elektrické motorky - test Quantya na webu Nazeleno.cz

Nazeleno.cz – test elektrického endura Quantya

Na webu Nazeleno.cz dnes vyšel test elektromotocyklu Quantya. Elektrické enduro se už nějakou tu dobu úspěšně šíří Evropou. Také v ČR mají brzy vzniknout první Quantya parky, za velkou louží zas vyráží do boje konkurence v podobě společnosti Zero Motorcycles. Čas elektrických motorek je tady!

„Hlavní myšlenkou za konstrukcí Quantye je zábava. Vyřádíte se, odpočinete si, dobijete stroj i sami sebe a pak znovu do sedel. Nejde o motorku určenou pro dlouhé dojezdy. Jakmile se baterie vybije, prostě ji připojíte do zásuvky a dobijete pomocí přiložené nabíječky. Plné dobití zabere něco kolem 80-120 minut, za tu dobu „vysaje“ ze sítě 2,8 kWh energie. Není ovšem radno skončit s vybitou baterkou v lese, kde obvykle žádné zásuvky nebývají“ (celý článek)

Elektromotocykly Zero Motorcycles Zero S

Zero S – elektromotorka do města i na dálnici

Elektromotocykly si získávají čím dál tím větší oblibu. Quantya se úspěšné šíří Evropou, chystá se bezemisní závod TTXGP na Isle of Man a americká firma Zero Motorcycles uvádí po off-roadovém modelu Zero X novinku v podobě Zero S. Na první pohled jde poznat, že jsou to příbuzní. Elektrický motocykl nabízí sílu 31, maximální rychlost 96,6 km/h a dojezd až 97 km díky 4 kWh baterii. Samozřejmostí je integrovaná dobíječka, díky které motorku dobijete zhruba za čtyři hodiny. Celková váha motorky je 102,1 kg. Zero Motorcycles už teď přijímají předobjednávky, první dodávky by měly začít v květnu. Cena Zero S je stanovena na 9950 dolarů, v hrubém přepočtu asi 200 000 Kč. Na videu v článku se můžete podívat jak si elektromotorka Zero S vede na okruhu i v lehkém terénu.  

Elektromotocykly Zero Motorcycles Zero S

TTXGP - elektromotocykl Motoszysz EV 580

Ekologického závodu TTXGP se účastní 24 elektromotorek

Organizátoři připravovaného ekologického závodu TTXGP na britském ostrově Isle of Man vydali kompletní seznam závodníků a jejich strojů Celkem se závodu zúčastní 24 motocyklů a 16 týmů. Závod se pojede 12. června 2009 pod záštitou Mezinárodní federace motocyklistů (FIM). Kromě týmů z Británie se účastní také Itálie USA, Indie, Německo a Rakousko. Jedním z účastníků je například společnost Mission Motors se svým elektrickým monstrem Mission One. Společnost EVO Design Solutions, se představí hned se dvěma stroji, a to EV-0 RR a EV-0 R. Brammo, známý výrobce brzd, pouští do soutěže svůj elektromotocykl Enertia. Elektromotorky osedlají nejzkušenější závodní jezdci, například sedminásobný vítěz slavného Isle of Man TT, Mick Grant. Do sedla jedné z elektromotorek usedne také Maria Costello, držitelka guinessova rekordu za nejrychlější zajeté kolo. Azhar Hussain, ředitel závodu, si vysokou účast pochvaluje. „Jsme nadšeni ze zájmu, který se TTXGP podařilo globálně vyvolat, a také skvělou kvalitou soutěžících týmů,“ řekl. TTXGP je světově první motocyklový závod bez emisí, účastnit se jej mohou pouze motorky na elektřinu.

