Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior

Italská automobilka Alfa Romeo představila nový model Junior. Nejedná se sice ani o elektromobil nebo hybridní automobil, ale jde o malé, živé sportovní auto vybavené například i 1,3 l benzinovým motorem, který se – pokud se s ním správně zachází – může vyznačovat příjemně nízkou spotřebou.

Loremo: spotřeba 1,5l/100 km

Německá automobilka představila revoluční dieselový automobil stejného jména, který se může pyšnit spotřebou 1,5l/100 km a emisemi 50g CO2/km. To je asi nejméně, kolik může motor na klasická paliva dosáhnout.

Konstruktéři Loremo šetřili kde se dalo, především na váze. Nikde není ani o gram navíc. Jako motor slouží automobilu buďto turbodieselový dvouválec o výkonu 20 koní, který z 0 na 100 km/h zrychlí za 20 sekund, nebo tříválec s výkonem 50 koní, který už je rychlejší a zvládne to za devět sekund.

V každém případě ale dosahují motory spotřeby kolem 1,5 l/100 km, a to se u benzinových/dieselových motorů jen tak nevidí. je zatím ve fázi testování a do prodeje se nejspíš dostane teprve během roku 2009. Prohlédněte si kompletní galerii vozu Loremo.

Honda Accord diesel v roce 2009

Automobilka Honda nedávno oznámila, že hybridní automobil Honda Accord se neprodává dobře, a tak místo hybridu uvede na trh v roce 2009 dieselovou verzi s velmi nízkou spotřebou.

Půjde o model vybavený řadou čistých dieselových motorů, které by měly mít spotřebu až kolem 4,5 l/100 km a velmi nízké emise. Nedávno byl na technologickém veletrhu v Kalifornii předveden model Honda Accord diesel pro evropský trh vybavený motorem 2.2 i-CTDi, jehož spotřeba se pohybovala právě kolem 4,5 l/100 km. Ve své třídě tak bude s ohledem na spotřebu jasnou jedničkou. Prodávat se bude v Evropě i v USA.

Malá velká Mazda 2

Nový model už je na běžícím pásu továren automobilky poblíž města Hirošima. Mazda 2 byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou a je o 100 kg než její předchůdce. V se bude prodávat během června pod názvem Mazda Demio, do Evropy dorazí Mazda 2 během října za dosud neoznámené ceny. První tři modely budou benzinové: 1,3 litrový motor (74 nebo 85 koní) a 1,5 litrový (105 koní). O měsíc později by měl dorazit i 1,4l diesel s výkonem 70 koní. V USA se toto bude prodávat nejspíš pod názvem od roku 2009. Spotřeba nejvýkonnějšího modelu se pohybuje kolem 6,6 l/100 km.

Kia Rio Hybrid

Hybridní verze malého sedanu Kia Rio se objevila už na autosalonu v Ženevě, později také na autosalonu v Lipsku. V současné době jihokorejská automobilka Kia vyrábí 4000 kusů tohoto vozu jako vládní zakázku. Veřejnosti by měla být hybridní Kia Rio k dispozici v roce 2009. Jedná se o diesel-hybrid vybavený 1,4 l motorem o výkonu 88 koní a elektromotorem o výkonu 16 koní. Případně bude k dispozici také kombinace 1,6 l motoru s 20 koňovým elektromotorem. Menší verze by měla mít spotřebu zhruba 5,6 l/100 km. Maximální rychlost vozu Kia Rio Hybrid bude dosahovat 180 km/h při zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekund.

Porsche: hybridy a diesely

se momentálně velmi zajímá o koupi , částečně možná i proto, aby vylepšilo své postavení v oblasti ekologických automobilů. Už brzy chce totiž do svých automobilů montovat dieselové motory a hybridní pohon. Můžou za to samozřejmě především omezení emisí ze strany EU. Porsche už například potvrdilo, že modely Cayenne a Panamera získají hybridní pohon, nově se do hry nejspíš zapojí také dieselové motory.
Mimochodem, nedávno na Auto.cz vyšel zajímavý článek „Porsche Cayenne Turbo LPG – plynová zbraň“.

Kachna jako diesel hybrid!

Magazín Auto Express UK přinesl ukázky nového modelu vozu Citroën 2CV. Jedná se o futuristickou renovaci známé „Kachny“, která má být zřejmě pro automobilku něčím jako je nový Volkswagen Beetle.
Jednoznačně rozpoznatelný tvar kapotáže navazuje na koncept Evoque z roku 2005. Co víc, celý model nového Citroën 2CV má být velmi přívětivý k přírodě. Nová Kachna má vynikat nízkými emisemi i spotřebou především díky . Zatímco původní Kachna byla navržena jako velmi levný vůz, nový model 2CV bude spíše dražší, luxusnější záležitostí, čemuž bude odpovídat cena i výbava. Produkce by mohla začít už v roce 2009.

Škoda bude vyrábět dieselové motory

Týdeník Ekonom přinesl zajímavou informaci o tom, že automobilka bude možná vyrábět dieselové motory. Je tedy vidět jasné směřování automobilek k úspornějším, ekologicky přijatelnějším řešením. Škoda dosud v celé své historii diesely nikdy nevyráběla. Nové motory by se mohly objevit už v příštích modelech a . Část výroby pak poslouží také značkám a , dost možná přijde i dieselová verze modelu .

automix

Mini Cooper D

Hbitý malý sporťák model 2007 nabízí nadstandardní komfort a vynikající jízdní vlastnosti. Mini Cooper D navíc pohání turbodieselový 1,6 litrový čtyřválec, který drží spotřebu na vynikající úrovni kolem 4,2 litrů na 100 km.

Mercedes-Benz E320 Bluetec oceněn jako World Green Car 2007

Automobilka Mercedes-Benz se svým modelem Mercedes-Benz E320 Bluetec porazila největšího rivala v podobě BMW a jeho modelu BMW Hydrogen 7, a zároveň i dalšího nominovaného – .

Vyhlášení bylo součástí newyorského autosalonu a zvolení Světového auta roku, kterým se stal Lexus LS 460. Mercedes-Benz E320 Bluetec si své vítězství vedle takových vozů jako Saab 9-5 BioPower nebo Citroen C2 Stop & Start vysloužil díky vynikající spotřebě a především obnovení přítomnosti dieselů na severoamerickém kontinentu.

Audiusdiesel.com – Myslí to Audi s naftou vážně?

Automobilka Audi jde na čistší dopravu přes dieselový pohon. Spustila proto stránky Audiusdiesel.com, kde představuje svoji dieselovou technologii. Informuje také o standardu Bluetec, na kterém se dohodla s VW a DaimlerChrysler. Standard Bluetec by měl sloužit na americkém trhu k odlišení úsporných a ekologičtějších agregátů od klasických „nafťáků“. Myslí to Audi s ekologií vážně nebo jen propaguje svoje TDI?