Renault-Nissan chce konkurovat firmám jako Uber a Google

Automobilový průmysl se výrazně mění a velcí hráči si toho začínají všímat. Na jejich místo se tlačí nové firmy jako Tesla, Uber či Google. Renault-Nissan vyráží do protiútoku.

Elektromobily aliance Renault-Nissan jsou nejprodávanější na světě. Nejprodávanějším vůbec je Nissan Leaf.
foto: Nissan

Rapidní rozšíření mobilního internetového připojení a smartphonů předznamenalo nástup nových služeb mobility na zavolání a sdílení aut. Uber je téma, o kterém se dnes informuje v hlavních zprávách.

Rozvoj elektromobility a autonomního řízení přinese další významné změny. A velké firmy se na to musí připravit. Automobilkám už nebude stačit jen vyrábět pořád ta stejná auta.

Budou se muset přizpůsobit, jinak je převálcuje nová konkurence, kterou je např. i americké Tesla. Japonsko-francouzská aliance Renault-Nissan už proto podle Ogi Redzice, šéfa divize „Connected Vehicles and Mobility Services“, připravuje službu sdílení autonomních elektromobilů.

Téměř jistě bude tato služba komerčně uvedena do 10 let, nikoliv ale před rokem 2020. Podle Redzice se v autonomním řízení, elektromobilitě a sdílení jízd ukrývá obrovský potenciál.

Nissan slibuje uvést na trh plně robotická auta do roku 2020. Autonomní řízení v podání japonské automobilky se jmenuje ProPilot a Nissan ho v omezené verzi nabídne také v připravované druhé generaci elektromobilu Nissan Leaf.

Ve hře je ale celá řada dalších firem. Kromě už zmíněných pracuje na něčem podobném např. také americká automobilka GM. Ta kvůli tomu dokonce investovala do firem jako je Lyft či Cruise Automation. Dalším významným hráčem je Google, resp. jeho dceřinná společnost Waymo.

One Comment on “Renault-Nissan chce konkurovat firmám jako Uber a Google”

  1. To by si meli povinne kupovat vsichni silenci kteri nas denne
    To by si meli povinne kupovat vsichni silenci kteri nas denne ohrozuji na silnicich svoji zbesilou jizdou. Ti by meli mit zakaz rucniho rizeni. Ostatne se obavam ze ten bude za par let zaveden pro vsechny stejne…. Kdo bude chtit ridit rucne bude muset na okruh. A nebo ne ale bude ho stejne neustale kontrolovat nejakej Pro Pilot kterej zasahne jakmile vyciti nebezpeci nebo ridic porusi pravidla silnicniho provozu. Nezikam ze me to jenom tesi ale pocet mrtvych na silnici jiste prudce klesne.

Napsat komentář