totiž modely NXR (NeXt Reva) a NXG (NeXt Generation). První jmenovaný půjde do výroby počátkem roku 2010. Max. rychlost 105 km/h, dojezd 160 km na jedno nabití.
Standardně trvá dobíjení osm hodin, rychlodobíjení pak 90 minut. Údajně se do autíčka nacpou až čtyři lidé. Elektromobil je k dispozici s klasickými olověnými bateriemi (NXR City, dojezd 80 km) nebo li-ion akumulátory (NXR Intercity). Olověná verze stojí 9 995 euro plus „malý“ měsíční poplatek za pronájem baterií. Lithium-iontové sou dražší, takže za Intercity dáte 14 995. ČÍST DÁL…
Aliance Renault-Nissan to s elektromobily myslí OPRAVDU vážně. Aktuálně společenství ohlásilo, že chce vybudovat v Evropě až čtyři továrny na výrobu lithium-iontových baterií. Čtyři továrny, to už je sakra velké číslo. Hlavní továrna vyroste na severovýchodě Británie poblíž továrny Nissanu ve Wearside, investice se má pohybovat kolem 200 mil. liber. Další pak vyroste v Portugalsku. Roční výrobní kapacita každé z nich se má pohybovat minimálně kolem 60 000 jednotek. Logicky se pak dá vyvodit, že právě továrna ve Wearside, která zaměstnává 4200 lidí, bude jednou z prvních, která bude v Evropě vyrábět elektromobily Renault-Nissan. Ty mají na evropský trh přijít už v roce 2011. Další továrny na výrobu baterií staví Nissan také v americkém státě Tennessee a nedávno jednu otevřel v domácím Japonsku. Produkční verze elektromobilu Nissan bude Carlosem Ghosnem odhalena letos na autosalonu v Tokiu. Mezi prvními trhy, které se ho v roce 2011 dočkají budou Dánsko, Portugalsko, Izrael, Spojené státy americké a Japonsko. Glogální uvedení bude následovat v roce 2012.
Portugalsko skrze svého premiéra Jose Socratese (mimochodem bývalého Ministra životního prostředí) a společnost Project Better Place se chystají brzy uzavřít dohodu, která Portugalsko postaví vedle Dánska a Izraele v oblasti budování infrastruktury pro elektromobily. Portugalská společnost Energias de Portugal SA (EDP) už dnes spolupracuje s dalšími evropskými energetickými společnostmi na tvorbě sítě Grid for Vehicle (G4V), která by měla nabídnout dobíjecí místa pro elektromobily, případně plug-in hybridy. Renault a Nissan už mají s kalifornsko-izraelskou společností Project Better Place uzavřené dohody o tom, že během ledna 2009 začnou ve velkém vyrábět elektrické vozy založené nejspíš na některém z klasických modelů (Renault Mégane). Lithium-iontové baterie pro tyto elektromobily dodá společnost NEC. Obě automobilky společně investují do projektu něco mezi půl až miliardou dolarů. Že by se elektromobilům v Evropě blýskalo na lepší časy? Mimochodem, právě Portugalsko je jedním z evropských premiantů v oblasti obnovitelných zdrojů energie. Pilně buduje nové solární elektrárny, větrné farmy, ale i celou řadu dalších alternativních zdrojů energie, zejména ve spojitosti s mořem.
Potom co Švédsko oznámilo, že chce přejít kompletně na obnovitelné zdroje a ekologická paliva do roku 2020 už nezní nový záměř portugalské vlády zas tak odvážně, přesto je chvályhodný.
Portugalská vláda oznámila, že do tří let chce získávat 45% procent elektřiny z obnobitelných zdrojů jako jsou větrné, solární a přílivové elektrárny. Navíc hodlá prosadit záměr, aby 10% veškerých paliv byla biopaliva.