elektromotocykl na TTXGP EV-0 RR

Závodní elektrické supermoto EV-0 RR

Zhruba za tři měsíce, přesně 12. června 2009, se na britském ostrově Isle of Man pojede závod TTXGP. Světově první Grand Prix bez jakýchkoliv emisí. Přihlášena je plejáda elektromobilů i elektromotocyklů. Dalším ze zájemců je také supermoto EV-0 RR od společností Xenophya Design a Evo Design Solutions. Prozatím nejsou známy žádné další detaily, snad jen, že elektrický motocykl pohání dvojice elektromotorů. Kromě EV-0 RR se „čistého“ Grand Prix zúčastní například také nedávno představený elektromotocykl Mission One.

elektrický motocykl Mission One

Elektrické supermoto – černé monstrum jako od Ducati

Kdekdo by chtěl měnit svět. je takových snílků doslova plná. Parta týpků z mladé americké společnosti Mission Motors to chce dokázat skrze svůj úžasný nazvaný Mission One.

„Začalo to jako sen jednoho člověka o výkonné elektrické motorce. Přešlo to ve společnost tří zakladatelů ocitnuvších se v garáži. Rozrostlo se to v tým s cílem změnit svět.“ Tak zní úvodní motto firmy, která vládne nejen obrovskými ambicemi, ale především neuvěřitelnými zkušenostmi.  
elektrický motocykl Mission One

Vectrix superbike - elektrický motocykl

Elektrický superbike Vectrix

Elektrické motorky začínají pomalu vykukovat na světlo světa. Už před rokem jsme přinesli zprávu o konceptu elektromotocyklu Vectrix. Autorem tohoto designu je ROBRADY, který za něj aktuálně také získal prestižní designové ocenění od Red Dot Museum v Singapuru. Elektrický motocykl využívá lithium-iontové baterie a elektromotor umístěný v zadní části. Maximální rychlost motorky je 200 km/h. Návrh existuje nejen ve virtuální či papírové podobě, ale minulý listopad se objevil v plné parádě také na autosalonu v Milánu. Společnost Vectrix svého času koketovala i s myšlenkou, že by elektromotocykl s dojezdem několika desítek kilometrů začala vyrábět. Současná ekonomická situace takovému plánu ale příliš nepřeje.

Honda i Yamaha budou vyrábět elektrické motorky

Nejen elektromobily, ale také elektrické motorky se chystají ovládnout silnice budoucnosti. Před víkendem ohlásily společnosti Honda a Yamaha, oba velmi dobře známí výrobci motocyklů z Japonska, že hodlají během následujících let uvést na trh elektrické motocykly. Yamaha to chce provést už v roce 2010 s tím, že dojezd bude 100 km na jedno nabití. Honda, dnes největší výrobce motorek na světě, chce své eletromotorky uvést o rok později, 2011. Cílovými zákazníky jsou pro Hondu především velké firmy jako je Japonská pošta, která by podle slov zástupců Hondy mohla proměnit svou flotilu 90 000 motocyklů v elektrické motocykly. Podobně, jako se chystá ve velkém přejít na elektromobily. Honda bude ve svých elektrických motorkách využívat li-ion baterie, podrobnosti o konstrukci strojů od Yamahy zatím neznáme.

Enertia

Enertia aneb další moto na baterky

Motocykly s elektromotorem jsou stále populárnějsí. Novým přírustkem je od americké společnosti . Právě tento motocykl by se mohl rozšířit mezi širší veřejnost díky svému designu, technologiím a parametrům.

Maximální rychlost 80 km/h spolu s dojezdem 70 km dělají z Enertie solidní přibližovadlo využitelné ve velkých městech. Lithium-fosfátové baterie o jmenovitém napětí 76,8 V a kapacitě 3,1 kWh se plně nabijí za 3 hodiny. Díky využítí uhlíkových vláken se stroj pyšní pouhými 125 kg. Rám z uhlíkových vláken, značkové brzdy Brembo, pneumatiky Pirelli. Za to vše si zájemce o Enertii připlatí. Cena je stanovena v přepočtu na 300 tisíc Kč.

Enertia

Vstup do Fotogalerie Enertia >>