Škoda Auto otevírá v Praze pobočku společnosti Volkswagen Group Technology Solutions India (VWITS). Nové zázemí posílí spolupráci a vytvoří nové vazby se specialisty v Indii, kde VWITS provozuje jedno ze svých největších globálních IT center.
Strategické partnerství a další rozvoj vlastních odborných znalostí podtrhuje úsilí společnosti Škoda Auto učinit zásadní pokrok v oblasti digitalizace, která je základním kamenem podnikové strategie Next Level – Škoda Strategy 2030.
Zahájení činnosti nového IT centra spojuje místní odborníky a koncernové experty a funguje jako most mezi Českou republikou a Indií. Volkswagen Group prostřednictvím své dceřiné společnosti VWITS provozuje v jihoasijské zemi jedno ze svých největších globálních IT center a zaměstnává více než 2 600 počítačových specialistů.
Indie je důležitým trhem také pro společnost Škoda Auto, protože česká automobilka zde odpovídá za obchodní činnost koncernu Volkswagen a jeho značek, a zároveň hraje významnou roli v plánech na internacionalizaci značky Škoda.
V roce 2018 rozšířila Škoda Auto největší podnikové datové centrum v ČR s projektovanou výpočetní kapacitou 15 petaFLOPS. Navíc již dnes automobilka využívá virtuální realitu, umělou inteligenci či cloudová řešení.
Moderní výpočetní technologie se uplatňují při vývoji a testování nových vozů přes pokročilá výrobní zařízení a prvky průmyslu 4.0 až po vývoj a správu dat v rámci palubního softwaru a hardwaru současných vozů. Všechny tyto i další služby mohou těžit z výhod nové strategické spolupráce.
Další posílení interního know-how v oblasti IT ve společnosti Škoda Auto Nová regionální pobočka VWITS nabídne zprvu místo pro 30 expertů. Jejich úkolem bude ve spojení s kolegy v Indii posílit podporu širokého portfolia IT služeb společnosti Škoda Auto.
Hlavním cílem pražského centra je spolupráce s místními poskytovateli softwaru, například v oblasti logistiky, výroby a prodeje automobilů, a to se zaměřením na zdokonalení interních odborných znalostí v oblasti IT a zintenzivnění mezinárodní spolupráce. Počítá se také s výměnou talentovaných zaměstnanců mezi oběma zeměmi a dlouhodobými stážemi expertů ze zahraničí.
V pražské pobočce v Praze-Vysočanech bude nové IT centrum po boku podobně orientovaných IT oddělení společnosti Škoda Auto zajišťujících vývoj pokročilých technologických řešení, datové analytiky a umělé inteligence. Sídlo zde má také kompetenční centrum SAP pro společnosti koncernu Volkswagen, jež provozuje Škoda Auto.
Jedno podlaží je vyhrazeno neziskovému vzdělávacímu institutu 42 Prague, kde se inovativním způsobem připravují na kariéru v IT oborech softwaroví vývojáři. Škoda Auto trvale hledá a vytváří řadu příležitostí pro rozvoj IT řešení.
Nedávno například hostila hackathon BeeGreen pro sedm týmů složených z 60 mezinárodních IT odborníků. Dvoudenní programovací maraton se stal unikátní příležitostí pro softwarové firmy, aby předvedly své odborné znalosti a inovativní nápady zaměřené na udržitelnost.
zdroj: tisková zpráva
Mel jsem tu cest spolupracovat s Indy na IT projektu v Audi. Je to sice uz davno, ale v principu to bylo tak, ze se jim muselo do slova a do pismene napsat co maji naprogramovat. A oni to jako roboti udelali. Jenze IT neni rovnocara zalezitost. I behem vyvoje je nutne udelat urcite zmeny, protoze se to ukaze jako lepsi. Kdo vyviji a zaroven programuje, muze to operativne vylepsit. Ale s tim outsourcingem to tak nejde. Je nutne pockat co prijde z Indie zpet a pak se to musi predelavat a clovek se musi prokousat tim co naprogramovali a nakonec je to mnohem obtiznejsi, nez kdyby se to delalo lokalne vse z jedne ruky. Proto chapu, ze majitele Skodovek i VW zoufaji nad tim co maji v autech. V konecnem efektu to je vzdy drazsi, polofunkcni, nikdo nema ucelenou predstavu jak to funguje a zakaznici odchazi jinam. Ale manazeri IT oddeleni muzou malovat grafy, kolik ze usetrili a jak jsou genialni.
Kdo někdy dělal v IT, tak mi dá za pravdu, že indické IT opravdu nechceš. Pár indů je sice špičkových, ale průměr je tragédie.
Nikdy nic není problém. Nikdy nic není. Na schůzky jedině s tlumočníkem z „angličtiny“ do angličtiny.
Uff, ale vyšlo to doslova na poslední chvíli, už jsem se bál, že se autor zapomněl, a do oslavného článku na nefunkční indicky softwarový outsourcing, jehož blaho si majitelé škoda vozů užívají denně, zapomněl vložit udržitelnost.