Jízdní kolo pro Bordeaux - City PIBAL Streamer

Obyvatelé Bordeaux si navrhli vlastní kolo, spolu s Philippem Starckem

Přístavní metropole Bordeaux se po roce 2000 začala chlubit svým systémem veřejné dopravy. Tři jsou propojeny s 75 . Vjezd pro auta byl v mnoha částech města omezen. O to víc nyní obyvatelé města jezdí na kole, což podpořila i veřejná . Pro kterou si jeho obyvatelé navrhli ve spolupráci se slavným Philippem Starckem i vlastní .

elektrokolo INgSOC

INgSOC – elektrokolo z jiného světa

Trojúhelníková konstrukce rámu je na světě již jedno století. Čas od času přicházejí konstruktéři s novými návrhy, které se snaží od klasické koncepce osvobodit. Avšak něco podobného zde ještě nebylo! Dovolujeme si vám představit futuristky vyhlížející INgSOC, které boří nejdivočejší představy o vzhledu jízdního kola. Pokud se chce podívat, jak vypadá cyklistická budoucnost, čtěte dále.

elektrokolo Giant Twist Freedom CS Lite

Test: elektrokolo Giant Twist Freedom CS Lite

není a u nás ve velkých městech pořád ještě nemá „vybudovanou tradici“. Posledních dvacet let jsme si prostě museli dosyta užít skutečnosti, že najednou můžeme vozit svá pozadí v pohodlí obrovských aut „jako na západě“. Nic na tom, že s nimi obvykle ve městech stojíme v a ploužíme se rychlostí 30 km/h od křižovatky ke křižovatce.

Básník tím chce říct, že nově vznikající a vůbec počínající důraz na cyklodopravu jsou pouhý začátek cesty k trvale udržitelnému rozvoji dopravy. Cesta je to však dlouhá a další etapa spočívá v přesvědčování veřejnosti, že jízdní kolo představuje plnohodnotný dopravní prostředek, který disponuje řadou výhod. pak tyto výhody spojují s doplňkovým elektrickým pohonem, který může jezdci ušetřit spoustu námahy a potu.   

Jezděte na kolech! radí Respekt

Magazín Respekt 38/2008 přinesl vynikající článek Cyklistika vzpřímená. Je zaměřen na cyklistiku a obecně jízdní kolo jako dopravní prostředek. ‚Všichni, aniž by to měli v plánu, uskutečňují tímto Národní strategii cyklistické dopravy, konkrétně její první prioritu, podle níž by cyklistika měla být „rovnocenným prostředkem dopravní obsluhy území“. Ve vládním dokumentu se hned také píše, co je k tomu potřeba: samozřejmě hustší síť stezek, ale také více možností kolo odstavit nebo přepravit jiným dopravním prostředkem.‘ Závěr článku je věnován také elektrokolům, stále populárnější alternativě ke kolům klasickým. Připomeneme-li si jen pár hodin starou zprávu o tom, že kvalita ovzduší v ČR se rapidně zhoršuje vlivem automobilové dopravy, určitě stojí za to se zamyslet, kde všude lze jídní kola využít, případně jak jim usnadnit cestu na ulicích.