lokomotiva General Electric Evolution Series

Chrysler a General Electric společně vyvíjejí hybridní technologie

Stávky řidičů kamionů po celém světě, pokles prodeje nových automobilů v USA i v Evropě, všechno tohl aktuální dění není ničím jiným, než reakcí na neustále se zvyšující ceny pohonných hmot. Éra levných energií končí a s ní zákonitě musí přijít také zásadní změna technologií. Společnosti Chrysler a General Electric se společně hodlají soustředit především na nákladní dopravu, ať už automobilovou, nebo vlakovou. General Electric už delší dobu vyrábí pokročilé lokomotivy, které výrazně šetří palivo i emise. Svou technologii diesel hybridů nyní hodlá využít ve spolupráci s Chryslerem také v oblasti nákladních automobilů. Tady už podniká kroky také řada dalších výrobců, například Scania, DAF či Volvo, protože je jasné, že prvním, kdo začne hromadně přecházet na úspornější technologie budou právě velcí dopravci.

Fiat 500 Aria

Hybridy od Fiatu za tři roky

Italská automobilka Fiat vsadila na dieselové motory, a tak na Apeninském poloostrově připadnou na jeden prodaný benzínový Fiat hned ctyři vozy se vznětovým motorem. Nyní se objevily zvěsti, že Fiat pracuje na svém hybridním pohonu určeném jak pro zážehové, tak pro vznětové agregáty.

V segmentu malých vozů se počítá s využitím 900ccm dvouválce, který by měl dostat emise vozu v hybridním provedení pod 90 g/km. Dodávkám by pak s nevětší pravděpodobností jako základ posloužil 2,3l dieselový motor.

Peugeot 908

Dieselový hybrid na Le Mans již příští rok?

Závodní tým Peugeot by mohl jako první nasadit hybridní vůz na populární závod 24 hodin Le Mans. Nový výkonný ředitel Peugeotu prozradil francouzskému listu L’Equipe, že se na vývoji takového prototypu opravdu pracuje a první zkoušky na trati v Le Mans by mohly proběhnout v červnu. Na start závodu by se prý mohl diesel-hybrid postavit v roce 2009. Peugeot tak navazuje na několik diesel-hybrid konceptů postavených na modelech 307 a 308.

Ženevský autosalon: Toyota do diesel-hybridů nepůjde

Dieselové hybridy doslova ovládly letošní ročník ženevského autosalonu. Evropské automobilky od Volkswagenu přes Mercedes-Benz až po BMW předvedly alespoň jeden diesel-hybrid. Japonská Toyota, dnes přední světový výrobce hybridních automobilů, se ale této technologie straní. Podle prezidenta společnosti Katsuaki Watanabeho nemá Toyota žádné plány na její využití. Hlavním problémem je podle něj vyšší cena dieselových motorů, což by ještě víc zdražilo celkovou cenu hybridů. Na druhou stranu prezident Watanabe potvrdil, že do roku 2020 nabídne Toyota hybridní verze všech svých modelů.

zdroj: autobloggreen

Volkswagen Golf TDI Hybrid

Volkswagen Golf TDI Hybrid – první obrázky

V pátek jsme přinesli první informace o Volkswagen Golf TDI Hybrid, který byl představen na ženevském autosalonu. Německý magazín Auto Bild má i první obrázky tohoto hybridu (lépe řečeno diesel-hybridu), který bude mít průměrnou spotřebu 3,4 l/100km při emisích 90 g/km. Dieselový motor s výkonem 74 koní a třemi válci bude mít obsah 1,4l, zřejmě jde o stejný typ jako v modelu Polo BlueMotion. Diesel je doplněn elektromotorem o výkonu 27 koní a NiMH baterií. Do prodeje byl měl Volkswagen Golf TDI Hybrid přijít koncem roku 2009.

Mercedes-Benz S400 BlueHybrid

Mercedes-Benz S400 BlueHybrid, první vyráběný li-ion hybrid

Mercedes-Benz se začíná v oblasti hybridů angažovat čím dál tím víc. V průběhu minulých měsíců ukázal pár pěkných konceptů a teď potvrzuje, že to s ekologií myslí vážně. V plánu je zahájení výroby modelu Mercedes S400 BlueHybrid. Ten využívá benzinového 3.5L V-6 motoru kombinovaného s 15kW elektromotorem, který funguje také jako generátor. S400 BlueHybrid bude prvním masově vyráběným hybridem na světě, který využije lithium-iontové baterie. Kombinovaná spotřeba automobilu má být 7,89 l/100 km s emisemi 190 g/km. Maximální rychlost je 250 km/h při výoknu 299 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,3 s. Hybrid se začne prodávat v roce 2009 v USA i v Evropě po boku hybridu ML450 hybrid. Kromě toho chystá Mercedes také diesel-hybridy.

Volkswagen Golf

Ženevský autosalon: Volkswagen Golf TDI Hybrid

Německý Volkswagen sice navenek do oblasti ekologických automobilů zatím nefušuje tak dlouho ani tak často jako ostatní světové automobilky, ale v dílnách a laboratořích si už delší dobu kutí svoje. Na ženevském autosalonu se podle očekávání chystá představit hybridní verzi Volkswagen Golf. Půjde o paralelní diesel-hybrid uzpůsobený pro americký trh (kde se VW Golf jmenuje „Rabbit“). Spotřeba nového hybridu by se měla pohybovat kolem 3,4l/100km při emisích 89g/km. Dobudoucna se pak počítá se stejným typem hybridního pohonu také do modelů Jetta a Audi A3. Další typ hybridního pohonu by měl být během příštího roku zabudován také do modelů Touareg a Q7.