Rivian plánuje vybudovat stovky nabíjecích stanic. A stejně jako v posledních měsících Tesla je chce otevřít veřejnosti.
Šéf automobilky Rivian RJ Scaringe dává jeden rozhovor za druhým a trousí tu a tam velmi zajímavé střípky. Nedávno jsme se tak třeba dozvěděli (nebo si spíš potvrdili), že Rivian připravuje výrobu menších, levnějších elektromobilů. V rozhovoru dále zmínil, že Rivian určitě také plánuje veřejně otevřít svou síť nabíjecích stanic Rivian Adventure Network (RAN).
Rivian to nicméně dělá z prostého důvodu, stejného, jako Tesla: firmě se tak otevřou dveře k masivním vládním finančním pobídkám v tzv. „Federal Charging Fund“. Z tohoto fondu mohou firmy čerpat peníze na další rozšiřování sítě nabíjecích stanic. Podmínkou je, že nesmí být uzavřené. Výsledek je ale každopádně výhodný pro všechny.
zdroj: Teslarati
off
Bezdrátové dobíjení EV se stejnou účinností jako přes kabel:
https://witricity.com/products/automotive-solutions/
Sice to (zatím) nejsou stovky kW, ale pro pomalejší dobíjení někde na parkovišti nebo v garáži ok.
90-93% účinnost
Ano. Jedná se o účinnost „end-to-end“, tj. mezi výstupy sítě nn až do na vstupy baterky EV. Firma tvrdí, že nabíjení přes kabel má tuto účinnost téměř stejnou.
off
Londýnský analytik zovna teď na CNN: Ceny lithia klesly o 60 %. Časem se dopracujem k tomu, že výroba elektromobilů bude levnější než výroba spalováků.
Českej smradlavej rybníček: To je konec aut! Euro 7 a elektromobily zabijí autoprůmysl a naší ekonomiku! :)))
https://youtu.be/_IXjwuQqFvM
Jsem to tady před pár dny psal – lithium klesá… Ale prý je to spojeno s prudkým poklesem výroby v Čínských elektromobilkách a to je zase zapříčiněno ukončením podpor pro nákupy EV v Číně…Jak jsem koupil tak prodávám..
Ale logicky je potřeba kromě efektivizace zpracování lithionosné suroviny taky zvyšovat objemy těžby a výroby lithia a to nevím jestli se děje dost rychle…
Realita Rivianu: Není schopen dodat co slíbil a nabízel a místo toho radši dané produkty a nabídky rovnou zrušil. Závady nepojízdných znehybnělých Rivianů řeší z jediného call centra místo z lokálních servisů a lžive slibuje že autorizovaná odtahovka je perfektně proškolená, že nesmí auto tahat na korbu navijákem, ale musí ho naložit jeřábem. Po opětovném ujištění klienta že vše bude OK dorazí Lojza bez jeřábu a ptá co to je za auto, že takový ještě neviděl…
1. Rivian lákal lidi na vestavný výsuvný kuchyňský blok dražší než celá kuchyň do domu, tedy šílených 6 750 $.
Výsledek – bez náhrady zrušeno.
2. Poruchovou roletu na korbu radši zrušil a jejich majitelé co je mají a mají je rozbité, tak se nejspíš opravy v záruce už nikdy nedočkají. Zrušeno.
3. Tragický zmatený nelogický servis a asistence klientům s rozbitým autem.
Vše viz osobní zkušenost chlapců z Now you know, kterým se z jejich Rivianu stala napojízdná mrtvá cihla. Myslím že to byla softwérová chyba co pořád vysávala šťávu z 12V baterie.
https://youtu.be/ohuoZ8opHPk
Rivian určitě není bez problémů, ale to nebyla ani Tesla. Ten rozjezd je prostě peklo.
Vše je jen o komunikaci s klientem. Dobrá včasná, otevřená komunikace s klientem dělá zázraky a neodradí jich tolik jako zpackaná opožděná komunikace po které zůstává akorát pachuť.
Neúspěchy jiných neomlouvaj moje neúspěchy.