Jako jedna z předních IT společností v České republice provozuje společnost Škoda Auto ve svém hlavním sídle v Mladé Boleslavi od dnešního dne nejvýkonnější firemní superpočítač v ČR.
foto: Škoda
S výpočetní kapacitou dva petaFLOPS (floating point operations per second) provede dvě biliardy početních operací za sekundu a umožní tak například výpočetně vysoce náročné aerodynamické simulace. Společnost Škoda Auto kromě toho využije kapacitu počítače pro vývoj nových bezpečnostních prvků a motorů.
NEPŘEHLÉDNĚTE Škoda Auto bude v Praze zkoušet nabíječky doplněné o mechanickou setrvačníkovou baterii
V budoucnu umožní datové centrum kapacitu 15 petaFLOPS, což znamená, že množství výpočetních operací vzroste až na 15 biliard za sekundu. Datové centrum automobilky zaručuje zároveň maximální zálohování dat a díky promyšlenému konstrukčnímu uspořádání je energeticky hospodárné.
foto: Škoda Auto
Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast IT a financí, vysvětluje: „S instalací nového vysoce výkonného počítače společnost Škoda Auto dále rozšířila největší podnikové výpočetní centrum v České republice. Důsledně tak pokračujeme ve své cestě k digitální společnosti a vytváříme tak důležitý technický předpoklad k maximálnímu využití stávajících a budoucích technologií a k dosažení maximální efektivity a hospodárnosti např. ve vývojových procesech.“
Klaus Blüm, vedoucí Škoda IT, dodává: „V roce 1969 uvedla automobilka Škoda do provozu první mainframový server značky IBM. S naším novým superpočítačem definujeme dnes, přesně o 50 let později, opět nová měřítka v oblasti IT, avšak ve zcela jiných dimenzích. Náš nový superpočítač disponuje dvěma počítačovými clustery, 1 008 výpočetními uzly a 24 192 procesorovými jádry. Celkem s ním dosahujeme výkonu dvou petaFLOPS. Tento výkon je 67miliardkrát vyšší než výkon prvního mainframového serveru v automobilce Škoda.“
foto: Škoda Auto
Výpočetní výkon postupně vzroste až na 15 petaFLOPS, což odpovídá 15 biliardám početních operací za sekundu a tím zhruba desetinásobku rychlosti před uvedením HPC.
Oblasti technického vývoje a výroby budou kapacity využívat pro vizualizace, zobrazení ve virtuální realitě a simulace, například pro další vývoj v oblasti ochrany chodců, pro simulace v oblastech aeroakustiky a aerodynamiky nebo pro další vývoj motorů.
Ve výpočetním centru se budou ukládat také data propojených aut. Pro uložená data přitom platí maximální požadavky na ochranu dat. Kromě toho se budou v rámci vize „Green Data“, která je součástí strategie „Green Future“ administrativní prostory vytápět mimo jiné i odpadním teplem, které bude vznikat chlazením výpočetního centra.
foto: Škoda Auto
Škoda IT je jedním z největších svého druhu v České republice a patří mezi nejrychleji rostoucí oblasti podniku. Tým expertů, který je odpovědný za nové datové centrum, neustále hledá talentované nové zaměstnance.
Aktuálně je vypsaná celá řada volných pracovních pozic – počínaje odborníky na umělou inteligenci přes specialisty SAP až po datové a obchodní analytiky. Na uchazeče tu čekají vysoce moderní pracovní prostředí a technika na nejvyšší úrovni.
„Společnost Škoda Auto kromě toho využije kapacitu
„Společnost Škoda Auto kromě toho využije kapacitu počítače pro vývoj nových bezpečnostních prvků a motorů.“
Takže koncern nejdřív vyhlásí že za 5 let končí s vývojem spalovácích motorů a ejhle máme tu novou superkalkulačku na počítání sračkometů. 🙂
off
Další revoluční baterka. Kolikátá
off
Další revoluční baterka. Kolikátá už?
https://www.newscientist.com/article/2221740-electric-cars-could-charge-in-10-minutes-with-a-new-kind-of-battery/amp/
Škoda, že tak výkonný počítač neposílá důležité
Škoda, že tak výkonný počítač neposílá důležité informace hloupým řidičům přímo do auta. Něco v tom smyslu: Hele vo.e dnes mrzne a kolem tebe to na mostech namrzá. Teď jedeš po mostě kde je maximální povolená rychlost 110km/h tak nejezdi jako pako 130km/h, když jsem ti před chvilkou říkal že mrzne. Nelep se mu na prdel,když jedeš tak rychle.
Bacha před tebou je nehoda(kolona), tak brzdi. Jsi v obci a tady se jezdí 50 a ne 80.
Pravda simple celer je trychtýř a škrabka.
jj čo by kdo dobrýho vod šáde taky vočekával že 😉 prý
jj čo by kdo dobrýho vod šáde taky vočekával že 😉 prý bude ten krám počítat aerodynamiku nových šáde klikovek od dveří. No možná ještě taky vejplaty ;)))
Nejhorší součástka většiny Škodovek je mezi volantem a
Nejhorší součástka většiny Škodovek je mezi volantem a pedály. Na tom by měla Škodovka s tím svým počítačem zapracovat. Vypozoroval jsem, že podobnou součástku mají i vozy BMW a Audi. Nejhorší jsou řidiči služebních vozů značky Škoda Octavia. Čím to je stále nechápu. Naopak najít takovou součástku v Toyotě, nebo v Dacii dá celkem zabrat.
Naprostý souhlas. U všech bouraček je to dost jasně
Naprostý souhlas. U všech bouraček je to dost jasně vidět, málokdy je vina mimo nějaký německý koncern. Ono taky na Dacii nebo Toyotě se málokdy najde nápis „No Fear“ nebo podobný.
Za mě jsou nejhorší součástky v bílejch dodávkách bez
Za mě jsou nejhorší součástky v bílejch dodávkách bez rozdílu značky 🙂
Pokusím se na ně zaměřit. Nepřišlo mi, že bych nějak
Pokusím se na ně zaměřit. Nepřišlo mi, že bych nějak výrazně viděl bílé dodávky.
Škoda Auto jako jedna z předních IT společností v ČR??
Škoda Auto jako jedna z předních IT společností v ČR?? dobrej ftip :)) tento plátek fpodání „redakce“ koukám vypouští poslední dobou pěkný ftákoviny 😉
Doufam ve vyuziti kapacity pochopitelne krome bezp.prvku take
Doufam ve vyuziti kapacity pochopitelne krome bezp.prvku take prevazne el.motoru a jiz ne fosil.motoru.