Řidič napsal dopis na rozloučenou svému Porsche Cayman S, koupil si místo něj Tesla Model 3

Originálním způsobem se rozhodl se svým starým fosilním autem rozloučit Alex Voigt. Napsal mu dopis.

Alex Voigt se se svým spalovákem rozloučil stylově dopisem. A pořídil si Tesla Model 3 Performance, kterou pojmenoval „HAL“.
foto: Tesla

„Drahý Caymane, během posledního roku, a věřím, že se mnou budeš souhlasit, se nám oběma stalo něco nečekaného a nějak, krok po kroku, se naše cesty rozešly,“ začíná Alexův dopis na rozloučenou.

Nebudeme a ani nemůžeme ho zde překládat celý, ale můžeme vyzdvihnout alespoň ty nejdůležitější body. Alex upozorňuje, že to není ani tak tím, že by se změnil Cayman, ale tím, že se změnil Alex sám a jeho očekávání od Caymana.

„Je to, jako kdybych viděl svět novými očima,“ píše. „Začala nová dekáda a ty už její součástí nebudeš. Jsi zaseknutý v minulosti, zatímco já se posouvám do budoucnosti.“

Na svém novém elektromobilu Tesla Model 3 ve verzi Performance vyzvdihuje především ticho, bezpečnost a systém Tesla Autopilot. Zároveň vyzdvihuje provozní přednosti jako absenci olejových náplní, minimální vibrace, pohodový chod v zimě, nulové emise a to, že už nemusí na čerpací stanice.

Stranou nezůstávají ani vysoké servisní náklady vozu jako je Porsche Cayman S a jeho „lenost“ v porovnání s Performance verzí elektromobilu Tesla Model 3.

Alex v úvodním slově ke svému dopisu upozorňuje, že ačkoliv spalovací auto už měl v současné době možnost si vyzkoušet snad každý řidič, elektromobil z nich zatím řídila jen hrstka. A jen velmi malá část těch, kdo si elektromobil vyzkoušeli, mělo možnost jet v elektromobilu značky Tesla.

Tesla Model 3 navždy zničil mou schopnost užívat si jízdu spalovacím autem – ať už na krátkou nebo dlouhou vzdálenost, nezávisle na tom o jak drahý spalovák by šlo,“ přiznává.

72 komentářů u “Řidič napsal dopis na rozloučenou svému Porsche Cayman S, koupil si místo něj Tesla Model 3”

  1. Chtěl bych koupit model 3 do firmy s dotacemi a na leasing.
    Chtěl bych koupit model 3 do firmy s dotacemi a na leasing. Chodí mi nabídky od Tesly mailem, ale s dodáním za pár týdnů, ale to je asi nabídka pro USA. Máte s tím někdo zkušenosti?
    Nemám odvahu objednat auto na webu.
    Ještě dotaz má Tesla taky výstup na 220 V jako Outlander?

        1. Každé auto potřebuje servis. Nebo Porsche má doživotní
          Každé auto potřebuje servis. Nebo Porsche má doživotní olej v motoru/převodovce/haldexu…. brzdové destičky se u něj také mění po deseti letech, že…. ? 🙂
          Mrkněte co stojí garančky, souhlasím že vás při servisu řádně podojí.

        1. Od 911 pres Macan, Cayenne vcetne Cayenne od Gembally po
          Od 911 pres Macan, Cayenne vcetne Cayenne od Gembally po Panameru a Panameru GTS.
          Nektery model nekolikrat omlazeny.
          Roky samozrejme ruzny od starsich po zanovni a najeto od par tisis do max 150ti, pak musi pryc.
          A proc stale do stejne reky…jak jsem psal. Na jizdu je genialni. Jiny auta a nejsou to vubec spatny auta, me neoslovily tolik a kdyz, tak za trojnasobnou cenu a to uz neni pro me.
          Porsche by melo davat ke kazdemu autu nahradni motor a kupu dalsich dilu :))

