Březen 2011: prodej hybridů v USA výrazně stoupl
Podle statistik magazínu HybridCars.com vzrostly prodeje hybridních aut v USA během března o 50% proti minulému měsíci. Celkem se prodalo 34 082 hybridů, včetně novinky v podobě Lexus CT 200h.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Podle statistik magazínu HybridCars.com vzrostly prodeje hybridních aut v USA během března o 50% proti minulému měsíci. Celkem se prodalo 34 082 hybridů, včetně novinky v podobě Lexus CT 200h.
Dokonce i deník Blesk už se zajímá o hybridní auta! Jsme rádi, že se alternativní pohony stávají hlavním proudem a sami opět přispíváme naší troškou do mlýna. Ve spolupráci s mladoboleslavským autosalonem Ascot MB přinášíme test tohoto prozatím nejlevnějšího hybridu na českém trhu. Co nám týdenní testování hybridu Honda Insight prozradilo? A jak si vede proti Priusu?
Ačkoliv v oblast hybridních aut poslední dekádu jasně ovládla Toyota Prius, japonský souputník v podobě automobilky Honda nelenil. Dlouho vylepšoval svůj pohonný systém IMA, aby mohl v roce 2009 konečně přivést na svět i svůj plnohodnotný hybrid. Nová Honda Insight s sebou nese dědictví stejného jména jako první komerčně dostupný hybridní automobil značky Honda, nicméně tentokrát už jde o čtyřmístný hatchback, který se Priusu snadno vyrovná po všech stránkách. A v jedné ho předčí – v ceně, která je výrazně nižší.
Jak se Honda chlubila s prodejem svého nového hybridu Insight, tak se Toyota hodlá chlubit úspěchem nového modelu Toyota Prius. Toyota Motor Corp. očekává, že do poloviny května, kdy se novinka začne v Japonsku prodávat, bude mít jen na domácím trhu sesbíráno na 40 000 předobjednávek. To je povážlivý objem vezmeme-li v úvahu, že během roku 2008 se tamtéž prodalo „jen“ 73 100 kusů původního modelu Priusu. Místní noviny nicméně informují, že do poloviny dubna dealeři Toyoty obdrželi předobjednávky na více než 20 000 nových kousků. Hybridy a další vozy na alternativní pohon by měly v prodejích výrazně poskočit díky novým incentivám japonské vlády, která chce prodej ekologických automobilů podpořit, podobně jako např. v Británii a jinde na světě. Není bez zajímavosti, že Toyota bude v Japonsku prodávat nový model (nedávno představenou třetí generaci) společně se starším modelem, jehož cenu sníží na úroveň Hondy Insight. Toyota uvedla, že během roku 2010 chce globálně prodat 400 000 kusů nového Priusu.
Nejnovější hybrid Honda Insight (model pro rok 2010) se může pochlubit překvapivě nízkou cenou, ale jen průměrnou výbavou. Právě to se pokusil vyjasnit Dave Terebessy na firemním blogu Latest Insight. Honda prý často dostává dotazy ohledně LED světel a prosklené střechy, resp. skutečnosti proč je nový model nemá. Odpověď je překvapivě jednoduché – obě součástky jsou prostě stále příliš drahé, navíc váha prosklené střechy by zvýšila spotřebu. LED světla by sice mohla uspořit část energie, ale na druhou stranu by se cena hybridního Insightu opět o něco zvýšila. Automobilka přitom chtěla hybridní automobil pro široké masy, tedy s co nejnižší cenou. Zároveň ale Terebessy nepřímo naznačil, že budoucí modely by všechny tyhle vychytávky případně obsahovat mohly. Insight se prodává velmi dobře a Toyota tak získala důraznou konkurenci pro svůj průlomový model Toyota Prius.
Hybridní automobil Honda Insight se dostal do USA. Tamní dealeři celkem mají na skladech připraveno 478 kusů, což věru není mnoho. Výroba v Japonsku údajně běží na plné obrátky a na domácím trhu se hybrid prodává jako o život. V USA je startovací cena nastavena na $19 800 dolarů pro verzi s nejnižší výbavou. Někteří lidé ale nejsou z auta příliš nadšeni. Například jeden majitel původní verze Honda Insight z roku 2000 říká, že cena je příliš vysoká ve srovnání kupříklad s nejlevnějším klasickým modelem Honda Fit za 14 750 dolarů, který nabízí více místa. Jiní si auto naopak pochvalují, protože nabízí dostatečný jízdní komfort i místo pro řidiče. Níže se můžete podívat na vtipnou reklamu, kterou Honda pro prodej své novinky v Americe připravila.
Včera jsme informovali o uniklé japonské brožuře a několika základních parametrech nového hybridu Honda Insight, dnes máme možnost vám představit dvě desítky nových fotografií, které pocházejí z opět „náhodou“ uniklé evropské brožury. Pětidveřový hybridní automobil se představí světu na autosalonu v Detroitu 11. ledna, na trhy obou stran Atlantiku pak má být uveden během jara 2009. Honda očekává, že ročně prodá kolem 200 000 kusů modelu Insight.
Ačkoliv oficiální představení nového hybridu Honda Insight má proběhnout teprve na Detroitském autosalonu, na veřejnost už se dostaly první informace týkající se této novinky. V nabídce mají být tři verze Insightu, které bude spojovat následující výbava: systém Ecological Drive Assist, informační LCD displej, klimatizace, bezpečnostní alarm, imobilizér, 15″ kola, úprava výšky sedaček, jednotlivé modely pak přidají další, luxusnější výbavu. Auto má vážit 1180 kg a obsahovat 1,4l SOHC čtyřválec o výkonu 88 koní. Spotřeba by se měla pohybovat kolem 3,3 l/100 km. Pro srovnání – fotografie konceptu nového Insightu a produkční verze, která bude představena v Detroitu.
Konkurence trhu prospívá, o tom asi nikdo nepochybuje. A vzhledem ke skutečnosti, že Priusu roste přímý oponent ve formě Hondy Insight, má se zákazník na co těšit. Honda totiž oznámila, že Insight, který má jít na trh v polovině roku 2009, bude minimálně o 3000 dolarů levnější než aktuální verze Priusu (model 2005).
Britský magazín AutoExpress nyní přinesl informaci, že Toyota hodlá prodávat v budoucnu po boku nové generace Priusu (k vidění v lednu v Detroitu) také současnou verzi vozu (model 2005). Co je ovšem postatou této novinky? Toyota by příští rok měla podle dostupných (avšak neověřených) informací současný model výrazně zlevnit, aby Hondě překazila plán na nejdostupnější hybrid. Ať žije konkurence.
Podle britského magazínu AutoCar se japonská automobilka Honda chystá letos v březnu na Ženevském autosalonu předvést koncept nového modelu vozu Honda Insight.
Unikátní model Insight, uvedený na trh v roce 2000, vyniká nejnižší spotřebou a nejnižšími emisemi ze všech hybridních automobilů.
– oficiální stránky www.toyota.com
– české stránky www.toyota.cz
Pohon hybridního vozu užívá kombinaci klasického spalovacího motoru a elektromotoru. Akceleraci vozu zajišťují oba motory současně a nadbytečná energie ze spalovacího motoru slouží k nabíjení akumulátoru. Podle okolností jízdy automobil využívá režim, který je nejvýhodnější, spotřeba je nízká zejména při pohybu ve městě.