Štítek: FCV
Mediální kampaň za vodíkovou budoucnost se rozjíždí
Velkým propagátorem vodíkového pohonu je japonská automobilka Toyota. Již v příštím roce vstoupí do prodeje první sériový vodíkový automobil Toyota FCV (Mirai). Marketingové oddělení Toyoty nelení a spouští gigantickou mediální kampaň.
Toyota věří vodíku, sériové auto v roce 2015
Po celém světě se ve všech pádech skloňují slova „elektromobil“ nebo „hybrid“. V 90. letech populární vodíkové automobily však zůstávají stranou zájmu. Dostat automobilový svět z „vodíkové deziluze“ chce japonská Toyota, která na letošním autosalonu Tokyo Motor Show představí první sériový vodíkový osobní automobil.
Renault má prototyp vozu Scénic ZEV H2 na vodík
Francouzská automobilka Renault představila po vzoru partnerské společnosti Nissan a jejího modelu Nissan X-Trail FCV prototyp vozu Renault Scénic ZEV H2 s pohonem na vodík. Maximální rychlost je 160 km/h, dojezd 350 km s možností zvýšení tlaku ve vodíkových nádržích, a tím i zvýšení dojezdu až na 500 km. Nissan dodal pro prototyp palivové články, palivové nádrže a lithium-iontové baterie, zatímco inženýři Renaultu upravili model Scénic tak, aby bylo možné do něj tyto komponenty vložit. Je sice o 6 cm delší, ale zato si uchoval celý objem kufru jako klasická verze.
2015: klíčový rok pro komercializaci palivových článků
Na profesním semináři se nedávno v Japonsku sešli zástupci předních japonských automobilek a Ministra ekonomiky, obchodu a průmyslu v rámci demonstračního programu „Vodík a palivové články“. Předně bylo zdůrazněno, že narozdíl od hybridních automobilů mají před sebou auta na palivové články ještě dlouhý kus cesty. Yasuhiro Daisho, profesor na Waseda University, přednesl trefné přirovnání: „Pokud bych měl tato vozidla připodobnit letadlu, řekl bych, že hybridy už létají a elektromobily pomalu startují a stoupají, zatímco FCV zatím popojíždějí po ranveji.“