  2. Jít z jednoho předraženého křápu do druhého, tomu
    Jít z jednoho předraženého křápu do druhého, tomu říkám výhra…, ale aspoň se ukazuje, že Tesly si kupují lidé hledající stylové čili pro běžné využití nepoužitelné auto.
    Faktem zůstává – jestli se co nejdříve nezačnou vyrábět baterie s násobně lepšími parametry (čti levnější, s vyšší kapacitou a rychlým dobíjením), tak je nejenom Tesla, ale i EU (se svými nesmyslnými emisními předpisy) pěkně v prd…. ehm v pěkné kaši. Na jedné straně je pěkné si hrát na moderní startup, kde ztráta je cíl, nebo na zachránce klimatu celé planety (s půl miliardou obyvatel LOL), na druhé straně ale oboje povede dříve či později ke krachu (Zoot nechá pozdravovat).

    1. Lithiové baterie jsou tady 60 let, přičemž se
      Lithiové baterie jsou tady 60 let, přičemž se fundamentálně nijak nezměnily. Úpravou chemie se pouze dosáhlo vyrovnání vybíjecí křivky a tím navýšení kapacity článku. Nyní je vybíjecí křivka už prakticky plochá a není kam dál jít.
      Stručně – lithiové baterie jsou na konci vývoje.

            1. Žádnou konkrétní chemii, její postupnou úpravou se
              Žádnou konkrétní chemii, její postupnou úpravou se výrobci snažili vyrovnat vybíjecí křivku, což se velmi dobře podařilo a díky tomu došlo k pěknému navýšení čísla, které spotřebitelé označují (chybně) za kapacitu či energetickou hustotu.
              Dnes je vybíjecí křivka v podstatě plochá a není kam dál jít. To je realita, srovnejte grafy vybíjení lithiových článků různých chemií.

          1. A to je jistota vycházející z čeho? Nebo jen víra? Těch
            A to je jistota vycházející z čeho? Nebo jen víra? Těch zpráv o zázračných baterkách jsem četl spoustu, ale když se podívám na elektroauta co se nabízejí nebo v dohledné budoucnosti nabízet budou, tak je to tristní bilance!

            1. Nebudou zázračné, jen rentabilní pro masovku u aut
              Nebudou zázračné, jen rentabilní pro masovku u aut 400-900tis. . Berte to jako éru CPU křemíku z přelomu tisíciletí, kde se taky vědělo dopředu o kolik se za 18 měsíců zvedne výkon a i jak pokročí miniaturizace na křemíku. Takže až přijdou za 6+ let solidstate baterky tak se prodeje aut na elektřinu masivněji zvednou a pomůže to i domácím fotovoltaikám že budou míň vyrábět nanic (jenže těm zase nepomůže skoro nic leda tak scifi v podobě 1MW baterky pro léto/zima).

        1. Vývoj dopředu nejde, pouze cupitá, a výsledkem jsou
          Vývoj dopředu nejde, pouze cupitá, a výsledkem jsou pořád stejně drahé baterie nepoužitelné pro běžné využití, takže auta jimi vybavená jsou prodejná jen bohatým nadšencům nebo s pomocí dotací. Bohužel se začíná prosazovat v EU ještě daleko horší norská cesta, čili zdražit spalovací auta uměle tak, aby se drahé EV zdály „levné“. Copak bohaté Norsko (díky penězům z ropy LOL), to tenhle nesmysl může provozovat, ale celá EU?

        2. Sklamem ta, už v roku 2012.. mal Panasonic 18650 (3400mAh) s
          Sklamem ta, už v roku 2012.. mal Panasonic 18650 (3400mAh) s hustotou 240Wh/kg..mame rok 2019..a sme kde? V podstate na mieste. Ak by bolo jednoduché zvyšovať kapacitu na kg už to je dávno tu. Výzva je vyrobiť 1kWh co Najlacnejšie. A v „ľudový“ elektromobil povedzme 50kWh a cenou do 22-23000 eur podľa mňa nepríde ešte aspoň 4-5 rokov.A nemyslím bez DPH a nemyslím s dotáciou.

          1. Ano, Wh/kg se moc nezměnily, za to všechny ostatní
            Ano, Wh/kg se moc nezměnily, za to všechny ostatní parametry ano. Podle mě je daleko důležitější parametr Wh/L. Tam totiž došlo k výraznému progresu, neboť např. články modelu 3, 2170 mají 711Wh/L a to jsou již více jak dva roky na trhu! Tento parametr už vyzní jinak, např srovnáním s nedávno představenými články budoucnosti firmy Catl NCM 811, které v sáčkovém provedení dosáhnou 700Wh/L a v klasické prizmatické mají mít 660Wh/L. Tzv. stále bez konkurence. Nehledě na zvýšení životnosti, počtu cyklů, teplotní stabilitě, vyšší proudové zatižitelnosti jak při nabíjení tak vybíjení, rapidní snížení množství použitého kobaltu atd..

              1. Ano, vsak Panasonic beru jako Teslu, protoze v automobilovem
                Ano, vsak Panasonic beru jako Teslu, protoze v automobilovem prumyslu tyto clanky nikdo jiny nepouziva.. Oproti konkurenci s prizmatickymi clanky je to ale porad o kus dal. A jak jsem psal, vsechny ostatni parametry se neustale zlepsuji, neni to tedy jen o Wh/kg atd.. Nechme se prekvapit co prijde.. i v Tesle totiz Pracuji na novych clancich i celych modulech

  3. Znáte to jak se děti dohadují na pískovišti ,že kdo má
    Znáte to jak se děti dohadují na pískovišti ,že kdo má jaký stroj,přitom tlačí jen jednu z plastových formiček naloženou pískem.
    Jsme v různém věku,ale pořád se budeme dohadovat o tom co je lepší a přitom se projevovat i hůř než naši prďolové.
    Mám 2 spalováky a toužím po elektru,přitom nezatracuji ani jednu z možných verzí a proto i respektuji volbu pána s Porsche.
    Jediné co mohu dodat,nevadilo by mi jezdit v Porsche a už vůbec bych se nebránil T3!
    Čím víc lidí si je pořídí tím dříve se i já dočkám svého Bollingera!

    1. Tak ono je potřeba počítat. Cena nove Octavie 750.00 Kč
      Tak ono je potřeba počítat. Cena nove Octavie 750.00 Kč cena Tesla 3 standart Range 1.200.000 Kč
      Cena za km Octavie 2.5 Kč tesla 0.50 za deset let nájezd 250.000 km rozdíl palivo 500.000 Kč. Pojištění tesla je dražší o cca 13.000 na rok tedy 130.000 Kč nepočítám servis který podle mě bude zhruba stejný. Pro teslu je to výhoda 370.000 Kč. Pokud odečteme od ceny Tesly úsporu 370.000 je cena 830.000. A svezení, výkon je někdy úplně jinde. A to srovnávání nesrovnatelné správně by jsme měli srovnávat opravdu konkurenční auta alespoň výkonově.

      1. Nesedí vám počty. Pokud nebudu počítat nejlevnější
        Nesedí vám počty. Pokud nebudu počítat nejlevnější cenu Octavie, tak je běžně dostupná od 500tis do 600tis. Spotřeby mají dnešní motory na úrovni 5 – 6l/100km pokud si nekoupíte právě tu nejlevnější verzi. Finančně se pak pohybujete okolo 1,6Kč/km. Takže ten rozdíl v palivu není tak velkej jak udáváte. Naopak cena za servis bude hodně rozdílná. V dnešní době není problém během deseti let a nájezdu 250k km dát za opravy a servis jen spalovacího motoru dosti přes 100k Kč.

      2. A teď to samé s Octavií CNG v prostředí ČR.
        Plnění

        A teď to samé s Octavií CNG v prostředí ČR.
        Plnění doma: Cena/km 0,68kč/km, plnička 0,24kč/km = cca 0,90.
        Nákup: předváděčka 5000km najeto, cena 550 000Kč.
        Rozdíl po 250kkm:
        Ztráta Tesla 3 po 10let/250kkm: 1mio, phm: 125000, poji +130tis = 1255tis.
        Ztráta O3CNG: 450 000, phm 225tis = 675tis

        Zase a znova tady na diskuzích. Neohýbej pravdu. Není to výhodné a ani se to neblíží – ale no a co? Komu to vadí, ať si to nekupuje.

              1. Já to pochopil tak, že cena za CNG je 0,68 KČ/km z domácí
                Já to pochopil tak, že cena za CNG je 0,68 KČ/km z domácí plničky. Ta plnička stála cca. 60.000 KČ, to znamená, že při nájezdu 250.000 km za 10 let (o kterém se tady píše v tom prvním srovníní) to dělá právě těch 0,24 KČ/km jako cena plničky rozpočítaná na ten nájezd. Dokopy to teda dělá cca. 0,90 KČ/km, přesněji teda 0,92 KČ/km.

                Nebo co na tom není jasné?

                1. Jo, takhle jo, nechapal jsem tu rozpocitanou plnicku.
                  Jo, takhle jo, nechapal jsem tu rozpocitanou plnicku.

                2. Palec nahoru. Tak jsem to myslel a Je to z prakticke
                  Palec nahoru. Tak jsem to myslel a Je to z prakticke zkušenosti. Jen plnění trvá přes dvě hodiny u takto levné plnicky bez tlakových lahví.

      3. Je to hodně o nájezdu. A také další věc: jak budou EV
        Je to hodně o nájezdu. A také další věc: jak budou EV masovka a to do 10 let budou, tak je zdaní. A výhoda levného km bude pryč. A já si nové auto (pokud nové) budu kupovat na víc než 10 let, když i ojetinu už mám 11 let starou.

  4. „Tesla Model 3 navždy zničil mou schopnost užívat si
    „Tesla Model 3 navždy zničil mou schopnost užívat si jízdu spalovacím autem – ať už na krátkou nebo dlouhou vzdálenost, nezávisle na tom o jak drahý spalovák by šlo,“ přiznává.
    Naprosto ho chápu, cítil jsem to kdysi stejně s TMS.

    1. Ja to citil stejne i s Priusem Plugin. Kdyz jsem po delsi dobe
      Ja to citil stejne i s Priusem Plugin. Kdyz jsem po delsi dobe jel spalovakem, uz jen po otoceni klicku jsem se polekal. Hluk a ty vibrace. Ale to se proste musi zazit. Po trech dnech kdy jsem opet usedl do sveho auta (ne, jmena autum nedavam :-)), jsem mel dojem ze sedim v Rolsu. A to je „jen“ Prius Plugin, ten z roku 2012.

              1. Chtěl by jste se vrátit do středověku? Do doby kdy
                Chtěl by jste se vrátit do středověku? Do doby kdy neexistovala kanalizace, nebyl vybudován vodovodní řád?
                Víte jak byla voňavá města? A teď si představte, že do řek tekla veškerá odpadní voda a někde po proudu o dva kilometry dál tu vodu potřeboval někdo další. Pil by jsi takovou vodu? Asi ne. Tak proč chcete dýchat takový vzduch?
                Epidemie moru? Nic Vám to neříká??

                Znečištěné životní prostředí je smrtící!
                To co dnes pijeme, jíme si tak nějak vybrat můžeme. To co dýcháme si vybrat nemůžeme.

                Co se posunout trochu dál ve vývoji??

                Ps:
                Nevědomost může být důsledek subjektivního výběru informací nebo důsledek záměrného vědomého nevěnování pozornosti informacím (jejich ignorování) u člověka schopného se k potřebným informacím dostat a pochopit je.

                1. Super, k tomu i Lojza těžko může něco dodat.
                  Super, k tomu i Lojza těžko může něco dodat.

Napsat komentář