Japonský klub elektromobilistů (Japan EV Club) nedávno při příležitosti summitu G8 vyzkoušel a reálně otestoval elektromobily Mitsubishi i-MiEV a Subaru R1e. Cesta z Tokia do Hokkaido měla název „Challenge and Charge“. Výsledky podrobného testu jsou pro elektromobil Mitsubishi i MiEV následující: ujetá vzdálenost 858,7 km, využito 85,65 kWh energie, při tom vyprodukováno 35,12 kg CO2, cena elektřiny 16,94 dolarů. Pro porovnání, klasické benzinové auto by spotřebovalo na stejnou cestu 75,3 l benzinu, vyprodukovalo 174,6 kg CO2 a palivo by stálo 121,34 dolarů. Škoda, že Japonci už neuvádějí jak dlouho cesta trvala. Ačkoliv, pokud někdo umí japonsky, může se to z fotografie pokusit vylušit.
jak se spocita produkce
jak se spocita produkce emisi?
a ak tu elektrinu
a ak tu elektrinu vyprodukuje jadrova alebo vodna alebo ina alternativna elektrarna tak predsa ziadne CO2.
Ale viete co ma najviac serie ze vzdy sa uvadza len to CO2 ktore je neskodne ale co jedovate oxidy siry,CO,atd ktore su pre cloveka jedovate.
A este nieco ja na sklenikovy efekt ktory sposobuje CO2 neverim sklenikovy efekt predsa najvyznamnejsie ovplyvnuje vodna para a nie CO2.
Je to průměr japonských
Je to průměr japonských elektráren. Japonci jedou hodně na jádro, takže ten průměr je velmi dobrý. U nás by výroba oněch 86 Kwh dělala něco kolem 86 kg CO2…..
Produkované emise CO2 u
Produkované emise CO2 u elektromobilu bude s největší pravděpodobností průměr na výrobu oněch zmiňovaných 85,65 kWh v japonských elektrárnách. Když by se převedla spotřeba elektromobilu na benzínový motor (dle emisí) vychází mi spotřeba na 1,8 l/100km (41g CO2/km). U „běžného“ benzínového vozu mi vychází spotřeba na 8,9 l/100km (204g CO2/km). Což mi přijde na japonský průměr u osobního vozu víc než dost, a to i na motor 2,2 nebo 2,4 l. Navíc nikde nejsou zohledněny průměrná rychlost, obsazení vozidel,….
Je zde vidět jistý potenciál elektromobilů, ale více údajů a informací by určitě nebylo na škodu a jen by zobjektivnilo tento test.
Jsou elektro auta ktere
Jsou elektro auta ktere pouzivaji malou benzinovou elektro centralu na dobijeni baterie, takze vypousti CO2 i kdyz jsou to elektro. Pouziva se to na reseni maleho dojezdu. Pokud dojde baterie a nestihnete nikde dobit tak staci zmacknout jedno tlacitko a dobijite bez nutnosti nekam chodit. Jinak si neumim predstavit ze jde te nekam neco dobit kdyz to clovek nemuze vzit sebou. Proste to neni jako benzin v kanistru. A pokud nekoho stopnete take vam nepomuze protoze mate baterie. Ma to zatim hodne velke mouchy.
Jak casto resi bezny ridic
Jak casto resi bezny ridic situaci, kdy mu dojde stava (benzin nebo elektrina) a auto mu vytuhne daleko od nejblizsi pumpy anebo elektricke zasuvky? (emotikon recnicke otazky)
Chapu, ze zmena ridicskych navyku a komfortu je a bude nejvetsim argumentem odpurcu elektromobilu. Bude zajimave sledovat jak budou tyto argumenty chradnout a chradnout az… Az co?
Asi by si fakt měl autor
Asi by si fakt měl autor najít překladatele. Také netuším, jak elektromobil vypouští CO2. Možná ale prováděli výpočet na elektrárnu, nevím.
Rovněž ta spotřeba klasického paliva je divná, se spotřebou 8,8 litru jezdím s 2 litrovým fárem vážícím přes 1,5 tuny a to ještě ho nijak nešetřím.
Jak mohou v meziměstě jet s takovým prdítkem za skoro 9 litrů při normální jízdě, to fakt netuším.
Kdo nám to přeloží???
35.12 kg CO2 to produce the
35.12 kg CO2 to produce the electricity
Možná hloupá otázka, ale
Možná hloupá otázka, ale jak generuje elektromobil CO2? Nic přece nespaluje, ne?
ne, samozřejmě jde o CO2
ne, samozřejmě jde o CO2 vyprodukovaný elektrárnami při produkci spotřebované elektřiny