Škoda Auto uvádí do provozu nejvýkonnější podnikový superpočítač v České republice

redakce - 31 Říjen 2019

Jako jedna z předních IT společností v České republice provozuje společnost Škoda Auto ve svém hlavním sídle v Mladé Boleslavi od dnešního dne nejvýkonnější firemní superpočítač v ČR. Výpočetní kapacita vysoce výkonného počítače v závodě v Mladé Boleslavi činí dva petaFLOPS, v budoucnu vzroste na 15 petaFLOPS

Výpočetní kapacita vysoce výkonného počítače v závodě v Mladé Boleslavi činí dva petaFLOPS, v budoucnu vzroste na 15 petaFLOPS
foto: Škoda

S výpočetní kapacitou dva petaFLOPS (floating point operations per second) provede dvě biliardy početních operací za sekundu a umožní tak například výpočetně vysoce náročné aerodynamické simulace. Společnost Škoda Auto kromě toho využije kapacitu počítače pro vývoj nových bezpečnostních prvků a motorů.

V budoucnu umožní datové centrum kapacitu 15 petaFLOPS, což znamená, že množství výpočetních operací vzroste až na 15 biliard za sekundu. Datové centrum automobilky zaručuje zároveň maximální zálohování dat a díky promyšlenému konstrukčnímu uspořádání je energeticky hospodárné.

Datové centrum má dynamický záložní zdroj, který pracuje na kinetické bázi. V případě výpadku proudu udrží datové centrum v provozu kontinuálně po dobu několika dní.

Datové centrum má dynamický záložní zdroj, který pracuje na kinetické bázi. V případě výpadku proudu udrží datové centrum v provozu kontinuálně po dobu několika dní.
foto: Škoda Auto

Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast IT a financí, vysvětluje: „S instalací nového vysoce výkonného počítače společnost Škoda Auto dále rozšířila největší podnikové výpočetní centrum v České republice. Důsledně tak pokračujeme ve své cestě k digitální společnosti a vytváříme tak důležitý technický předpoklad k maximálnímu využití stávajících a budoucích technologií a k dosažení maximální efektivity a hospodárnosti např. ve vývojových procesech.“

Klaus Blüm, vedoucí Škoda IT, dodává: „V roce 1969 uvedla automobilka Škoda do provozu první mainframový server značky IBM. S naším novým superpočítačem definujeme dnes, přesně o 50 let později, opět nová měřítka v oblasti IT, avšak ve zcela jiných dimenzích. Náš nový superpočítač disponuje dvěma počítačovými clustery, 1 008 výpočetními uzly a 24 192 procesorovými jádry. Celkem s ním dosahujeme výkonu dvou petaFLOPS. Tento výkon je 67miliardkrát vyšší než výkon prvního mainframového serveru v automobilce Škoda.“

Nový vysoce výkonný počítač v hlavním sídle společnosti v Mladé Boleslavi nabízí výpočetní kapacitu dvou petaFLOPS – to odpovídá dvěma biliardám početních operací za sekundu.

Nový vysoce výkonný počítač v hlavním sídle společnosti v Mladé Boleslavi nabízí výpočetní kapacitu dvou petaFLOPS – to odpovídá dvěma biliardám početních operací za sekundu.
foto: Škoda Auto

Výpočetní výkon postupně vzroste až na 15 petaFLOPS, což odpovídá 15 biliardám početních operací za sekundu a tím zhruba desetinásobku rychlosti před uvedením HPC.

Oblasti technického vývoje a výroby budou kapacity využívat pro vizualizace, zobrazení ve virtuální realitě a simulace, například pro další vývoj v oblasti ochrany chodců, pro simulace v oblastech aeroakustiky a aerodynamiky nebo pro další vývoj motorů.

Ve výpočetním centru se budou ukládat také data propojených aut. Pro uložená data přitom platí maximální požadavky na ochranu dat. Kromě toho se budou v rámci vize „Green Data“, která je součástí strategie „Green Future“ administrativní prostory vytápět mimo jiné i odpadním teplem, které bude vznikat chlazením výpočetního centra.

