Elektromobil Mitsubishi i MiEV

Mitsubishi i MiEV: elektromobily jsou budoucnost

Japonská automobilka Mitsubishi odhalila svůj obchodní plán pro následující roky nazvaný „Step Up 2010“. Cílem společnosti je v roce 2010 dosáhnout prodejů 1 422 000 aut, což by znamenalo nárůst o 6,4% proti 1 337 000 vozů prodaných v roce 2007. Mitsubishi se podle tiskovéh zprávy hodlá zaměřit především na segmenty miniautomobilů a malých automobilů, střeních automobilů a SUV. V oblasti ochrany životního prostředí se chce Mitsubishi soustředit na vývoj čistých dieselových motorů, vysoce výkonných automatických převodovek, ale co především: pilířem budoucího snažení Mitsubishi v oblasti ekologie má být elektromobil nové generace „i MiEV“.

Škoda Superb GreenLine

Ženevský autosalon: Škoda Superb GreenLine

Volkswagen se v oblasti životního prostředí angažuje víc a víc a na ženevském autosalonu předvedl nejen Volkswagen Golf TDI Hybrid, ale také model Škoda Superb GreenLine (více). Novinku pohání diesel 1.9L TDI PD DPF motor s filtrem pevných částic o výkonu 103 koní a výslednou spotřebou 5,1 l / 100 km při emisích 135 gm/km. Žádný velký zázrak, ale je hezké vidět, že i značka Škoda má „ekologického ducha“.

Audi Q7 V12 TDI

Ženevský autosalon: Audi Q7 V12 TDI půjde do výroby

Audi, luxusní značka koncernu Volkswagen, má na ženevský autosalon připravenu spoustu dieselových překvapení. Kromě Audi R8 TDI Le Mans je to i SUV Audi Q7 V12 TDI. Malé silniční monstrum nabídne 6.0 litrový dvanáctiválcový dieselový motor s výkonem 500 koní, což dává Audi Q7 V12 TDI zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 5,5 s. Pravda, spotřeba 11,87 l/100km není právě to pravé „ekologicky ořechové“. Ale pořád lepší, než vydávat za lepší řešení hybridní SUV. Zájemci o Audi Q7 V12 TDI můžou posílat předobjedávky do Audi už v druhé polovině letošního roku.

Chrysler 300C SRT

Dieselový Chrysler 300C SRT-Design

Automobilka Chrysler oficiálně potvrdila, to, o čem magazín Top Gear tiše informoval už před časem. Do nabídky luxusních sedanů přibude také dieselová verze modelu 300C SRT-Design. Za cenu kolem 1 milionu korun v přepočtu nabídne dieselový Chrysler 300C SRT-Design také přepracovaný interiér, LED osvětlení, integrovaný MP3 přehrávač, a především třílitrový V6 dieselový motor. Nové modely jsou v prodeji od března v ceně od L27 495.

koncept Zenz

Ženevský autosalon: koncept Zenz se spotřebou 3 l/100 km

Ženevský autosalon se blíží a zároveň přitahuje řadu malých, méně známých značek. Jednou z nich je návrhář Ralf Zenz, který hodlá v Ženevě představit svůj koncept úsporného dieselového kupé s výkonem 140 koní, max. rychlostí 230 km/h a spotřebou 3 l/100 km. Úsporný automobil nápadně připomíná jiný koncept, totiž německý super-lehký automobil Loremo. Nízká hmotnost a vysoká aerodynamičnost jsou hlavními přednostmi obou těchto úsporných automobilů.

Jeep Renegade

Jeep Renegade

Detroitský autosalon 2008 představí celou řadu nových automobilů automobilky Chrysler. Po Dodge Zeo je dalším z nich i koncept Jeep Renegade, který představuje vstup značky Jeep do 21. století. Jedná se o sportovní terénní automobil vybavený elektromotorem, ale také malým Bluetec dieselovým generátorem. Dojezd pouze na lithium-iontové baterie je 64 km, kombinovaná spotřeba 2,1 l/100 km. Koncept výrazně připomíná futuristické terénní vozy z počítačové hry Halo.

International DuraStar Hybrid

Navistar bude vyrábět hybridní náklaďáky

V oblasti nákladních aut se toho v souvislosti s alternativními palivy zatím děje pomálu, alespoň ve srovnání s osobními vozy a hromadnou dopravou. O to více musíme ocenit tiskovou zprávu společnosti Navistar, která oznámila začátek linkové výroby diesel-hybridních nákladních automobilů. International DuraStar Hybrid je prvním elektrickým nákladním diesel-hybridem. Ušetří 30-40% paliva v běžném provozu ve městě, nicméně motor může být i zcela vypnut a vůz může pracovat pouze na elektřinu. V Nizozemsku i jinde už ale jezdí nákladní elektromobily.

BMW 635d

BMW 635d – úsporný silák

O nové řadě motorů od BMW využívající dvojitého přeplňování Twin-Turbo jsme již informovali u modelu 123d. Nyní technologie dorazila do luxusního a rozlehlého kupé 635d, které má opravdu zajímavé parametry.

Témeř dvoutunový kolos potřebuje pouhé 6,3 sekundy pro zrychlení na 100 km/h. O pohon se totiž stará nový dieselový šestiválec o objemu 3 l disponující výkonem 286 k a točivým momentem 580 Nm. To vše však při kombinované spotřebě 6,9 l/100km!

zdroj: BMW

Toyota Prius plug-in

Toyota: zlevníme hybridy

Nová generace hybridního vozu Toyota Prius je už netrpělivě očekávána. Podle aktuálního prohlášení výkonného vice prezidenta společnosti Toyota, Kazuo Okamota, „bude pohonný systém nové generace o polovinu menší a levnější než současná generace“. Jedná o tzv. hybrid synergy drive, který Toyota využívá ve všech svých hybridních vozech. Potvrdil také, že namísto lithium-iontových baterií budou v nové generaci Priusu využity starší nikl-metal hydridové baterie (li-ion nejsou připravené).

Bohužel, nikdo zatím neví, kdy se nová generace Toyoty Prius na trhu objeví. Očekává se, že snad někdy v průběhu příštího roku. Okamoto dodal, že Toyota se nechystá operovat v oblasti dieselů, které jsou dnes doménou především evropských automobilech, a dokonce ani diesel-hybridů. Diesely jsou podle něj lépe uzpůsobeny pro jízdu po dálnici a na dlouhé vzdálenosti. Nezapomněl ale dodat, že budoucí hybridy od Toyoty budou stejně dobré, ne-li lepší, než současné diesely. Nutno podotknout, že v USA, ale ani v Japonsku diesel téměř nejezdí.

BMW 123d

BMW 123d – výkon s nízkými emisemi

Automobilka BMW získala díky své vyspělé technologii primát – první vůz s výkonem vyšším než 200 koní a současně nižšími emisemi než 140 g CO2/km.

Jedná se o model ze série 1, třídveřový hatchback BMW 123d. Pohon zajišťuje dieselový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 204 HP disponující dvojím turbem – jedním pro nízké, druhým pro vysoké otáčky. Efektivní a přesto výkonný agregát poskytuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a dosahuje průměrné spotřeby 5,2 l/100km při 138 g CO2/km.

Zajímavé parametry, nemyslíte?