Audi Q5 Hybrid

Audi ruší hybrid Q7, soustředí se na Q5

Německá automobilka Audi chtěla už koncem letošního roku nabídnout zákazníkům hybridní automobil Audi Q7. Ten měl být postavený na benzinovém motoru v kombinaci s elektromotory a NiMH bateriemi. Podle magazínu Autocar, kterému se podařilo uskutečnit rozhovor s Michaelem Dickem, hlavou výzkumu a vývoje Audi, se však plány na hybrid Audi Q7 ruší. „Rozhodli jsme se udělat z lithium-iontových baterií prioritu,“ řek Dick. Podle něj je jasné, že právě li-ion baterie jsou budoucnost, a tak chce i Audi mít své eso v rukávě. Proto ruší hybridní SUV Q7, které je postavené ze stejných součástí jako Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne. Zatímco Volkswagen a Porsche plány na hybridní verze těchto svých vozů neruší (využití benzinové motory v kombinaci s elektromotory), Audi se namísto toho hodlá soustředit na vývoj hybridního SUV Audi Q5. „Chceme z Q5 udělat náš první opravdu hybridní model, a plán je připravit ho na lithium-iontové baterie,“ řekl Dick. Kromě toho si ale firma bude vyrábět pro své vlastní potřeby v malém množství stále také verzi Q7. Audi Q5 Hybrid využije 3,2l V6 benzinový motor společně s elektromotory a sadou li-ion baterií. Očekává se, že automobilka jej oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu příští rok a do prodeje zavede v první polovině roku 2010.

Audi Snook

Koncept Audi Snook

Mnoho lidí je stále fascinováno vozítkem Segway, které pomocí gyroskopu a elektroniky dokáže udržet rovnováhu v jednom směru. Tilmann Schlootz zašel se svým Snook ještě o pořádný kus dál. Namísto kol využívá Snook koule, a tak se se zemí stýká jen v jednom bodě.

Vyrovávací mechanizmus musí narozdíl od Segwaye hlídat všechny směry. Horké želízko v soutěži Michelin Design Challenge 2008 vypadá opravdu jako vozidlo budoucnosti a jeho tvůrce slibuje pohodlí, bezpečí a zábavu. Škoda jen, že i při stání na místě spotřebuje Snook značné množství .

Audi Q7 V12 TDI

Ženevský autosalon: Audi Q7 V12 TDI půjde do výroby

Audi, luxusní značka koncernu Volkswagen, má na ženevský autosalon připravenu spoustu dieselových překvapení. Kromě Audi R8 TDI Le Mans je to i SUV Audi Q7 V12 TDI. Malé silniční monstrum nabídne 6.0 litrový dvanáctiválcový dieselový motor s výkonem 500 koní, což dává Audi Q7 V12 TDI zrychlení z 0 na 100 km/h pouhých 5,5 s. Pravda, spotřeba 11,87 l/100km není právě to pravé „ekologicky ořechové“. Ale pořád lepší, než vydávat za lepší řešení hybridní SUV. Zájemci o Audi Q7 V12 TDI můžou posílat předobjedávky do Audi už v druhé polovině letošního roku.

Audu A1 Metroproject Quattro

Audi A1 Metroproject Quattro v Tokiu

Na autosalonu v Tokiu odhalilo Audi svůj koncept A1 Metroproject Quattro. Nejmenší model s výraznou přední maskou však nedisponuje klasickým pohonem 4×4, nýbrž hybridní kombinací. Přední kola pohání elektromotor o výkonu 41 koní, který poskytuje v kombinaci s Li-ion bateriemi vozu dojezd 100 km. Po městě by tedy mohlo malé Audi jezdit výhradně v elektrickém módu.

Audi A4 1,9 TDI e

Automobilka Audi uvedla v Evropě na trh model řady A4, který si zaslouží pozornost zejména kvůli označení „TDI e“. Dieselový motor o obsahu 1,9 l má výkon 115 koní, stovku zvládne za 11 s. Důležitější je však jeho spotřeba, která se pohybuje někde kolem 5 l/100km a emise CO2 137 g/km.

Audiusdiesel.com – Myslí to Audi s naftou vážně?

Automobilka Audi jde na čistší dopravu přes dieselový pohon. Spustila proto stránky Audiusdiesel.com, kde představuje svoji dieselovou technologii. Informuje také o standardu Bluetec, na kterém se dohodla s VW a DaimlerChrysler. Standard Bluetec by měl sloužit na americkém trhu k odlišení úsporných a ekologičtějších agregátů od klasických „nafťáků“. Myslí to Audi s ekologií vážně nebo jen propaguje svoje TDI?

Audi Quattroflex

Ruský designér a student Alexey Bykov vytvořil návrh futuristického vozítka Audi Quattroflex, které je velmi unikátním pohledem na osobní vozidlo, či spíše vozítko. Audi Quattroflex se totiž dokáže roztahovat a smršťovat podle potřeby, například pro potřeby přepravy větších nákladů, anebo naopak při parkování. Návrh získal cenu na výstavě Interior Motives Design.

Solární články

Solární články slouží k výrobě elektřiny pomocí slunečního záření. To je možné díky fotoelektrickému jevu v polovodičích. Solární článek byl objeven už kolem roku 1839, kdy francouzský experimentální fyzik Edmund Becquerel při pokusech s 2 kovovými elektrodami umístěnými v elektrovodivém roztoku zjistil, že při osvícení zařízení vzrostlo na elektrodách napětí: fotovoltaický efekt byl na světě. První skutečný solární článek byl však vyroben až v roce 1877.

Volkswagen Nanospyder

Některé nápady jsou fantastické a některé ještě fantastičtější. Volkswagen Nanospyder patří do té druhé kategorie. Další účastník soutěže L.A. Design Challenge jakoby pocházel z velmi daleké budoucnosti. Jeho autory je designérský tým Audi, konkrétně Patrick Faulwetter, Daniel Simon a Ian Hunter.
Volkswagen Nanospyder je automobil, který je možné skládat, rozkládat a znovu skládat na mikroskopické úrovni. Jeho koncept vychází z toho, že v roce 2015 vyhlásí Ministerstvo dopravy požadavek, že veškeré automobily musí být 100% recyklovatelné. Navíc, aby všechna auta šla s dobou, jejich maximální životnost bude pět let.