FedEx Hybrid

Dva miliony mil s hybridním pohonem

315 000 litrů paliva, 950 tun CO2. Takové úspory podle společnosti přinesla její hybridní flotila po najetí dvou milionů mil. Ke stávajícím 172 tak pro velký úspěch přibyde dalších 75.
Společnost využívá vozů značek Eaton, Isuzu, Iveco a Azure Dynamics s motorem a šasi od . Hybridní flotila vykazuje asi o třicet procent nižší spotřebu. FedEx chce ovšem celou myšlenku posunout ještě mnohem dále (nebo výše?), a tak plánuje vyměnit některá svá letadla za nový úspornější Boeing 757.

Toyota Prius hybrid

350 000 hybridů v USA v roce 2007

V roce 2007 vzrostl počet registrovaných hybridních automobilů v USA na rekordní počet 350 289, alespoň podle výsledků průzkumu marketingové společnosti R.L. Polk & Co. Přestože celkový prodej automobilů v USA poklesl o 2,2%, prodej (resp. nové registrace) hybridů rostl meziročně o 38%. Podle analytiků za to může především mnohem větší výběr hybridů různých značek. Přesto největší část trhu (51% proti 43% v roce 2006) opět obsadila Toyota se svým hybridním automobilem Toyota Prius. Druhým důvodem zvyšující se oblíbenosti hybridů je prý skutečnost, že lidé začínají této technologii věřit.

Diskusní fórum Hybrid.cz opět v provozu

Po delším čase se nám opět podařilo na našem serveru spustit diskusní fórum. Najdete jej na adrese www.hybrid.cz/forum/ nebo prostě v levé nabídce jako třetí položku odshora. Ve fórech je nutná jednoduchá a rychlá registrace, to abychom zamezili především spamovým útokům. Registrovaní uživatelé pak mohou zakládat zcela nová diskusní témata, posílat si navzájem soukromé zprávy, upravovat svůj profil a podobně. Tematickou strukturu necháváme zcela na našich čtenářích – než abychom vytvářeli umělé tematické okruhy, raději necháme vás abyste si zvolili o čem chcete diskutovat, která témata jsou pro vás nejpřitažlivější. Tak tedy, diskutujte!

Američané a Čína společně vyvinou nové hybridní technologie

Americká společnost Maxwell Technologies se spojila s čínskou Tianjin Lishen Battery, aby společně vytvořili nový hybridní systém skladování energie využívající lithium-iontové baterie a vysokokapacitní kondenzátory. Nová technologie by měla postihnout všechny nevýhody, kterými v současné době trpí samotné li-ion baterie, tedy nízkou kapacitu, dlouhou dobu nabíjení, krátkou životnost a schopnost pracovat při nízkých teplotách. Čínský Lishen je v současnosti jedním z největších producentů lithium-iontových baterií, ročně jich vyrobí na 130 milionů pro společnosti jako Samsung či Apple pro mobilní telefony i MP3 přehrávače. Maxwell zase představuje vůdčí společnost v oblasti skladování energie. Jejich budoucí nové produkty by mohly najít uplatnění mimo jiné také v hybridních automobilech či elektromobilech.

zdroj: The Energy Blog

Hybrid do zásuvky

Ford předvádí plug-in hybridy

Aby ve ztrátě se potácející automobilka demonstrovala svou zaujatost (takzvaně) ekologickými řešeními, rozhodla se ke spolupráci s rozvodnou společností Southern California Edison. Poskytne jí totiž několik hybridních automobilů Ford Escape Hybrid SUV modelové řady 2008, které budou Fordem upraveny na . Jinými slovy bude možné je doma nabít rovnou ze zásuvky. Ford si představuje, že jeho obchodní model se postupně rozroste z jižní Kalifornie do všech států USA.

Audi: budoucnost hybridů závisí na růstu prodejů v USA

Agentura Reuters informuje, že automobilka považuje za klíč k tržnímu úspěchu v budoucnosti růst prodejů v USA. Podle aktuálních statistik putovalo hruba 70% z 283 000 hybridních automobilů prodaných na celém světě právě k majitelům do USA. Zbytek světa je na tom o mnoho hůř – má 21% a pouhých 8%. Pro srovnání, v roce 2000 se velosvětově prodalo pouhých 25 000 kusů hybridů.