VW Passat BlueMotion v Ženevě

Ženevský autosalon odstartuje až za pár týdnů (8. až 18. března), ale v motoristickém světě už se diskutuje o modelech, které budou ve Švýcarsku představené.
Jedním z nich by měl být VW Passat BlueMotion. Ačkoli VW nevyrábí žádné hybridní automobily, značku BlueMotion používá pro modely s nízkou spotřebou a emisemi. Šetrný Passat s dieselovým motorem by měl mít spotřebu do 5 l/100km a emise CO2 okolo 100 g/km.

Plány BMW: hybridy a diesely

Daniel Kammerer, ředitel divize automobilky pro , odhalil na plány společnosti na nové a . BMW má v současnosti v oblasti hybridních automobilů dohodu s automobilkami DaimlerChrysler a . Kammerer přiznal, že jsou v tomto ohledu o dva až tři roky pozadu oproti ostatním automobilkám. BMW se v i řadí k luxusnímu zboží, a tak je jasné, že si dávají záležet na tom, jak budou jejich budoucí automobily vypadat. Narozdíl od ostatních automobilech hodlá BMW vsadit svůj do zcela nového modelu (nejspíš něco jako ). Od roku 2008 hodlá BMW začít v USA prodávat také své dieselové modely.

AutoTram – hybridní autobus/tramvaj

Koncept nového hromadného dopravního prostředku s názvem AutoTram představili vědci z německého Fraunhoferova Institutu Dopravy a Infrastruktury. Kombinuje flexibilitu autobusové dopravy, ale zároveň nepotřebuje koleje ani dráty a má kapacitu tramvaje. To z něj činí o 30 až 50% levnější dopravní systém než jsou stávající tramvajové systémy.
Souprava může být až 36 metrů dlouhá, AutoTram může jezdit jako jediný autobus na nízko obsazených linkách, anebo jako dva spojené AutoTramy připomínající tramvaj na více zatížených linkách. Pokročilý řídící systém umožňuje zařízení AutoTram snadno manévrovat i ve složitých městských oblastech.

Toyota představí superčisté diesely v roce 2008

Amerika i Evropa, stejně jako Japonsko, neustále legislativně přitvrzují v boji proti emisím. Automobilky jsou nuceny se tomuto trendu přizpůsobovat, a tak Toyota připravuje na rok 2008 několik superčistých dieselů s minimálními emisemi. Ty by měly odpovídat velmi přísným omezením, která v Japonsku začnou platit v roce 2009. Nové limity budou pětinou množství emisí, než jaké je povoleno dnes v Evropě. Už v druhé polovině roku 2008 začne proto Toyota v Evropě montovat do svých automobilů nové dieselové motory. Prodeje Toyoty v Evropě jsou ostatně ze 40% diesely.

První dieselový motocykl v prodeji

Holandská společnost Trackstar uvedla na trh Trackstar T-800CDI. Jedná se o první komerčně dostupný motocykl poháněný dieselovým motorem. Během prvního týdne se prodalo patnáct kusů a výroba během dalších dvou let vychrlí 250 až 500 kusů. Motocykl využívá tříválcového motoru o objemu 800 ccm, který se montuje také do nového . Trackstar T-800CDI dokáže jet na , ale také 100% rostlinný olej nebo jiné dieselové palivo.

Toyota spolupracuje s Isuzu: společně po zelené

Společnosti a oznámily spolupráci, díky které chtějí vyvinout ekologičtější pohonné jednotky pro své vozy. Spolupráce se má týkat především výzkumu zelených technologií. Isuzu bude zkoumat a vyvíjet malé , zatímco Toyota se postará o a vývoj pohonných jednotek na . Toyota se tímto krokem zjevně snaží převzít roli největšího světového výrobce automobilů a předstihnout tak . Tato společnost právě nedávno prodala svůj malý podíl (necelých osm procent) v Isuzu aby snížila ztráty v Severní americe.