Stellantis a Aramco se dohodli, že syntetická paliva jsou pro jejich motory vhodná
Spolupráce společností Aramco a Stellantis potvrzuje kompatibilitu syntetických paliv s rodinami evropských motorů. Motory je mohou využívat bez úprav.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Spolupráce společností Aramco a Stellantis potvrzuje kompatibilitu syntetických paliv s rodinami evropských motorů. Motory je mohou využívat bez úprav.
Volkswagen v Evropě zavádí nejnovější generaci nejprodávanějšího zážehového motoru s označením TSI evo2, která nabízí ještě vyšší hospodárnost.
Peugeot výrazně a rychlým tempem snižuje emise u všech svých vozidel. Nová verze modelu Peugeot 208 s velmi nízkou spotřebou a emisemi 79 g/km je nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě.
Motor s vodíkovými palivovými články Hyundai Fuel Cell se zařadil mezi desítku nejlepších pohonných jednotek na světě v tomto roce. Rozhodli o tom redaktoři odborného motoristického časopisu WardsAuto World, který žebříček nejlepších pohonných jednotek už od roku 1995 každoročně sestavuje.
Spoločnosť Cyclone Power Technologies Inc. sa zaoberá vývojom motorov s externým spaľovaním. Popri motore s názvom GRE (Green Revolution Engine), ktorý už stihol získať mnoho ocenení, existuje tiež jeho modifikácia nazvaná WHE (Waste Heat Engine). Tá pre svoj pohon používa odpadové teplo.
Americké noviny New York Times přinesly zajímavý článek týkající se vynálezce jménem Matti Holtzberg. Inženýr z New Jersey u v 80. letech dokázal, že na hmotnosti automobilů se dá šetřit nejen lehčí karoserií, ale i lehčím motorem. Postavil totiž spalovací motor z plastu.
Ačkoliv budoucnost bezesporu patří elektromobilům s jejich jednoduchými elektromotory, spalovací motory s námi ještě nějakou dobu budou. Jaktože už dávno nejsou plastové? Holtzberg jednoduše nedokázal velké výrobce přesvědčit o tom, že stojí za to měnit po desetiletí zaběhané výrobní postupy.