Japonská automobilka Mitsubishi odhalila svůj obchodní plán pro následující roky nazvaný „Step Up 2010“. Cílem společnosti je v roce 2010 dosáhnout prodejů 1 422 000 aut, což by znamenalo nárůst o 6,4% proti 1 337 000 vozů prodaných v roce 2007. Mitsubishi se podle tiskovéh zprávy hodlá zaměřit především na segmenty miniautomobilů a malých automobilů, střeních automobilů a SUV. V oblasti ochrany životního prostředí se chce Mitsubishi soustředit na vývoj čistých dieselových motorů, vysoce výkonných automatických převodovek, ale co především: pilířem budoucího snažení Mitsubishi v oblasti ekologie má být elektromobil nové generace „i MiEV“.
Ten je momentálně ve vývoji a firma jej chce uvést na globální trhy s co největším náskokem před konkurencí. Zajímavé také je, že ve střední Evropě se chce Mitsubishi soustředit především na SUV, v Brazíii pak na flex-fuel vozidla.
Elektromobil i MiEV je malé městské vozidlo vážící zhruba tunu s výkonem 63 koní a max. rychlostí 130km/h. Jako pohon slouží elektromotor napájený lithium-iontovými bateriemi, dojezd by měl být asi 160 km.
zdroj: greencarcongress