S výpočetní kapacitou dva petaFLOPS provede dvě biliardy početních operací za sekundu a umožní tak například výpočetně vysoce náročné aerodynamické simulace. Společnost ŠKODA AUTO kromě toho využije kapacitu počítače pro vývoj nových bezpečnostních prvků a motorů.

S výpočetní kapacitou dva petaFLOPS provede dvě biliardy početních operací za sekundu a umožní tak například výpočetně vysoce náročné aerodynamické simulace. Společnost Škoda Auto kromě toho využije kapacitu počítače pro vývoj nových bezpečnostních prvků a motorů.
foto: Škoda Auto

Škoda IT je jedním z největších svého druhu v České republice a patří mezi nejrychleji rostoucí oblasti podniku. Tým expertů, který je odpovědný za nové datové centrum, neustále hledá talentované nové zaměstnance.

Aktuálně je vypsaná celá řada volných pracovních pozic – počínaje odborníky na umělou inteligenci přes specialisty SAP až po datové a obchodní analytiky. Na uchazeče tu čekají vysoce moderní pracovní prostředí a technika na nejvyšší úrovni.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

"Společnost Škoda Auto kromě toho využije kapacitu počítače pro vývoj nových bezpečnostních prvků a motorů."

Takže koncern nejdřív vyhlásí že za 5 let končí s vývojem spalovácích motorů a ejhle máme tu novou superkalkulačku na počítání sračkometů. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off
Další revoluční baterka. Kolikátá už?
https://www.newscientist.com/article/2221740-electric-cars-could-charge-in-10-minutes-with-a-new-kind-of-battery/amp/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Škoda Auto jako jedna z předních IT společností v ČR?? dobrej ftip :)) tento plátek fpodání "redakce" koukám vypouští poslední dobou pěkný ftákoviny ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele M.Krupka

Škoda, že tak výkonný počítač neposílá důležité informace hloupým řidičům přímo do auta. Něco v tom smyslu: Hele vo.e dnes mrzne a kolem tebe to na mostech namrzá. Teď jedeš po mostě kde je maximální povolená rychlost 110km/h tak nejezdi jako pako 130km/h, když jsem ti před chvilkou říkal že mrzne. Nelep se mu na prdel,když jedeš tak rychle.
Bacha před tebou je nehoda(kolona), tak brzdi. Jsi v obci a tady se jezdí 50 a ne 80.
Pravda simple celer je trychtýř a škrabka.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

jj čo by kdo dobrýho vod šáde taky vočekával že ;) prý bude ten krám počítat aerodynamiku nových šáde klikovek od dveří. No možná ještě taky vejplaty ;)))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;)) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name /CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula 2.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /Teslalicker

Obrázek uživatele M.Krupka

Nejhorší součástka většiny Škodovek je mezi volantem a pedály. Na tom by měla Škodovka s tím svým počítačem zapracovat. Vypozoroval jsem, že podobnou součástku mají i vozy BMW a Audi. Nejhorší jsou řidiči služebních vozů značky Škoda Octavia. Čím to je stále nechápu. Naopak najít takovou součástku v Toyotě, nebo v Dacii dá celkem zabrat.

Za mě jsou nejhorší součástky v bílejch dodávkách bez rozdílu značky :)

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele M.Krupka

Pokusím se na ně zaměřit. Nepřišlo mi, že bych nějak výrazně viděl bílé dodávky.

Naprostý souhlas. U všech bouraček je to dost jasně vidět, málokdy je vina mimo nějaký německý koncern. Ono taky na Dacii nebo Toyotě se málokdy najde nápis "No Fear" nebo podobný.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Doufam ve vyuziti kapacity pochopitelne krome bezp.prvku take prevazne el.motoru a jiz ne fosil.motoru.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil