Jak zvládnout dotaci na nákup elektromobilu Tesla Model 3

Ing. Petr Novotný - 07 Únor 2019

Mnozí již netrpělivě očekávají okamžik, kdy bude možné Model 3 od Tesly objednat i pro dodávky do České republiky. V tomto článku bych rád rozebral, jak si správně zažádat o dotaci na Teslu Model 3 a vyvarovat se zbytečným chybám. auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 už je v Evropě. Kdy bude také v Česku, to podle vyjádření českých zástupců společnosti Tesla zatím není jasné.
foto: Tesla

Pozn: tento článek se zabývá konkrétně dotací na nákup elektromobilu Tesla Model 3. Pokud vás zajímá systém dotací na elektromobily obecně, doporučujeme článek "Vyhlášena další výzva na podporu elektromobility: přinášíme podrobnosti".

Jak je známo, systém, kterým Tesla prodává své elektromobily, je specifický a liší se od klasického systému dealerství, kterým jsou prodávané vozy jiných značek. Poskytnutí dotace z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) však také podléhá určitým pravidlům, která je nutné dodržet.

Je proto potřeba dát si pozor, aby specifika nákupu automobilu Tesla model 3 nebyla překážkou splnění dotačních pravidel. Níže rozeberu jednotlivé fáze administrace dotace, na které je třeba dát si zvýšený pozor.

Podání žádosti o dotaci

Jednou z povinných příloh žádosti o dotaci je cenová nabídka na elektromobil, který si hodlá žadatel pořídit. Cenová nabídka je podkladem pro rozpočet a odvíjí se od ní i výše přislíbené dotace. Na osobní elektromobil kategorie M1, kam spadá i elektromobil Tesla Model 3, není možné získat vyšší dotaci než z ceny vozu do 1 mil. Kč.

Jinými slovy, stejnou dotaci dostaneme na Hyundai Kona za 1,1 mil. Kč, Tesla Model 3 za 1,5 mil. Kč nebo na Jaguar I-Pace za 2,2 mil. Kč.

Tesla však zatím není schopna svým zákazníkům v České republice poskytnout cenovou nabídku, kterou by bylo možné přiložit k žádosti o dotaci. Jednak zatím nejsou známé ceny pro český trh a také není možné zatím vygenerovat cenovou nabídku například ve formátu PDF.

Tento dočasný problém má jednoduché řešení. Do žádosti o dotaci je možné doložit cenovou nabídku elektromobilu a nabíjecí stanice jiné značky v obdobné ceně. I když do žádosti přiložíme cenovou nabídku na jeden z výše zmíněných elektromobilů s cenou nad 1 mil. Kč, bude nám přislíbena stejně vysoká dotace, jako bychom do žádosti přiložili nabídku na Teslu Model 3.

V takovém případě by však nebylo rozumné dokládat cenovou nabídku na elektromobil s cenou pod 1 mil. Kč, protože by nám byla přislíbena nižší dotace, kterou už později nelze navýšit. To stejné platí pro nabíjecí stanici.

Výběrové řízení ve vztahu k rezervaci vozidla

Výběrové řízení podle pravidel poskytovatele dotace má přísná pravidla, která musí být dodržena. Jedním ze základních pravidel je, že před ukončením výběrového řízení a výběrem vítězného dodavatele nesmí mít zadavatel žádný právní vztah s vítězným dodavatelem ve věci, která je předmětem výběrového řízení.

Jinými slovy, elektromobil nesmím mít před ukončením výběrového řízení objednaný a už vůbec ne částečně zaplacený – například formou složené zálohy. K objednání elektromobilu může dojít nejdříve dnem ukončení výběrového řízení a podpisu smlouvy o dílo.

Mnozí zájemci o Tesla Model 3 mají zaplacenou rezervaci ve výši 1000 €. Toto je z pohledu pravidel pro výběr dodavatele problematické, protože existence zaplacené zálohy vůči automobilce Tesla prakticky znemožňuje její účast ve výběrovém řízení. Pokud by v takovém případě ve výběrovém řízení skutečně vyhrála Tesla s Modelem 3, byly by náklady na něho neuznatelné.

Pokud máte rezervaci na Model 3 a plánujete si požádat o dotaci na nákup elektromobilu, doporučujeme si tuto rezervaci zrušit. Tím si zajistíte, že se o zakázku na dodávku elektromobilu podpořeného z dotace bude moci účastnit i společnost Tesla. Jak se ukázalo, majitelé rezervací nemají žádnou jinou výhodu, než je prioritní dodání.

Podle vyjádření produktového specialisty společnosti Tesla se dá očekávat, že včasná rezervace vozu urychlí jeho dodání zákazníkům v České republice jen nepatrně, pouze v řádu několika dní až týdnů. Včasná rezervace Modelu 3 neopravňuje její držitele ani k levnějšímu nabíjení v síti nabíjecích stanic Tesla Supercharger, ani k jiným výhodám v podobě aktualizací softwaru a podobně, jak se mnohdy domnívají. Softwarové aktualizace jsou vždy v ceně vozu. Platí se pouze za konektivitu – ta je první rok zdarma a každý další rok se platí 100 EUR, bez ohledu na předchozí rezervaci.

Nastavení podmínek výběrového řízení

Zadávací podmínky výběrového řízení musí být stanovené nediskriminačně – to znamená, že by měly být splnitelné více elektromobily než pouze Modelem 3 od Tesly. V soutěži vždy vyhrává dodavatel, který s nabízeným modelem splní zadávací podmínky a nabídne nejlepší cenu.

Dá se očekávat, že zájemci o Teslu Model 3 od elektromobilu vyžadují především dlouhou dojezdovou vzdálenost a vysokou bezpečnost podpořenou sofistikovanými asistenčními systémy, které umožňují vysokou míru autonomie řízení. Tyto kvality dokáže nabídnout více modelů na trhu, avšak Model 3 je nabízí za rozumnou cenu.

Z toho důvodu se dá očekávat, že výběrová řízení s vysokými požadavky na dojezd a technologickou vyspělost asistenčních systémů bude často vyhrávat s nejnižší cenou Model 3 v porovnání se srovnatelnou konkurencí.

Aktuální stav čerpání

Dotační výzva určená pro podnikatelské subjekty z programu OP PIK na nákup elektromobilů a nabíjecích stanic je nyní otevřená a měla by být otevřená do 31.5.2019. K dispozici je 200 mil. Kč a příjem žádostí může být předčasně ukončen při dosažení dvojnásobku požadované dotace v přijatých žádostech o podporu. Aktuálně k 7.2.2019 je podaných 55 žádostí za cca 43 mil. Kč.

O autorovi:

Ing. Petr Novotný pracuje ve společnosti RENARDS dotační, jejíž hlavní činností je administrace dotací z evropských fondů. Ve společnosti RENARDS má na starosti dotační projekty spadající do oblasti moderní energetiky, kam patří úspory energie, obnovitelné zdroje energie, akumulace energie, elektromobilita a smart grids. Moderní energetika a elektromobilita patří i mezi jeho velké koníčky.

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Zbyněk Elmet trade

Dobrý den, bohužel některé komentáře jsou tady úplně z cesty, tak popíši svou zkušenost z Fa. Renards a Ing. Novotným.
Dlouho jsem vybíral na internetu na koho se mám obrátit ohledně vyřízení dotace na elektromobil rok 2017, po profesionálním rozhovoru s p. Novotným padla jasná volba na koho se obrátím. První komunikace 15.5.2017 dodáno z mé strany 2 x uzavřené DP + pár slov o firmě, a vše šlo jako po drátkách, p. Novotný napsal projekt, nechal mi ho odsouhlasit a dne 30.5.2017 byl podán k formální kontrole na OPPIK. V únoru 2018 byla žádost o dotaci schválena.
Celé to probíhalo na profesionální úrovni, a tímto ještě jednou děkuji p. Novotnému a fa. Renards za špičkový přístup k zákazníkovi.

---

2 x Nissan Leaf 4OkWh

Obrázek uživatele ElectroDad

Zde je s Petrem Novotným rozhovor o (ne)dotování elektromobilů a fotovoltaiky, natočen tento týden. https://youtu.be/2kI6fKsQHhA

---

ElectroDad
www.youtube.com/channel/UC9hXv4OZ8L6r732X8_iKmIQ

Obrázek uživatele M.Krupka

Dotaci mohou získat podnikatelské subjekty na svoji provozovnu umístěnou mimo hl. m. Praha.

Bylo by zajímavé dát tuhle diskriminační podmínku k soudu. V Hostivicích nárok mají a o dva kilometry dál na Zličíně mají smůlu?

Žalovat EU dotační systém nebo poslance za to že přejmenovali podporu venkova na podporu elektromobility?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To omezení dotace v Praze je nesmyslné, stačí si zřídit v uvozovkách provozovnu mimo Prahu, pořídit tam auto a pak s tím jezdit po Praze, tedy stejně se ty dotace obcházejí.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Jako pěkný článek, ale jaká je lhůta na samotné čerpání u tohoto programu? 12 měsíců? Já jen, že se Model 3 u nás stále neprodává. Ale tady už se to bere jako hotová věc. Je sice pěkné, že můžete podat žádost na jiné auto v podobné ceně, ale na samotné čerpání pak bude potřeba to auto fyzicky vlastnit. Taky se dost dobře může stát, že prodej se u vás rozběhne třeba až příští rok. A i když se rozběhne tento rok, tak to pořád neznamená, že vám Tesla to auto tento rok dodá.

Obrázek uživatele Ing. Petr Novotný

Dobrý den,

nejzazší datum pro pořízení elektromobilu z této výzvy je 30.11.2020, nerozhodne-li poskytovatel dotace jinak. Do té doby by se u nás měl Model 3 již běžně prodávat..

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Do té doby bude fond jistě již alokovaný. A spoléhat na jeho navýšení... No nevím no...
Odkud máte informace, že do té doby by se měl Model 3 u nás dávno prodávat?

Obrázek uživatele Ing. Petr Novotný

Když si podáte žádost nyní, elektromobil můžete pořídit až třeba na jaře 2020, ty peníze Vám budou již alokované.

Jak to bude s Modelem 3 v ČR nikdo přesně neví, ale vzhledem k tomu, jak se začalo s prodejem do Západní Evropy bych něco podobného brzy očekával i u nás. Na spadnutí je otevření konfigurátoru pro české zákazníky a od závazné objednávky by mělo být do fyzické dodávky jen několik měsíců.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Proto jsem se ptal do kdy je potřeba začít čerpat. Každá výzva by toto měla mít. Běžně to bývá 12 měsíců od přiznání nároku.

jinymi slovy. nekomu, kdo auto z jakychkoliv duvodu nevlastni, stat vezme penize aby jej dal nekomu, kdo si kupuje faro za milion a chce mit pocit, ze dela neco pro tuhle planetu.

zkratka dotace na idnividualni elektromobilitu jsou naprosta nehoraznost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zase ten pocit, si jako ofce zanadávat ..k nezaplacení.

Povězme si, že dotace by mohla vypadat i tak, že přijdu k prodejci pro auto za milion a on mi řekne, že pokud souhlasím s podmínkami dotace, podepíšu mu tenhle papír a mám auto za 750 tisíc a 10 mu tam nechám za zprostředkování. Položím na stůl 760 tisíc a jdu. Jenže to by se v ČR asi stát nemohlo, z toho by se nikdo nenažral. Dotace takové, jako teď jsou, jsou vlastně jen převedení velké části peněz ze státního rozpočtu do rukou zprostředkovatelů. "Bohužel" nejde převést všechny peníze a zprostředkovatel se musí rozdělit s tím, pro koho je dotace primárně "určena". Je to hnus, ale je to tak. A je to škoda.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vypadá to, že lusknutím prstu člověk dostane 300 tisíc a je vyřešené. To že to neplatí v Praze, jak článek správně zmiňuje je dost zásadní nesmysl dotace, ale k jiné věci. Může nám autor článku říci, jaké omezení a povinnosti z dotace vyplývají? Dokáži si představit udržitelnost projektu v řádku 4-5 let (tedy např. nemožnost prodeje vozu) apod.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ze to neplati v Praze je dosledek naroubovani ne EU dotace (aby to stat nemusel platit "ze sveho") a ty v praze neplati (je to "bohaty region" a tak tam rozvojove dotace neni mozne cerpat)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to sice bohatý region ale je tam spousta lidí na úrovní 50% průměrného platu a nejvíce bezdomovců v ČR :) Praha by mohla místo nesmyslně vyhozených miliard navíc za různé tunely, karty apod. udělat sama pro sebe dotační program, aby podpořila snižování emisí.

Obrázek uživatele Ing. Petr Novotný

Dobrý den,

udržitelnost byla u malých a středních podniků zkrácena na 3 roky, u velkých podniků (nad 250 zaměstnanců) je 5 let. Nejvíce žadatele omezuje to, že musí na elektromobil dělat výběrové řízení a že ho nesmí pořídit na leasing. Drobnější omezení je, že na auto budete muset nalepit cedulku formátu A6 nesoucí informaci, že bylo pořízeno z evropských prostředků. Elektromobil musíte používat pro firemní účely a pokud si pořídíte nabíjecí stanici, musíte ji po dobu udržitelnosti používat jen pro vlastní potřebu.

Jak správě píšete, v době udržitelnosti nesmíte elektromobil prodat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen technicka - jak se bude tesla ucastnit vyberka? jako podarilo se nekomu ziskat pisemnou nabidku Tesla inc?

Obrázek uživatele Ing. Petr Novotný

Dobrý den,

nabídku bude podávat zastoupení Tesly ve Vídni, stačí je upozornit, že máte zájem, aby se do VŘ hlásili a pošlete jim odkaz na uveřejněnou nabídku. Jsou na to připraveni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji za info, přesně tohle jsem si myslel, zapomenout na rodinné výlety, cesty do práce, nemožnost prodat apod., nebo podvádět, kde hrozí vrácení dotace a velká pokuta. Výběrové řízení je celkem sranda, děláme 3 denně (dotace zásadně ne).

každá stránka/dokument/obrázok/text zobrazený na monitore sa predsa DÁ ULOŽIŤ AKO PDF! teda "tlačiť" a odklepnúť možnosť "uložiť ako PDF".

Jenže to tam pak nemáš razítko s podpisem, nebo alternativně zaslané PDF s elektronickým podpisem.
Kdyby fungoval print screen, tak ani nemusím pro nabídku na stránky prodejce, a namaluju si jí ve Wordu sám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přitom by stačilo osvobodit EV od DPH a je to vyřešeno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako pro firmy by klesly okamžitě prodeje:)). Bez DPH to nemá to kouzlo. Prostě to chce vyplnit jednoduchý formulář. Doložit poté vlastnictví vozu a registraci mimo Prágl, schválit. ...a fertig, prachy do 6 měsíců poté od státu na účet (živnostníka,firmy). Ale kurwa, to by byl wejvar jen pro podnikající lůzu, ne pro prasotechny aby se na tom přiživili.

Dát to pro ovčany, nemá moc smysl. Možná až přijde nějaká hlubší recese/krize a Shade bude něco s EV plodit, tak bude třeba jí helfnout přes ofce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Víte co je pro kapitalistické zbohatlíky typické? Mysleli jste si, že jsou to nějaké zvláštní schopnosti, nadání, talent, sebeodříkání, pracovitost. Omyl. Umějí nejlépe vysávat státní cecky. Celosvětově a ve všech časech.

prisanie sa na štátny rozpočet je SOCIALISTICKÉ! najprv socialisti NASTAVIA (socialistické) podmienky a následne sockám (termín prelož ako socpartajníkom) ich PRIDELIA.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takové dotace nejsou znakem kapitalismu, ale byrokracie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo, ale ty klacky pod nohy, kdy to stát nedokáže dát do rozumných mantinelů aby se vynechali prostředníci. A pak srát se s knihou jízd, mít na pizdoviny kontroly... . Jako 300klacků dobrý, ale je to otravné se tomu podřizovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zas ofce vidí těch 300 táců a myslí si jakej že to nejní pro podnikajícího vejvar...a už jí nedocvakne že to ten stát třeba vůbec nezaplatí a podnikatel nemá čas ani chuť se byrokracii tolik podřizovat. Ale tak zamektáme si že nepodnikáme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kolik tedy dostanu na T3 zpět od státu když započítám výpalné u Renards a podobných?

Jestli dobře koukám tak ta zásadní informace "jaká je výše dotace" na auto s cenovou 1 milion + tu uvedená není.
Víte tedy někdo ověřeně, kolik mi přispějí, když tu dotační anabázi absolvuji?
Nebo je někde uvedený klíč k výpočtu výše dotace na základě ceny vybraného vozu?
Jediným teoretickým vodítkem co v článku vidím je informace na konci, že je přijato 55 žádostí za 43 milionů. Tedy kdyby jim bylo vyhověno v plné výši, tak to dělá cca 780 tis na žádost, a to se mi zdá zase nějak hodně (to by bylo víc než 50% pořizovací ceny). Takže v téhle výši žadatelům dotaci asi nepřiklepnou.
Aby mi pak nenapsali, Ano je vám přiklepnuta dotace ve výši 10 000,- Kč to by to jaksi ztrácelo smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To víte, parazit ze "společnosti RENARDS dotační" považuje dotace za automaticky smysluplné bez jakýchkoliv detailů. Z těchle parazitických firem, které existují jenom jako výběrčí bakšiše z dotací a žádnou skutečnou hodnotu nevytváří, je mi na blití.

O programu mi nedávno psal p. Hasala z vídeňské Tesly. Kromě byrokracie kolem (výběrko a viz článek), tak je to omezené na koupi, tj. nutnost odpisů, nelze operák, je nutné vůz vlastnit nejméně 5 let, nesmí vám ho ukrást (cituji z výzvy: "tj. nesmí být tato investice prodána *NEBO ZCIZENA* po výše uvedenou dobu"), u malého podniku min 3. roky/150kkm, vč. prokázaní kopií knihy jízd. "Realizace" nesmí být na území Prahy, tam EV nechceme (asi jenom přespolní na modrých zónách ;).

Podpora je 55% (velký) až 75% (malý podnik) způsobilých výdajů, které jsou 45% ceny pro vozy M1, max 340 tisíc. Paraziti jako autor článku si z toho pak vezmou tak 5%+DPH (abyste vůbec měl šanci projít a nezamítli vás kvůli nějaké formalitě).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle zkusenoti cim mene penez vec stoji tim vetsi provize. Zacnou na 5 pr. do telefonu a s pravni sluzbou mate 11 procent. Vitejte v EU. Program uspora enegie.

Když bude odcizeno, pojišťovna bude plnit a z té částky je třeba vrátit dotaci.
Jinak by si chytráci nechali po měsíci ukrást vůz, pojišťovna by provedla plnění a na účtě by měl 100% ceny vozu + dotaci.

---

ecotaxiolomouc.cz

Nedávno tu byla diskuse na toto téma a vyplynulo že to výpalné je cca 7?-13?%
Musím to dohledat...

edit: tak dohledáno:
Jednalo se o výpočet dotace na ne jen elektromobil ale třeba i dobíjecí stanice a z diskuse vyplynulo že větší nákup je schopen se dostat až na (jako směrem dolů) 6,1% ale menší (rozuměj maximální dotace na jeden vůz + wallbox) pak vyjde na 11,2% z přiznané dotace. Bez nákladů na výběrové řízení.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, ano, už se to tu probíralo, jak je to naprosto neuvěřitelné kolik peněz jde mimo hlavní účet. Kromě pevného poplatku za vyřízení dotace to byly právě ještě tyto % v případě, že s dotací uspějete. Celkově to tuším vycházelo někde k 20% ze získané dotace, kterou vlastně nedostanete, ale necháte ji u "autorizovaných" prostředníků.... už asi Vím proč se někomu ukazuje prostředníček :).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky jsem se o to zajimal.... 2 firmy, obe si brali za vyrizeni se vsim vsudy cca 75 000. Plati se pausal kolem 50 a za kazdou aukci si berou cca 25...u obou firem. Takze odecist jeste 70 z dotace. Zase se nekdo napakuje a majitel velice neusetri

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Panové, vy jste komici. Zloděj křičí chyťte zloděje. Pán "podnikatel" si chce pro osobní účely koupit luxusní elektro auto, ale musel by za něho zaplatit. Jak nehorázné, že?! :-D
Tak se rozhodne vytřískat ty peníze od státu. Ale pak tady brečí a je pohoršený, jak je to sprosté, že z toho chce vytřískat peníze i někdo jiný na provizích. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja nebrecim, ja si koupil leafa2 bez dotaci, jen me zarazi za co a proc mam firme platit 70 000,-?? Chces usetrit 300? Ok, ale prvni zaplat tamtomu 70,nebo klidne 120,pokud se nepovedou prvni 2 aukce.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Protože všichni z branže vědí o čem to je. Chceš stát okrást o 300 tisíc? Fajn. Ale nečekej, že budu tak blbej a zařizovat ti ty dotace zadarmo. Když se chceš napakovat ty, tak já taky. Ber, nebo nech bejt. A jak každý ví, z cizího krev neteče. Takže je to pak ve výsledku jedno. Tech 70 tisíc z vašich peněz nejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty Pico blbá,samo že jde, páč napřed je musím vyvalit az pak se modlit jestli mi stát love da a jestli mi je za dva roky nevezme třeba zpět. Ale o tom ovce nechcou slyšet.

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Myslíš, že to nevím? To ale na věci nic nemění. Objednám si vykradení banky (státu) a pak se divím, že kluci za to chtějí prachy předem + provizi. Jaká nehoráznost, že?

Jestli to chápu správně tak de facto schvalujete legální organizovaný zločin ?
Všichní ví že je to neetická krádež ale je to zákonné... takže je vlastně správně že se musí odvést desátek kmotrovi... protože to je také v zákoně.

Na jednu stranu považujete dotaci za krádež ale výpalné od mafie už je ok protože tato mafie cílí jen na zloděje - to dává i smysl.

A co ostatní dotace a sociální výdobytky naší společnosti, do stejného pytle ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele Lukáš Košík

Ne. Právě, že přesně naopak. Jen říkám, že páni podnikatelé jsou pěkní pokrytci. Chtěli by krást, ale když okrade nikdo jiný je, tak je podle nich parazit. Jako by snad oni byli něco jiného. :-D

Tomu se říká tržní hospodářství - aneb utrhni kde co můžeš.
Kdo netrhá pojde na bídu.

Kdyby dotace byly i pro nepodnikatele, byli bysme pokrytci všichni ;-) ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zcizení ovšem není krádež. Na ty cizí termity pozor :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Díky,ani jsem nečekal že to tu někdo napíše dřív než jsem se ptal:). Pořád platí to že stát tyto peníze dříve nevyplácel?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil